LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
ckrotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:49

Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door ckrotter »

Sinds kort zijn alle kinderen de deur uit, en hebben we alleen nog maar Digitale TV in de woonkamer, en als extra uitbreiding ook digitale tv op onze slaapkamer.
Een actie van UPC een jaar lang voor 2 euro ipv van 4 per maand.

Gister zat ik even op mijn online factuur te kijken, en zag tot mijn verbazing dat UPC nog steeds 17,50 in rekening brengt voor het analoge signaal.

Omdat wij nu alleen nog maar het digitale signaal gebruiken leek het mij logisch dat ik daar niet meer voor hoefde te betalen.

Ik heb UPC gebeld en uitgelegd dat dat een beetje raar is en dat ik wilde stoppen met het analoge verhaal (scheelt toch mooi 17,50 per maand). Wat schetste mijn verbazing dat UPC het verhaal vertelde dat ik al leen het digitale signaal kan nemen als ik een analoog pakket heb. Dat ik dus eigenlijk betaal voor iets wat ik niet meer gebruik. Dit lijkt me een wat rare manier van zaken doen.

Ik vraag mij af wat we hier aan kunnen doen, en ben benieuwd hoeveel mensen in het zelfde schuitje zitten.

Ik heb gezien dat ZIGGO het zelfde kunstje uithaalt, dat je ook daar alleen digitale tv kunt krijgen als je het standaard pakket a 17,20 hebt.

Zolang iedereen dit maar blijft pikken blijven de providers hier hun zakken mee vullen.

Tijd voor actie dus, weet iemand hoe we dit kunnen aanpakken ??

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door mje »

Bij Ziggo betaal je niet voor het digitale pakket dat is gratis. Je betaalt gewoon voor het standaardpakket en dat was(is) analoge TV.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Digitale TV € 5,50
Om dit product te bestellen heeft u UPC Kabel TV en Radio (max. 17,50 p.m.) nodig.


Al voor de factuur kwam, was het bekend toch?

ckrotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:49

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door ckrotter »

Nee eigenlijk niet, nooit opgelet (eigen schuld dat begrijp ik)

maar blijft wel vaag waarom niet gewoon 1 tarief voor digitaal ipv van zo verstopt in een ander abbo

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

misschien dat als digitaal eens uitvalt heb je altijd nog de kabel?
ik heb dat wel..heb geen upc digitaal(andere provider),maar hou wel upc analoog erbij..voor het geval je weet maar nooit...
zit je zeg en geen internet,en geen tv,...dan wordt ik gek :oops: :twisted:
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 11 apr 2012 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb ook digitaal en analoog, via de glasvezel, maar... als ik digitaal kijk, heb ik op lang niet alle kanalen teletekst, terwijl ik daar wel gebruik van maak. Dus ja, analoog heb je soms toch echt nog wel nodig.

Financieel is het heel simpel: de basis is analoog, digitaal is een extra bovenop het analoog, dat kan niet zonder elkaar blijkbaar.

Net als je een auto koopt met metallic lak, dan kun je ook niet zeggen: ik betaal alleen de meerprijs voor de metallic lak, en dan wil ik korting omdat ik de gewone lak niet nodig heb...

ckrotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:49

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door ckrotter »

Ongelofelijk, loopt iedereen dan met oogkleppen op
het lijkt wel of ik de verkopers van UPC hoor.


Reken gewoon 1 prijs voor digitaal ipv dat te versjoemlen in 2 verschillende vormen

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door witte angora »

het lijkt wel of ik de verkopers van UPC hoor.
Klopt, we zijn allemaal verkopers bij UPC. En dat we hier posten is om de klant te pesten.

Met lachende groet,

UPC - Uw Pest Centrale
afdeling
:mrgreen: Lolbroeken :mrgreen:

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ckrotter schreef:Ongelofelijk, loopt iedereen dan met oogkleppen op
het lijkt wel of ik de verkopers van UPC hoor.


Reken gewoon 1 prijs voor digitaal ipv dat te versjoemlen in 2 verschillende vormen
dus als ze dezelfde prijs rekenen maar dan met een ander naampje is het wel goed?

is gewoon beetje domme vraag die je stelt,iedere provider doet dit echt niet alleen upc, staat toch ook overal duidelijk vermeld

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb gezien dat ZIGGO het zelfde kunstje uithaalt, dat je ook daar alleen digitale tv kunt krijgen als je het standaard pakket a 17,20 hebt.
Zo te zien heb je twee providers betrapt, die zich de zakken vullen, UPC en Ziggo.
Zou het zo kunnen zijn, dat dit alle providers zo verrekenen?
Denk maar zelf eens na.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sorry dat ik wat laat reageer ,maar ik heb het zo druk hier op het call center :lol: :lol:
van uh,upc?dreizen,tele2,klm,apotheek...enz enz man ik kan het niet bij houden,....druk druk druk....

wilt mij u gegevens door geven dan kan ik u zo snel mogelijk antwoord geven.
met de hartelijke groet...
rozemarijntje... :lol: :lol: :lol: :lol:


pffffffffffff ik weet gewoon niet wat ik met al dat geld moet doen van de overuren..

ckrotter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:49

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door ckrotter »

Ik vind het dommer dat we met ze allen blijven betalen voor iets wat we eigenlijk niet afnemen

gewoon blijven zitten en andere mensen dom noemen.

Maar goed uit de reacties hier zie ik al dat mensen het dus blijkbaar gewoon pikken.
onder het mom het is zo dus....
Als we het onder een noemer doen en 1 bedrag valt het ook niet op


Maar goed het zij blijkbaar zo

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door nevermind »

ckrotter schreef:Ik vind het dommer dat we met ze allen blijven betalen voor iets wat we eigenlijk niet afnemen

gewoon blijven zitten en andere mensen dom noemen.

Maar goed uit de reacties hier zie ik al dat mensen het dus blijkbaar gewoon pikken.
onder het mom het is zo dus....
Als we het onder een noemer doen en 1 bedrag valt het ook niet op


Maar goed het zij blijkbaar zo
ckrotter

Lees nog eens de berichten van de leden, welke hier hebben gereageerd.
Misschien valt het jouw op, dat dit zo moet zijn.
Volgens jouw redenatie zijn wij dom, en jij bent de slimste! :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

Digitale TV € 5,50
Om dit product te bestellen heeft u UPC Kabel TV en Radio (max. 17,50 p.m.) nodig.
Ik vind het dommer dat we met ze allen blijven betalen voor iets wat we eigenlijk niet afnemen
Je gebruikt het wel, het ANALOGE deel is je fysieke kabelaansluiting, het basissignaal. Als je dat niet hebt betekent dat gewoon dat bij de kabelaar de stekker er uitgetrokken wordt (vroeger letterlijk, tegenwoordig figuurlijk), daar bovenop betaal je extra voor het digitale signaal, bij de ene provider (UPC) betaal je daar extra voor , bij Ziggo zit het er bij.

Hierboven is de vergelijking al gemaakt, als je metallic lak wil bestellen zul je eerst een auto moeten kopen.

En inderdaad als ze "Digitale TV 23,- Euro" hadden gezegd had je niemand gehoord.
Laatst gewijzigd door bprosman op 11 apr 2012 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Het gaat niet om de analoge tv. Het is net als bij energie afname, daarvan is ook een gedeelte gewoon puur betaling voor het gebruik mogen maken van het energienet en zul je bij ALLE energie leveranciers moeten betalen.
Als je bijvoorbeeld van NUON overstapt naar groene stroom, moet je nog altijd elke maand ook een rekening aan de NUON betalen.

Zo werkt het ook met de TV. Digitale TV is een uitbreiding op een bestaand pakket. Zie het als een soort huur welke je betaald voor gebruik te mogen maken van kabel televisie ( het kastje wat aan de muur zit en het signaal afgeeft ). Als je dan digitaal wilt hebben, betaal je daarvoor extra, omdat het iets extra's is.
Hoe simpel wil je het uitgelegd hebben?

Dit is weer klagen om niks, simpel zat!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik ben tenminste wel zo bij de tijd dat ik weet wat en hoeveel ik ergens voor betaal....
en daar niet later toevallig achter kom als ik eens de factuur bekijk...

maar ach ben gek op teveel betalen...maak immers zoveel uurtjes,op het callcenter :lol: :lol:
wordt er vrolijk van...

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Die 17,20 betaal je voor de infrastructuur oftewel het netwerk. Je kunt het beschouwen als vastrecht of een soort wegenbelasting of abonnement.
Het netwerk bestaat uit kabels onder de grond, verdeelkasten en apparatuur.

In de tijd dat de kabel dreigde opengesteld te worden voor concurrentie heeft KPN berekend dat ca 6,50 per maand per aansluiting rendabel zou zijn. Door de OPTA werden de groothandelstarieven vastgesteld op 8,84 voor UPC -bron-. Die 8,84 dekt de kosten van het onderhoud en vernieuwing van het netwerk, wat uitzendingsrechten en wat marge.
Die 17,20 is IMHO sowieso teveel voor het gebodene, het kan immers voor de helft.

Een deel van de kosten voor digitale tv zit ook in die 17,20 verwerkt (ook al is dat eigenlijk niet toegestaan). Dat kan ook niet anders; kijk alleen al naar wat de mediabox zal kosten. En wat dacht je van de uitzendrechten? Zenders (bijv. RTL, Discovery) vragen een vergoeding om hun signaal door te geven, dat moet ook uit het maandbedrag betaald worden.

Eigenlijk zou het analoge deel flink goedkoper moeten worden en het digitale deel een stukje duurder. Dat zou eerlijker zijn.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door boef530 »

Het is eigenlijk simpel als je alle services via een kabelaar afsluit dan krijg je het analoge deel gewoon mee. Edoch die 17 euro nogwat maken maar een klein deel uit van de werkelijke rekening. Als je het zelfde wat je nu hebt bij een adsl aanbieder onderbrengt ga je binnen de kortste keren boven het bedrag uit dat je nu betaald.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

SimonleBon schreef:Die 17,20 betaal je voor de infrastructuur oftewel het netwerk. Je kunt het beschouwen als vastrecht of een soort wegenbelasting of abonnement.
Het netwerk bestaat uit kabels onder de grond, verdeelkasten en apparatuur.
Precies. Wat is dan niet snap is waarom de kabelaars het niet gewoon aanbieden als:

- Netwerkaansluiting: 17,20 Euro INCL. GRATIS ANALOGE TV
- DIgitale TV pakket x: xx,xx Euro
- Internet
etc.

Dat levert hetzelfde op maar komt positiever over en is het makkelijker uit te leggen aan de klanten.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Analoge tv niet gebruiken en toch betalen

Ongelezen bericht door tufima »

GJvdZ schreef: Dat levert hetzelfde op maar komt positiever over en is het makkelijker uit te leggen aan de klanten.
Makkelijker uit te leggen aan klanten? Ik begrijp gewoon niet dat mensen dit niet snappen.

Als ik het goed heb gelezen denkt TS voor 2 euro digitale televisie te kunnen kijken. Iedereen snapt toch wel dat dat niet kan?

Ik krijg hier een beetje het gevoel bij van naar de supermarkt gaan en dan bij de actie "koop er 2 krijg er 1 gratis bij" alleen het gratis product willen hebben...

Gesloten