LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bianchii
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mar 2012 01:04

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door bianchii »

Ondertussen heb ik ook mijn telefoon terug, volgens de mensen die mijn telefoon hebben gezien is hij niet uit elkaar geweest. De schroefjes zitten gewoon nog perfect erin.
Via Vodafone heb ik een testje kunnen doen met de technische centrale, daarui blijkt dat mijn interne antenne niet werkt.
Ze adviseerden mij om een klacht in te dienen bij Samsung aangezien de kwaal in het toestel zit.
Ik krijg 25 euro terug van Vodafone op de reperatie bij Dynafix, dat vind ik dan wel heel netjes van Vodafone, word weer vervolgd dus... :mrgreen:

bianchii
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mar 2012 01:04

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door bianchii »

@ Olaf, bedankt voor het meedenken. Ik zal ook hun even een brief (aangetekend sturen) wie weet haalt het iets uit :wink:

Robberto
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2012 18:45

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door Robberto »

Dit is al 't zoveelste verhaal dat ik lees over Dynafix. Ik wil er graag nog één aan toevoegen

Apple iPhone 4, zwart 16GB
De iPhone in kwestie is vanbuiten 100% in orde, enkel wat gebruikerssporen van de carkit. Echter verbind de iPhone niet opnieuw als ik in een gebied ben geweest zonder service en werkt de nabijheidssensor niet (als je dan belt blijft het touchscreen actief). Dit was een veel voorkomend probleem bij de eerste iPhone 4's die geleverd werden. Dus ik vol goede moed, bij de AppleStore geweest in A'dam, bij Vodafone in A'dam en in Gouda. Zij vertelde mij dat er nog garantie op zat dus dat ik hem kon opsturen.

Ik een afspraak met Dynafix gemaakt om de iPhone op te halen, gevraagd of ik nog Garantie had en ja, dat had ik. De volgende dag stond er een busje voor de deur om hem op te halen. Ik heb de iPhone de dag ervoor gereset en van folie ontdaan voordat deze mee ging met de chauffeur. Op 't moment dat ik de iPhone inleverde, was er dus geen enkel barst in de iPhone te vinden. Dit hebben meerdere medewerkers van Vodafone gezien en de chauffeur zelf ook.

Na enkele dagen kwam er een brief binnen. Of er 235 euro neergeteld kon worden om het toestel om te ruilen. Maar, waarom dan? 'T toestel viel onder garantie dus gevraagd naar de bewijsstukken voor deze conclusie. dit gekregen en ben me rot geschrokken. Kijk zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Buiten dat de foto's van bizarre kwaliteit zijn, weet ik 100% zeker dat ik 't toestel niet zo heb afgeleverd. Ik snap natuurlijk zelf ook wel dat als ik een iPhone zo inlever, dat dat niet onder de garantie valt. Dat gaat niet vanzelf. Toch beweren ze dat 't mijn iPhone is. Daarop heb ik duidelijkere foto's gevraagd met IMEI nummer. Heb daar nog niks van ontvangen.

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Iemand die ervaring hiermee heeft?

Bedankt!

LK1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2012 10:33

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door LK1986 »

Oh, oh, oh, wat heb ik een spijt dat ik mijn iPhone 4 ter reparatie heb opgestuurd. Vooral nu ik al deze verhalen hoor en andere verhalen verder op het internet lees. Ook mijn ervaring met Dynafix (en de Media Markt) zijn ronduit beroerd te noemen.

Mijn iPhone begon vrij snel na aankoop kuren te vertonen in de vorm van gekraak of niets horen als ik belde. Ik heb mijn telefoon opgestuurd, wetende dat als het mijn eigen schuld zou zijn, dat ik kosten moest betalen. Aangezien ik me niet bewust was van enige schade die door mij veroorzaakt was, heb ik de telefoon in goed vertrouwen opgestuurd.

Niet veel later krijg ik een prijsopgave. Op deze prijsopgave staat een klachtomschrijving die ik niet heb opgegeven (volgens hun gaat mijn telefoon niet meer aan, terwijl dat absoluut niet mijn klacht was), alleen de mededeling dat er waterschade is geconstateerd en een hele kleine foto van de batterijopening van mijn telefoon waaruit dat moet blijken.

Dit doet mij vermoeden dat er geen degelijk onderzoek is geweest, waaruit blijkt dat mijn probleem (gekraak tijdens het bellen) wordt veroorzaakt door de waterschade die ze op basis van kijken naar de batterijopening schijnen te hebben gevonden.

Navraag bij de Media Markt leverde van hun kant twee conclusies op. 1: 'Ja, mevrouw, we krijgen zoveel telefoons binnen die kapot zijn door waterschade. U had gewoon eerlijk moeten zijn en zeggen dat uw telefoon waterschade had opgelopen, dan was dit niet gebeurd." Nu had ik natuurlijk mijn telefoon nooit opgestuurd als ik hier inderdaad van wist en als ik wist dat er geen degelijk onderzoek gedaan zou worden, want conclusie nummer 2 was: "Mevrouw, de klachten die door waterschade worden veroorzaakt kunnen er zoveel zijn. Als er na een blik werpen op de telefoon blijkt dat er waterschade is, wordt er geen onderzoek meer gedaan." Hiermee geven ze dus zelf al toe dat er geen degelijk onderzoek is geweest.

Dat betekent dat ik onderzoekskosten moet gaan betalen voor een van hun monteurs die even naar mijn telefoon heeft gekeken. Wat moet ik daar nou mee?! Ik heb nu (na heel veel moeite) bij de Media Markt voor elkaar gekregen dat ik extra bewijs krijg van de waterschade. Dat zal (afgaande op de berichten op dit forum) een aantal hele onduidelijke foto's opleveren. En wie zegt dat dat dan foto's van mijn eigen telefoon zijn?

keijers
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2011 17:05

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door keijers »

Neem eens contact op via PM met fenne28, zij heeft mij geholpen bij mijn mislukte reparatie. Uiteindelijk is alles gerepareerd en de 'vochtschade' onder coulance gerepareerd.

Robberto
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2012 18:45

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door Robberto »

Heb contact op genomen met Fenne. Bedankt!

Inmiddels weer foto's ontvangen van Dynafix. Echter wéér geen foto's van de iPhone en het IMEI nummer tegelijk. Zie:

De iPhone met de kloppende IMEI:
Afbeelding

Nieuwe foto's, nu ook beschadiging aan de onderkant:
Afbeelding

Gehele iPhone:
Afbeelding

Vervolgens weer gebeld naar Dynafix dat ik hieraan nog niet kon zien dat dit mijn iPhone was. Ik wil foto's van m'n IMEI en schade tegelijk. Echter dat was na een hele discussie niet mogelijk. Ik beweerde van wel dus ik moest foto's sturen dat dat wel kon. Geen probleem, heb foto's gemaakt van een andere iPhone:

Afbeelding

Afbeelding

Het kan dus wel, foto's opgestuurd en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Wat zou er gebeuren als ik de iPhone terug zou roepen, zou ik dan m'n iPhone terug krijgen heel of toch kapot, en wie betaald de verzendkosten?

Bedankt!

keijers
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jan 2011 17:05

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door keijers »

Heb je hem via de winkel op laten sturen of zelf?
Het zal waarschijnlijk gewoon jouw telefoon zijn, al hebben ze hem laten vallen bij transport of iets dergelijks.

Ik hoop dat fenne wat kan doen voor je, mij heeft ze goed geholpen. Gewoon even duidelijk uitleggen en bij mij kwam er een goede oplossing uit. Schade aan cover hersteld en het eigenlijke probleem opgelost en alles onder garantie.

Je kunt sowieso altijd nog aangetekende brieven gaan sturen mochten jullie er niet uitkomen

kirsten-en-jesua
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 18:51

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door kirsten-en-jesua »

Vandaag ook erg vervelende ervaring opgedaan met dynafix!
Iphone 3gs via t-mobile shop opgestuurd.
Iphone was 1 jaar oud. Nu kreeg ik een brief dat de iphone was geinspecteerd en dat was geconstateerd dat de iphone eerder door derden was geopend en dat de telefoon daarom niet binnen de garantie viel.
Ik weet ZEKER dat de iphone nooit door derden is aangeraakt.
Kreeg ook een vage foto waarop moest blijken dat een stikkertje aan de binnenkant van de iphone los zit.
Totaal niet te zien dat het mijn iphone is. En hoe moet ik bewijzen dat mijn telefoon nooit door derden is geopend?

Peter7575
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2012 16:48

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door Peter7575 »

ik sta een beetje versteld dat ik niet de enige ben met gezeik over Dynafix.
Blijkbaar doen ze niet echt hun best, service gericht, of je nog wel van "service"kan spreken.
JA het verzenden van facturen, daar zijn ze goed in.

Mijn Nokia N97 Mini;

- 1ste keer software crash tijdens het bellen, dit was een paar maanden nadat ik hem nieuw had.
kreeg toen een vervangende telefoon (geen nieuwe,maar een "vervang product")
Dit ging nog wel goed...

-2de keer, na een half jaar, kapte de touchscreen ermee.
Weer terug.
Alleen nu kreeg ik hem terug met een nieuwe bovenkant (is zo'n opklapding met toestenbord) dus alles nieuw, ook software, maar applicaties, muziek, internet,tomtom openen vd app gaat wel, laden ook ,maar afspelen, enkel scrollen of wat dan ook zegt ie te weinig geheugen.
Lijkt als de 128mb werkgeheugen niet aanwezig is.

Weer terug.
Nu zeggen ze dat de garantie is vervallen.
Een factuurtje van 172 eur was wel snel op de deurmat, tot tweemaal aan toe.
Dit heb ik geweigerd, want in de tmobile winkel zeggen ze dat t allemaal garantie is en na 3 keer reparatie een nieuwe, maar tis allemaal blablabla verkooppraatjes.


Nu heb ik hem net terug van onze lieve vrienden van dynafix en nu geeft ie ook een simkaart storing aan.
Lekker en bedankt Dynafix.
Toffe service van niks.
Heb ik wat aan.
Kan ik beter een nieuwe foon aanschaffen,
Ik wil graag weten of mijn foon nog gemaakt kan worden zodat ik van Tmobile naar een andere bagger telefonie bedrijf kan overstappen want met tmobile ben ik ook helemaal klaar.
Wat is nog een beetje goed?
IS dat simonly van Hollandsnieuwe echt waar wat ze beweren?
3.8cent binnen én buiten je bundel?
moet iets achter zitten.

Dynafix, bedankt.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door Hatertje »

Lekker bezig Robberto! Ben benieuwd hoe ze hierop gaan reageren.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door ruud_a »

de reparatie bedrijven zeggen vaak dat de telefoon stuk is gegaan door waterschade
zij bazeren zich hiervoor op een verkleurde sticker
op zich is deze verkleurde sticker echter geen bewijs dat de storing is veroorzaakt door waterschade
zeker binnen de garantieperiode zal de leverancier moeten bewijzen dat die waterschade de werkelijke oorzaak is en dat de storing niet is veroorzaakt door iets anders

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door mich24 »

Wat mensen ook wel eens vergeten.
je stuurt hem op met klacht A. bv een speakertje defect. Al is je cover bv kapot.
Dynafix zal dan altijd aangeven dat het toestel omgeruild gaat worden,buiten de garantie. Ze hebben zeg maar altijd de 'plicht' om alles te reparen van een toestel.

Ik snap de eindeloze discussies nooit zo helemaal hier op het forum over Dynafix. Altijd wordt deze partij volledig afgezeken,en hier komen alleen maar de negatieve voorbeelden naar boven. Heus,Dynafix doet ook heus dingen goed.

En nee,ik werk niet voor ze,maar ons bedrijf waar ik voor werk,levert de reparaties daar af,dus enige ervaring heb ik wel met Dynafix.
Vaak is het ook nog eens zo daar toestellen doorgestuurd worden naar een 3e partij.

VB: KPN iphones gaan naar teleplan
TMO Iphone naar solid vision
Nokia gaat extern
BB wordt niet gedaan door Dynafix.

Dus vaak is het zo dat Dynafix er niks aan kan doen!

klaasjan1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2012 22:44

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door klaasjan1991 »

ik heb het vandaag mee gemaakt 18-5-2012 mijn telefoon is nu voor de 6de keer naar dynafix te nuth maar ik vodafone bellen en ik krijg een nieuw toestel zeggen ze me maar heb er een hard hoofd in mijn telefoon kon niet eens aan of uit beschadiging met de polen van de accu in de telefoon waren helemaal krom of ze er een schroevendraaier in hebben gezet nu net 22.45 was mijn telefoon op gehaad en heb een leen toestel niet gelijkwaarig heb er wel recht op heb zelf een samsung galxy s1 maar krijg nu een htc mitcg van een paar jaar oud deze heeft ook al beschadigingen op de achterkant van de telefoon ik hoop dat ik vodafone/dynafix aanspraakelijk kan stellen heb alle gegevens van me telefoon met de irma nummers wie heeft dit ook mee gemaakt samen staan we sterker!!!!!!

!!Sorry ik heb dyslexie!!

Robberto
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2012 18:45

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door Robberto »

Om het verhaal af te ronden. Ik heb contact gehad met Vodafone nadat ik mijn iPhone 4 eindelijk terug heb gehad. En uiteraard, hij was niet gebarsten en precies zoals ingeleverd. Dynafix beweerde de barsten te hebben gemaakt, maar echt niet, mijn achterkant (met de kleine krasjes op de juiste plekken) zat er gewoon nog aan.

Ik contact gehad met Vodafone en heb uiteindelijk een iPhone 4s gekregen. Ben je wel ruim 2 maanden verder maar dan heb je ook wat. :wink:

Voor contact: http://www.robbertvandera.nl

kyra58
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 sep 2012 18:09

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door kyra58 »

Mijn nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S plus) is na één week opgestuurd naar Dynafix omdat de wifi verbinding niet werkte. Telefoon 2 weken weg, kreeg hem terug met de mededeling dat het een software update betrof. Telefoon werkte prima, wifi deed het ook. Maar slechts 3 dagen... want daarna ging de telefoon uit om nooit meer aan te gaan. Batterij is vol, maar verder dan het 'samsung startscherm' kwam het niet,.. telefoon is nu wéér bij Dynafix.... ben benieuwd maar bij alles wat ik hier lees heb ik er weinig vertrouwen in............. weg 270 euro.........

bosskiss
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2012 18:16

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door bosskiss »

Ik heb 3 weken geleden my Sony Ericson Vivaz opgestuurd ter reparatie naar Dynafix.
Het probleem was dat hij helemaal niet oplaadt en/of verbinding maakt met de pc [als je hem verbindt dan laad hij op om daarna een flitsend wit licht te geven en dan uit te vallen]
werd er onlangs een pakketje naar me verzonden waar ik 55€ voor moest betalen.
om daarna achter te komen dat de mobiel niet gerepareerd is.
er werd mij ook niet vertelt wat er aan de hand was. ik heb hem gebeld en om uitleg gevraagd en er werd mij vertelt dat er geen garantie op de mobiel zit omdat de lijm van de connector gebroken is door val en of stootschade.
dus om het in heel simpel Nederlands te plaatsen als je een touchscreen telefoon op de grond smijt is er meer kans dat de lijm breekt van een intern component breekt dan de telefoon zelf of het scherm

nu heb ik ook een foto ontvangen [na meerdere malen contact met hun opgenomen te hebben]
http://i45.tinypic.com/33o2mg3.png
ikzelf heb wel het ene een andere verstand van elektronica maar ik zie hier echt geen mankement
!let vooral op de adresbalk waarop staat dat het waterschade betreft!


nu heb ik een vraag omtrent dit alles hoort dynafix niet te bewijzen dat ik er verantwoordelijk voor ben en dat ik hem niet zo heb gekocht voordat ze mij als boosdoener gaan aanwijzen

MerelMilou
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 12:28

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door MerelMilou »

Ook ik heb twee weken geleden via de T-Mobile winkel mijn Samsung Galaxy SII aangeboden ter reparatie.

De batterij van mijn SII werd na de softwareupdate loeiheet, waarna hij mijn oplader niet meer herkende. Ik ben er meteen mee naar de winkel gegaan. De verkoper zei: 'You needn't say more, dit zien we vaak'. Tevens bevestigde hij dat mijn telefoon er smetteloos uitzag en dat hij niet verwachtte dat de schade door vallen en of stoten is veroorzaakt.

Vandaag, een half uur nadat ze mijn telefoon hebben opengemaakt, krijg ik een e-mail dat de schade aan mijn telefoon is veroorzaakt door vallen of stoten. Reparatiekosten: 205 euro.

Een nieuwe docking connector kost bij Android World 69 euro. Ergens voel ik dat ik keihard belazerd word door Dynafix. Zeker omdat ik mijn telefoon nog nooit heb laten vallen. Wat te doen?

Siekar
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2012 16:46

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door Siekar »

Hmm,

na een ervaring met dit bedrijf toch ook maar eens reageren.

Mijn nieuwe S3 vertoonde kuren met de microfoon vanaf de dag van binnenkomst, deze viel steeds uit.

Ik maill de webwinkel (Typhone) waar ik deze gehaald heb en wordt doorverwezen naar Dynafix (kapot = nieuw leek mij maar goed dat terzijde).

Ik netjes opgestuurd in bubbel envelop zoals de voorschriften van Dynafix voorschrijven.

Krijg ik een antwoord "schade ontdekt" + offerte.

Na commentaar op de offerte van 260 euro krijg ik nu een foto waarop het glaasje van de camera precies in het midden is gebarsten (het lijkt een beetje op veiligheidsglas waar een baksteen door heen is geprobeerd te gooien). De webwinkel doet zich af met "praat maar met dynafix" terwijl ik volgens mij met hun een contract heb en niet met Dynafix.

Ik vraag me af hoe je deze schade voor elkaar krijgt als je dit expres zou willen, laat staan door normaal gebruik. Deze glaasjes zijn over het algemeen best stevig.

In ieder geval sluit ik me aan bij de mensen die slechte ervaringen hebben met dit bedrijf. Ik voel me ernstig gepiepeld buiten het feit dat ik mijn nieuwe S3 welgeteld 2 weken heb gebruikt voordat ik er gek van werd.

Het gaat natuurlijk wat ver om een bedrijf te betichten van opzettelijk schade aanbrengen, maar goed... met de vele verhalen die google oplevert ga je toch nadenken.

wez
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2013 18:16

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door wez »

Ik voel me zwaar genaaid door zowel T-Mobile als Dynafix.
3 maanden geleden een gloednieuwe iphone 5 toegestuurd gekregen door tmobile.
Nu laat ik thuis mijn iphone 5 vallen en is het scherm kapot waarop ik netjes naar de tmobile shop ga om hem te laten repareren op kosten van de verzekering.

Nu krijg ik een brief van Tmobile dat dynafix tijdens de inspectie heft geconstateerd dat het toestel door een niet geautoriseerde partij is geprobeerd te repareren en daarom buiten de garantie valt en het toestel daardoor niet gemaakt kan worden.

wel kan het toestel vervangen worden voor 645 euro!!!

Ik heb contact opgenomen en nu zegt men dat er geen sticker met mijn imei nummer aan de binnenkant van de iphone 5 zit waaruit dit zou blijken! nou sorry toestel is 3 maanden oud en nergens ter reparatie gebracht. Ik ben juist gelijk naar tmobile gegaan voor de garantie na reparatie :(

Tmobile gaat zo met hun klanten om en geven gewoon geen goed toestel en ik moet het maar uitzoeken! ik weet niet eens of dynafix wel het juiste toestel voor handen heft want alleen een foto van de binnenkant heb ik niks aan. Wie zegt dat het mijn toestel is.

heb mijn contract inmiddels opgezegd bij tmobile met zo een bedrijf wil ik niet eens zaken doen baal van heel de situatie.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Wie heeft er nog meer schade via Dynafix?

Ongelezen bericht door devious »

wez schreef:Ik voel me zwaar genaaid door zowel T-Mobile als Dynafix.
3 maanden geleden een gloednieuwe iphone 5 toegestuurd gekregen door tmobile.
Nu laat ik thuis mijn iphone 5 vallen en is het scherm kapot waarop ik netjes naar de tmobile shop ga om hem te laten repareren op kosten van de verzekering.

Nu krijg ik een brief van Tmobile dat dynafix tijdens de inspectie heft geconstateerd dat het toestel door een niet geautoriseerde partij is geprobeerd te repareren en daarom buiten de garantie valt en het toestel daardoor niet gemaakt kan worden.

wel kan het toestel vervangen worden voor 645 euro!!!

Ik heb contact opgenomen en nu zegt men dat er geen sticker met mijn imei nummer aan de binnenkant van de iphone 5 zit waaruit dit zou blijken! nou sorry toestel is 3 maanden oud en nergens ter reparatie gebracht. Ik ben juist gelijk naar tmobile gegaan voor de garantie na reparatie :(

Tmobile gaat zo met hun klanten om en geven gewoon geen goed toestel en ik moet het maar uitzoeken! ik weet niet eens of dynafix wel het juiste toestel voor handen heft want alleen een foto van de binnenkant heb ik niks aan. Wie zegt dat het mijn toestel is.

heb mijn contract inmiddels opgezegd bij tmobile met zo een bedrijf wil ik niet eens zaken doen baal van heel de situatie.
Zeg CVANWEZEL, ik ga alles van je quoten, kun je dat niet meer weghalen... Als je 3 maanden geleden een telefoon hebt "gekregen" dan zit je minimaal nog 9 maanden vast aan een contract. "Inmiddels opgezegd" is dus na einddatum contract. Bovendien gaat TMob niet zo met hun klanten om, maar Dynafix ( al klinkt Bynanix me beter in de oren). Ga naar de TMob winkel en dynafix het daar.
En de volgende keer netjes je eigen topic openen he? Niet een half jaar dode thread uppen. Dank u

Gesloten