LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone, DirectPay en Webcasso

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
netsotov
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2012 04:00

Youfone, DirectPay en Webcasso

Ongelezen bericht door netsotov »

Youfone is een telecomprovider die onterechte facturen stuurt voor datadownload.
Als je hierover belt gooien ze de hoorn op de haak. Als je ze mailt krijg je geen zinnig antwoorden, alleen standaard mails dat je klacht in behandeling is genomen. Als je je rekening blokkeert voor de onterechte facturen sluiten ze je zonder een herinnering te sturen of wat dan ook af. Na een aangetekend schrijven krijg je een mail dat de facturen gecrediteerd zullen worden, vervolgens sturen ze zonder enige waarschuwing een deurwaarder op je af. Neem je contact op met hun incassobureau Webcasso dan krijg je te horen dat ze je al drie brieven gestuurd hebben. Vertel je ze dat je die brieven nooit ontvangen hebt dan krijg je te horen dat ze daar geen discussie over willen en wordt de hoorn op de haak gegooid. Het deurwaarderskantoor zegt dat zij niks kunnen doen en dat je bij webcasso moet zijn. Noch youfone, noch directpay, noch webcasso, noch het deurwaarderskantoor
zijn behulpzaam en ondertussen lopen de kosten op. Geen aansluiting, onterecht hoge facturen en niet reageren op klachten. Bij de site KLACHT.NL vind je tig van dit soort klachten over youfone, webcasso en directpay. Is de enige oplossing dan toch een rechtszaak in zo'n geval?
O. Roopram

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Youfone, DirectPay en Webcasso

Ongelezen bericht door sjohie »

Hieruit blijkt maar weer dat rekeningen blokkeren en incasso's storneren uit onvrede, hoe terecht ook, vaak averechts werkt. Het daardoor kortsluiten van procedures van clubs als youfone, zorgt ervoor dat de klantenservice A zegt, maar de financiële administratie B doet, omdat rekeningen niet op tijd betaald worden.

Je kan je, hoe oneerlijk het ook voelt, beter schikken naar dit soort procedures, en gewoon afwachten totdat de facturen gecrediteerd worden.

Ik lees trouwens verdacht vaak dat men in gesprekken met je, de hoorn op de haak gooit vanuit de klantenservice waar je mee belt. Kan het misschien zo zijn dat je je terechte frustratie wat té actief ventileert richting volstrekt onschuldige helpdeskmedewerkers? Men bereikt immers meer met honing dan met azijn.. :wink:

JP1986
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2012 12:09

Re: Youfone, DirectPay en Webcasso

Ongelezen bericht door JP1986 »

Met mijn conflict met Webcasso en Direct Pay ben ik goed geholpen door de Rechtswinkel in Tilburg. Alles is opgelost

redbull72
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2012 11:10

Re: Youfone, DirectPay en Webcasso

Ongelezen bericht door redbull72 »

kun je uitgebreid kunnen vertellen hoe heb je dit gedaan. want zijn bloedzuiger

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, DirectPay en Webcasso

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Inmiddels heb ik sinds oktober vorig jaar een identiek verhaal helaas.

Ik heb inmiddels al aangetoond dat de gefaktureerde datahoeveelheden onmogelijk zijn en zelfs dat ik voor een fors deel van de faktuur nog nooit in het betreffende land ben geweest (en daarmee de telefoon ook niet)
Kennelijk heeft Youfone schijt aan iedereen en reageert met brieven van maanden terug.
Webcasso is het doorgeefluik , directpay sluit na 1 reactie van youfone direct het dispuut af.

Ik wacht nu de deurwaarder af en de dagvaarding .
Ik heb twee handen vol getuigen en op schrift van youfone zelf waarmee ik aangetoond heb dat men niet bestande kosten faktureert. uiteraard hebben ze me allang afgesloten en faktureren nog steeds netjes door.
Heel prettig allemaal, ik hoop dat men bij webcasso snel een dagvaarding aan laat maken zodat ik Youfone mag afslachten bij de rechter.

Wellicht is er dan enige jurispredentie voor vele soortgelijke verhalen zoals hieronder.

ebje26
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2013 15:55

Re: Youfone, DirectPay en Webcasso

Ongelezen bericht door ebje26 »

Ik heb onlangs de zaak tegen YouFone gewonnen!
Ben zo blij dat ik van ze af ben..

Alleen maar gezeik en bullsht meegemaakt, wat een ellende was dat met YouFone!

Ik word alleen maar boos als ik ze reclame zie maken.. stelletje ongeregeld!!!

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, DirectPay en Webcasso

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Ook ik kan melden dat youfone heeft nagelaten te kunnen aantonen waar de onterechte kosten vandaan kwamen.
de gehele vordering is van tafel en de rechtbank kent mij 75 euro toe voor vervoer en verlet.
waar ik deze 75 euro vandaan moet krijgen is me nog onduidelijk.

een ieder die nadere info wenst kan de uitgebreide versie krijgen, en ondersteuning waar nodig.

Gesloten