LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Diesel18
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2019 11:08

Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door Diesel18 »

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende:

Op maandag 18-3-2019 kreeg ik een mailtje van Ziggo met de nieuwe Ziggo TV ervaring nu exclusief voor jou. Ik kon dus de Nieuwe Mediabox Next krijgen en dat heb ik ook gedaan.
Op woensdag (19-3-2019) kwam het pakket binnen en woensdag middag waren de monteurs van Ziggo er ook. Nu heb ik al eerder meegemaakt dat als er monteurs van Ziggo komen men de meterkast opent en zegt dat het hier niet goed is aangesloten, dat is bijna bij elk bezoek.
Maar goed de monteurs hebben alles in de meterkast goed aangesloten en toen hebben zij de Nieuwe Mediabox Next in de woonkamer aangesloten, echter hier ging het mis, ik heb een LG 55LX9500 TV en deze werkt niet met de Mediabox Next.
Dus adviseerde de monteurs om de oude Mediabox XL maar weer terug te zetten en wachten tot dit probleem is opgelost, het was bekend bij de Technische dienst van Ziggo dat sommige Tv’s het niet zouden doen. Nu komt het probleem waar ik mij ontzettend kwaad over maakt.
We konden dus gewoon TV kijken met de oude Mediabox XL, echter in de avond konden we geen programma terug kijken, wij Ziggo gebeld en een dame die we aan de lijn kregen zei dan gaan we de Mediabox XL terug zetten naar de fabrieksinstellingen en dan gaat het weer goed. Dat ging dus niet goed maar goed fout. De Mediabox XL deed niets meer, maar ze snapte het al de nieuwe Next box was geactiveerd en de oude gedeactiveerd en het moest juist andersom zijn dit hadden de monteurs ook al gemeld. Maar nu kunnen we drie dagen wachten voor dat dit weer goed gezet kan worden, ze kunnen wel iets gelijk deactiveren maar activeren ho maar. Dus drie dagen gewacht en weer gebeld en daar kreeg ik iemand aan de lijn die het wel snapte en zei ik zie het al waar het fout is gegaan bij ons, we hebben een fout gemaakt zeij hij en die ga ik herstellen, hij heeft de nieuwe Next box gedeactiveerd dat is zo gedaan echter om nu de oude Mediabox XL te activeren moest ik weer drie dagen wachten en toen ben ik uit mijn dak gegaan en heb gevraagd hoe ze dit zo kunnen doen wel deactiveren maar activeren ho maar. U kunt compensatie krijgen en ik zij DAT WIL IK NIET IK WIL TV KUNNEN KIJKEN. Het is nu maandag 25-3-2019 en nog hebben we geen TV.
Het moet toch simpel zijn in deze technologische tijd om iets te activeren of te deactiveren( ze zijn simpel, slim en meedenkend in elk geval niet) dit is echt onvoorstelbaar en zou ik het op prijs stellen als jullie hier iets mee kunnen doen.
Maandag 25-3-2019 weer gebeld met Ziggo en ik kreeg eindelijk een dame aan de lijn die van wanten wist, ik zie het al en ga voor u even met India bellen, India zij ik , ja wand daar regelen ze dit. Zal u over ongeveer een uurtje terug bellen en inderdaad belde ze terug en alles was geregeld we konden weer TV kijken. Dit had zes dagen geleden al kunnen gebeuren en hadden we ons dus niet zo boos hoeven te maken.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door be3a18 »

Waar het om gaat (en bij veel bedrijven is dat helaas zo, breek me de bek niet open) is dat klant zijn bij een bedrijf tegenwoordig bijna niks meer voorstelt. Je bent een verdienmodel voor een bedrijf en that's it.

De klantenservice van veel bedrijven is een een ondergeschoven kindje waarbij standaard vraag en antwoord lijsten worden gebruikt. Valt een vraag daar buiten, berg je dan maar. Topic starter kreeg uiteindelijk de juiste persoon aan de lijn maar het had ook anders kunnen lopen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door Revoked »

Niemand dacht aan de tijdelijke optie om DTV te kijken via de coax? Inderdaad, zonder Mediabox.
Raar.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door Boesta »

U kunt alle tv kanalen waar u op geabonneerd bent ook bekijken via de ZIGGO app. Die app werkt ook met Chromecast zodat u de zenders op uw tv kunt bekijken...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door renewouters »

be3a18 schreef:
30 mar 2019 11:49
Waar het om gaat (en bij veel bedrijven is dat helaas zo, breek me de bek niet open) is dat klant zijn bij een bedrijf tegenwoordig bijna niks meer voorstelt. Je bent een verdienmodel voor een bedrijf en that's it.

De klantenservice van veel bedrijven is een een ondergeschoven kindje waarbij standaard vraag en antwoord lijsten worden gebruikt. Valt een vraag daar buiten, berg je dan maar. Topic starter kreeg uiteindelijk de juiste persoon aan de lijn maar het had ook anders kunnen lopen.
Als een bedrijf wel een fatsoenlijke klantenservice heeft, zie je dat terug in de kosten en dan is het ook weer niet goed. Voor een euro minder stappen mensen over.

Timon223
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2012 18:27

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door Timon223 »

Revoked schreef:
30 mar 2019 12:08
Niemand dacht aan de tijdelijke optie om DTV te kijken via de coax? Inderdaad, zonder Mediabox.
Raar.

Hoe wilde je dat doen dan zonder mediabox of smartcard?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe wilde je dat doen dan zonder mediabox of smartcard?
Voor het basispakket van Ziggo heb je geen mediabox of smartcard nodig.
Alleen een TV met een DVB-C tuner (en dat zijn er al heel veel tegenwoordig).
Basispakket staat gewoon ongecodeerd op de kabel.
Je bent een verdienmodel voor een bedrijf
Wel een eye-opener :lol: :lol:

Timon223
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2012 18:27

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door Timon223 »

bprosman schreef:
04 apr 2019 12:51
Hoe wilde je dat doen dan zonder mediabox of smartcard?
Voor het basispakket van Ziggo heb je geen mediabox of smartcard nodig.
Alleen een TV met een DVB-C tuner (en dat zijn er al heel veel tegenwoordig).
Basispakket staat gewoon ongecodeerd op de kabel.
Je bent een verdienmodel voor een bedrijf
Wel een eye-opener :lol: :lol:
basispakket ja, maar dus niet de extra zenders die je hebt

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door Revoked »

Timon223 schreef:
04 apr 2019 13:52
bprosman schreef:
04 apr 2019 12:51
Hoe wilde je dat doen dan zonder mediabox of smartcard?
Voor het basispakket van Ziggo heb je geen mediabox of smartcard nodig.
Alleen een TV met een DVB-C tuner (en dat zijn er al heel veel tegenwoordig).
Basispakket staat gewoon ongecodeerd op de kabel.
Je bent een verdienmodel voor een bedrijf
Wel een eye-opener :lol: :lol:
basispakket ja, maar dus niet de extra zenders die je hebt
TS kon dus gewoon tijdelijk gewoon TV kijken, na de oplossing zou hij gewoon om restitutie kunnen vragen.
Overigens kijk ik ook op die manier televisie, de rest wordt gestreamd of gecast. Boeit dat even zeg, "extra zenders".

kerjo
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 apr 2019 14:28

Re: Aansluiten mediabox Ziggo gaat mis

Ongelezen bericht door kerjo »

Ik heb in juni 2018 de nieuwe Horizon XL box gekregen van Ziggo. Via gratis monteur ook het nieuwste modem gekregen, kabels vernieuwd, en veel uitleg. Mijn signaal werd ook gemeten en was te hoog, en dit werd s' middags door een andere monteur buitenshuis op de juiste waarde gezet. Ik heb tot nu toe geen enkel probleem gehad, en geniet iedere dag van de XL-box. Ook mijn overgang naar Vodafone is perfect geregeld. Ook 3 van mijn familieleden hebben inmiddels deze XL-box en geen problemen. Deze week was er een groot probleem met internet en telefoon van Ziggo in Limburg. Ik hang dan niet meteen aan de telefoon, maar zag via mijn mobile dat er 'n probleem was. Rustig afgewacht, want je kunt het toch niet forceren, en probleem is naderhand opgelost. Ik wil dus ook eens een positief bericht posten en zie geen enkele redenen om mijn provider te wijzigen.

Gesloten