LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Fritzli
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2010 16:25

Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num

Ongelezen bericht door Fritzli »

Op mijn laatste rekening zag ik tot mijn verbazing dat ik voor het bellen met 14070 per minuut 8,5 cent moet betalen.
Navraag bij de klantenservice van Ziggo leverde de volgende verklaring op:
U belde niet met een nederlands vast 10-cijferig nummer maar met een verkorte nummercentrale
Uit coulance(?) heeft Ziggo na het aanhoren van onderstaande argumenten toch maar €2 gerestitutioneerd (Ik had voor €1,14 met 14070 geconverseerd dus winst :oops:).
  • 1 Gemeente Den Haag vermeldt bij 14070 geen beltarieven op haar poststukken, zoals bij koop en informatienummers verplicht is, dus ik ga er voor het gemak maar van uit dat het, in dit geval, niet de intentie van de gemeente is geweest om haar burgers op extra kosten te jagen.
    2 Het verkorte nummer 14070 wordt in de telefooncentrale gewoon naar het vaste nummer +31703533000 vertaald (wat nog wel op een nota van de gemeente, maar al niet meer op bv een herinnering ivm verlopen paspoort, is terug te vinden).
Kort samengevat: Radar actie!! en Ziggo BelAltijdVrij gebruikers voorlopig nog even blijven zoeken naar de reguliere 10-cijferige nummers...

*Edit: Te lang klant bij KPN geweest dus per abuis hun BelVrij Altijd misbruikt ipv Ziggo's VolopBellen Altijd
Laatst gewijzigd door Fritzli op 25 mei 2012 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben je net van KPN af, begint het gedonder met Ziggo al....

Ik denk niet dat Ziggo dit mag doen. Tenzij je dit van te voren schriftelijk is meegedeeld.

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num

Ongelezen bericht door GodsSon »

Bob Schurkjens schreef:Ik denk niet dat Ziggo dit mag doen. Tenzij je dit van te voren schriftelijk is meegedeeld.
Wat mogen ze niet doen en wat moeten ze meedelen? Onsamenhangend me dunkt

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Topicstarter heeft een abonnement met onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers.

Zie: https://www.ziggo.nl/#producten/telefon ... en-altijd/

Vervolgens rekent Ziggo 8,5 cent per minuut. Dat mag, als ze van te voren expliciet hebben meegedeeld dat onbeperkt gratis bellen niet geld voor bellen naar vaste nummers met 5 cijfers. Ik zie inmiddels dat Ziggo dat momenteel in elk geval wel doet.

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num

Ongelezen bericht door riddert »

Fritzli schreef:Op mijn laatste rekening zag ik tot mijn verbazing dat ik voor het bellen met 14070 per minuut 8,5 cent moet betalen.
Navraag bij de klantenservice van Ziggo leverde de volgende verklaring op:
U belde niet met een nederlands vast 10-cijferig nummer maar met een verkorte nummercentrale
Uit coulance(?) heeft Ziggo na het aanhoren van onderstaande argumenten toch maar €2 gerestitutioneerd (Ik had voor €1,14 met 14070 geconverseerd dus winst :oops:).
  • 1 Gemeente Den Haag vermeldt bij 14070 geen beltarieven op haar poststukken, zoals bij koop en informatienummers verplicht is, dus ik ga er voor het gemak maar van uit dat het, in dit geval, niet de intentie van de gemeente is geweest om haar burgers op extra kosten te jagen.
    2 Het verkorte nummer 14070 wordt in de telefooncentrale gewoon naar het vaste nummer +31703533000 vertaald (wat nog wel op een nota van de gemeente, maar al niet meer op bv een herinnering ivm verlopen paspoort, is terug te vinden).
Kort samengevat: Radar actie!! en Ziggo BelAltijdVrij gebruikers voorlopig nog even blijven zoeken naar de reguliere 10-cijferige nummers...
Radar actie lijkt me niet nodig, je vind op de website van ziggo dat 14*** nummers niet onder je abbo vallen.
https://www.ziggo.nl/#producten/telefon ... telefonie/

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num

Ongelezen bericht door berndv »

Kwestie van lezen in de voorwaarden waar je voor getekend hebt. Dat het 14xyz nummer doorgelinkt staat naar een anderere vaste aansluiting doet niet terzake. U belt een 14xyz nummer.

Fritzli
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2010 16:25

Re: Ziggo VolopBellen Altijd vs Contactcentra Gemeente en 088num

Ongelezen bericht door Fritzli »

Aan allen allereerst excuses voor mijn late reactie. (Ik werd pas wakkergeschud toen ik mijn nieuwe Ziggo-nota ontving)

@GodsSon: Als U de eerste reactie van Bob Schurkjens zou lezen als reactie op mijn openingsbericht is er m.i. weinig onsamenhangends te dunken...

@Bob, Riddert en Berndv: Ik ben jullie dankbaar voor de link want na me deze maand weer door Ziggo te hebben laten verrassen met onverwachte kosten voor 088 nummers, waarvoor natuurlijk ook geldt dat achter 088watdanook een vaste aansluiting in 1 of andere stad in Nederland zit, zie ik nu pas waarom ik er tijdens het invullen van het contract in kan zijn gestonken!

https://www.ziggo.nl/#producten/telefonie/
VolopBellen Altijd
+ € 10 per maand*

alle voordelen van Z1=
z1 Info schreef:Voordelen
bellen naar vast en mobiel voor 8 cent per minuut, met een starttarief van 8 cent
gratis bellen met vrienden en familie die ook Telefonie van Ziggo hebben
behoud telefoonnummer en toestel**
gratis klantenservice 1200 bellen
gratis basis internet (64/64 kbit/s)
gratis voicemail, sterdiensten en nummerweergave
geen abonnement nodig van een andere aanbieder

altijd onbeperkt bellen naar alle vaste nummers in Nederland
altijd onbeperkt bellen naar vaste nummers in 15 landen wereldwijd
Meer info
Was voor mij genoeg info daar ik wist dat 14xyz en 088enzovoort vaste nummers zijn.

Maar ik heb graag meer info dus daar op gedrukt:
Voordelen

Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland
Onbeperkt bellen naar vaste nummers in de landen: België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten (inclusief Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland
Vaste lage tarieven voor overige nummers
Gratis voicemail, nummerweergave en sterretjesdiensten (wisselgesprek, doorschakelen)
Gratis internetverbinding bij het telefonie-abonnement
Let op: VolopBellen Altijd geldt niet voor mobiele nummers en betaalde servicenummers.
Zien jullie nog steeds gegronde redenen om kosten te verwachten voor 14abc of 088abcdefgh???

N.B. Nu ik toch zo aan het mierenneuken ben zie ik wel een enorme adder in het gras... Volgens mij is het woord 'onbeperkt' in de bovenstaande teksten een heel eng woord want Ziggo laat de klant zonder voordeelbundels nog veel liever onbeperkt bellen en onbeperkt is niet gelijk aan gesprekskostenvrij!

Gesloten