WhatsApp-nummer gewijzigd, zijn mijn gesprekken zichtbaar op het oude nummer?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
321321toot
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2021 18:25

WhatsApp-nummer gewijzigd, zijn mijn gesprekken zichtbaar op het oude nummer?

Ongelezen bericht door 321321toot »

Beste mensen,

Ik heb mijn nummer gewijzigd via WhatsApp met hetzelfde toestel en de gegevens overgedragen. Kan het zo zijn dat als iemand het simkaart van mijn oude nummer in zijn bezit heeft en WhatsApp activeert op zijn telefoon, dat mijn gesprekken voor diegene zichtbaar zijn?


sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: WhatsApp-nummer gewijzigd, zijn mijn gesprekken zichtbaar op het oude nummer?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

321321toot schreef:
16 aug 2021 20:48
Beste mensen,

Ik heb mijn nummer gewijzigd via WhatsApp met hetzelfde toestel en de gegevens overgedragen. Kan het zo zijn dat als iemand het simkaart van mijn oude nummer in zijn bezit heeft en WhatsApp activeert op zijn telefoon, dat mijn gesprekken voor diegene zichtbaar zijn?
Nee de gesprekken staan in de backup of op het toestel zelf niet bij Whatsapp zelf.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: WhatsApp-nummer gewijzigd, zijn mijn gesprekken zichtbaar op het oude nummer?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

sylvesterb schreef:
17 aug 2021 11:00
321321toot schreef:
16 aug 2021 20:48
Beste mensen,

Ik heb mijn nummer gewijzigd via WhatsApp met hetzelfde toestel en de gegevens overgedragen. Kan het zo zijn dat als iemand het simkaart van mijn oude nummer in zijn bezit heeft en WhatsApp activeert op zijn telefoon, dat mijn gesprekken voor diegene zichtbaar zijn?
Nee de gesprekken staan in de backup of op het toestel zelf niet bij Whatsapp zelf.
Dit klopt niet. Toen ik pas een nieuwe telefoon kreeg, kwamen alle oude gesprekken terug. Ik heb mijn telefoons niet gekoppeld en Whatsapp gedownload op play store.

Elk nacht op 02.00 wordt back up gemaakt. Dit gaat automatisch, tenzij anders is afgesteld.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: WhatsApp-nummer gewijzigd, zijn mijn gesprekken zichtbaar op het oude nummer?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Seinhuis schreef:
17 aug 2021 21:39
sylvesterb schreef:
17 aug 2021 11:00
321321toot schreef:
16 aug 2021 20:48
Beste mensen,

Ik heb mijn nummer gewijzigd via WhatsApp met hetzelfde toestel en de gegevens overgedragen. Kan het zo zijn dat als iemand het simkaart van mijn oude nummer in zijn bezit heeft en WhatsApp activeert op zijn telefoon, dat mijn gesprekken voor diegene zichtbaar zijn?
Nee de gesprekken staan in de backup of op het toestel zelf niet bij Whatsapp zelf.
Dit klopt niet. Toen ik pas een nieuwe telefoon kreeg, kwamen alle oude gesprekken terug. Ik heb mijn telefoons niet gekoppeld en Whatsapp gedownload op play store.

Elk nacht op 02.00 wordt back up gemaakt. Dit gaat automatisch, tenzij anders is afgesteld.
Toch even goed lezen. De back-up staat namelijk niet bij WhatsApp. Op Android telefoons staan deze normaal in je Google Drive met je Google Account waarmee je aangemeld bent op je telefoon. Dat is de reden dat bij een nieuwe telefoon alles terug gezet kan worden.

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: WhatsApp-nummer gewijzigd, zijn mijn gesprekken zichtbaar op het oude nummer?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Van WhatsApp weet ik niets van, maar wat volgens mij wel regelmatig gebeurd is dat als iemand een
nieuw mobiel nummer activeert, dat er een grote kans is dat als de vorige gebruiker een aantal betaalde
SMS diensten had lopen van zoveel cent per ontvangen bericht, dat dit weer gewoon doorgaat op de nieuwe
gebruiker. die diensten horen nu eenmaal bij dat 06 nummer.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: WhatsApp-nummer gewijzigd, zijn mijn gesprekken zichtbaar op het oude nummer?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

oude gesprekken zou je als het goed is niet meer terug moeten zien. wat ik nog wel vaak zie is als dat nummer in groepen zat en iemand stuurt een bericht dat die groep weer naar voren komt omdat dat nummer nog steeds in die groep zit. zo ben ik met mijn werk telefoon in een groep terecht gekomen voor kinderen oppikken na voetbal training en later een BBQ. erg jammer dat ze tijdig door hadden toen ik om adres vroeg wou wel aanschuiven voor een hamburger en een worst van de BBQ.

Gesloten