LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
30 aug 2019 19:01
Ziggo mag die communityleden elk jaar met Kerst wel een grote "Z" roomboter banketletter sturen met 100% amandelspijs voor het toegewijde en onbezoldigde werk dat ze voor Ziggo verrichten.

Maar dat gebeurt niet want dan loopt moederbedrijf Liberty Global te veel centjes mis. Ondenkbaar.

Krijg ieder jaar met Sint zelfs 5 banketletters van Ziggo, van Radar idem. :) Niet verder vertellen hoor. :mrgreen:

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 19:18
En bij andere providers is de service net zo slecht. De enige die er nog bovenuit springt, is XS4all. Nog wel.
Dat is uw mening en onderbuikgevoel. Ik lees in ieder geval nergens cijfers hoeveel procent er fout gaat en in welke gevallen het niet opgelost wordt. Overal worden fouten gemaakt. En ja, overal wordt ook geprobeerd om fouten om te lossen.

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 19:18
Het punt is; zoals ik al zei: als het werkt, werkt het. En dan is het prima. De problemen ontstaan als het niet werkt. Deze bedrijven werken allemaal (muv xs4all) met een helpdeskpartij waarbij de 1e lijn geïnstrueerd is om de fout bij de klant te leggen, en die niet bij machte zijn om ook maar iets te doen behalve het script volgen. Pas als je bij de 2e lijn of hoger terecht komt, wordt je geholpen.
Vreemd dat ik die ervaring totaal niet heb. Onlangs heb ik bedrading getrokken in mijn huis omdat met wifi de tv wel eens wilde haperen. Ligt aan de bouw van mijn huis, kan ik mijn provider niet de schuld van geven. Bij elke draad dubbel gecheckt en toch ineens werkte niets meer. Gaan bellen met de eerste lijn, netjes alles doorgemeten en tips gekregen. Nog voordat het eigenlijke probleem ontdekt was was er al een belofte gedaan dat er nieuwe bedragen opgestuurd zou worden.
Ik moet zeggen, ben perfect geholpen en heb totaal geen klachten over afschuiven.

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 19:18
Ze werken op basis van statstieken. Stel in jouw wijk brand de wijkkast af. En jij belt als eerste. Dan zullen ze je doodleuk vertellen dat het jouw fout is en ze je niet kunnen helpen. Het komt ook niet op de storingspagina. PAs als er vervolgens nog 20 buurtbewoners bellen, zal er - statistisch - worden vastgesteld dat er een fout bij ziggo is, en komt het - als je geluk hebt - op de storingspagina.
In dat geval overstappen naar een provider die dat niet doet. De mijne controleert eerst de lijn. Er kan precies gezien worden hoeveel mbit er binnen komt. Als de wijkkast kapot is komt er geen signaal meer door en zien ze meteen dat er iets mis is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door moederslink »

Log eens in bij ' mijn Ziggo ' en stel je vraag ( vragen ) puntsgewijs op een contactenformulier of mail.
Het is héél vervelend om zo telefonisch te hannesen . Dat schiet niet op.
Ik heb andere betere ervaringen met Ziggo , maar goed daar bent u niet mee geholpen.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

NeoDutchio schreef:
30 aug 2019 19:29
Dat is uw mening en onderbuikgevoel. Ik lees in ieder geval nergens cijfers hoeveel procent er fout gaat en in welke gevallen het niet opgelost wordt. Overal worden fouten gemaakt. En ja, overal wordt ook geprobeerd om fouten om te lossen.
Nee, dat is geen onderbuikgevoel. En er zijn cijfers van. https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

XS4All is al jarenlang de beste provider van NL volgens de consumentenbond (oa, er zijn meer soorgelijke testen).

Zie ook het tabelletje er onder. Wie staat er helemaal onderaan? Ziggo, juist.
In dat geval overstappen naar een provider die dat niet doet. De mijne controleert eerst de lijn. Er kan precies gezien worden hoeveel mbit er binnen komt. Als de wijkkast kapot is komt er geen signaal meer door en zien ze meteen dat er iets mis is.
Klopt, ziggo kan uit je modem halen wat de signaalkwaliteit is. En wat denk je dat ze gaan doen als de signaalkwaliteit laag is? Precies wat ik hierboven beschreef. Dan ligt het aan jouw kabels. Ze laten een monteur komen, die fixt het probleem in de wijkcentrale (paar db meer of minder demping), gaat naar jouw huis, trekt een nieuwe kabel, "ziet u meneertje nu werkt het weer", en betalen graag.

En zo laat Ziggo klanten betalen voor hun eigen onderhoud.

Ik heb lang gewerkt in die sector, voor verschillende partijen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Wat een onzin bericht. Hopelijk prikt iedereen hier zo doorheen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat geweldige superieure xs4all is aan zijn laatste maanden bezig dus zeg maar gewoon KPN.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

[dubbelpost, excuses]
Laatst gewijzigd door AVSGedupeerde op 30 aug 2019 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

XS4all is al tig jaar KPN. Afgezien van Ziggo is alles in NL KPN, voorheen MXStream. Het gaat om de service die er onder zit, en dat doet xs4all zelf. Voorbeeld; een Xs4ALL helpdesker kan via SSH inloggen op jouw webhosting om een wachtwoord te wijzigen, om maar wat te noemen. Een Ziggo medewerker weet niet eens wat SSH is. De eerste lijn bij XS4all is voor 50% gevuld met eigen personeel, en voor 50% van callcenterpartij unamic, en gebruikt géén script.

XS4all is in 1998 al aan KPN verkocht, met de voorwaarde dat het bedrijf nog minimaal 10 jaar onder eigen management mocht draaien. Dat is ook de reden waarom ik nadrukkelijk 'nog wel' schrijf.

Fijn dat je ook zo uitgebreid argumenteert waarom iets is, en met onderbouwing komt, enzovoort. Daar prikt inderdaad iedereen zó doorheen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Hoe zei je ook alweer dat het zit?
De monteur gaat eerst het signaal bijstellen en dan naar de klant? Dan zou de storing dus met de bestaande klantkabel reeds verholpen zijn. Dus je hele verhaal van dat hij dan een nieuwe kabel tevoorschijn tovert etc zegt echt niets. En je quote over hoe de eerste lijn geïnstrueerd is het probleem bij de klant te leggen.... 1000en huidige en ex werknemers weten dat je dat uit je duim zuigt.

Dat je sinds een paar dagen de neiging hebt in ieder topic het hoogste woord te voeren zegt niets over de inhoud van je berichten.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Michel-mol »

Met de meeste providers is wel eens wat.. ik ben van xs4all overgestapt naar ziggo omdat ik niet anders kon.. geen glas aansluiting .. dus had ik adsl via de telefoonkabel.. alleen kon xs4all niet aanbieden wat ze beloofde.. en dat koste ook heel veel moeite en telefoontjes.. daarmee heeft xs4all (KPN) echt afgedaan.
Maar nu heb ik ziggo, en heb eens kunnen ervaren hoe eea fout kan gaan..
- Aangeven verhuizing, maand van tevoren.. gong goed, ziggo zou alles regelen incl nieuwe apparatuur..
- mail ziggo week voor levering nieuwe apparatuur, dat de huidige apparatuur (die op was, crashen en langzaam) hergebruikt moet worden(hoezo afspraak).
- moment van aansluiten op het nieuwe adres .. geen signaal... diverse keren telefonisch met ziggo aan de lijn gehangen (totaal ruim een uur )..
Uiteindelijk moest een monteur gestuurd worden 5dagen later midden op de dag.. conclusie: kabel zat niet aangesloten in de straat. Nu signaal in huis.
-dag later, horizonbox heeft geen toegang tot tv signaal.. weer bellen.. uiteindelijk word een nieuwe box opgestuurd.. de oude was niet in te stellen op het netwerk in mijn nieuwe huis.( koste weer een week)..
- telefoon aansluiting doet het niet en ik heb uit het niets een nieuw nummer.. ik weer bellen met ziggo -> ik heb geen nieuw nummer gevraagd dus oude moet terug. (Zat met verhuizen in het zelfde netgebied).. zou geregeld worden..
- paar dagen later.. telefoon doet het nog steeds niet.. weer bellen.. modem moet opnieuw opgestart worden ..
- dan de rekening die ging natuurlijk wel goed.. voor ziggo dan.. maar even gebeld dat 3x het tarief afrekenen wat aan contract is afgesloten niet de afspraak is.. (gelukkig is dat wel gecorrigeerd..

Maar relaas van het verhaal is dat ziggo bij mij geen enkele controle heeft over haar storingsprocessen, verhuisprotocollen, service, en kosten proces. Betekend met ziggo altijd opletten.. en gevolg voor ziggo is dat er niet altijd een vriendelijk iemand (ik) aan de telefoon hang. Ik behandel ze namelijk net als dat ze mij behandelen. (En hang elk jaar aan de telefoon voor korting).
Nu wachten tot ik glas aansluiting in huis heb.. heb ik meer keuze (maar nadeel is wel dat ik F1 fan, dat is een geluk voor ziggo)..
maar als ik een cijfer voor ziggo moet geven is dit een 1, niks is op orde.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

StevieNL81 schreef:
30 aug 2019 21:09
De monteur gaat eerst het signaal bijstellen en dan naar de klant? Dan zou de storing dus met de bestaande klantkabel reeds verholpen zijn. Dus je hele verhaal van dat hij dan een nieuwe kabel tevoorschijn tovert etc zegt echt niets.
JAwel hoor. Ziggo zegt, wij sturen een monteur. En als het probleem bij ons zit, betalen wij die, anders betaalt u die. Als de monteur bij jou komt, en je was er al achter dat het weer werkt, zegt ie dus 'oh dus het lag bij u want bij ons is er niet veranderd'.
En je quote over hoe de eerste lijn geïnstrueerd is het probleem bij de klant te leggen.... 1000en huidige en ex werknemers weten dat je dat uit je duim zuigt.
1000-en werknemers? hoe groot denk jij dat die helpdesk van Ziggo is zeg. Je praat onzin, onderbouwt het nergens. Ik geef je een link naar een onafhankelijke partij die al jarenlang providers test, en daar komt ook al meer dan 10 jaar 1 als winnaar naar boven. En dat is niet zonder reden. En daar staat ziggo ONDERAAN.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Michel-mol schreef:
30 aug 2019 21:17
- moment van aansluiten op het nieuwe adres .. geen signaal... diverse keren telefonisch met ziggo aan de lijn gehangen (totaal ruim een uur )..
Een praktijkgeval. En wat zei de helpdesk. Zeiden die 'het probleem ligt bij ons, want ik zie ook uw modem niet', of zeiden ze dat het probleem bij u lag? Dat uw kabel waarschijnlijk niet goed was?

En die monteur, was het verhaal 'als het bij u zit volgens onze monteur, moet u betalen', of niet?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Nah ik ga geen tijd steken in een onderbouwing met feiten die jij met fabels en veel geschreeuw weerlegd. Bljjf lekker geloven in je eigen mening, ik ga voor het eerst de ignore knop gebruiken en genieten van de rust.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn recenter ervaringen met ziggo zijn uitsluitend positief. Zowel het aansluiten als het instellen als het oplossen van storingen ging uitermate soepel.

De aansluitmonteur is twee uur bezig geweest, inclusief het trekken van nieuwe coax-kabels en het opnieuw aansluiten van alle bekabeling, heeft een dik uur in mijn kruipruimte vertoefd en oude doorgeknipte :oops: kabels vervangen. Gratis, snel en met een bedankje aan het eind “voor de uitdaging”. Dat noem ik TOP.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 19:18
Ze werken op basis van statstieken. Stel in jouw wijk brand de wijkkast af. En jij belt als eerste. Dan zullen ze je doodleuk vertellen dat het jouw fout is en ze je niet kunnen helpen. Het komt ook niet op de storingspagina. PAs als er vervolgens nog 20 buurtbewoners bellen, zal er - statistisch - worden vastgesteld dat er een fout bij ziggo is, en komt het - als je geluk hebt - op de storingspagina.
Er wordt niet gewerkt met statistieken. Wanneer een wijkkast afbrand kan de Ziggo medewerker geen meeting doen, hij zal vanuit de apparatuur (die afgebrand is) geen reactie krijgen van zijn meeting en deze zal een melding geven waarmee direct blijkt dat er een probleem is in het deel van het Ziggo modem.

Ook bij KPN/XS4ALL werkt het op deze manier. Wanneer de meeting niet duidelijk kan inderdaad bij de eerste meldingen nog geconcludeerd worden dat het aan de klant zijn zijde ligt maar uiteindelijk zal op basis vanuit het NOC opgemerkt worden dat er een probleem is de wijkcentrale en dat het een algemene storing is. Het aantal klanten wat belt maakt hierin geen enkel verschil en er is zeker geen sprake van statistiek.

Zelf meerdere storingen meegemaakt tijdens mijn werkzaamheden bij een provider en ondanks dat je op basis van de telefoontjes kon concluderen dat het een algemene storing was werd het pas bevestigd op de website wanneer de storing door het NOC of door de interne beheerders was bevestigd.
AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 21:03
XS4all is al tig jaar KPN. Afgezien van Ziggo is alles in NL KPN, voorheen MXStream. Het gaat om de service die er onder zit, en dat doet xs4all zelf. Voorbeeld; een Xs4ALL helpdesker kan via SSH inloggen op jouw webhosting om een wachtwoord te wijzigen, om maar wat te noemen. Een Ziggo medewerker weet niet eens wat SSH is. De eerste lijn bij XS4all is voor 50% gevuld met eigen personeel, en voor 50% van callcenterpartij unamic, en gebruikt géén script.
6 jaar gelden was er een grote reorganisatie afgekondigd bij XS4ALL, na de reorganisatie zou er weinig over blijven van XS4ALL. Door de zeer actieve OR is dit afgewend (ook in dat geval wilde de OR de plannen laten toetsen door de ondernemerskamer).

Soms hoor je nog mensen die roepen "voor KPN was XS4ALL beter" dit is feitelijk echter onzin, XS4ALL is maar een klein deel van zijn bestaan zelfstandig geweest. Het grootste deel van haar bestaan was het onderdeel van KPN en bijna alle mijlpalen zijn in die periode behaald.

Op dit moment is de toekomst van XS4ALL onzeker, maar KPN heeft wel vaker beleid gehad waarmee een nieuwe directeur zich wilt profileren. Het geluk is dat deze nieuwe directeur inmiddels alweer vertrokken is. Mijn hoop blijft dat XS4ALL zelfstandig blijft en zo niet dan zal ik zeker overstappen naar de opvolger die een groep ex-medewerkers wilt opzetten.

Gaat er nooit wat mis bij XS4ALL, natuurlijk wel, geen enkele provider is foutloos. Maar veelal werkt je verbinding gewoon, dit is bij Ziggo en KPN ook zo. Pas wanneer je een uitzonderlijke situatie speelt de rol van een provider mee wat extra coax kabel aanleggen en verlengen is geen uitzondering een complex probleem wel.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 20:43
Nee, dat is geen onderbuikgevoel. En er zijn cijfers van. https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Best leuk dat lijstje, maar waar staat dat Ziggo automatisch de klant de schuld geeft?
AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 20:43
Klopt, ziggo kan uit je modem halen wat de signaalkwaliteit is. En wat denk je dat ze gaan doen als de signaalkwaliteit laag is? Precies wat ik hierboven beschreef. Dan ligt het aan jouw kabels. Ze laten een monteur komen, die fixt het probleem in de wijkcentrale (paar db meer of minder demping), gaat naar jouw huis, trekt een nieuwe kabel, "ziet u meneertje nu werkt het weer", en betalen graag.
Als er een storing binnenkomt hebben alle providers een vast protocol. De meeste problemen zijn simpel te verhelpen, er is maar een klein percentage waar de oorzaak extern ligt. De meeste storingen zijn op te lossen door nieuwe kabels of door de apparatuur opnieuw op te starten. Als blijkt dat de signaalsterkte bij binnenkomst te laag is, dan ligt het extern.
Hoe lang duurt het bij het melden van een storing dat er een monteur kan komen bij u thuis? En dan denkt u dat er ergens een blik met personeel staat die meteen in actie springt en bij elke storing binnen een uur in een wijkkast zit te prutsen?
U doet een harde uitspraak, maar kan deze totaal niet onderbouwen.
AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 21:03
De eerste lijn bij XS4all is voor 50% gevuld met eigen personeel, en voor 50% van callcenterpartij unamic, en gebruikt géén script.
Ook bij XS4all hebben ze gewoon een vast protocol die ze afwerken. Het is een simpel invullijstje om te achterhalen waar het probleem zich bevind. Dus dezelfde vragen en dezelfde testen als elke provider gebruikt.
AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 21:32
JAwel hoor. Ziggo zegt, wij sturen een monteur. En als het probleem bij ons zit, betalen wij die, anders betaalt u die. Als de monteur bij jou komt, en je was er al achter dat het weer werkt, zegt ie dus 'oh dus het lag bij u want bij ons is er niet veranderd'.
Dus u laat de monteur komen als het weer werkt? Geen wonder dat er kosten voor komen, u laat ten onrechte iemand komen.
AVSGedupeerde schreef:
30 aug 2019 21:32
Ik geef je een link naar een onafhankelijke partij die al jarenlang providers test, en daar komt ook al meer dan 10 jaar 1 als winnaar naar boven. En dat is niet zonder reden. En daar staat ziggo ONDERAAN.
En nergens in die link staat beschreven wat u zegt. Er zijn klachten, maar hoeveel is van van het aantal klanten? En uw ervaringen, zijn die gelijk met anderen? Nergens onderbouwd u uw zware woorden. Nergens onderbouwd u dat u 'opgelicht' wordt. Rijdt u achter de monteurs aan om te zien of ze in de wijkkast bezig zijn geweest? Hoe weet u dan dat Ziggo dit bij elke klant zo doet?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
31 aug 2019 08:53
Er zijn klachten, maar hoeveel is van van het aantal klanten?
Als 10000 mensen hun ervaringen delen dan heb je statistisch gezien voldoende gedaan.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo volop bellen internationaal tarief gewijzigd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klaas Jan schreef:
31 aug 2019 09:21
NeoDutchio schreef:
31 aug 2019 08:53
Er zijn klachten, maar hoeveel is van van het aantal klanten?
Als 10000 mensen hun ervaringen delen dan heb je statistisch gezien voldoende gedaan.
Het is hetzelfde als bij PostNL. Mensen klagen steen en been en er zouden enorm veel klachten zijn. Procentueel is het minder dan 1%.
Er is ook onderzoek gedaan hoeveel procent van de klanten een ervaring zouden delen. Het percentage klagende mensen is daarbij veel hoger dan de tevreden klanten.
Aantallen zeggen dus helemaal niets. 10.000 mensen op een bv een paar miljoen is procentueel weinig.

Gesloten