LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows bellers

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Windows bellers

Ongelezen bericht door juliomariner »

De "Windows bellers" zijn vandaag wel heel erg actief. Heb inmiddels 3 van die mafkezen aan de lijn gehad. Bellen met +333 en +3182
Toch even een waarschuwing al zal dat waarschijnlijk niet helpen en zullen er steeds weer mensen intrappen.
Herstel: 5 keer

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door Brahms »

Nog nooit zo'n beller gehad. Veel van dit soort telefoontjes worden getriggerd door de ontvanger zelf, door het delen van je telefoonnummer.
Dit is bij analoge reclame post ook. Je kan al snel zien wat de bron is door bij het invullen een letter van je naam anders te schrijven als je je naam toch eens moet invullen bij een dienst.

jvanderplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:39

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door jvanderplas »

Wat zijn windows bellers?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zijn bellers die u helpen met een probleem aan uw computer.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door kuklos »

jvanderplas schreef:
28 okt 2020 13:04
Wat zijn windows bellers?
Mensen die bellen (meestal Engelstalig) en claimen van Microsoft te zijn en te hebben ontdekt dat er een virus op je computer zit waar zij je dan mee helpen om er van af te komen. Doch dit is nooit correct, het zijn scammers die toegang tot je computer willen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door scontra »

Lady1234 schreef:
28 okt 2020 13:07
Dat zijn bellers die u helpen met een probleem aan uw computer.
Dat zijn bellers die u in problemen kunnen brengen via uw computer ! :wink:

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door Methusalah »

jvanderplas schreef:
28 okt 2020 13:04
Wat zijn windows bellers?

Mensen die voor je raam staan te bellen. Mega irritant, vooral s'avonds.

;)

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door juliomariner »

Brahms schreef:
28 okt 2020 12:50
Nog nooit zo'n beller gehad. Veel van dit soort telefoontjes worden getriggerd door de ontvanger zelf, door het delen van je telefoonnummer.
Dit is bij analoge reclame post ook. Je kan al snel zien wat de bron is door bij het invullen een letter van je naam anders te schrijven als je je naam toch eens moet invullen bij een dienst.
Voor een bedrijf is wel makkelijk dat je te vinden bent op internet.
Heb net beller nr6 afgepoeierd

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb een soortgelijke ervaring met de volgende nummers (beleggingsbedrijf)
0203231222 en 0203231223 en 0203231239

Dit zijn behoorlijk agressieve, Engels sprekende, lui die je aan de telefoon krijgt.
Als je aangeeft geen interesse te hebben, klept hij gewoon verder.
Dus nogmaals, geen interesse... en hij vertelde mij dat dat niet mogelijk was want ik kon veel geld verdienen..
Ik geloof natuurlijk niet in sprookjes, dus heb opgehangen
Twee tellen later belde hij weer.. :shock:
Weer opgehangen.. 2 tellen later... Weer. :shock:
Dus gesprek geweigerd en nummer geblokkeerd.

Nog geen 5 min later... Weer telefoon, :roll: maar nu met het volgende nummer. 1223.. opgenomen en aangegeven dat ik geen interesse had en weer opgehangen. Belt hij meteen weer... :? Nummer geweigerd en geblokkeerd.

Ik dacht dat hij ondertussen wel door zijn nummers zou zijn, maar helaas...
Volgende nummer 1239, zelfde dombo aan de telefoon. :evil:
Nouja, hij bleef volhouden dat ik mee moest doen en ik had echt geen vrije keuze..
Hij wist wel wat ik wilde... :idea: :idea:

Klopt.. Ik wilde ophangen en het nummer blokkeren..
Dus... Nu weten jullie die nummers ook.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Tenzij je heel snel heel veel geld wil verdienen natuurlijk.. :evil: :evil:

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb er vanmorgen 1 gevraagd of hij trots op zichzelf was. Hij zei van wel. Ik zei dat ik mij dat niet voor kon stellen dat je trots op jezelf kunt zijn als je mensen bedonderd. Helaas werd de verbinding toen verbroken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door hebra98 »

juliomariner schreef:
28 okt 2020 14:55
Ik heb er vanmorgen 1 gevraagd of hij trots op zichzelf was. Hij zei van wel. Ik zei dat ik mij dat niet voor kon stellen dat je trots op jezelf kunt zijn als je mensen bedonderd. Helaas werd de verbinding toen verbroken.
>>
Zal hij je nog een keer terugbellen?

Ik vroeg ze vaak (ze bellen nog weinig) naar hun privé 06 nummer waar ik ze even vanavond terug kan bellen, als ze thuis zijn. :evil:
Vooral als ze van één of andere loterij of energie boer waren.
Meestal begrijpen ze hem niet erg snel... Maar ze hangen wel zelf op, uiteindelijk :D :D
Soms na wat uitleg... :mrgreen: :mrgreen:
Ik mag echt niemand bellen in de avond... :oops:

Edit: Me kids lagen trouwens elke keer in een deuk. Ik had wel wat variaties in mijn tegengesprek natuurlijk.

Undutchable
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door Undutchable »

Heel hard op een fluitje in de microfoon blazen helpt ook wel.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door hebra98 »

Gewoon een kwartier volhouden in het Nederlands als het een "Microsoft" helpdesk mannetje is.
Alleen in het NL reageren en heel gebrekkig steenkolen Engels.

En dan na een kwartiertje (of als je er klaar mee bent) vragen in keurig Engels of hij denkt dat ik ik er echt in zou trappen en hem zou gaan helpen. En waarom hij denkt dat hij dit mag doen.. Mensen oplichten...

Als ik meteen ophang heeft hij meer kans een ander op te lichten.
Dat heb ik nu, met mijn vermaak, een kwartiertje tegengewerkt.

Mijn kids vonden dit wel de leukste, zeiden ze, zeker omdat ze weten hoeveel moeite het kost om niet "echt Engels" te reageren.. 8)

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
28 okt 2020 14:55
Ik heb er vanmorgen 1 gevraagd of hij trots op zichzelf was. Hij zei van wel. Ik zei dat ik mij dat niet voor kon stellen dat je trots op jezelf kunt zijn als je mensen bedonderd. Helaas werd de verbinding toen verbroken.
Ik heb er ooit eentje een kwartier aan de lijn gehouden. De kleine hints als 'ik zal even naar mijn MacBook lopen' die werden al niet gesnapt. Na een kwartier werd ie zo geïrriteerd dat ik zijn website maar niet kon laden (ik zat niet eens aan de laptop), dat ie zei dat ie mij niet kon helpen. Overigens spreken ze allemaal Engels, je zou zeggen dat de Microsoft ook een Nederlandse helpdesk heeft.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik speelde ooit mee met één of andere loterij.
Werd ik gebeld dat ze iedereen aan het bellen waren met een aanbod voor extra loten.
Dus ik vroeg, natuurlijk zijn er dan ook meer prijzen?
Nee dat niet, maar met meer loten had ik wel veel meer kans.

Mijn reactie,
Dat lijkt mij niet als jullie iedereen bellen. Dan nemen mijn kansen af, als er niet meer prijzen zijn.
Toen was het even stil... :shock:

Dus ik verbrak de stilte even...

Ik zei, het is goed dat ik u aan de telefoon heb want ik bedenk me net dat ik wil stoppen met mijn loten.
Want de kansen worden gewoon veel kleiner zo..
Tja, dat kon niet bij haar...
Maar ik kan wel nieuwe loten nemen? :twisted:
Ja... Dat kon wel..
Nouja, dan kan ik toch ook mijn lidmaatschap opzeggen? Nee Dat kon niet...

Okay, volgens mij komen we er zo niet uit was de reactie...
Tja, dat denk ik ook niet, maar bedankt dat u mij heeft gewaarschuwd dat mijn kansen een stuk kleiner worden.

Ik zal mijn lidmaatschap opzeggen.
toen hoorde ik alleen nog klik...

Zo gezegd, zo gedaan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door Radar »

Goedemiddag!
Meerdere berichten verwijderd. Het is gebruikers niet toegestaan om in bijdragen op de man te spelen richting mede-forumgebruikers, of om mede-forumgebruikers te provoceren. Groetjes, ^TR

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door mahadma »

Afgelopen jaar niet meer lastiggevallen, daarvoor in 1 week 3 x maar eenvoudigweg de verbinding verbroken. Ik ben wel goed, maar nog nèt niet gek.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door ruitenheer »

hebra98 schreef:
28 okt 2020 14:22
Ik dacht dat hij ondertussen wel door zijn nummers zou zijn, maar helaas...
Volgende nummer 1239, zelfde dombo aan de telefoon. :evil:
Nouja, hij bleef volhouden dat ik mee moest doen en ik had echt geen vrije keuze..
Hij wist wel wat ik wilde... :idea: :idea:
Na de 2e keer de telefoon door iemand anders laten opnemen met: Politie Amsterdam, afdeling computercriminaliteit, waarmee kan ik u helpen.

De laatste keer dat ze mij belden is al meer dan een jaar geleden. Toen hebben ze boos opgehangen.

sake1987

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zat laatst bij mijn moeder, werd er 2x gebeld door een Engels meneer die zich uitgaf als medewerker van Windows . Nu kan mijn moeder geen woord Engels, dus we hoeven niet bang te zijn dat ze begrijpt dat het om de computer gaat en dat ze instructies opvolgt. ( doet ze ook niet als ze in het Nederlands wordt gebeld )
De 2e keer heb ik de telefoon even overgenomen en op mijn vraag waarom hij mijn moeder wilde oplichten kreeg ik als antwoord de Belgische Ambulance toet toet toet toet.
Weet wel gelijk ophangen, maar een beetje stangen vind ook ik leuk.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Windows bellers

Ongelezen bericht door gosewijn »

Undutchable schreef:
28 okt 2020 15:11
Heel hard op een fluitje in de microfoon blazen helpt ook wel.
Van wie ken ik die opmerking ?.

Gesloten