LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door zeug »

Tegenwoordig heb je voor veel diensten een app nodig die kan ik met mijn oude nokia niet downloaden. Aangezien ik niet veel telefoonneer zoek ik een alternatief !
Kan iemand mij hier over iets meer vertellen. Ik zoek een prepaid phone met de mogelijkheid om apps te downloaden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nieuwe Nokia

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Iedere smartphone volstaat. Het is maar net wat jij prettig vind.

hvff
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 aug 2015 13:09

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door hvff »

Stap eens een telefoonwinkel binnen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt sterk af van je wensen en voorkeuren. Ik zou in elk geval een Android of Apple toestel nemen, omdat je nu al ziet dat sommige apps (bv van banken) alleen daarmee werken. Verder zou ik een niet te oud systeem nemen. Android zit tegenwoordig al op versie 8, dus als je een telefoon met Android versie 4 koopt heb je kans dat je vrij snel vertraagde apps niet meer kunt gebruiken.

Verder hangt het vooral ook van je voorkeuren af. Wil je een compact toestel of wil je juist een groot scherm? Is het belangrijk dat de accu lang mee gaat? Wil je er ook redelijke foto's mee kunnen nemen? Wil je veel en grote bestanden kunnen opslaan (muziek, foto's) dan is een toestel waar je eenvoudig extra geheugen in kunt plaatsen handig. Wil je alleen simpele apps gebruiken, bv alleen van de bank, of wil je ook wat zwaardere apps kunnen gebruiken?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door sjohie »

Een "prepaid telefoon" is meestal een pakketje met een telefoon en een pre-paid simkaart. Er is geen apart soort prepaid telefoon. In dat soort pakketjes zitten meestal niet de meest grote/luxe/nieuwe telefoons, waardoor zo'n pakketje van telefoon + simkaart niet al te duur is. Dat betekent dat je elke soort smartphone kan kopen, maar je noemt een specifieke app, en als het om echt zakelijke (niche) apps gaat, kan het soms zo zijn dat die wel beschikbaar zijn voor iPhones, maar niet voor Android. Ik zou dus even kijken of de app in beide ecosystemen de downloaden is. Zo ja, dan is binnen het android ecosysteem meer keus, ook tussen de 100 en 200 euro. Dan zou ik eens kijken naar je oude merk Nokia, die timmeren ook weer leuk aan de weg, bijvoorbeeld met de Nokia 6 van ~175 euro. Voor wat meer toeters en bellen kan je eens kijken naar de Huawei P Smart, die is nog net onder de 200 euro, en is een puike middenmotor. Wat betreft android geld wel, hoe meer RAM hoe beter, 2 GB is wel de ondergrens, en 3 laat alles al veel soepeler lopen. Alles onder de honderd euro zou ik laten liggen, dan heb je verouderde android versies, geen updates, en erg matige hardware onder de kap.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door gosewijn »

sjohie schreef:Een "prepaid telefoon" is meestal een pakketje met een telefoon en een pre-paid simkaart. Er is geen apart soort prepaid telefoon. In dat soort pakketjes zitten meestal niet de meest grote/luxe/nieuwe telefoons, waardoor zo'n pakketje van telefoon + simkaart niet al te duur is. Dat betekent dat je elke soort smartphone kan kopen, maar je noemt een specifieke app, en als het om echt zakelijke (niche) apps gaat, kan het soms zo zijn dat die wel beschikbaar zijn voor iPhones, maar niet voor Android. Ik zou dus even kijken of de app in beide ecosystemen de downloaden is. Zo ja, dan is binnen het android ecosysteem meer keus, ook tussen de 100 en 200 euro. Dan zou ik eens kijken naar je oude merk Nokia, die timmeren ook weer leuk aan de weg, bijvoorbeeld met de Nokia 6 van ~175 euro. Voor wat meer toeters en bellen kan je eens kijken naar de Huawei P Smart, die is nog net onder de 200 euro, en is een puike middenmotor. Wat betreft android geld wel, hoe meer RAM hoe beter, 2 GB is wel de ondergrens, en 3 laat alles al veel soepeler lopen. Alles onder de honderd euro zou ik laten liggen, dan heb je verouderde android versies, geen updates, en erg matige hardware onder de kap.

Pas wel op ,er zijn er 2 in omloop nokia 2017 en 2018 . 2017 is in de aanbieding voor dumpprijzen. Bedrijf uit china heet haar ca 100 euro goedkoper maar daar zit geen lader en kabels bij .. Ongeveer 6 weken geleden heb ik dit gelezen want ik ben ook aan een nieuwe toe . Toestel wrdt door een andere fabriek gemaakt ,alleen de naam nokia is gebleven.

stofzuigertje

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarschuwing;

Alcatel en Wiki zijn soms te koop vanaf €39,95 maar na 1 of 2 app's zit geheugen vol!
Ook mijn Lenovo B zat vol met 12, en moest eerst verwijderen voor ik wat kon plaatsen!
De onder de €100,- zitten goede toestellen mits je niet teveel wilt.

Deze zijn via www.kieskeurig.nl te vinden en op prijs te sorteren.
Dan zoek je sim lock vrij en dan past elke kaart erin.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door Spacestar »

Heb zelf al 3 jaar een Archos 45C Platinum met Andriod 4.4.2. met 5 inch scherm.
App's geïnstalleerd die ik ECHT gebruik, bijv. STRAVA voor mijn fietstochtjes, Weeronline, NOS, Radio5 (jajaja ik weet het), Google Maps, Bluemail, mijn zonnepanelen app van Solaredge, een tiental boeken met Play Boeken van Google, en Podcast Addict met tientallen podcasts, en nog een aantal minder interessante app's.
Soms is het even wachten, (moet ook nog 150 foto's tevoorschijn toveren, dat wel snel overigens) maar ach zelf ben ik ook niet meer zo snel!
Dit toestel kost me bijna 100 euro!! en heb er HEEL veel plezier mee.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Waarschuwing;

Alcatel en Wiki zijn soms te koop vanaf €39,95 maar na 1 of 2 app's zit geheugen vol!
Ook mijn Lenovo B zat vol met 12, en moest eerst verwijderen voor ik wat kon plaatsen!
De onder de €100,- zitten goede toestellen mits je niet teveel wilt.

Deze zijn via http://www.kieskeurig.nl te vinden en op prijs te sorteren.
Dan zoek je sim lock vrij en dan past elke kaart erin.
Sorry, maar die "reviews" op kieskeurig zijn wel zo treurig, daar kan je niet met goed fatsoen een beslissing op baseren.

Ik bedoel, ik zie bij de Nokia 3 iemand een 10 op alle punten geven, met als onderbouwing "Ik vind het een goede telefoon, ik heb hem alleen nodig voor mijn werk en dus heb ik verder niet allerlei apps erop staan, maar wat hij moet doen doet hij perfect.". Mooi om te lezen dat iemand er zo te lezen erg blij mee is, maar wat verteld dit iemand die een nieuwe smartphone zoekt wérkelijk?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door bprosman »

Mooi om te lezen dat iemand er zo te lezen erg blij mee is, maar wat verteld dit iemand die een nieuwe smartphone zoekt wérkelijk?
Zo was ik gisteren op zoek voor mijn moeder naar een "Seniorentelefoon".
Reviews gekeken van een bepaald model , ook op Coolblue en op enig moment had iemand bij de "minpunten" gezet : "Je kunt er alleen mee bellen". Laat dat nu juist HET silectiecriterium zijn voor mij voor een seniorentelefoon.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Elk nadeel help zijn voordeel

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Theotrucker schreef:Nieuwe Nokia
Hier staan gelukkig genoeg bijdragen van mensen die wél de moeite nemen om een duidelijk onervaren gsm gebruiker even vriendelijk op weg te helpen.

@zeug: hier staat https://computertotaal.nl/artikelen/sma ... ECTED=True staat bijvoorbeeld een overzicht van budgetsmartphones. Daar staan prima apparaten bij voor een acceptabele prijs.
Succes met uw keuze.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door zeug »

Ik dank u allen voor de tips en kan nu een keuze maken :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door sjohie »

Even een kanttekening bij de tekst over de P8-lite in die review waar naar gelinkt wordt, die vaak verguisde eigen Huawei schil over android heen, is in de nieuwste versie echt niet zo erg/lastig/vervelend als sommige reviewers telkens weer over struikelen, ik was er binnen een weekje aan gewend, en dat was nog de vorige iteratie ook .En bijvoorbeeld hun vingerafdrukscanners zijn de beste in het android universum. Die van mijn huidige LG V30, is bijvoorbeeld iets trager en minder gevoelig als mijn oude P9-lite (waar de huidige P8 lite de opvolger van is, ondanks het lagere getal)

Ik zou zeker even proberen om die P8-lite in zeg de mediamarkt even in de handen te krijgen, Huawei maakt prima toestellen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door sjohie »

gosewijn schreef:
sjohie schreef:Een "prepaid telefoon" is meestal een pakketje met een telefoon en een pre-paid simkaart. Er is geen apart soort prepaid telefoon. In dat soort pakketjes zitten meestal niet de meest grote/luxe/nieuwe telefoons, waardoor zo'n pakketje van telefoon + simkaart niet al te duur is. Dat betekent dat je elke soort smartphone kan kopen, maar je noemt een specifieke app, en als het om echt zakelijke (niche) apps gaat, kan het soms zo zijn dat die wel beschikbaar zijn voor iPhones, maar niet voor Android. Ik zou dus even kijken of de app in beide ecosystemen de downloaden is. Zo ja, dan is binnen het android ecosysteem meer keus, ook tussen de 100 en 200 euro. Dan zou ik eens kijken naar je oude merk Nokia, die timmeren ook weer leuk aan de weg, bijvoorbeeld met de Nokia 6 van ~175 euro. Voor wat meer toeters en bellen kan je eens kijken naar de Huawei P Smart, die is nog net onder de 200 euro, en is een puike middenmotor. Wat betreft android geld wel, hoe meer RAM hoe beter, 2 GB is wel de ondergrens, en 3 laat alles al veel soepeler lopen. Alles onder de honderd euro zou ik laten liggen, dan heb je verouderde android versies, geen updates, en erg matige hardware onder de kap.

Pas wel op ,er zijn er 2 in omloop nokia 2017 en 2018 . 2017 is in de aanbieding voor dumpprijzen. Bedrijf uit china heet haar ca 100 euro goedkoper maar daar zit geen lader en kabels bij .. Ongeveer 6 weken geleden heb ik dit gelezen want ik ben ook aan een nieuwe toe . Toestel wrdt door een andere fabriek gemaakt ,alleen de naam nokia is gebleven.
Niet helemaal, het Finse bedrijf achter de huidige Nokia toestellen, HMD Global, is een soort doorstart van het eerdere Microsoft Mobile, wat dan weer de oude (noodlijdende) Nokia telefoon divisie was voordat Microsoft het overnam. HMD Global is meer een soort liefdesbaby van de oude Finse Nokia garde en de rappe smartphonebouwers bij Foxconn. Eigenlijk het beste van twee werelden, de know how van wat wel/niet werkt als het gaat om smartphones, en de efficiënte productiecapaciteit van de wereldleider op dát vlak om ook op prijs mee te kunnen doen met de grote jongens. Dus het is meer dan alleen de naam Nokia.

Verwarrend genoeg bestaat het concern Nokia ook nog steeds, die verkochten toentertijd hun mobiele divisie aan Microsoft, maar het deed, en doet, veel meer dan alleen mobiele telefoons bouwen.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door piet44m »

gewoon een motorola of nolkia kopen (want die hebben schone android ,,de android versie wordt dan snel ververst),simfree en je sim kaart erin

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door sjohie »

piet44m schreef:gewoon een motorola of nolkia kopen (want die hebben schone android ,,de android versie wordt dan snel ververst),simfree en je sim kaart erin
Dat heeft een HTC met de U11 life ook hoor. Er zijn wel meer merken die je kan kiezen als je langere tijd updates hebben wilt.

Je kan kiezen voor toestellen uit het Android one programma, maar dat zijn voor het grootste deel toestellen uit het lagere- en middensegment. Van toestellen die vallen onder het android enterprise recommended programma kan je er ook van uit gaan dat je langere tijd security updates krijgt, en daarbij zitten ook veel courante high-end modellen.

Een toestel welke onder een van beide programma's valt, is dus de veiligste keuze in het Android ecosysteem.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wie heeft goed alternatief voor oude prepaid Nokia?

Ongelezen bericht door grun »

piet44m schreef:gewoon een motorola of nolkia kopen (want die hebben schone android ,,de android versie wordt dan snel ververst)
Dat zou je denken maar dat valt toch tegen. Ik heb een Motorola G5+ van een jaar oud. Prima toestel, daar niet van, maar hij draait nog steeds op android 7.0, niet op 7.1 of 8.0 (Oreo). Lenovo, de chinese fabrikant van Motorola toestellen, heeft begin dit jaar wel aangekondigd dat Oreo in de pijplijn zit, maar ze rollen het per continent uit en Europa schijnt pas in de herfst aan de beurt te zijn.
Met maandelijkse security updates zijn ze wel redelijk snel.


Gesloten