LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
HVO Diessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2012 12:05

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door HVO Diessen »

CRIMINELEN zijn het!!!!
Heb juli 2011 mijn huidige tv abbonement laten omzetten naar 3 in 1 bellen,internet,en tv. In verband met levertijd is deze in september geactiveerd.
Had mijn lopende abbonement telefonisch opgezegd en mijn nieuwe besteld.
Bij installatie is het oude pasje ook gedeactiveerd. Dus ik was ervan uitgegaan dat alles goed was verlopen. In Dezember bij controle van mijn bankafschrift bleek dat ik voor zowel het oude als het nieuwe abonment betaalde. Heb toen meteen gebelt. Dit was een foutje werd gezegd en het abonement zou alsnog opgezegd worden. Tot nu toe vele malen gebelt en gemailt te hebben nog geen oplossing. Heb nu mijn automatische incasso stop gezet en krijg nu bedreigingen van incasso enz. Weet het ook niet meer!! Heb immers het telefonisch en per mail de opzegging gedaan. Maar enige medewerking of klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

Doen ze altijd als je opzegt,nog gauw een jaar afschrijven.
Heb jij die mail nog ,van het opzeggen.Bewaren en niets meer betalen.
Niets telefonisch doen,doe alles via mail/brief met leesbevestiging.

Laat je niet bang(neem aan van Lindorff) maken,als je bewijs hebt dat je hebt opgezegd,nooit betalen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

snepke schreef:Doen ze altijd als je opzegt,nog gauw een jaar afschrijven.
Heb jij die mail nog ,van het opzeggen.Bewaren en niets meer betalen.
Niets telefonisch doen,doe alles via mail/brief met leesbevestiging.
Laat je niet bang(neem aan van Lindorff) maken,als je bewijs hebt dat je hebt opgezegd,nooit betalen.
CD stuurt je geen bevestiging, ook mij draaide ze extra abbo kosten aan m,n oren, deze firma gaat z,n eigen gang :twisted:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

Har06 schreef:
CD stuurt je geen bevestiging, ook mij draaide ze extra abbo kosten aan m,n oren, deze firma gaat z,n eigen gang :twisted:
Ik had wel een bevestiging van opzegging gehad.
Maar nog afschrijven,dus laten storneren,kreeg Lindorff achter me aan.
Al het bewijs (kopie) toe gestuurd,maar moest toch betalen.
Dus niet he!!

Heeft 3 jaar geduurd voor ik er vanaf was.Ze hadden me zelfs voor de rechter gesleept.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Har06 »

snepke schreef:
Har06 schreef:
CD stuurt je geen bevestiging, ook mij draaide ze extra abbo kosten aan m,n oren, deze firma gaat z,n eigen gang :twisted:
Ik had wel een bevestiging van opzegging gehad.
Maar nog afschrijven,dus laten storneren,kreeg Lindorff achter me aan.
Al het bewijs (kopie) toe gestuurd,maar moest toch betalen.
Dus niet he!!

Heeft 3 jaar geduurd voor ik er vanaf was.Ze hadden me zelfs voor de rechter gesleept.
Bekend verhaal over de list en bedrog firma C D :twisted:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

Har06 schreef:
Bekend verhaal over de list en bedrog firma C D :twisted:
Yeps,heb er mijn buik van vol,nooit geen CD meer al waren ze de enige op de aarde.
Tjonge wat zijn dat geldwolven en criminelen zeg.Stug blijven doorgaan,terwijl ze zelf weten dat ze fout zitten.

Maar die rechtszaak hebben hun kunnen betalen,en mij hebben ze een schade vergoeding kunnen betalen.
Jammer dat,dat niet zoveel was.

manders80
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:17

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door manders80 »

Heb een digitale RECORDER besteld en een HD pakket.
Kreeg eerst alleen een nieuwe kop thuisgestuurd en een week later nogmaals een kop +ontvanger.
Eerst gebeld, hele zooitje teruggestuurd en de juiste recorder zou wederom opgestuurd worden.
Voor de maand januari moet ik alvast het HD pakket betalen zonder dat ik ontvangst heb kunnen hebben. Als we niet betalen wordt de ontvanger afgesloten.
Inmiddels weer 2 weken verder en nog steeds geen recorder ontvangen.
Callcenters in overvloed maar iemand met verstand van zaken ho maar !
Ik vervolg ......

Captain45
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2013 14:53

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Captain45 »

Mijn ervaring met de KS van CD is heel anders. Gisteren (7 maart 2012) belde ik vanuit Spanje via Skype naar het normale nummer (dus niet de 0900 want dat werkt niet vanuit het buitenland). Ik heb, volgens voorschrift CD, wel een Spaans nummer als nummerherkenning aanstaan op Skype. Na 3 min. 42 sec. wachten kreeg ik de KS aan de lijn. Bedoeling uitgelegd en ik werd direct doorverbonden. Er werden me een hele reut controlevragen gesteld zodat ze zeker wisten dat ik het zelf was en niet de één of andere lolbroek. Begrijpelijk en zeer acceptabel. Daarna was de opzegging zo gepiept. Klaar in pakweg 5 minuten, no sweat. Dit positieve verhaal over CD mag ook wel eens gehoord worden, vind ik.

paulkav
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2013 11:59

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door paulkav »

Ja , maar dat is toch niet representatief denk ik.
Vanochtend had ik in ieder geval een schokkendeervaring met het callcenter van Canal digitaal"
IK vond via Mijn CanDigit uit dat je alleen via het bellen van 0900-9323 je abonnement op kan zeggen (zie screenshot).
Dit is al mijn eerste klacht. Waarom kan dat niet gewoon via een e-mailtje aan de klantenservice of desnoods een standaard formulier invullen op de website.


Ik bel vanochtend en na al een raar begin, de callcenter medewerker meldt zich niet, ik moet een tijdje hallo roepen en ongeveer een halve minuut wachten, meldt zich eindelijk iemand, zonder zijn naam te vermelden.
"Waarom belt u?" " Om mijn televisie-abonnnement op te zeggen."
_ "U heeft een familie-pakket en bent al lang bij ons. Waarom wilt u weg?"
"Omdat ik CD zijn signaal zo veranderd heeft, dat ik een nieuwe satelliet-ontvanger moet aanschaffen."
"Ik kan u een gratis ontvanger aanbieden."
"Daar heb ik geen interesse in; ik wil mij abonnement opzeggen."
"Waarom wilt u geen gebruik maken van ons aanbod."
" Dat is mijn zaak, ik wil mijn abonnement opzeggen." "Toch moet ik dat van u weten."
"Ik ga met u niet in discussie; Ik wil mijn abonnement opzeggen."
" Dat is toch geen discussie"
" Jawel, u verlangt van mij een argument en daar zult u een weerwoord op hebben. Ik heb geen behoefte aan een discussie. Ik wil alleen mijn abonnement opzeggen." Callcenter medewerker, geirriteerd:" waarom belt u dan, als u niet met mij wilt praten?"
"Om mijn abonnement op te zeggen."
" Dat kunt u ook schriftelijk doen."
"Ik kan u een screenshot tonen van de website van Mijn Can Digit. waarin staat dat het alleen via dit telefoonnummer kan. Krijg ik nou nog kans om mijn abonnement te beëindigen?"
" U hoeft niet zo boos te worden. Drinkt u even een kop koffie, dan belt u straks terug".
Een opmerking die ik negeer....na een stilte:"U zult mij toch moeten antwoorden."
Het blijft nu stil aan de andere zijde van de lijn terwijl ik regelmatig zeg: "Ik wil mijn abonnement beëindigen."
"Ik moest dit nummer bellen om mijn abonnement te beëindigen, krijg ik hiertoe nou nog de kans?"
Dan nadat dit zeker een minuut is doorgegaan, gaat de callcenter-medewerker eindelijk om: op een groffe, autoritair onbeschofte toon: 'Uw naam," vraagt ie de nodige gegevens en besluit met Uw abonnemant wordt per 16 april 2013 beëindigd.
En nu maar afwachten of het abo inderdaad beeindigd is. Want je krijgt geen schriftelijke bevestiging en hoe kan ik aantonen dat ik iets heb opgezegd. Ja, als ik via email op kan zeggen.
Maar dat staan ze niet toe. Kortom de consumentenbescherming is nog steeds niet geregeld in Nederland.
Enne nog een tip: ga nooit een contract aan met Canal Digitaal, want je moet geluk hebben er ooit weer af te komen.

Hier is een link naar de screenshot die ik noemde: http://i.imgur.com/kNXuWZ1.png

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je kunt via het contactformulier op de site aangeven dat je dd 18 mrt om 10.00 telefonisch heb opgezegd bij een onbeschofte medewerker. Dat je dit ook per reguliere post stuurt en dat je graag een bevestiging wilt. Dan heb je gedaan wat je kon, komt er geen reactie is dat hun zaak.
Dat je nog een contactformulier invult met je klacht over de callcenter medewerker.

mofufo
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2013 10:13

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door mofufo »

paulkav schreef:Ja , maar dat is toch niet representatief denk ik.
Vanochtend had ik in ieder geval een schokkendeervaring met het callcenter van Canal digitaal"
IK vond via Mijn CanDigit uit dat je alleen via het bellen van 0900-9323 je abonnement op kan zeggen (zie screenshot).
Dit is al mijn eerste klacht. Waarom kan dat niet gewoon via een e-mailtje aan de klantenservice of desnoods een standaard formulier invullen op de website.


Ik bel vanochtend en na al een raar begin, de callcenter medewerker meldt zich niet, ik moet een tijdje hallo roepen en ongeveer een halve minuut wachten, meldt zich eindelijk iemand, zonder zijn naam te vermelden.
"Waarom belt u?" " Om mijn televisie-abonnnement op te zeggen."
_ "U heeft een familie-pakket en bent al lang bij ons. Waarom wilt u weg?"
"Omdat ik CD zijn signaal zo veranderd heeft, dat ik een nieuwe satelliet-ontvanger moet aanschaffen."
"Ik kan u een gratis ontvanger aanbieden."
"Daar heb ik geen interesse in; ik wil mij abonnement opzeggen."
"Waarom wilt u geen gebruik maken van ons aanbod."
" Dat is mijn zaak, ik wil mijn abonnement opzeggen." "Toch moet ik dat van u weten."
"Ik ga met u niet in discussie; Ik wil mijn abonnement opzeggen."
" Dat is toch geen discussie"
" Jawel, u verlangt van mij een argument en daar zult u een weerwoord op hebben. Ik heb geen behoefte aan een discussie. Ik wil alleen mijn abonnement opzeggen." Callcenter medewerker, geirriteerd:" waarom belt u dan, als u niet met mij wilt praten?"
"Om mijn abonnement op te zeggen."
" Dat kunt u ook schriftelijk doen."
"Ik kan u een screenshot tonen van de website van Mijn Can Digit. waarin staat dat het alleen via dit telefoonnummer kan. Krijg ik nou nog kans om mijn abonnement te beëindigen?"
" U hoeft niet zo boos te worden. Drinkt u even een kop koffie, dan belt u straks terug".
Een opmerking die ik negeer....na een stilte:"U zult mij toch moeten antwoorden."
Het blijft nu stil aan de andere zijde van de lijn terwijl ik regelmatig zeg: "Ik wil mijn abonnement beëindigen."
"Ik moest dit nummer bellen om mijn abonnement te beëindigen, krijg ik hiertoe nou nog de kans?"
Dan nadat dit zeker een minuut is doorgegaan, gaat de callcenter-medewerker eindelijk om: op een groffe, autoritair onbeschofte toon: 'Uw naam," vraagt ie de nodige gegevens en besluit met Uw abonnemant wordt per 16 april 2013 beëindigd.
En nu maar afwachten of het abo inderdaad beeindigd is. Want je krijgt geen schriftelijke bevestiging en hoe kan ik aantonen dat ik iets heb opgezegd. Ja, als ik via email op kan zeggen.
Maar dat staan ze niet toe. Kortom de consumentenbescherming is nog steeds niet geregeld in Nederland.
Enne nog een tip: ga nooit een contract aan met Canal Digitaal, want je moet geluk hebben er ooit weer af te komen.

Hier is een link naar de screenshot die ik noemde: http://i.imgur.com/kNXuWZ1.png
Hoe ik het hier lees heb jij ook heel erg mee gedragen aan dit tafareel.

Je kon ook gewoon normaal antwoorden was het gelijk klaar.

Bij al m'n opzeggingen word mij om mijn motieven gevraagd, geef altijd netjes en beleefd antwoord.

Nooit problemen gehad...

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door devious »

Nou Mofufo..als je echt niks te melden hebt, doe dat dan ook niet. Nieuwe baan gevonden? :D

Zahraarnhem
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2013 10:07

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Zahraarnhem »

Problemen met opzeggen Canaal digitaal

Op 1 Augustus heb ik mijn abonnement telefonisch opgezegd. Vriendelijk te woord gestaan door een dame daarna doorverbonden naar een vriendelijke meneer. Hij deed nog een poging om mij als klant te houden maar ik wilde overstappen. Ook kreeg ik het advies op de smartcard eventueel door te verkopen maar ik wilde alles stop zetten. Geen probleem volgens meneer hij zou het in orde maken......

Op dezelfde dag heb ik bij een andere provider een nieuw abonnement afgesloten met als ingangstermijn september om geen dubbele lasten te hebben.

Maar eind oktober zag ik tot mijn verbazing dat er voor nieuwe jaar geld van mijn rekening is afgeschreven. Ben gelijk gaan bellen op 31 oktober weer lang gewacht daarna vriendelijk te woord gestaan door een dame die me doorverbond naar een collega. Volgens canal digitaal heb ik mijn abonnement nooit opgezegd de laatste keer dat ik had gebeld was februari 2010.... Ik werd boos maar bleef rustig, heb mijn verhaal gedaan. Volgens meneer zat er veel waarheden in mijn verhaal omdat ik in detail wist te vertellen hoe het opzeg gesprek is gegaan ( jammer genoeg heb ik geen naam van diegene die ik op 1/8 gesproken heb). Na veel gepraat en overleg zou er een escalatie formulier ingevuld worden en zal ik door iemand teruggebeld worden om toch mijn abonnent per 1/8 op te laten zeggen. Heb mijn mobiel bij me gehouden maar helaas ben niet gebeld!!!!! Ik baal hiervan dit is een slechte gang van zaken. Je wordt bij canal digitaal niet serieus als klant.

Wat kan ik nog doen? Iemand tips? Moet ik mailen of schrijven.

Gr. Zahra

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door snepke »

Zorg dat je een schriftelijke bevestiging krijgt van je opzegging.
Alles schriftelijk/mail doen. Niet bellen.Deze firma neemt het niet zo nauw,beweren glashard dat je niet gebeld hebt.

Je kan je geld laten storneren (13 mnd) maar dan moet je naar de bank M.O.I melding onterecht incasso.
En een blokkade voor CD op je bankrekeningnr.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 60&t=57806

CDS Webcare Team
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2009 11:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door CDS Webcare Team »

Beste Zahraarnhem,

Wij hebben middels een privé bericht contact met u opgenomen. Graag ontvangen wij uw abonneegegevens om u hierbij de assisteren.

Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal

Zahraarnhem
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2013 10:07

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Zahraarnhem »

Beste forumleden,

Mijn "case" is vandaag opgepakt door het webcare team van canal digitaal en alles is netjes en snel opgelost!! Mijn dank is groot. Daarnaast hebben ze ook een hun
Oprechte excuses aangeboden! Klasse

Gr. Zahra

L.v.baren
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 09:58

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door L.v.baren »

Besteld 1x receiver, krijg binnen een bestelling van iemand uit Den Haag, geretourneerd , gebeld en onprofessionele behandeling, dit resulteerde dat er een aangetekende brief uit moest waarbij ik tevens mijn contract opzegde. Dit alles is tot op heden nog niet opgelost, 3 personen aan de lijn gehad, verantwoordelijke heeft daar geen telefoon. Als hij of zij er wel een had zouden er op die afdeling een hoop vacatures zijn denk ik. Kortom met zo'n bedrijf wil ik geen zaken doen, excuses .... dat kunnen zij echt niet uit hun mond krijgen. Maar weer afwachten wanneer de 150 euro retour komt.

CDS Webcare Team
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2009 11:27

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door CDS Webcare Team »

Beste L.v.baren,

Wat vervelend om te lezen!
Wij hebben u gecontacteerd middels een privé bericht. Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal

klaverstijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2007 19:13

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door klaverstijn »

Canal Digitaal heb ik opgezegd, maar lukt niet. Volgens hun kan ik pas 31 januari 2015 weg. Ik ben al zeker 13 jaar bij CD . Laatste jaren alles in 1 genomen. Had familie pakket genomen en dat beviel niet. Terug naar basis. Dat wil maar niet lukken. Ze zullen het doen..... maar steeds zonder resultaat. Wat veel geld kost. Kastje werkt niet goed. En steeds maar bellen daarover. pingping. Nogal eens dat ze de verbinding verbreken, kan je weer opnieuw bellen. Ze gingen in zee met andere provider, weer inernet veranderen. mail veranderen zwakker kastje. en klagen helpt niet. Nu zeggen hun dat ik tot 31 jan. 2015 moet blijven omdat ik veranderd heb naar het familiepakket. Hier zakt je broek toch vanaf. Ik kan een nieuw t.v. kastje krijgen met bijbetaling van 29 euro met weer een nieuw contract van 2 jaar. Die mensen zijn daar helemaal gek. Hoe kom ik hier van af? Wie weet de oplossing? Ik heb gezegd ik betaal tot 16 juli (maand opzegging)
Maar dan? Wie weet raad?

Rick47
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2016 23:17

Re: Canal Digitaal opzeggen: Kost erg veel moeite en geld!

Ongelezen bericht door Rick47 »

Ik snap niet waarom iedereen de veel te dure 0900 nummers gebruikt om met CD te bellen.
terwijl er ook een normaal nummer op internet te vinden is :idea:
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2016 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummer verwijderd

Gesloten