LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook zonder abonnement kunt u een heleboel kanalen “gratis” bekijken, oftewel free to air, maar juist niet de kanalen die u wil zien. CD kreeg eerst betaald om de publieke kanalen gratis door te geven en op een gegeven moment niet meer. Dus als u die wilt hebben, moet u betalen.

Overigens heeft CD niet meer het monopolie op schotelgebied.

In Nederland kunt u, nog ern tijdje, via Digitenne, gratis naar de publieke zenders kijken, maar dat houdt bij de grens op.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Spacestar »

@Quian
Het gaat hier om een (vakantie)schotelabonnement waarvoor je in de meeste Europese landen helemaal niets betaalt, iets wat met de Nederlandse zenders (1, 2 en 3) vroeger ook zo was. Free to air heette dat, en zo heet dat bijvoorbeeld in Duitsland nog steeds.
De Duitse zenders hebben hun buitenlandse films en series allemaal nagesynchroniseerd (helaas willen ze dit nu ook hier :shock: ) en hebben daarvoor de rechten gekocht om deze film/serie uitzendingen FTA uit te zenden.
De NL zenders mogen dit dus niet en zijn ook nooit FTA geweest (alleen BVN) NPO 1 2 3 waren wel gratis te ontvangen (met geldige kaart).
Waarom kijkt u niet gewoon de gratis BVN, dit kan met een goedkope FTA ontvanger.

Ankogra
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2015 10:31

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Ankogra »

Quian schreef:
juliomariner schreef:
Quian schreef:
Ja, ik heb een aanbieding van CD geaccepteerd waarbij ze mij (in verband met vervallen oude overeenkomst) een contract aanboden waarvoor ik vanaf januari 2017 BLIJVEND 10 euro per maand zou betalen. Kennelijk is blijvend anderhalf jaar bij Canal Digitaal...
In de andere Topic heeft u het over blijvend 10 euro korting. Nou die heeft u want nomaal kost het 23 euro.
Ik heb het ook in die andere topic over het blijvend betalen van een bedag van 10 euro per maand. Kennelijk gaat u in op de reacties, niet op het originele bericht. Overigens valt het mij op dat velen hierbij denken aan een kabelabonnement. Het gaat hier om een (vakantie)schotelabonnement waarvoor je in de meeste Europese landen helemaal niets betaalt, iets wat met de Nederlandse zenders (1, 2 en 3) vroeger ook zo was. Free to air heette dat, en zo heet dat bijvoorbeeld in Duitsland nog steeds. Daar heb je geen kaart van een provider nodig om de ‘vrije’ zenders te ontvangen. Een kastje van een paar tientjes is voldoende, maar ook via die weg ontvang je die zogenaamd vrije Nederlandse zenders niet. Kennelijk speelt onze overheid het gedrag van monopolist Canal Digitaal in de kaart. (Voor de opmerkelijke lezer: ik weet dat er sinds kort een enkele Belgische concurrent is, maar die speelt in de praktijk nauwelijks een rol.)
Toen ik een aantal jaren geleden een schotel voor mijn caravan aanschafte hoefde ik geen abonnement te nemen bij CD omdat zij verplicht waren om de Nl zenders (N1.N2 en N3) gratis door te geven, het was alleen nodig je éénmaal te registreren voor € 12.-.
Daarnaast kon ik (gratis) alle buitenlandse zenders (bv. Duitsland, Frankrijk enz.) gratis ontvangen.
Aan de Nl commerciële zenders had ik (in mijn vakantie) geen behoefte.
De schotel wordt alleen in de vakantie periode gebruikt.
Later heeft de Nl regering (onder commerciële) dwang van CD) de genoemde verplichting opgeheven.
Vervolgens kwam CD met het 'grootse' aanbod van een vakantie abonnement van € 9.- per maand, slikken of stikken want er waren/zijn geen andere schotel aanbieders.
Later werd het abonnement verhoogd naar € 10.- onder het mom van er zijn nu meer zenders.
Nu sinds juli is het abonnement zonder aanpassing van het aanbod verhoogd naar € 13.- en weer slikken of stikken.
Van mij mag de oude situatie weer terug, alleen de NL zenders gratis en de commerciële kopen.

Voor de 'bijdehante' lezers:
De meeste (kleine) campings hebben geen of slecht internet en daar is het dus niet mogelijk om middels internet (wifi) te streamen ed.
Daar kies ik voor, het enige waar ik af en toe naar wil kijken is het Nl journaal om op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen in NL en daar moet ik nu € 169.- per jaar voor betalen.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Spacestar »

@Ankogra
U kunt overstappen naar Joyne, of CD opzeggen en genoegen nemen met de GRATIS BVN.
Bij BVN veel NL én Belgische programma's, Journaal etc.

atlas1302

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Of nog beter, een super snelle Linux box bij ,,Aliexpres,, schotel richten op de satelliet die u wenst en een pakketje erbij zoeken. U kijkt eindeloos naar de vele kanalen in HD voor 60 - 70 euro p/j. Richt u schotel eens op Hispasat dan komt u echt niet meer overeind uit uw bank, hooguit om een biertje te pakken.

Zo doen wij het hier tenminste en ik denk ook half Nederland, dus wat let u. :D

Streamen moet u al helemaal niet aan beginnen, u moet het bijdehand en simpel oplossen en internet is doorgaans gewoon te realiseren.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar CD werd vroeger betaald omdat de publieke zenders door te geven en daar is de NPO mee gestopt, dus nu moet u betalen om daar naar te kunnen kijken. Maar zoals gezegd BVN is nog steeds gratis.

werfvdd
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2018 14:25

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door werfvdd »

Wij hebben ook Canal Digitaal maar betalen veel meer. Wij begonnen in 2012 met € 14,95 per maand met jaarlijks prijsverhogingen. Dit jaar was het abonnementsgeld € 22,95 per maand. Wij hebben gebeld en kregen dit jaar een mooie korting. U heeft dus echt wel veel korting gekregen al die jaren.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door huzky »

Wij hebben ook klachten over Canal Digitaal. Ik geloof dat we 24,95 betalen per maand (is 'basis' plus het 'familiepakket'). Dat is op zich best prijzig, maar goed, je kunt dan ook naar veel zenders kijken. Onlangs konden we ineens diverse zenders niet meer ontvangen (bijv. NPO1 Extra), waar we wel geregeld naar kijken en die volgens de info ook in ons pakket zitten. Van de ene op de andere dag waren die zenders verdwenen. Mijn man heeft gebeld met de klantenservice: ze hebben blijkbaar een wijziging doorgevoerd, en het gesprek verliep niet prettig. Als wij een nieuw 'kastje' (sorry, ik weet die termen allemaal niet, een ontvanger of zo?) krijgen van Canal Digitaal, is het probleem opgelost, maar de meneer van de klantenservice wilde niet meewerken omdat wij volgens hem dan zelf ook weer extra kosten moeten gaan maken voor per se een tweede ontvanger voor de tv op de slaapkamer. Vorige keer is er ook een en ander gewijzigd door Canal Digitaal en kregen we zonder problemen weer de benodigde apparatuur om te blijven kijken. Nu hetzelfde probleem, maar kon het ineens niet.
Als ik dan lees dat iemand anders voor dit luttele bedrag een abonnement heeft, vind ik het wel heel vreemd: de ene persoon betaalt dus nog niet de helft per maand en de andere betaalt het dubbele en door een wijziging bij Canal Digitaal kan die niet meer naar alle zenders uit het pakket kijken...
Advies van de meneer van de klantenservice: "dan moet u maar via internet kijken". Ja, als dát de oplossing was... dan deden we dat misschien. Maar helaas... wij horen bij de (blijkbaar) 3% in Nederland die nog met een zéér trage internetverbinding zitten en geen glasvezel hebben, dus bijv. een keer een programma terugkijken of zo is nauwelijks mogelijk: met geluk kunnen we vaak een paar minuten kijken en dan is het vaak afgelopen, dan blijft het programma 'hangen'.
Al met al: volgens mij wordt er bij Canal Digitaal dus met meerdere maten gemeten. Ik ben wél bereid om die 24,95 per maand te betalen, maar dan wil ik ook wél alle zenders die in mijn pakket horen zonder nóg meer bij te gaan betalen. Ik zou blij zijn met een aanbod van ca. 14 euro per maand.

atlas1302

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Huzky, laat dat Canal gedoe en koop gewoon ee knappe parabool. De rest heb ik al uitgelegd en met trage internet heb je gewoon perfect TV. in HD kwaliteit. Duik even in de materie en je hebt voor een paar tientjes heel veel kijkplezier.

En nee, ik verkoop geen schotels en ook geen box, ik ben alleen geen fan van Canal Digitaal.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@atlas1302

U schrijft: internet is doorgaans gewoon te realiseren. Maar hoe doe je dat dan, bijvoorbeeld als je hier en daar vrij staat met een camper of ligt met een boot?

En over dat Hispasat. De Ts wil Nederlandse kanalen en geen Spaanse.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Spacestar »

@huzky
Ik zou zeggen "Join Joyne"!

atlas1302

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Je hebt toch gewoon een dongle https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 6mAPxJQNr- en dan ook internet.

Dan pakketje naar keuze en als voorbeeld noemde ik Hispasat en hij/zij zal misschien ASTRA willen hebben, ook goed en veel kijk plezier voor 4 euro p/m.

Als half Nederland het zo doet zou u het niet lukken dan?? Zelfs in de RIMBOE met een KLAMBOE hebben we internet, nou Nederland laat zich niet kennen toch.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door huzky »

Diverse reacties gelezen, interessant.

@atlas1302: Aliexpres niet echt favoriet, dus op internet verder gezocht naar die ‘knappe parabool’ waar je het later over had. Ahum... ik ben dus écht een enorme nitwit op dit gebied. Enfin, gezocht naar ‘parabool’ (wat ik alleen uit de wiskunde ken) en dan zie ik van alles, maar niet iets wat op tv slaat, dus ik voel me wel ontzettend dom inmiddels.

@Spacestar: gekeken naar Joyne, kende ik niet, maar ... 40 euro per maand voor relatief weinig zenders (tenzij je meteen een jaarcontract neemt, maar ja, als het niet bevalt, is dat wel lang; bovendien moet je dan dus ook van alles erbij aanschaffen, dus financieel voor mij niet echt haalbaar.

@Lady1234: ik heb ook Digitenne overwogen, maar ... krijg te zien: “Op het ingevulde adres heeft u waarschijnlijk geen bereik. U kunt Digitenne wel onderweg gebruiken.” Ja, dáár heb ik dus niets aan.

Iemand nog een goede tip waar een leek zoals ik iets mee kan? We hebben CD inmiddels opgezegd, maar helemáál geen tv is ook niet echt een optie.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

atlas1302 schreef:Je hebt toch gewoon een dongle https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 6mAPxJQNr- en dan ook internet.

Dan pakketje naar keuze en als voorbeeld noemde ik Hispasat en hij/zij zal misschien ASTRA willen hebben, ook goed en veel kijk plezier voor 4 euro p/m.

Als half Nederland het zo doet zou u het niet lukken dan?? Zelfs in de RIMBOE met een KLAMBOE hebben we internet, nou Nederland laat zich niet kennen toch.

Maar de Ts vindt € 13,00 al teveel om tv te kunnen kijken. Een flink aantal gig’s aanschaffen zal ook wel te begrotelijk zijn.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik uw systeem niet begrijp. :lol:

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@huzky

Als u iemand kent die Digitenne heeft, zou u natuurlijk kunnen vragen of u even de ontvanger en antenn,e mag lenen om het uit te proberen.

Volgens mij zijn er meer heel weinig plekken in Nederland waar Digitenne niet te ontvangen is,

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door huzky »

Dank je. Zal eens verder informeren, maar toe nu toe in mijn vrienden-/kennissengroep alleen mensen met kabelaansluiting of CD... Maar is inderdaad een goed idee om dat eens verder te onderzoeken, anders volgende week eens met KPN bellen om te vragen wat ze hier eventueel verder nog voor mogelijkheden hebben...

atlas1302

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Sateliet forums genoeg, steek daar uw licht eens op en dan gaat u het vanzelf begrijpen.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... Y20qYjkGkP
Maar 13 euro is wel een fors bedrag natuurlijk, daar koop je niet eens een paar badslippers voor :D

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door piet44m »

juliomariner schreef:
Quian schreef:
Ja, ik heb een aanbieding van CD geaccepteerd waarbij ze mij (in verband met vervallen oude overeenkomst) een contract aanboden waarvoor ik vanaf januari 2017 BLIJVEND 10 euro per maand zou betalen. Kennelijk is blijvend anderhalf jaar bij Canal Digitaal...
In de andere Topic heeft u het over blijvend 10 euro korting. Nou die heeft u want nomaal kost het 23 euro.
Nou de overheid staat het ook toe bij de kabel om gecodeerd van de publieke zenders ,en sbs en rtl die zogenaamd gratis zijn!~!! (want ze leven van de reclame)zitten ook achter de decoder waarvoor je betalen moet.

Gesloten