LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
h.westdijk-kok
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2015 20:24

Re: klacht Ziggo

Ongelezen bericht door h.westdijk-kok »

Ik wil via deze weg iedereen bedanken voor alle respons. Binnenkort komt Ziggo het modem vervangen en het probleem met de ci plus module oplossen.....Gr. Hillie :D

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: klacht Ziggo

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:
behalve een nieuwe indeling van tv zenders is er niets aan het netwerk veranderd
Dit icm met de opkomende 4G netwerken laat de zwakkere broeders qua bekabeling/afscherming net over het randje vallen.
Overigens is Ubee hier ook misschien niet helemaal vrij te pleiten er zitten wel meer rare zaken in hun DHCP implementatie. IP adres uitdelen op MAC adres (standaard functionaliteit) werkt ook niet.
Maar goed, genoeg mogelijkheden om omheen te werken.
Kan Bprosman een korte begrijpende technische samenvatting geven waaraan de bekabeling cq afscherming zouden moeten voldoen?, bij voorbaat dank:)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: klacht Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb ik al meer dan eens aangegeven, KOKA799 bekabeling (of gelijke kwaliteit) met niet te korte bochten en met de juiste aangeperste F connectors. TV connectors kun je dan een verloop voor nemen. Meestal is dat voldoende. Voor de echte probleemgevallen kun je er nog een spectrum analyzer aanhangen maar die zal niet iedereen voor het grijpen hebben staan.

h.westdijk-kok
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 sep 2015 20:24

Re: klacht Ziggo

Ongelezen bericht door h.westdijk-kok »

Via deze weg wil ik wederom mijn teleurstelling uiten over Ziggo. Zij hebben recent een monteur gestuurd om het draadloze printer probleem en het wegvallen van het tv signaal op te lossen. Na vertrek van de monteur is het probleem alleen maar groter geworden, het WiFi signaal is dusdanig verzwakt dat er nu nog steeds geen draadloze printer verbinding gemaakt kan worden en de tv pakt ook de draadloze verbinding niet meer op, dus er kan niet meer gekeken worden naar uitzending gemist. Ziggo vindt dat ze met het sturen van een monteur om het modem te vervangen en het antenne signaal te versterken voldoende hebben gedaan om het probleem op te lossen. Ze leggen nu wederom het probleem bij mij neer door mij door te verwijzen naar de levernacier van de printer en tv en dat terwijl het probleem is ontstaan door het overstappen van UPC/Tele-2 naar Ziggo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: klacht Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je al eens gekeken hoeveel meer mensen er op het zelfde WiFi kanaal zitten in je straat ?
Draadloos (TV) streamen is ook vragen om ellende. Gewoon via de / een kabel doen.
Overigens kan de monteur niets "verzwakken" aan het WiFi signaal. Hoogsten op een ander kanaal zetten waar nog 88 anderen in je buurt zitten.

Gesloten