LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alleen nog betaald tv kijken?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Erthanax schreef:
31 aug 2019 11:23
Blockchain tv, wat is dat? Ik vind alleen maar "tv-kanalen" over blockchain, niets over blockchain-technieken om televisiekijken mogelijk te maken.
Gewoon blijven zoeken dan vindt je het vanzelf. Ik heb alleen gezegd dat Blockchain tv bestaat niets meer of minder.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Block chain is als je buurman Ziggo heeft en jij kijkt mee over de gekraakte modem naar Max Verstappen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lekker voordelig dus. :lol:

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Recht op gratis informatieverziening, waarom zou je daar recht op hebben?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Revoked »

Arizonakid schreef:
31 aug 2019 13:43
Recht op gratis informatieverziening, waarom zou je daar recht op hebben?
Want "gratis". Dus nederlanders vinden dan vaak dat het een wettelijk recht is dat het dan ook gratis is en blijft.
Mijn kids kijken nooit tv. Alles wordt gekeken op laptops, telefoons of gecast naar de grote tv in de kamer. Het normale tv aanbod kennen ze niet eens. Een soap? Nee pap, das alleen gemaakt om de bejaarde mensen in een sterfbed wat vermaak te bieden. Spelshow? Ja, dat kijken we wel via YT, twitch oid. En die mensen...dat zijn hùn BN-ers, ik ken ze niet. TV zoals wij dat kennen, gaat gewoon verdwijnen en dat hou je niet tegen. Over honderd jaar moeten ze zelfs lachen om de te dik betaalde presentatoren. Dat wereldje gaat hard op de muil straks.
Een app gaat daar geen verandering in brengen. Het zijn in mijn ogen juist de eerste symptomen van de laatste stuiptrekkingen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Kijk dat zijn de ontwikkelingen van vandaag, ik kende ze ook niet en hou het ook niet zo bij....maar vind het wel leuk om te horen dat het nu eenmaal zo gaat. Dus in de kinderen blijven dan blijf je vanzelf op de hoogte. :D Ik laat mijn kinderen op dat gebied ook hun gang gaan, sta soms versteld waar ze mee komen aanzetten. En alles wordt i.d.d. ook op die grote LED tv afgespeeld, nou ....ik schuif graag aan.

Daarom zijn hier veel reactie`s van de wat ouderen of belegen mensen die nog blijven hangen in de tijd van toen, toen alles nog gratis was.

Maar we gaan kijken naar Verstappen, de kinderen trouwens ook.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er was al nooit iets gratis.

Er is een tijd geweest dat je zelfs nog luistergeld voor de radio in je auto moest betalen,

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Berteman »

Blijft de vraag waarom in Nederland een betaald (en relatief duur!) abonnement benodigd is, om ook de uit reclame-inkomsten en programma sponsoring, betaalde zenders te kunnen bekijken: extra betalen om reclame te kunnen bekijken. Juist een zender die gefinancierd wordt uit reclame-inkomsten heeft belang bij zoveel mogelijk kijkers. Vrije ontvangst (en een voor een brede groep, aantrekkelijke programma's), kan in potentie veel kijkers opleveren.

Hoe het precies zit, weet ik niet met zekerheid te zeggen, maar waarschijnlijk spelen de wetgever (met kabelexploitanten en providers) hierin ook een rol. In Groot Brittanië bijvoorbeeld, is bij wet geregeld dat radio en televisie voor iedereen beschikbaar moet zijn en daardoor zijn er honderden zenders, zowel de BBC als de commerciële ITV, themakanalen, filmzenders, muziekzenders, jeugdprogramma's, regionale zenders, zenders voor minderheden, familiezenders, in het seizoen ook 'Christmas Channels' (met voor de liefhebbers 24 uur per dag Kerstfilms of Kerstmuziek), kortom voor iedereen wat wils, vrij en ongecodeerd te ontvangen, en met een geschikt schoteltje, ook in Nederland en een groot deel van West-Europa. En zo zijn er met de schotel ook heel veel Duitse zenders en duizenden zenders uit andere Europese landen te ontvangen.

Nederland is één van de meest dichtbekabelde landen ter wereld. Ik heb wel eens ergens gelezen, dat toen in de vorige eeuw, deels ook de door overheid (gemeenten) overal kabelnetten werden aangelegd, deze niet overal even rendabel waren. Daardoor werden TV-exploitanten door de kabelmaatschappijen verplicht hun zenders uitsluitend via de kabel te verspreiden om zo het aantal abonnementen te vergroten: een andere mogelijkheid om die zenders te ontvangen is er immers niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

We hebben zelfs vier mogelijkheden om tv te ontvangen. Kabel, internet, satelliet en digitenne. Ned 1,2,3 en regionale zenders nog altijd gratis via free to air ontvanger voor digitenne.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door renewouters »

Theotrucker schreef:
31 okt 2019 11:52
We hebben zelfs vier mogelijkheden om tv te ontvangen. Kabel, internet, satelliet en digitenne. Ned 1,2,3 en regionale zenders nog altijd gratis via free to air ontvanger voor digitenne.
En de publieke omroep is ook gratis te bekijken via internet en de NPO app. Waarvan je dan weer kan casten naar een chromecast op je televisie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In Groot-Brittannië betaal je wel £154,50 per jaar aan kijk- en luistergeld; BBC licence fee. Zwartwit kijkers betalen minder.

Er staan een hoop filmpjes op Youtube over het innen van deze gelden en zij die daar niet aan mee wensen te werken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En in Duitsland betaalt men € 17,50 per maand per huishouden.

In Wallonië is dat kijk en luistergeld pas verleden jaar afgeschaft.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En per auto en in de bedrijven.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zoals hier dus vroeger ook.

SnelleJelleS
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2019 11:41

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door SnelleJelleS »

Het zal of een maandelijkse betaling zijn of televisie met reclame. Uiteindelijk is TV natuurlijk een achterhaalde vorm van media. Kunnen met de ontwikkelingen van tegenwoordig gewoon zelf kiezen wat we willen zien en daar zal ook televisie uiteindelijk aan moeten geloven.

Hoe dan ook zal reclame blijven. Daar drijven die platformen op. Zeker omdat ze ontzettend veel mensen bereiken, dus ze zouden wel gek zijn om het te laten. Enige manier waarop je dit van een platform zou kunnen afkopen is door een fors abonnementsbedrag per maand neer te leggen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Haha , in 1967 inspecteur van kijken luistergeld aan de deur . U betaald geen belasting , klopt meneer de radio heb ik een week in huis en is een afdankertje van mijn schoon ouders , u heeft geen tv ,nee meneer wil ik niet .Als u deze maand aangifte gaat doen krijgt u geen bekeuring . de goeie oude tijd .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je alleen voor Radio betaalde en een zeer christelijk antwoord gaf; mag niet van onze Dominee.. daar zit de Duivel in...
en dat geloofde ze als je niets in woonkamer had....
In vele slaapkamers van gereformeerde gemeentes en gelijkwaardige SGP stemmende mensen zagen ze niets!

Toen nog geen kabel tv en een antenne op zolder die door houten dak nog voldoende ontvangst had!
Maar ik zie dat Ziggo zelden de kabel nog afsluit dus gratis NPO 1,2,3 in Full HD en rest in HD ready kijken is nog steeds mogelijk zonder kosten! Vroeger kwamen ze nog de schakelaar in de straat omzetten maar nu laten ze het zitten!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nog ff en we zijn weer in 1944 met controle of er een radio is!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Theotrucker schreef:
01 nov 2019 09:34
Nog ff en we zijn weer in 1944 met controle of er een radio is!
Zover terug in de tijd hoeven we niet. Die bijdrage is pas in 2000 afgeschaft.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Alleen nog betaald tv kijken?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het is nog veel erger geworden Theo Tr .

Gesloten