LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
brunoennicky
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:35

Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door brunoennicky »

Hallo,
Ik heb een iPhone 5s van mijn tante gekregen die ik wil gebruiken omdat mijn huidige telefoon kapot is, nu wil ik hem instellen maar blijft hij hangen op een activeringsslot van een Apple id van mijn overleden oom. Ik wil hem helemaal opnieuw instellen en ik heb hem al hersteld via iTunes maar hij vraagt het elke keer weer naar die Apple id, wij weten allebei het wachtwoord niet en kunnen geen manier vinden om hem in te stellen. Via Apple zelf kan ik niks vinden, Wie O Wie kan mij helpen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door sjohie »

brunoennicky schreef:Hallo,
Ik heb een iPhone 5s van mijn tante gekregen die ik wil gebruiken omdat mijn huidige telefoon kapot is, nu wil ik hem instellen maar blijft hij hangen op een activeringsslot van een Apple id van mijn overleden oom. Ik wil hem helemaal opnieuw instellen en ik heb hem al hersteld via iTunes maar hij vraagt het elke keer weer naar die Apple id, wij weten allebei het wachtwoord niet en kunnen geen manier vinden om hem in te stellen. Via Apple zelf kan ik niks vinden, Wie O Wie kan mij helpen?
Misschien kan je samen met je tante, icm een overlijdensakte, zo'n Apple servicecenter binnenlopen en daar vragen of ze hem willen unlocken?

brunoennicky
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:35

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door brunoennicky »

sjohie schreef:
brunoennicky schreef:Hallo,
Ik heb een iPhone 5s van mijn tante gekregen die ik wil gebruiken omdat mijn huidige telefoon kapot is, nu wil ik hem instellen maar blijft hij hangen op een activeringsslot van een Apple id van mijn overleden oom. Ik wil hem helemaal opnieuw instellen en ik heb hem al hersteld via iTunes maar hij vraagt het elke keer weer naar die Apple id, wij weten allebei het wachtwoord niet en kunnen geen manier vinden om hem in te stellen. Via Apple zelf kan ik niks vinden, Wie O Wie kan mij helpen?
Misschien kan je samen met je tante, icm een overlijdensakte, zo'n Apple servicecenter binnenlopen en daar vragen of ze hem willen unlocken?
Mijn telefoon is nu kapot en ik wil natuurlijk zo snel mogelijk een vervangend toestel, en eerlijk gezegd durf ik ook niet om een overlijdensakte aan mijn tante te vragen. Ik vind het zelf iets te ver gaan, ze heeft het al zo moeilijk met alle spullen wegdoen en om dan ook nog om papieren te vragen om zoiets te activeren. Ik heb geen zin om haar weer in verdriet te brengen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zonder zal het niet lukken. Apple is erg kritisch.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Theotrucker schreef:Zonder zal het niet lukken. Apple is erg kritisch.
Zonder betalingsbewijs sowieso niet.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door Lowieze »

Apple zal niet alleen om een kopie van de overlijdensakte vragen, maar ook een schriftelijk bewijs dat jij nu de eigenaar van de iPhone bent, want ze willen er zeker van zijn dat het niet om een gestolen toestel gaat. Waarschijnlijk gaat het je veel tijd (en misschien geld) kosten.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat wilt u dan instellen en wat hebt u al via I-tunes hersteld?

Is hij dan wel gewoon te gebruiken?

brunoennicky
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:35

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door brunoennicky »

wat absurd..het is geen nieuw toestel hoor..ze is met alles opruimen gewoon oude spullen weg gegooid ik heb als de garantie al lang is verstreken van bv mijn tv of andere dingen ook niet meer..we barsten van de oude papieren en als je garantie is verlopen doen ze toch niks meer..zoals ik op het internet een beetje heb gekeken is hij zelfs nog niet eens te koop..wat ik wil lady1234 gewoon dat toestel gebruiken..ik heb geen abonnement toestanden ik heb gewoon een prepaid kaart en doe daar alles mee,en omdat ik veel in het bv ziekenhuis ben voor mijn gezondheid of fysiotherapeut afspraken krijg je overal gratis wifi..en dat is voor mij meer dan genoeg..dus gewoon beetje op wattsapp en bv facebook en natuurlijk als ik buiten ben en er gebeurd wat met mij of mijn hond,dat ik bereikbaar ben..meer niet.maar nu vraagt dat ding na zo,n code(wachtwoord) die mijn oom jaren geleden destijds heb ingevoerd. ik ben echt beduusd dat dit zo moeilijk gaat..nogmaals is het nu een nieuwe,,ja dat snap ik en kan je apple bellen,maar van zo,n oudje hebben de meeste niks meer in huis..

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door sylvesterb »

brunoennicky schreef:wat absurd..het is geen nieuw toestel hoor..ze is met alles opruimen gewoon oude spullen weg gegooid ik heb als de garantie al lang is verstreken van bv mijn tv of andere dingen ook niet meer..we barsten van de oude papieren en als je garantie is verlopen doen ze toch niks meer..zoals ik op het internet een beetje heb gekeken is hij zelfs nog niet eens te koop..wat ik wil lady1234 gewoon dat toestel gebruiken..ik heb geen abonnement toestanden ik heb gewoon een prepaid kaart en doe daar alles mee,en omdat ik veel in het bv ziekenhuis ben voor mijn gezondheid of fysiotherapeut afspraken krijg je overal gratis wifi..en dat is voor mij meer dan genoeg..dus gewoon beetje op wattsapp en bv facebook en natuurlijk als ik buiten ben en er gebeurd wat met mij of mijn hond,dat ik bereikbaar ben..meer niet.maar nu vraagt dat ding na zo,n code(wachtwoord) die mijn oom jaren geleden destijds heb ingevoerd. ik ben echt beduusd dat dit zo moeilijk gaat..nogmaals is het nu een nieuwe,,ja dat snap ik en kan je apple bellen,maar van zo,n oudje hebben de meeste niks meer in huis..
Apple neemt de privacy van haar gebruikers, sinds enige tijd, erg serieus en ook je overleden oom heeft hier recht op. Zonder de officiële papieren krijg je geen toegang tot de IPhone zo simpel is het. Dit kun je absurd vinden maar Apple heeft helaas genoeg ervaring met personen die misbruik maken van gegevens die zijn opgeslagen op hun apparatuur waarvan de eigenaar niet wilde dat deze zichtbaar werden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U begrijpt mijn vraag niet. Wat hebt u hersteld met I-tunes?

brunoennicky
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:35

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door brunoennicky »

Lady1234 schreef:U begrijpt mijn vraag niet. Wat hebt u hersteld met I-tunes?
Ik heb de iPhone hersteld met iTunes, waarna je Hello krijgt, even later ging hij weer zeuren over de activatievergrendeling.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door Revoked »

Telefoon teruggeven, naar de MM en daar voor onder de €200,- een leuk toestel kopen. Als je gevoelloos bent voor merken: Wiko heeft een 32Gb / 5.9" toestel voor weinig.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door Moneyman »

brunoennicky schreef:wat absurd..het is geen nieuw toestel hoor..ze is met alles opruimen gewoon oude spullen weg gegooid ik heb als de garantie al lang is verstreken van bv mijn tv of andere dingen ook niet meer..we barsten van de oude papieren en als je garantie is verlopen doen ze toch niks meer..zoals ik op het internet een beetje heb gekeken is hij zelfs nog niet eens te koop..wat ik wil lady1234 gewoon dat toestel gebruiken..ik heb geen abonnement toestanden ik heb gewoon een prepaid kaart en doe daar alles mee,en omdat ik veel in het bv ziekenhuis ben voor mijn gezondheid of fysiotherapeut afspraken krijg je overal gratis wifi..en dat is voor mij meer dan genoeg..dus gewoon beetje op wattsapp en bv facebook en natuurlijk als ik buiten ben en er gebeurd wat met mij of mijn hond,dat ik bereikbaar ben..meer niet.maar nu vraagt dat ding na zo,n code(wachtwoord) die mijn oom jaren geleden destijds heb ingevoerd. ik ben echt beduusd dat dit zo moeilijk gaat..nogmaals is het nu een nieuwe,,ja dat snap ik en kan je apple bellen,maar van zo,n oudje hebben de meeste niks meer in huis..
Zo oud is een iPhone 5s nou ook weer niet... je maakt van jouw probleem dat van Apple. Ten onrechte.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door bprosman »

Een iPhone moet je zonder wachtwoord/passcode gewoon een factory reset kunnen geven hoor :
http://www.irefone.com/factory-reset-ip ... scode.html
https://support.apple.com/en-us/HT20430 ... 6#recovery

brunoennicky
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:35

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door brunoennicky »

he revoked zou graag zo,n toestelletje willen kopen hoor,maar ik moet al met net 200e rond komen en dan is het moeilijk om daar ook nog een ander toestel er van te kunnen kopen,anders had ik dat allang gedaan hoor..mijn tante dacht gewoon mij te helpen omdat ze weet dat ik niet veel heb en nu lag hij toch al weer bijna 2jaar ongebruikt in de lade met de rest van mijn oom zijn spullen,maar het is jammer..dank voor jullie hulp hoor..ik kan misschien koud overkomen maar bedoel er niks mee hoor..ik zal jou tippie nog proberen bprosman.. dank u wel..ook voor de andere trouwens..ik had hem ook liever persoonlijk van mijn oom nog levend gekregen,ook ik heb daar nog veel verdriet van,als je zo onverwacht weg valt door een hartaanval

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap heel goed dat je die telefoon gewoon graag wilt gebruiken. Maar hopelijk snap je ook dat, gezien de diefstalgevoeligheid, Apple niet zomaar zonder enig bewijs toestellen kan unlocken.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door Icasheb »

Dit gebeurt (bijna) altijd als die naar fabrieksinstellingen word gezet via itunes (hersteld via itunes). Omdat het word gezien als een nieuw bevoegde poging, vervalt die daarna in een activeringsslot. Samsung heeft dit ook met een gmail lock of een samsung lock.

Enige manier is om met de factuur en de overlijdensakte naar de apple winkel te gaan en vragen of ze je daar kunnen helpen.

Of een ander toestel kopen. Wat waarschijnlijk veeeel sneller is.

stofzuigertje

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Leapp en vele andere verkopen gebruikte en die weten hoe je dit moet resetten zonder papieren....

Ook de link http://www.irefone.com/factory-reset-ip ... scode.html proberen zou kunnen, gewoon doen.... en ik hoor wel.

brunoennicky
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jul 2017 14:35

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door brunoennicky »

hoi,nee is goed hoor moneyman,maar ik was moe en dacht gewoon even een ander toestelletje te hebben die beter werkt dan nu mijn oude samsung waar de oude batterij het geen zin erin meer heeft,maar heb apple gebeld,maar ze wilden mij een andere toestel aanbieding,maar oudere toestellen daar doen ze zelf niks meer mee,en ook mijn tante schrok van de reacties dat ze alsware met een overlijdensakte na de winkel moet gaan,alsof het hier om iets vreselijks waardevol gaat,maar ook voor haar en mij om met zoiets persoonlijks na een telefoon zaak te gaan,,gaat veel te ver.we hebben net tegen gestemd om niet ons gedrag of om wat we wel of niet doen tegen een regering,en nu wel tegen een Amerikaans bedrijf..en nee bprosman ook uw tip heeft niet geholpen,maar ik had het ook druk met ziekenhuis afspraken,dus ik kijk morgen wel verder of er ergens iets is,van wat mij wel kan helpen.nogmaals het is gewoon een toestelletje voor nood voor mij als ik bv buiten ben en er gebeurd wat met mij of auto..hahaha ook die is op zijn laatste loodjes..dus daarom heb ik gewoon een goed toesteltje nodig,voor mij en voor foto,s te maken van mijn honden,daar hou ik van,maar voor de rest geen overdreven dingen,helemaal niks.ik kijk jou raad morgen ook even na stofzuigertje..dank jullie wel!!!

stofzuigertje

Re: Wie kan mij helpen? iPhone 5s

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als deze enkele jaren in lade lag en meer als 3 jaren oud is zou ik gelijk nieuwe batterij laten plaatsen in plaatselijke winkel voor telefoon reparaties...
Die kunnen ook vaak dit oplossen want die hebben er meer ervaring mee en vragen alleen maar geld....
Vooraf wel even naar tarieven informeren want die kunnen soms erg veel vragen....

Ik plaatste zelf een batterij voor €14,95 en de code hadden ze met papiertje in het toestel gedaan....
Je zult bij de winkel al snel €50,- kwijt zijn of wil je een nieuwe Alcatel voor €45,-, 3.5" of 4.0"scherm leverbaar onder de €50,-

Gesloten