LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleen nog betaald tv kijken?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé, ik kijk af en toe programma’s terug op tv met de chromecast via NPO Start, maar ik vind de beeldkwaliteit prima. Mankeert volgens mij niets aan, maar het kan natuurlijk ook aan mijn ogen liggen :D

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kan ook aan je t.v. liggen. :) Of slechte ogen + t.v. :mrgreen:

Heb je het over de gratis NPO Start of Start Plus. De beeldkwaliteit van de Plus versie heeft een betere kwaliteit.

NPO Start Plus is een extra service waar je tegen betaling van € 2,95 euro per maand programma's langer kunt terugkijken, of soms al eerder kunt bingewatchen. Reclamevrij en in een hogere beeldkwaliteit.
https://service.npo.nl/onderwerp/npo-st ... start-plus
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 30 aug 2019 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door kweenie »

Miepje1 schreef:
30 aug 2019 08:49
Maar: wij betalen belasting voor het 'gratis' tv kunnen kijken en radio luisteren. Vroeger was dat kijk- en luistergeld. Als zo'n nationaal platform er komt zal het wellicht in de plaats komen van de betaalkanalen die er nu al zijn zoals NLZiet.
Dan is er de keuze: mensen laten betalen en dan geen reclame laten zien, of alles gratis doorgeven maar dan krijg je nog steeds al die reclame.
Dan gaat er dus niet veel veranderen, behalve dan dat je de keuze krijgt om het journaal van 8 uur om 8.30 te gaan zitten kijken (voorbeeld).
Waarop baseer je dat we belasting zouden betalen voor 'gratis' radio en tv? Al sinds de oprichting van de ster wordt een deel uit reclame inkomsten betaald en een deel uit kijk en luistergeld/belastingen. Dat zal in die plannen dan toch niet veranderen als je dat niet wilt? Wat dat betreft is je laatste conclusie juist, je kunt dan ervoor kiezen om het journaal op een ander moment te kijken en, net als nu op de gewone tv, met reclame erbij.

Wat er dan nieuw is, is dat je ook de mogelijkheid krijgt om extra te betalen voor reclamevrije televisie. Prima dat je door keus krijgt.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kweenie schreef:
30 aug 2019 12:38
Wat er dan nieuw is, is dat je ook de mogelijkheid krijgt om extra te betalen voor reclamevrije televisie. Prima dat je door keus krijgt.

Nee, dat is niet nieuw, reclamevrij is er al. Nieuw is dat er 1 platform komt i.p.v. al die versplintering.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
30 aug 2019 12:37
Kan ook aan je t.v. liggen. :) Of slechte ogen + t.v. :mrgreen:

Heb je het over de gratis NPO Start of Start Plus. De beeldkwaliteit van de Plus versie heeft een betere kwaliteit.

NPO Start Plus is een extra service waar je tegen betaling van € 2,95 euro per maand programma's langer kunt terugkijken, of soms al eerder kunt bingewatchen. Reclamevrij en in een hogere beeldkwaliteit.
https://service.npo.nl/onderwerp/npo-st ... start-plus
Ik heb het over NPO Start, dat is voor mij voldoende. Niet alleen voor het aantal programma’s (bingewatchen is niet aan mij besteed) maar ook voor de beeldkwaliteit. Ik heb overigens een prima tv, mankeert niets aan.

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze: prima toch, als de free versie voor jou voldoende is. Gelukkig is de mens geen eenheidsworst. Zoveel mensen, zoveel smaken.
NPO detectives bijvoorbeeld kijk ik af en toe naar, maar ik ben een zeer ongeduldig figuur, dus ik heb het geduld niet om een week te wachten op een volgende aflevering.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nou nou, ik maak nogal wat los geloof ik. Het spijt me dat er hier weer reacties zijn van mensen die onmiddellijk met het vingertje omhoog staan.
Als ik iets niet goed heb - en dat kan want ik ben niet volmaakt - hoef ik niet gelijk afgezeken te worden. Een verwijzing naar het juiste antwoord staat vriendelijker.

Tot zover.

Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal verder gaat, al was het alleen maar omdát er zo'n grote verschuiving bezig is. Ik ben nog van 2 tv-netten in zwart/wit ;-). Aangezien ik echter toch liever lees dan tv kijk, heb ik wel genoeg aan Netflix en hier en daar een nieuwsprogramma. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk, net als iedereen een andere behoefte heeft qua nieuwsvoorziening.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Miepje1, eerlijk gezegd zie ik nergens dat u afgezeken wordt. Er worden alleen verschillende meningen gegeven.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Miepje1, juist goed om daar een topic aan te wijden. Het gaat juist alle kanten uit. Zelden komen er een topic zoveel verschillende zaken met zoveel verschillende mogelijkheden en meningen aan de orde. Meestal is het ja tegen nee en dan worden de stellingen stevig ingegraven zonder dat het er nog iets toe doet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door berndv »

Inderdaad, gewoon een goeie discussie. En het is ook hypothetisch, niemand kan in de toekomst kijken, en het mooie is, we hoeven het niet eens met elkaar eens te zijn.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Miepje1 schreef:
30 aug 2019 13:20
Nou nou, ik maak nogal wat los geloof ik. Het spijt me dat er hier weer reacties zijn van mensen die onmiddellijk met het vingertje omhoog staan.
Als ik iets niet goed heb - en dat kan want ik ben niet volmaakt - hoef ik niet gelijk afgezeken te worden. Een verwijzing naar het juiste antwoord staat vriendelijker.
Eerlijk gezegd vind ik dit juist het meest onvriendelijke antwoord in het hele topic :oops: :oops:

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
30 aug 2019 14:02
Miepje1, eerlijk gezegd zie ik nergens dat u afgezeken wordt. Er worden alleen verschillende meningen gegeven.

Speciaal reacties terug gelezen, zie ook nergens een afzeiken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat die online kranten betaalmuur betreft:

Klik op het slotje in de browserbalk. Ga naar "site-instellingen" en wis de cookie. Je kan dan weer gratis lezen. Werkt bij de meeste kranten zo.

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

ontopic dan.. NPO is altijd nog gratis te kijken, via internet.

Ja, dan heb je wel internet nodig. Om TV te kijken heb je ook een TV nodig.

Ik heb heel erg lang geleden als bijbaantje gewerkt voor Freeler, een gratis internetprovider toen dat nog hot was. Daar kreeg ik ook mensen aan de telefoon bij wie het niet werkte, en dan vroeg je welk modem ze hadden, bleek er helemaal geen modem in de computer te zitten. Dus het advies was: een modem kopen. Klant helemaal over de ****. Het was toch gratis internet, en nu moest ie een modem kopen, wat een oplichting!!

Ik kan gedeeltelijk meegaan in wat TS zegt. De NPO wordt betaald vanuit publieke gelden en zou dus in theorie voor iedereen beschikbaar moeten zijn, gratis. En dat is het dan (dus) ook. Daarvoor heb je dan wel internet nodig. Ja dat is niet gratis. Maar als je zo zou gaan redeneren, dan moet de overheid dus iereen gratis een TV geven met een mogelijkheid om de NpO te ontvangen? Niet echt realistisch.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Bovendien niets is meer gratis dat is gewon verleden tijd, een dienst kost geld...punt.
Om dan zo goedkoop mogelijk tv. te kijken daar zijn wel genoeg mogelijkheden in, er zijn al een tal genoemd... die van TheoTrucker lijkt me niet slecht.

Ik heb een TV, en een schotel (parabool), een inigma2 receiver, en een pakketje voor 30 euro om 200 kanalen in HD te bekijken per jaar. Het pakket is all. incl. voor heel Europa, dus als u uw schotel richt op Astra dan heeft u ook alle zenders in huis.

Ik vind dit bijna voor niks, je wilt toch ook wel eens zien in HD hoe Ajax in de pan wordt gehakt (off-topic). :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die digitenne werkt bij jou niet!

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Theotrucker schreef:
30 aug 2019 19:48
Die digitenne werkt bij jou niet!
Klopt, maar ik hou van wat meer innovatie. Als ik meer internet snelheid had zou ik IPTV nemen, dan heb je de hele wereld maar het hoeft niet heel de wereld te kosten. Dat is het leuke ervan.

Je hebt zelfs al blockchain TV, maar hier zijn velen met een antenne op het dak voor gratis TV. Analoog gebeuren en dat moet in Nederland ook nog kunnen toch? als je een TV hebt die het nog ondersteund tenminste. :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee, analoog TV antenne signaal is in Nederland en Duitsland uitgeschakeld. In Zweden is zelfs FM radio vervangen door DABplus.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Blockchain tv, wat is dat? Ik vind alleen maar "tv-kanalen" over blockchain, niets over blockchain-technieken om televisiekijken mogelijk te maken.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Oohh, wist ik niet. Flauwekul eigenlijk...maar gelukkig zijn er veel goede alternatieven.

Gesloten