LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Thuis heb ik kabeltelevisie en digitale televisie royaal van UPC.
Ik heb een zwarte mediabox zonder dvdr opneme mogelijkheden(ik geloof dat het zo heet).

Ik heb helemaal geen verstand van televisies en aansluitingen.
Als ik in de toekomst een nieuwe televisie zou krijgen, een lcd televisie, is het dan alleen zo dat de stekkertjes van de mediabox die nu in de televisie zitten in de nieuwe televisie te doen, of moet alles opnieuw geinstalleerd zoals alle zenders in de mediabox?
Als ik de mediabox aanzet dan zit hij op een speciaal kanaal ik dacht dat dat av heet, hier kan ik op komen via een knopje op de afstandsbediening van de televisie.
Als de mediabox dan in een andere televisie zou gaan hoef je dan ook alleen op het knopje voor het av kanaal te drukken en verschijnen dan meteen alle zenders.
Voor zover ik weet moet je toch wel altijd de zenders van de kabeltelevisie instellen op een nieuwe televisie maar ik weet niet hoe dat gaat bij digitale televisie met de mediabox.
Het klopt toch ook dat een mediabox van UPC op alle lcd televisies van Sony kunnen?

Alvast heel hartelijk bedankt.

Sprietje

wajime
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2011 10:28

Re: Aansluiting mediabox op nieuwe televisie

Ongelezen bericht door wajime »

Je hoeft niets te wijzigen als de nieuwe televisie maar een scart aansluiting heeft.
Je hoeft de tv zelf geen kanalen te laten zoeken. Alleen als je nu nog een "oude" 4:3 tv hebt en je koopt een nieuwe lcd tv dan moet je bij de instellingen in de UPC box het beeldformaat op breedbeeld zetten(16:9).

vermp00
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2012 16:07