LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Ninaentim

Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door Ninaentim »

Hallo allemaal,

Hopenlijk kunnen jullie mij helpen.
Sinds een weekje hebben mijn ouders digitale tv van Casema, ze kunnen tv kijken (incl digitaal), dvd speler en de bose set gebruiken en de video banden bekijken......alleen het niet opnemen met de video lukt niet.

Heeft iemand daar ook problemen mee :?: :?:

Normaal gesproken ben ik wel handig met dit soort dingen maar om duistere redenen krijg ik dat niet voor elkaar.
Het inprogameren van de videokanalen is erg handig (dat hebben we eerder gedaan) en weet zeker dat het goed gaat maar er gebeurd toch niets.
Alles is aangesloten zoals het moet behalve de scart in de videorecorder want als hij in de andere aansluiting gestopt word doet hij helemaal niets. De video is nu direct op de tv aangesloten en niet via het digitale kastje, daar kan hij op terug gezet worden hoor (hebben we ook geprobeerd, maar maakte geen verschil uit)

Misschien heeft iemand nog een brilante tip voor ons. Bellen naar Casema heeft op dit moment geen enkele zin want de wachttijden zijn altijd erg lang en kost (behalve tijd) ook nog eens geld.

Alvast bedankt voor de moeite!! :D

Snooty

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door Snooty »

Als je een Samsung ontvanger hebt kan het zijn dat je de software moet updaten: Van de Casema site:
- kies menu - kies [installatie] - voer de PINCODE in (standaard 0000) - kies [software opwaarderen] - bij pop-up scherm "Software opwaarderen": druk op OK Het downloaden gaat vervolgens beginnen, de voortgang kunt u op het scherm volgen. Het gehele proces duurt circa 11 minuten.

Ik heb de video op deze manier aangesloten:
Scart kabel van tv naar video (onderste ingang) en een scartkabel van de video (bovenste ingang) naar de digitale ontvanger.

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door DJD »

Kijk even op www.tvhomeforum.tk (ook voor TVD van casema) en dan het topic samsung onder digitale ontvangers, of algemene technische vragen. Maar volgens mij moet de video wel in de ontvanger hoor en dan naar de tv.

Ninaentim

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door Ninaentim »

Bedankt voor het meedenken, helaas heeft jullie advies niet geholpen.

De video blijft een blauw testbeeld geven na het instellen van de zenders (inprogrameren). Als we dus iets voor de proef opnemen zien we als "resultaat" een blauw beeld.

De update hebben we ook gedaan, en ook zonder resultaat.

We krijgen er nu al erg spijt van (de aanschaf) :(

Heeft er nog iemand tips?? We proberen alles uit :lol:

peterwajer

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door peterwajer »

waarschijnlijk heb je dezelfde soort box als ik maar dan van een andere maatschappij
ik heb een upc mediabox en opnemen kan ook niet omdat het digitale signaal alleen via de scart wordt gezonden
nu levert upc een converter die je monteert op de scart en dan via een splitter als coax kabel naar de video gaat dan pas kan je de box op de video zetten en opnemen

Alleen standaard wordt deze converter niet meegeleverd maar als je er duidelijk om vraagt krijg je hem

kellerman99

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door kellerman99 »

vreemd,ik heb ook digitale tv via casema ( samsung decoder) maar bij mij is het wel mogelijk. Je moet wel effe puzzelen maar het lukt wel. zoals eerder door een ander gezegd moet de video scartkabel op de decoder worden aangesloten, dus niet de tv, als je de tv er namelijk op aansluit kom je een scartaansluiting tekort ( op de decoder dus). Op je video OUT uitgang sluit je nu je tv aan middels scart. uiteraard moet je ook de gewone coax-kabels aansluiten zoals je normaal ook zou doen. Middels de afstandbediening van je video kun je nu op het door jou ingestelde video-kanaal de juiste LINE ingang kiezen, omdat je digitale decoder op een van de line-ingangen staat, logisch want je gebrukt een scartkabel. Als je opneemt moet je dan ook die line ingang selecteren in je timer.
extra kabels is dus niet nodig net zo min als downloaden van andere software of wat dan ook.

jeroen13

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door jeroen13 »

Je kan ook analoog blijven opnemen, coax doorlussen.
van digitrale tv naar de video naar de tv

en anders de scart opnemen zoals de voorganger aangeeft

etab
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 dec 2005 15:20

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door etab »

Ja!!
Dat had ik ook!!
Heeft een paar uur zoeken gekost maar ik weet waar het door komt.

De video en de decoder zitten op dezelfde scart. Dus als de decoder aanstaat heeft die zeg maar voorang.
Belangrijk is dat de scarts op de juiste uitgangen zitten.
Het is niet dat er iets fout is. Maar de draden loop is een beetje onlogisch. De helpdienst van casema heeft me geholpen en die hielpen me er zo uit.
Ik heb er nu zelfs de dvd via de video lopen!

Er zit een loop draad op die decoder. Die moet naar de video.

Mocht je daar niet uitkomen kan je ook de scart eruit halen en alleen de loop gebruiken.

ENRR

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door ENRR »

Het beste om digitaal op te nemen is om het volgens het normale schema (scartaansl.)aan te sluiten.
Het beste resultaat is met een dual of twin ontvanger te werken en de video op het kanaal te zetten dat voor kanaal 1 (pr 1) zit v.b; av, ext1, e1, 00 enz. om op te nemen, omdat het signaal om op te nemen bepaalt wordt door de digitale ontvanger en niet zoals gebruikelijk door de videorecorder.
Dus het inprogrammeren van de video heeft geen nut.
Dus om op te nemen moet je zowel de video (op v.b; ext1) als de dig. ontvanger programmeren.
Succes!!!!!!!!!!!! :lol:

Ninaentim

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door Ninaentim »

Bedankt voor de nieuwe tips :lol:

We waren het zo zat dat we de decorder er maar tussen uitgetroken hadden :oops:

Zaterdag zal ik nog eens gaan kijken of we het voor elkaar krijgen maar ik baal er wel van dat het allemaal zo moeilijk moet gaan...de lol is er wel van af.

Maar nogmaals bedankt dit weekend ga ik er voor :lol:

Groetjes Kirsten

Ninaentim

Re: Aansluitings probleem v/d video met de digtale tv van Casema

Ongelezen bericht door Ninaentim »

Het probleem is opgelost....alleen iets anders dan de bedoeling was.

Mijn ouders hebben (voordat ze er helemaal aan vast zaten) het abonnement opgezegt :oops:

Maar nogmaals bedankt voor alle hulp en ik zal zeker weer gebruik maken van deze site als ik-we weer een probleem of vraag hebben waar wij niet uit komen :lol:

Dus op naar een probleemloos 2006 :!:

Groetjes Kirsten

Gesloten