LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NPO1, 2 en slecht beeld op Samung TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
PietjeProem
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2016 20:06

NPO1, 2 en slecht beeld op Samung TV

Ongelezen bericht door PietjeProem »

Sinds december heb ik last van vaag en streperig beeld op mijn LE40C550 Samsung TV.
Vooral bij sport zoals voetbal moet je terug naar het SD kanaal omdat het anders niet te volgen is.

Op het Ziggo forum is ook al thread aangemaakt https://community.ziggo.nl/tv-toestelle ... eiend-8391

Hierin staat dat Ziggo iets heeft aangepast de Samsung TV daar een probleem mee heeft en dat ze het bij Samsung hebben neergelegd.


Ronald Ziggo antwoord daar:

De issues die jullie ervaren zijn inderdaad sinds kort geleden omdat wij een eigen signaal hebben gehouden voor onze H360 boxen. Dit om nog een jaar de tijd te hebben om alles te regelen. Deze is er echter sinds een tijdje van af. Dat dit ook een bepaald Samsung platform betreft is niet bekend geweest tot het signaal weer op het normale NPO signaal is gezet.

Wij hebben in de test omgeving alleen het probleem kunnen vinden op de niet goedgekeurde software, de andere software versies werken wel. Dit is inmiddels bij Samsung neergelegd.

Niet goedgekeurd is: T-TDT5DEUC-1024.1 2011.04.16


Lekker kort door de bocht, zij wisten al een jaar van te voren dat dit probleem er aan zat te komen en ze leggen nu pas het probleem bij Ziggo neer!

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben zo ja meld je hier en in het Ziggo forum misschien gaat Ziggo de boel terug draaien of gaat Samsung iets doen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: NPO1, 2 en slecht beeld op Samung TV

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb in het verleden ook wel eens zitten schelden op Ziggo, maar technische gezien houden zij zich heel veel beter aan de standaarden dan sommige TV fabrikanten. Sony heeft er ook een handje van om het met de HDMI standaard niet zo nauw te nemen waardoor er vaak problemen zijn.
Dus: als Samsung gewoon de zaken volgens de standaarden had geimplementeerd had het hoogstwaarschijnlijk allemaal goed gewerkt.

Gesloten