Aantal digitale aansluitingen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
robhog

Aantal digitale aansluitingen

Ongelezen bericht door robhog » 21 nov 2016 15:35

Op dit moment worden er nagenoeg alleen TV's gebouwd die ook Digitaal en HD aankunnen.
Nu is het belachelijk dat je via de aanbieder (in dit geval ZIGGO) maar 2 aansluitingen per huis kan/mag hebben. En dat terwijl wij meer als 2 TV's digitaal willen aansluiten. Nu denk ik niet dat ik de enige ben!
Zijn er aanbieders die dit via een kabelaansluiting wel leveren ? Iemand ervaring ? Of zijn we gewoon aan dit soort praktijken gebonden.
Via Digitenne kun je wel 3 aansluitingen realiseren, maar dan heb je steeds weer externe kastjes of interne kaarten nodig. Mar altijd weer met een externe antenne. En is alleen maar HD en geen FULL/HD, laat staan Ultra4K.

berndv

Re: Aantal digitale aansluitingen

Ongelezen bericht door berndv » 21 nov 2016 17:21

robhog schreef:Nu is het belachelijk dat je via de aanbieder (in dit geval ZIGGO) maar 2 aansluitingen per huis kan/mag hebben.
Ik ben al een tijdje klant-af bij ziggo, maar dit is nieuw voor mij, hoezo maar 2 tv's? Voor zover ik weet boden ze eerder toch echt altijd 3 tv's die het signaal digitaal kunnen ontvangen, oftewel maximaal 3 smartcards. Ik had toen naast het digitale signaal ook nog het gewone "ouderwetse" analoge signaal, en die kan je naar mijn idee oneindig uitbreiden, mits er voldoende versterking plaats vindt. En ja, dan heb je inderdaad geen HD signaal.
robhog schreef:Via Digitenne kun je wel 3 aansluitingen realiseren, maar dan heb je steeds weer externe kastjes of interne kaarten nodig. Mar altijd weer met een externe antenne. En is alleen maar HD en geen FULL/HD, laat staan Ultra4K.
Digitenne biedt inderdaad op dit moment geen Full-HD, of überhaupt HD. Full-HD is trouwens ook een redelijke fabel via de kabel. Er is geen enkele zender die in 1080p uitzendt, wat officieel Full-HD is. Je ontvanger kan het signaal moduleren naar 1080p, maar wat er over de stream gaat is toch echt nog steeds 1080i, niet dat het verschil merkbaar is, maar Full-HD heb je momenteel niet via de kabel, maar eigenlijk alleen via Blu-Ray.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2413044,00.asp
robhog schreef:Zijn er aanbieders die dit via een kabelaansluiting wel leveren ? Iemand ervaring ?
Ik woon zelf in het gebied dat verplicht de overstap naar caiway heeft moeten maken, internet ontvang ik tegenwoordig over glasvezel, net als de tv in de woonkamer. De overige tv's kunnen zonder smartcard het digitale signaal ontvangen, mits de tv geschikt is voor DVB-C, of anders via een digitale ontvanger. Caiway heeft alleen bij extra pakketten de noodzaak voor een smartcard (waarvan je er ook daar maar 3 kunt hebben), maar het gewone basispakket kan zonder smartcard of decoder op alle tv's in huis ontvangen worden.

robhog

Ongelezen bericht door robhog » 21 nov 2016 17:33

Hallo dank. Ja analoog krijg je zoveel je wilt. Maar de beeld kwaliteit hum....... Maar is er uberhaupt een technische belemmering om meer als 2 digitale aansluitingen te hebben. Lijkt me nl niet. Is puur commercieel zonder goed alternatief.......

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 21 nov 2016 17:40

in theorie hoeft dit niet beperkt te zijn. Natuurlijk zitten er wel grenzen aan de bandbreedte als het gaat om het maximaal aantal streams. Maar qua bandbreedte zouden hier toch wel tot 10 streams over heen moeten kunnen, naast de internetverbinding.

Ik lees trouwens op de site van ziggo niet het maximaal aantal van 2. Het staat er wat wazig moet ik zeggen, maar dat komt waarschijnlijk omdat er nog meerdere systemen gehanteerd worden. Er zijn zo te lezen gebieden waar überhaupt geen smartcard nodig is voor het basispakket (zelfde als wat ik ook heb via caiway) en er zijn gebieden die wel smartcards nodig hebben. Het aantal dat ze aangeven is 3, maar ze verkopen ze weer niet los, dus dien je schijnbaar wel eerst hardware via hun aan te schaffen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... activeren/

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 21 nov 2016 17:47

Je kunt standaard drie smartcards activeren, geen twee. En volgens mij was het vroeger zo dat je via een medewerker eventueel nog wel meer kon activeren als dat in speciale gevallen nodig was.

Ik denk dat het niet en eis van ziggo zelf is, maar dat ze dit moeten doen van de aanbieders van extra zenders. Voor het basispakket heb je trouwens inderdaad hen kaart nodig.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 21 nov 2016 17:59

robhog schreef:Hallo dank. Ja analoog krijg je zoveel je wilt. Maar de beeld kwaliteit hum....... Maar is er uberhaupt een technische belemmering om meer als 2 digitale aansluitingen te hebben. Lijkt me nl niet. Is puur commercieel zonder goed alternatief.......
Bij ziggo mag je in ieder geval 3 tuners aansluiten. Want de horizon box ondersteunt maximaal 2 extra boxen. Je hebt daar ook geen smartcard voor nodig, voor zover ik weet.
Verder kun je een tv met ingebouwde digitale tuner direct aansluiten, ook daar heb je geen card voor nodig. Je kunt ook combineren. Volgens mij is er geen echte beperking zolang je huisinstallatie maar erop aangepast is.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 21 nov 2016 18:02

Daarnaast kun je ook kijken via tablet, laptop of androidbox.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman » 21 nov 2016 18:27

Nu is het belachelijk dat je via de aanbieder (in dit geval ZIGGO) maar 2 aansluitingen per huis kan/mag hebben. En dat terwijl wij meer als 2 TV's digitaal willen aansluiten. Nu denk ik niet dat ik de enige ben!
Ben Ziggo abonnee en heb 4 kaarten en een Horizon box. Voor de Horizon box had ik 5 kaarten. 3 stuks kun je er zelf aanmelden en nummer 4 en 5 via de helpdesk.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 21 nov 2016 18:37

olaf79 schreef:Verder kun je een tv met ingebouwde digitale tuner direct aansluiten, ook daar heb je geen card voor nodig. Je kunt ook combineren. Volgens mij is er geen echte beperking zolang je huisinstallatie maar erop aangepast is.
dat schijnt te verschillen per regio, misschien verschil tussen oud-upc en origineel-ziggo gebied. Toen wij hier nog ziggo hadden, had je ook voor het basispakket al een smartcard nodig, maar volgens de site van ziggo zijn er inderdaad ook gebieden waar je helemaal geen cards nodig hebt, en de benodigde hardware (externe tuner of CI+ module) gewoon op de kabel kunt aansluiten.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 21 nov 2016 22:54

Dan nog, je kunt 3 aansluitingen sowieso hebben, en geen 2 zoals TS beweerd.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie » 22 nov 2016 07:55

robhog schreef:Op dit moment worden er nagenoeg alleen TV's gebouwd die ook Digitaal en HD aankunnen.
Zijn er aanbieders die dit via een kabelaansluiting wel leveren ? Iemand ervaring ? Of zijn we gewoon aan dit soort praktijken gebonden.
Via Digitenne kun je wel 3 aansluitingen realiseren, maar dan heb je steeds weer externe kastjes of interne kaarten nodig. Mar altijd weer met een externe antenne. En is alleen maar HD en geen FULL/HD, laat staan Ultra4K.
Bij Ziggo kun je in het oud Ziggo gebied maximaal 5 ontvangers activeren, Dat kunnen 5 TV's zijn met een CI+ kaart of 4 TV's en een Horizon box enz enz. In het oud UPC gebeid gelden volgens mij andere regels.

Gesloten