LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansluitingskosten Multikabel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

aansluitingskosten Multikabel

Ongelezen bericht door Oblomova »

Ik ben nog niet eerder digitaal aangesloten geweest met TV. Heb het maar een tijdje zonder gedaan na mijn verhuizing omdat ik geen idee had hoe dat gaat met die aansluiting, of daar kosten aan verbonden zijn, etc. Door ervaringen heb ik maar weinig vertrouwen in providers. Als antwoord op mijn e-mail vraag aan Multikabel wat de kosten zijn voor aansluiting, krijg ik een kort antwoord dat bij een aanvraag van een radio/televisie abonnement 29 euro in rekening worden gebracht en de maandelijkse kosten voor het abonnement 15,56 euro bedragen. Ik vraag me dan nog steeds af of dat alles is.

Wie heeft hier ervaring mee en met Multikabel. Zijn er dus verder geen aansluitingskosten? Moet ik daar zelf nog het nodige voor doen of sleutelen? Ik ben echt niet handig, noch digitaal deskundig!
Het lijkt alsof ik, wonend in het noorden van het land op Multikabel ben aangewezen, of heb ik toch nog keus en zo ja, welke? Wie kan mij hiermee verder adviseren?

Hyllan
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jul 2007 17:28

Re: aansluitingskosten Multikabel

Ongelezen bericht door Hyllan »

Als je digitaal wilt gaan kijken moet je ook een decoder kopen. Deze Samsung decoder (voor Multikabel) zijn er vanaf 99 euro en kan je alleen in de Winkel kopen. Mijn ervaring met deze decoder was zeer slecht. Regelmatig valt het beeld weg en naar een paar seconden kwam het beeld weer terug. Is heel lastig als je een film aan het kijken bent. Multikabel hier over gebeld, maar zegen dood leuk dat zij daar niets aan kunnen doen. Je moet dan maar lekker met je decoder terug naar de winkel.

Ik weet niet welke TV zenders je allemaal wilt ontvangen en wat je woonplaats is.

Ik zelf heb namelijk Digitenne van KPN ipv Multikabel en ben daar zeer tervreden mee. Woon zelf in Nieuw Vennep.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: aansluitingskosten Multikabel

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik ben wel erg tevreden over Multikabel, maar dat was verder de vraag niet.

Je kastje aansluiten is echt heel simpel, een kind kan de was doen. Daar heb je dus geen monteur voor nodig.

Het enige wat je hoeft te doen (even uit mijn hoofd).

- Decoder kastje kopen (zie website Multikabel voor verkooppunten)
- Als het goed is, zit er bij deze decoder een Smart card en anders moet je deze aanvragen. Bij deze smartcard zit een formulier, deze moet je invullen en naar Multikabel sturen.
Deze Smartcard in je decoder schuiven.
- Decoder van stroom voorzien en je antennekabel aansluiten.
- Scart aansluiten op decoder en TV.
- Decoder en TV aandoen.
- Kijk dan of al je instellingen kloppen op je decoder, dit staat allemaal in de handleiding.

Klaar. Bijna alles plug en play dus... Ik zal vast wel wat vergeten zijn, maar waar het dus op neer komt, dat het heel erg simpel is en je dus geen monteur nodig hebt.

Ik ben iets van 20 euro kwijt per maand aan Digitale Tv, verder geen kosten naast het aanschaffen van de decoder.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: aansluitingskosten Multikabel

Ongelezen bericht door Oblomova »

@ Hyllan en gjvisser: bedankt alvast voor de tips!

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: aansluitingskosten Multikabel

Ongelezen bericht door Wubo »

Een abonnement rtv aanvragen 15,56 per maand
de 29,- aansluitkosten betalen
decoder kopen (dvb-c / irdeto) voor gemiddeld 100,- in winkel voor standaard decoder
smartcard kopen voor 9,95
smartcard geeft je 2 wkn gratis zenders die je de tijd geven je nummer door te geven aan de provider dmv antwoordkaart
doe je dit niet dan valt signaal weg, logisch.
Dit zie je dan ook in beeld.
Dus geeft alsnog alles door
Bij multikabel krijg je op moment nog maandje gratis een aantal zenders, na een maand vallen die zenders weer weg.
Je kunt ook kijken of extra zenders wilt tegen betaling.
welke betaling en welk pakket?
kijk ff op www.multikabel.nl
qua maandelijksekosten betaal je je rtv abbo kosten en daarbovenop evt extra zenders.

installeren, coax insteken waar tv aansluiting is, coax achterin decoder.
scartkabel in scart aansluiting van decoder en die naar tv.
tv aan decoder aan en smartcard in decoder doen.
loopkabeltje (klein stukje coax) tussen tv en decoder aansluiten (zo kun je analoog of digitaal kijken. (sluit je die niet aan dan krijg je ruis op analoge tv as je je decoder uitzet)
zet tv aan en zet deze met ab van tv op videokanaal.
pak ab van decoder en druk op menu, installatie kiezen, pincode invoeren, netwerkinstallatie kiezen.
frequentie invoeren (514,00 - 514,000) net id 8888
Zenders zoeken en als hij zenders vind alles opslaan, uit menu gaan en kijken maar.

Gesloten