LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Thuis heb ik kabeltelevisie en digitale televisie royaal van UPC.
Ik heb een zwarte mediabox zonder dvdr opneme mogelijkheden(ik geloof dat het zo heet).

Ik heb helemaal geen verstand van televisies en aansluitingen.
Als ik in de toekomst een nieuwe televisie zou krijgen, een lcd televisie, is het dan alleen zo dat de stekkertjes van de mediabox die nu in de televisie zitten in de nieuwe televisie te doen, of moet alles opnieuw geinstalleerd zoals alle zenders in de mediabox?
Als ik de mediabox aanzet dan zit hij op een speciaal kanaal ik dacht dat dat av heet, hier kan ik op komen via een knopje op de afstandsbediening van de televisie.
Als de mediabox dan in een andere televisie zou gaan hoef je dan ook alleen op het knopje voor het av kanaal te drukken en verschijnen dan meteen alle zenders.
Voor zover ik weet moet je toch wel altijd de zenders van de kabeltelevisie instellen op een nieuwe televisie maar ik weet niet hoe dat gaat bij digitale televisie met de mediabox.
Het klopt toch ook dat een mediabox van UPC op alle lcd televisies van Sony kunnen?

Alvast heel hartelijk bedankt.

Sprietje

wajime
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2011 10:28

Re: Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door wajime »

Je hoeft niets te wijzigen als de nieuwe televisie maar een scart aansluiting heeft.
Je hoeft de tv zelf geen kanalen te laten zoeken. Alleen als je nu nog een "oude" 4:3 tv hebt en je koopt een nieuwe lcd tv dan moet je bij de instellingen in de UPC box het beeldformaat op breedbeeld zetten(16:9).

vermp00
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2012 16:07

Re: Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door vermp00 »

Graag wil ik de aandacht vragen voor het verschil tussen een HDMI aansluiting en een scart aansluiting. Een scart aansluiting kan alleen maar een analoog signaal doorgeven. Een HDMI aansluiting kan wel een digitaal signaal doorgegeven.
Het is dan bijzonder vreemd dat de diverse providers een mediabox verstrekken met slechts scart aansluitingen. Je ziet wel beter TV omdat het signaal dat ze doorsturen beter is. Maar het is geen digitale TV. Vroegere werd zoiets oplichting genoemd. Tegenwoordig mag dit gewoon omdat de meeste mensen het wel accepteren. "weten die veel!!".

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door berndv »

Het signaal wordt nog steeds door een digitale tuner ontvangen en omgezet naar beeld. Dat dan de overbrenging van het beeld naar de tv analoog gebeurt betekent nog niet dat je een analoog signaal je huis binnen krijgt. Dus nee, ook dit is geen oplichting.

Scart kan tot een resolutie een beeld weergeven tot 720x576 oftewel gewoon regulier SD signaal. Je zult ook zien dat als je bij je provider een HD ontvanger hebt, je er ook een HDMI kabel op kunt aansluiten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vermp00 schreef:Graag wil ik de aandacht vragen voor het verschil tussen een HDMI aansluiting en een scart aansluiting. Een scart aansluiting kan alleen maar een analoog signaal doorgeven. Een HDMI aansluiting kan wel een digitaal signaal doorgegeven.
Het is dan bijzonder vreemd dat de diverse providers een mediabox verstrekken met slechts scart aansluitingen. Je ziet wel beter TV omdat het signaal dat ze doorsturen beter is. Maar het is geen digitale TV. Vroegere werd zoiets oplichting genoemd. Tegenwoordig mag dit gewoon omdat de meeste mensen het wel accepteren. "weten die veel!!".
Ja, als je zo gaat redeneren is iedereen in de audio-visuele wereld aan het oplichten...

Als ik mijn digitale muziekbestanden beluister dan worden mijn luidsprekers middels een analoog signaal aangestuurd en genereren die analoge luchtdrukverschillen.

En als ik op mijn LED TV via HDMI naar een zogenaamde digitale uitzending kijk dan worden er door analoge fotonen beelden gemaakt.

En als die beelden en geluiden mijn orden bereiken worden ze volledig analoog verwerkt door mijn hersens. Moeten we ook Onze Lieve Heer maar eens gaan aanklagen....

Kortom: het woord "oplichting" wordt weer eens verkeerd gebruikt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door berndv »

Precies. Deze persoon moet even de definitie van oplichting opzoeken en de definitie van digitale tv en het verschil met analoge tv eens opzoeken. Liefst zelfs voordat een zeer oud topic, met een redelijk andere strekking, namelijk een adviesvraag, nieuw leven in wordt geblazen.

vermp00
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2012 16:07

Re: Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door vermp00 »


Gesloten