Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marc22558
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2017 18:12

Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Ongelezen bericht door marc22558 » 01 nov 2017 18:15

We hebben thuis abonnementen voor 2 mobile nummers !
Na overlijden van mijn moeder bleek dat we sinds 2007 en 2009 9 euro betaalden voor 2 abonnementen voor 2 mobile nummers naast de 2 abonnementen die we gebruikten.
Iedere maand krijg ik adviezen van telfort op mijn telefoongebruik, maar als we jarenlang 2 abonnementen betalen voor [Tekst verwijderd door de Moderator] zeggen ze niets, terwijl ze kunnen zien dat er nooit mee worft gebeld.
dit hebben we aangekaard bij telfort en na opsturen van mijn moeders overlijdingsakte zouden we het abonnements geld vanaf juni 2016 terugkrijgen.
Nu blijkt dat ze 1,80 euro terug hebben betaald.
Wie weet kunt u iets voor ons doen ?
Zo niet dan hoop ik dat dit toch vermeld of verteld wordt en dat het bekend wordt.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2017 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Grof taalgebruik

NeoDutchio
Berichten: 7356
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 02 nov 2017 14:18

Wat moet er bekend gaan worden, dat u geen abonnement opgezegd heeft? Waarom ziu Telfort u moeten bellen dat u 2 abonnementen heeft waar u geen gebruik van maakt? Ik kan ook een huis huren zonder er in te gaan wonen. U heeft die abonnementen en Telfort zorgt dat zij aan hun verplichting voldoen.

Het enige dat u nu kunt doen is opnieuw Telfort aan de jas trekken dat er iets is misgegaan met de terug betaling.

breien
Berichten: 3737
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Ongelezen bericht door breien » 02 nov 2017 14:26

Waarom heeft u in het verleden Telfort niet op de hoogte gesteld dat uw moeder was overleden en dat de abonnementen van uw moeder opgezegd konden worden. Telfort heeft geen medewerkers in dienst die alle overlijdensberichten in de dagbladen napluizen om te zien of er nog klanten van hun tussen staan.

Bob Schurkjens
Berichten: 7651
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 02 nov 2017 17:46

U kunt ook een telefoonabo hebben om alleen bereikbaar te zijn. Een telefoon is niet alleen om te bellen maar ook om gebeld te kunnen worden.

Ik mis verder uw eigen verantwoordelijkheid in uw relaas.

mahadma
Berichten: 2196
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Ongelezen bericht door mahadma » 02 nov 2017 19:00

Ze hebben een abo gestopt op de datum dat er nog 1,80 over was, zou dat niet kunnen.

sylvesterb
Berichten: 3983
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Ongelezen bericht door sylvesterb » 02 nov 2017 19:43

marc22558 schreef:We hebben thuis abonnementen voor 2 mobile nummers !
Na overlijden van mijn moeder bleek dat we sinds 2007 en 2009 9 euro betaalden voor 2 abonnementen voor 2 mobile nummers naast de 2 abonnementen die we gebruikten.
Iedere maand krijg ik adviezen van telfort op mijn telefoongebruik, maar als we jarenlang 2 abonnementen betalen voor [Tekst verwijderd door de Moderator] zeggen ze niets, terwijl ze kunnen zien dat er nooit mee worft gebeld.
dit hebben we aangekaard bij telfort en na opsturen van mijn moeders overlijdingsakte zouden we het abonnements geld vanaf juni 2016 terugkrijgen.
Nu blijkt dat ze 1,80 euro terug hebben betaald.
Wie weet kunt u iets voor ons doen ?
Zo niet dan hoop ik dat dit toch vermeld of verteld wordt en dat het bekend wordt.
Het is bekend dat u zelf uw zaken niet op orde heeft, u betaald sinds 2007 elke maand 9 euro welke gewoon zichtbaar waren op uw afschrift en nu gaat u Telfort kwalijk nemen dat zij u niet vertelt dat u het nummer niet meer gebruikt, zij bevestigen toch maandelijks met de afschrijving dat u abonnement nog acties is.

De € 1,80 is waarschijnlijk de resterende termijn vanaf het melden van de opzegging, dit is uiteraard niet met terugwerkende kracht.

Immers levert Telfort u gewoon een dienst u kon gewoon met beide nummers bellen en gebeld worden, het is niet aan Telfort om te controleren of u hier wel of geen gebruik van maakt, zij leveren de dienst die u afneemt. Dat uw ook hier weer uw zaken niet op orde heeft en pas 16 maanden na dato opzegt kunt u Telfort ook niet kwalijk nemen.

renewouters
Berichten: 3498
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Ongelezen bericht door renewouters » 02 nov 2017 19:50

En als provider het actief gaan bijhouden en wel gaan informeren gaan we klagen dat onze privacy wordt geschonden...

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wij betalen al jaren voor ongebruikte Telfort-abonnementen

Ongelezen bericht door Telfort webcare » 03 nov 2017 09:40

marc22558 schreef:We hebben thuis abonnementen voor 2 mobile nummers !
Na overlijden van mijn moeder bleek dat we sinds 2007 en 2009 9 euro betaalden voor 2 abonnementen voor 2 mobile nummers naast de 2 abonnementen die we gebruikten.
Iedere maand krijg ik adviezen van telfort op mijn telefoongebruik, maar als we jarenlang 2 abonnementen betalen voor [Tekst verwijderd door de Moderator] zeggen ze niets, terwijl ze kunnen zien dat er nooit mee worft gebeld.
dit hebben we aangekaard bij telfort en na opsturen van mijn moeders overlijdingsakte zouden we het abonnements geld vanaf juni 2016 terugkrijgen.
Nu blijkt dat ze 1,80 euro terug hebben betaald.
Wie weet kunt u iets voor ons doen ?
Zo niet dan hoop ik dat dit toch vermeld of verteld wordt en dat het bekend wordt.
Hallo Marc22558,

Zolang een abonnement niet wordt opgezegd dan blijft deze gewoon actief ook al wordt het niet (meer) gebruikt. Als er is aangegeven dat het abonnementsgeld vanaf juni 2016 teruggestort zou worden dan wil ik graag voor je uitzoeken waar het is misgegaan. Bezoek ons forum en laat de gegevens van je moeder zoals naam, adres en klantnummer achter in een privébericht. Laat je hier even weten zodra de gegevens zijn verstuurd? ik ga daarna dan meteen voor je aan de slag. Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum Team)

Plaats reactie