LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Veel soortgelijke klachten staan op Klachtenkompas. Ziggo is daarbij de enige grote provider die niet meedoet aan Klachtenkompas:

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/z ... 53868a419d

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
30 aug 2019 17:37
Veel soortgelijke klachten staan op Klachtenkompas. Ziggo is daarbij de enige grote provider die niet meedoet aan Klachtenkompas:

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/z ... 53868a419d

Ik geef Ziggo (en andere bedrijven) groot gelijk dat ze zich niet door CB laten pushen om aan dat belachelijke Klachtenkompas mee te doen. Ze moeten er nog voor betalen ook. Leuk verdienmodel weer voor CB.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Ziggo is gewoon een dramapartij. Wij hebben ziggo hier al een hele tijd geleden de deur uit gedaan, nooit spijt van gehad.

Als het werkt, is het allemaal prima. Maar zodra je iets van ze nodig hebt, is het janken met de pet op. Onbereikbaar, totale bullshitverhalen aan de lijn, enzovoort.

Ze wentelen alles af op de klant. Als het niet werkt, ligt dat aan jouw coax-kabel, want die verslijten magisch, volgens Ziggo. Dan moet er een monteur komen. En als de Ziggo Monteur dan zegt dat het niet aan Ziggo lag, dan moet je die monteur betalen. Drie keer raden wat de man zal gaan zeggen.

Opzeggen en elders gaan kijken. Je komt er namelijk toch niet door. Het is volstrekt zinloos om discussie met ze aan te gaan over prijzen. Ze zullen nooit toegeven en het kost altijd teveel geld om het juridisch af te dwingen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze moeten er nog voor betalen ook.
Je slaat de spijker op zijn kop. Bij Ziggo staat niet de klant maar de aandeelhouder op nummer 1. Geld uitgeven aan het oplossen van klachten op Klachtenkompas van klanten kan dan nooit de bedoeling zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob, alle (nou ja, alle, zo vaak heb ik geen problemen met wat dan ook) klachten die ik door de jaren heen met bedrijven heb gehad (ook Ziggo) heb ik prima zonder klachtenkompas of andere klachtensites op kunnen lossen.

Bij CB staat overigens ook hun eigen geldpotje op de 1e plaats.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

We hebben in NL genoeg officiele instanties waar je bij terecht kunt en daaronder nog gewoon de wet en ons legale systeem.

Commerciële initiatieven om geld te verdienen aan klagers, zoals CB, voegen daaraan niets toe.

Zie:
https://www.consumentenbond.nl/alles-in ... -providers

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 18:00

Commerciële initiatieven om geld te verdienen aan klagers, zoals CB, voegen daaraan niets toe.

Zie:
https://www.consumentenbond.nl/alles-in ... -providers
:lol: waar denk je dat CB voor staat....

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

I know, het ging mij niet om het kompas, maar om de tekst, de informatie.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 17:43

Ze wentelen alles af op de klant. Als het niet werkt, ligt dat aan jouw coax-kabel, want die verslijten magisch, volgens Ziggo. Dan moet er een monteur komen. En als de Ziggo Monteur dan zegt dat het niet aan Ziggo lag, dan moet je die monteur betalen. Drie keer raden wat de man zal gaan zeggen.
Het gaat er niet om wat hij zegt, maar laat zien. Als jij storing hebt en hij sluit een andere kabel aan en de storing is weg.... Dan is het volledig terecht dat jij betaalt. Niet betalen is de kosten afwimpelen op klanten die wel zelf de boel op orde hebben.

TV met kabel van max 1.5 meter op hoofdaansluiting moet werken... Alles erachter is je eigen zaak.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Mooi verhaal. Ziggo is een shared iets, en in wijkkasten regelen ze vermogen. Dat is een balanskwestie, dat is ook de reden dat het vaak heel lang werkt, en dan ineens niet. Dan is er iemand in de buurt als nieuwe klant bijgekomen, of vertrokken, of hebben ze zitten rommelen in die wijkkast, enzovoort.

Dus die monteur rijdt op de dag zelf even naar de wijkkast, verstrekt of verzwakt het signaal naar jouw modem (ja soms kan een signaal ook te sterk zijn), en vervangt dan bij jou de kabel en zegt "zie je wel het werkt weer".

Het gaat er om dat die monteur niet objectief is. Hij is van Ziggo. "Wij van WC Eend.."

Maar laten we alsjeblieft, ik smeek je, die discussie nu laten vallen. Het was maar een voorbeeld waar je het mee oneens kunt zijn prima. Daar hele discussies nu over opzetten, is topicstarter niet mee geholpen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Makkelijk... Zelf een niet onderbouwd statement eruit gooien en als je commentaar krijgt vragen on topic te blijven. Maar tis al goed.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

henk.vinke schreef:
29 aug 2019 19:25
Minder goede dagen zijn bij de afdeling facturen in de overhand ben al 7 maanden aan het bellen met Ziggo om mijn abonnement geregeld te krijgen heb vol op bellen krijg al 7 maanden telefoon kosten in rekening gebracht nu al weer wordt al 7 maanden geregeld met creditnota nu weer van de afgelopen maanden verrekend maar deze maand weer fout.
Daar moet u ook niet over blijven bellen. Ziggo heeft een forum. Bij een probleem schijnt u daar vlugger geholpen te worden.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Uit ervaring kan ik u vertellen dat dat Forum niet veel helpt. Er zitten ook ziggo medewerkers daar, en soms worden mensen daardoor geholpen. Helaas zit op elk forum altijd ook een vaste incrowd, mensen die er al een tijd zitten, elkaar allemaal kennen. Net zoals hier, dus. Dus krijg je, als je je probleem post, 100 antwoorden van mensen die je niet kunnen helpen, vervolgens ontstaat er een discussie over iets waar jij niet naar vroeg, enzovoort. Post je dan vaker wat, dan gaan die mensen je stalken, overal waar jij wat zegt, de discussie opzoeken, likes zettne bij mensen die het oneens zijn met jou, enzovoort. En natuurlijk overal even proberen of ze je op stang kunnen jagen. Komt het al bekend voor?

Beste wat je kunt doen, is een aangetekende brief versturen.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb nu ruim twee jaar Ziggo, want KPN kan hier niet. In het begin af en toe een probleempje, werd elke keer na één telefoontje prima verholpen.

Overigens denk ik dat bij de meeste bedrijven de aandeelhouder voorop staat. Het zijn tenslotte geen filantropen.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Uit ervaring kan ik u vertellen dat dat Forum niet veel helpt.

Dat begrijp ik volkomen als je daar op dezelfde aanvallende toon communiceert als hier.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik op de Community prima wordt geholpen, net als veel andere klanten.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik het zo lees moet het een wonder zijn dat Ziggo nog bestaat. Als ze met alle klanten zo omgaan als hier negatief geschetst wordt, dan moeten ze neveninkomsten hebben om te kunnen overleven.
Of wordt de soep minder heet gegeten als het opgediend wordt? Overal gaat iets fout en de een gunt de maker van de fout wel een oplossing, een ander blijft in het boze hangen. De werkelijkheid zal ergens in het midden zweven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ziggo mag die communityleden elk jaar met Kerst wel een grote "Z" roomboter banketletter sturen met 100% amandelspijs voor het toegewijde en onbezoldigde werk dat ze voor Ziggo verrichten.

Maar dat gebeurt niet want dan loopt moederbedrijf Liberty Global te veel centjes mis. Ondenkbaar.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Vergeet die andere 50% niet van Vodafone. Maar die mensen van de community worden vast niet vergeten hoor.

https://community.ziggo.nl/over-onze-co ... 2017-22470

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Oh ja, natuurlijk. De Ziggo Dome. Helemaal vergeten. Daar betaal ik als klant natuurlijk ook nog aan mee :D . Zit in het marketingbudget.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

NeoDutchio schreef:
30 aug 2019 19:00
Als ik het zo lees moet het een wonder zijn dat Ziggo nog bestaat. Als ze met alle klanten zo omgaan als hier negatief geschetst wordt, dan moeten ze neveninkomsten hebben om te kunnen overleven.
Of wordt de soep minder heet gegeten als het opgediend wordt? Overal gaat iets fout en de een gunt de maker van de fout wel een oplossing, een ander blijft in het boze hangen. De werkelijkheid zal ergens in het midden zweven.
Helaas. De werkelijkheid is dat consumenten niet veel keuze hebben. Er is weliswaar een vrije markt, maar overstappen brengt vaak kosten met zich mee, zoals bv. een set-top box als je een TV met CI+ kaart had, enz.

En bij andere providers is de service net zo slecht. De enige die er nog bovenuit springt, is XS4all. Nog wel.

Het punt is; zoals ik al zei: als het werkt, werkt het. En dan is het prima. De problemen ontstaan als het niet werkt. Deze bedrijven werken allemaal (muv xs4all) met een helpdeskpartij waarbij de 1e lijn geïnstrueerd is om de fout bij de klant te leggen, en die niet bij machte zijn om ook maar iets te doen behalve het script volgen. Pas als je bij de 2e lijn of hoger terecht komt, wordt je geholpen.

Ze werken op basis van statstieken. Stel in jouw wijk brand de wijkkast af. En jij belt als eerste. Dan zullen ze je doodleuk vertellen dat het jouw fout is en ze je niet kunnen helpen. Het komt ook niet op de storingspagina. PAs als er vervolgens nog 20 buurtbewoners bellen, zal er - statistisch - worden vastgesteld dat er een fout bij ziggo is, en komt het - als je geluk hebt - op de storingspagina.

Gesloten