LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @home?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

@home?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Hallo,

Ik had eerst televisie van essent kabelcom en dat is overgegaan naar @home. Verder geen problemen of iets dergelijk maar nu zit ik eraan te denken om ook internet en telefoon bij @home te pakken. Dan zit alles lekker onder een 'dak' en ben ik waarschijnlijk ook goedkoper uit. Nu vroeg ik me af wie ervaring heeft met hun en of je tevreden bent?

Alvast bedankt!

weschalk
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 19:35

Re: @home?

Ongelezen bericht door weschalk »

Deborah,

Zelf heb ik digitale televisie van @home en ben daar in principe wel tevreden over. Het beeld is goed en de elektronische programma gids is erg gemakkelijk. TV digitaal kost, naast de eenmalige aanschaf van het modem, niets extra ten opzichte van het analoge TV signaal (TV basis) van @home.

De manier waarop @home de abonnees trekt is echter minder fraai. Er wordt namelijk gesuggereerd dat je na aanmelding zonder kosten en vrijblijvend twee maanden lang TV digitaal extra ontvangt. TV digitaal extra geeft extra zenders die normaal €9,95 per maand meer kosten dan TV digitaal. In deze periode kan je dan zien of je het wilt houden of niet. Hiervoor moet je echter wel eerst abonnee worden op TV digital extra en later weer opzeggen. Doe je dit te laat dan zit je er aan vast. Dit is verre van "vrijblijvend".

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: @home?

Ongelezen bericht door doubleyouk »

deborah, zoals je zelf al zegt, alles onder 1 dak. probeer het internet gewoon 2 maand vrijblijvend, en in deze periode kan je zelf beslissen of @home een goed werkend produkt aanbied.
er zijn altijd mensen tegen en voor, maar dat hebben alle produkten,
of het nu een auto, fiets,internetprovider of supermarkt is.
zelf beslissen, en sterk in je schoenen staan.

succes.

Dik van der Voort
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2007 22:22

Re: @home?

Ongelezen bericht door Dik van der Voort »

wij hebben al jaren internet van @home dit bevalt ons prima, sinds ongeveer 1 jaar hebben wij ook Digitale TV Extra van @home, wij betaalden hiervoor € 8.95 per maand extra. Per 1 mei 2007 is dit verhoogd naar € 9.95, dit is een verhoging van 11%. Dit vinden wij extreem veel en voelen ons dan ook enigzins in de boot genomen, toch blijven wij wel Digitale TV Extra houden (je moet toch wat en hebt eigenlijk geen keus) :evil:

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home?

Ongelezen bericht door pvd »

Je hebt wel degelijk een keuze: Sateliet, of Digitaal extra opzeggen. Heb je naar mijn mening nog meer dan genoeg zenders

En in sommige gebieden is TV via IP beschikbaar,

pvd

elizabeth3
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2007 20:32

Re: @home?

Ongelezen bericht door elizabeth3 »

Wilde even reageren. Ik heb het probeerabonnement gehad van @home. Dus 2 maanden vrijblijvend proberen. De "Combikeuze"werd het genoemd. Let erop dat als je dit uit wil proberen, binnen 7 dagen de digitale ontvanger moet terugsturen. Ik heb @Home opgebeld, want dit had ik dus niet gedaan. Ik vroeg waarom het een proefabonnement van 2 mannden was, als ik maar 7 dagen kon kijken. Uitleg: Het is een proefabonnement, omdat je het binnen 2 maanden vrijblijvend op kunt zeggen. Toch vind ik het misleidend. Nu moet ik de digitale ontvanger betalen en MAG ik hem houden. Ander punt: wij betalen per 3 maanden ongeveer 45 euro aan essent voor de kabel. Ik dacht als ik bij @Home ben vervalt dit, maar dit is niet het geval. Het beeld was wel mooier.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: @home?

Ongelezen bericht door mens »

De ervaring die ik heb bij @home: zolang het allemaal werkt, geen probleem. Maar owee als er iets mis is. Dure helpdesk, steeds weer dezelfde vragen, geen reslutaat.
Tig telefoontjes verder, werd mij meegedeeld dat de problemen lagen aan mijn "woonomgeving" (?!) Dat was de druppel. Ik heb briesend het abonnement opgezegd en ben overgestapt op Demon, naar volle tevredenheid overigens.

Ter nuancering; zowel mijn ouders als schoonouders hebben @home internet en zijn er prima tevreden over.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home?

Ongelezen bericht door pvd »

Ik neem van @home de volgende diensten af: tv digitaal, internet regelmatig 4000 en telefonie.

En ik moet zeggen: Het werkt allemaal prima! Maar dat is natuurlijk geen garantie dat het bij u ook prima werkt.

pvd

robM
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2007 20:45

Re: @home?

Ongelezen bericht door robM »

Ik heb internet en tv digitaal extra van @home
Internet werkt perfect, maar tv digitaal is een nachtmerrie!!
Ben nu 7 maanden hierop geabonneerd, en heb mijn digitale decoder al 3x ter reparatie op moeten sturen( kaartlezer defect, spontaan zenders wissen uit programma lijst etc etc)
De ondersteuning van de helpdesk is om te huilen: met stekkertje uit de stroom halen en weer insteken zou de problemen moeten oplossen.... :?
Nogmaals: internet werkt perfect, tv digitaal zou ik je niet aanraden

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: @home?

Ongelezen bericht door mens »

Tja, dat blijft het probleem bij @home. Bij de gelukkige meerderheid werkt het gewoon prima. Maar owee als je de helpdesk nodig hebt....

hallotjes
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 dec 2006 21:15

Re: @home?

Ongelezen bericht door hallotjes »

Geloof het of niet, maar de kwaliteit van digitale tv(van @home) ligt voor zeker 75% aan de ontvanger die je uitkiest!! Zo zijn er ontvangers die zo brak zijn(bijv. philips) dat men @home soms de schuld geeft. Ik heb zelf digitale tv van @home en ben er zeer tevrede over. Het is niet 100% perfect, maar dat is analoog ook niet. Ik raad het iedereen aan.

En nee ik ben geen medewerker van @home :P

Goede onvtangers komen ongetwijfeld van Humax en panasonic, ook samsungs nieuwste SD model schijnt erg goed te zijn. Echte slechten ontvangers zijn Philips en Siemens. Oftwel ik raad digit tv aan, maar enkel als men de juiste ontvanger kiest!

groetjes

holygoat
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2007 20:23

Re: @home?

Ongelezen bericht door holygoat »

@Home is lekker bezig met TV Digitaal: niet alleen worden de reguliere tarieven verhoogt van 8,95 naar 9,95, de korting op extra aansluitingen op het zelfde adres komt opeens te vervallen :evil: !

ik heb ook een ontvanger boven. Dit was tot voor kort 3 euro extra per maand, wordt nu 9,95 euro extra per maand. Meer dan 3 keer zo veel!! Ja, je krijgt er wel keuzemogelijkheid voor pakketten voor terug, maar allereerst heb ik daar helemaal niet om gevraagd (en ook niet voor gekozen) en de pakketten zijn vervolgens zo gekozen dat er toch vaak TV Digitaal Totaal genomen zal worden.

Mogen dit soort tariefswijzigingen eigenlijk wel? En wat zijn de alternatieven voor TV Digitaal?

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home?

Ongelezen bericht door pvd »

@home mag zijn tarieven inderdaad wijzigen. Jij hebt dan uiteraard het recht om op te zeggen, dan wel over te stappen naar een goedkoper pakket.
Persoonlijk zou ik nooit digitaal extra nemen, omdat mijn mening is dat digitaal basis genoeg zenders biedt. Noem mij nou eens 3 zenders in het extra pakket waar je echt wat aan hebt.

pvd

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: @home?

Ongelezen bericht door queenfan »

al jaren internet van @home niks dan problemen snelheidverlaging van 50% is niks en komt regelmatig voor.
TV via @home analoog of digitaal is wel goed en ook ben ik ooit in bellen via @home getrapt maar ben er gelukkig van af.

MIjn advies begin er niet aan.

beachy
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jun 2007 21:35

Re: @home?

Ongelezen bericht door beachy »

Ik heb ook internet, telefonie en TV Digitaal Extra van @Home.
Mijn advies niet doen! Als alles werkt is het prima, maar bij problemen, een uiterst onbeschofte houding van de klantenservice en geen oplossing, wel hoge telefoonkosten.
Mijn digitale ontvanger zou ik, volgens hun eigen e-mail, gratis krijgen bij het Digitaal Extra abonnement. Na de 2 maanden proeftijd hebben we besloten om het abonnement te behouden. Vervolgens krijg ik een aanmaning om 40 euro binnen 5 dagen te betalen voor de ontvanger. Ik heb gebeld met de klantenservice, die uiterst onvriendelijk waren, met de vraag waarom ik 40 euro moest betalen want de digitale ontvanger is gratis.
Volgens Essent moest ik die 40 euro toch betalen om ze vervolgens 2 weken later weer terug te krijgen.
Ik heb toen gezegd: waarom strepen jullie dat niet gewoon tegen elkaar weg, i.p.v. dat ik het nu betaal en jullie het weer terug moeten storten. Hun antwoord was dat het zo nu eenmaal werkte.
Na veel gedonder (ze dreigde al om mij over al van af te sluiten) heb ik mij door mijn man laten overhalen om het alsnog te betalen.
Inmiddels heb ik die 40 euro nog niet terug. Heb vandaag een mail gestuurd met de vraag waar mijn geld blijft. Krijg ik een mail terug dat ik maar geduld moest hebben en dat ze het in juli zouden verrekenen.
De ontvanger werkt ook voor geen meter. Moet minimaal 1x per dag de stekker er uit trekken omdat er een foutmelding is. Doet @Home ook niets aan.
Het telefoonabonnement is al meteen met 5 euro verhoogd en de kosten vallen veel hoger uit dan dat zij jou willen doen geloven.
Ik ben blij als het jaar om is zodat ik meteen mijn abonnementen bij Essent kan opzeggen. :evil:
Hoe minder ik met Essent te maken heb hoe beter.

sar
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2007 21:15

Re: @home?

Ongelezen bericht door sar »

Weschalk,

Als je zegt, ik citeer het, "De manier waarop @home de abonnees trekt is echter minder fraai" dan denk ik dat je op een of andere manier te maken hebt met @home :roll: . Want, de manier waarop @home de abonnees trekt en met zijn abonnees omgaat is m.i. weerzinwekkend en corrosief. Als je niet geloof wat ik zeg, dan nodig ik je gaarne uit om de correspondentie tussen mij en @home te zien.
Daarom ben ik met beachy volledig eens en wil ik zo spoedig mogelijk mijn abonnement bij essent c.q. @home te beëindigen.
Momenteel zoek ik een aanbieder die niet goedkoper is maar wel
een klantvriendelijke houding heeft en een redelijke ondersteuning en
dienstverlening biedt aan zijn/haar klanten.

Suuske
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:54

Re: @home?

Ongelezen bericht door Suuske »

Ook wij hebben problemen met @home. We hebben al jaren (tot tevredenheid) internet via @home. Sinds kort hebben we ook telefonie (minder goed, vaak storingen) en TV Digitaal. Wij hebben TV Digitaal Extra binnen 5 dagen na aansluiting opgezegd, maar @home zegt dat ze geen contactformulier ontvangen hebben. Op onze volgende klachtmelding hierover kregen wij de melding: Verdere e-mails en/of brieven over dit onderwerp nemen wij niet meer in behandeling. Gebeld met de klachtenservice, maar daar staan onze gegevens geblokkeerd. Op mijn vraag of ze dan wel kon zien of er een einddatum instaat, omdat we nu dus aan een jaarcontract vastzitten, kreeg ik het antwoord: ik mag u niet te woord staan, uw gegevens staan geblokkeerd. Ik vind dit ronduit schandalig en stap dus m.i.v. 1 juli over op een andere provider voor internet en telefonie. Aan de TV zitten we dus nog 1 jaar vast. Volgens de juridische telefoon was de enige optie die we nog hadden de geschillencommissie inschakelen. Dit ben ik nu aan het uitzoeken, want ik vind echt dat je zo niet met je klanten om kunt gaan.

sar
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2007 21:15

Re: @home?

Ongelezen bericht door sar »

Suuske,

Ik reageer niet meer per e-mail naar @home. Omdat m.i. nutteloos is.
Ik heb tot nu toe per gevone post gereageerd. Als @home ten onrechte ingehouden 40,00 Euro, binnen een redelijke termijn niet op mijn rekening terugstort dan ga ik juridische weg volgen. Dus: 1e ga ik naar een advokaat. Daarna, 2e stap: naar de rechter. :evil:

Suuske
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2007 14:54

Re: @home?

Ongelezen bericht door Suuske »

Sar,

@home geeft aan dat ze ook niet meer op mijn brieven reageert (ik heb er maar 1 gestuurd, omdat ik via de digitale klachtenservice steeds een standaard bericht ontving dat ze binnen 10 werkdagen zouden reageren en vervolgens niks hoorde). Ik sta dus met mijn rug tegen de muur.

Succes met jouw probleem, ik weet hoe het voelt tegen zo'n grote organisatie. Je bent gewoon een nummer en het interesseert ze niks.

sar
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2007 21:15

Re: @home?

Ongelezen bericht door sar »

maasvd,

Bedank voor de waarschuwing.

@home heeft niet gereageerd op mijn brief d.d. 6 juni 2007. Daarom heb ik op 18 juli jl. een aangetekende brief gestuurd aan @home.
In mijn aangetekende brief heb ik o.m. de volgende zaken vermeld:
"Uw manier van zaken doen evenals uw goed administratief gedrag acht ik zodanig slecht, dat ik momenteel overweeg juridische stappen te nemen." en " Voor dat deze zaak verder escaleert, verzoek ik u het volgende bedrag (€ 40,00 + administratiekosten 20 Euro) , vóór 10 augustus a.s. op mijn rekening te storten."

Momenteel wacht ik haar reactie af.

Gesloten