Zaak gewonnen tegen YouFone over kosten buiten de bundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Thaskippy
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2022 17:51

Zaak gewonnen tegen YouFone over kosten buiten de bundel

Ongelezen bericht door Thaskippy »

Hoi iedereen,

Ik wilde even mijn succes delen bij de geschillencommissie in mijn zaak tegen youfone. Ik heb op internet veel posts gezien van mensen met hetzelfde probleem, die wil ik dus vooral aanraden ook naar de geschillencommissie te gaan!

Wat is er gebeurt:
Ik heb in juni 2021 kosten buiten de bundel gemaakt. Ik heb 10GB mobiel internet per maand en gebruikte de youfone app om mijn verbruik in de gaten te houden. Toen ik aan het eind van die maand bijna aan de grens zat schakelde ik mijn mobiel internet uit. In augustus kreeg ik echter een factuur die 34 euro duurder uit viel, dit omdat ik volgens youfone 340 MB boven m'n bundel was gegaan. Na contact met de klantenservice gaven ze aan dat de gegevens in de app tot 48 uur achter kunnen lopen. Toen ik mijn internet dus uitzette was ik daar onbewust tot 48 uur te laat mee en was ik onwetend al buiten mijn bundel gegaan.

Kern van mijn argument bij de geschillencommissie:
Youfone wekt de indruk dat de gegevens in de app betrouwbaar zijn en geeft nergens aan dat deze 48 uur achter kunnen lopen. Hierdoor word de gebruiker verleid onbewust buiten de bundel te raken met torenhoge kosten tot gevolg. Het achterlopen van de gegevens zou direct in de app weergegeven moeten zijn.

Reactie van de geschillencommissie:
De geschillencommissie gaf mij gelijk in dat de app de verwachting geeft accuraat te zijn maar deze verwachting vervolgens niet voldoet. De 34 euro moet daarom worden terug gestort door youfone. Wat ze verder tegen het been stootte is dat youfone niet eens de moeite heeft genomen zichzelf te verdedigen. Waaruit ik de conclusie trek dat youfone dondersgoed weet wat ze doen en deze kosten buiten de bundel gebruiken als pervers verdienmodel.

Afsluitend wil ik iedereen vooral aanraden niet met deze tent in zee te gaan. De klantenservice is onmogelijk onvriendelijk en ze kwamen met de raarste redenaties om hun gedrag goed te praten. Maar mocht je hetzelfde probleem hebben gehad dan zou je absoluut de geschillencommissie kunnen proberen :)

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zaak gewonnen tegen YouFone over kosten buiten de bundel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Gefeliciteerd met het winnen van de zaak.

Goed dat je dit hier neerzet. Dit bewijst dat het soms nut heeft om naar de geschillencommissie te gaan.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zaak gewonnen tegen YouFone over kosten buiten de bundel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooi resultaat.

Plaats reactie