LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Cock.hoeneveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2018 12:13

Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cock.hoeneveld »

Ik ben al decennia abonnee van Canal Digitaal voor ontvangst van TV kanalen via de satelliet Astra 1 en 3. Ik betaal daar al jaren €10 per maand voor. Nu kreeg ik in juni een mail van Canal Digitaal waarin stond dat zij mij niet langer een forse korting konden geven en dat dat ik nu €13 per maand ga betalen. Ik heb helemaal geen korting, dus het is niet een verlaging van de korting, maar een ordinaire prijsverhoging van 30% op de maandprijs. Op mijn mailtjes krijg ik alleen maar standaard antwoorden, zoal dat ik nog steeds goedkoper ben en dat zij niet langer de hoge korting kunnen geven. Ronduit misleiding om de prijs te verhogen

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Feinel »

Ik zie de misleiding niet. Je krijgt duidelijk gecommuniceerd dat de prijs wijzigt. Canal Digitaal bepaalt de prijs, niet de klant. Goedkoopste abonnement wat ik op de website van CD kan vinden ligt rond de 23 euro, dan is 13 euro geen verkeerde prijs. Als het niet bevalt kun je natuurlijk opzeggen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent zeker een spekkoper dat CD blijkbaar al jaren over het hoofd heeft gezien dat u zo weinig betaalt. En nu stellen zij een geringe verhoging voor, waarbij u nog steeds uiterst voordelig uit bent.

Dus maar snel accepteren.

HansieZant

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door HansieZant »

Aangezien het in dit geval niet gaat om een inflatiecorrectie heeft u de gelegenheid om kosteloos het abonnement te beëindigen en op zoek te gaan naar een andere aanbieder.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Cock.hoeneveld schreef:Ik ben al decennia abonnee van Canal Digitaal voor ontvangst van TV kanalen via de satelliet Astra 1 en 3. Ik betaal daar al jaren €10 per maand voor. Nu kreeg ik in juni een mail van Canal Digitaal waarin stond dat zij mij niet langer een forse korting konden geven en dat dat ik nu €13 per maand ga betalen. Ik heb helemaal geen korting, dus het is niet een verlaging van de korting, maar een ordinaire prijsverhoging van 30% op de maandprijs. Op mijn mailtjes krijg ik alleen maar standaard antwoorden, zoal dat ik nog steeds goedkoper ben en dat zij niet langer de hoge korting kunnen geven. Ronduit misleiding om de prijs te verhogen
U verdiend ook al decennia lang hetzelfde salaris? U betaald ook al decennia lang dezelfde prijs voor uw wekelijkse boodschappen? Wees blij dat u zo lang kon profiteren van zo'n lage prijs. Ze hadden ook elk jaar 50 cent er bovenop kunnen doen, was u duurder uit geweest.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door artilux »

.
Bizar???? PPPPPffffffffffff

Cock.hoeneveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2018 12:13

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Cock.hoeneveld »

Ik snap heel goed dat prijzen stijgen. Waar ik wel moeite me heb is dat Canal Digitaal doet voorkomen alsof ik al jaren een fikse korting krijg en dat die korting minder gaat worden. Ik had en heb helemaal geen korting.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik zou zeggen, ga op zoek naar een goedkopere tv-aanbieder. Als u die al kunt vinden is er niemand die u tegenhoudt om over te stappen. Maar, dat vinden van een goedkopere tv-aanbieder als € 13,00 per maand is, denk ik, schier onmogelijk. Mocht het toch gelukt zijn dan vernemen wij dat graag, misschien stappen wij dan ook wel over.

Verder hoop ik voor u dat CD hier niet meeleest. Als u geen korting heeft of had, dan zouden ze er wel eens toe over kunnen gaan dat u het normale tarief per maand moet gaan betalen. Dan zou de prijsverhoging geen 30% maar 130% kunnen zijn. Dan ware het beter geweest als u een toontje lager had gezongen en niet alles openbaar had wereldkundig gemaakt.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Spacestar »

Tjonge, nergens goedkoper tv kunnen kijken en dan ZO klagen.
Maar ik ken er onder mijn 'satelliet' klantenkring genoeg die er helaas ook zo over denken.
Jaren en jaren voor een koopje tv kunnen kijken! Was eerst nog geen 80 euro per jaar.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toen wij begonnen met CD was het slechts fl. 35,00 per jaar, maar dat is heel lang geleden. Hoor van meer mensen die nog steeds zo weinig betalen als de Ts en die zullen heus niet piepen als daar € 3,00 pm bij komt. Er schijnen wel andere satelliet tv aanbieders te zijn, maar ik heb daar geen ervaring mee. Hebt u dat abonnement voor vakantie in het buitenland, dan maar niet mopperen. Blijft u in Nederland dan kunt u Digitenne overwegen, maar kost pm zelfs nog meer dan dat u betaalt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door thecure »

Wist niet dat de schotel nog bestond. Doet mij denken aan iets van de jaren 90
Alles heb je tegenwoordig toch via kabel, ADSL of (soms) glasvezel?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

thecure schreef:Wist niet dat de schotel nog bestond. Doet mij denken aan iets van de jaren 90
Alles heb je tegenwoordig toch via kabel, ADSL of (soms) glasvezel?
Beetje lange kabel nodig bij je caravan, camper of boot. :lol: :lol:

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door thecure »

Haha ja dat is ook zo, dom van me. Al bieden veel campings cai aan tegenwoordig

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
thecure schreef:Wist niet dat de schotel nog bestond. Doet mij denken aan iets van de jaren 90
Alles heb je tegenwoordig toch via kabel, ADSL of (soms) glasvezel?
Beetje lange kabel nodig bij je caravan, camper of boot. :lol: :lol:
WIFI, 4G... En dan met een app (bijvoorbeeld Ziggo Go, maar anderen hebben ook zoiets) casten naar je chromecast.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beetje veel Mb gebruik om een paar weken ‘s avonds in Zuid-Frankrijk of daaromtrent tv te casten.

En voor hetzelfde geld woont de Ts in Nederland in de polder met alleen een koperdraadje van KPN en heeft daarom CD.

Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

Vervelend dat sommigen zo negatief reageren. Ik heb gelijksoortige ervaringen met Canal Digitaal en kan alleen maar concluderen dat (zeker in mijn geval) sprake is van pure contractbreuk van Canal Digitaal. Heb een koude douche aangevraagd.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Quian schreef:Vervelend dat sommigen zo negatief reageren. Ik heb gelijksoortige ervaringen met Canal Digitaal en kan alleen maar concluderen dat (zeker in mijn geval) sprake is van pure contractbreuk van Canal Digitaal. Heb een koude douche aangevraagd.
Dat zal CD juist heerlijk vinden met deze hitte.

En over wat voor contractbreuk hebt u het dan? Hebt u een contract waarin staat dat u tot een bepaalde datum dat bedrag moet betalen?

Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

Lady1234 schreef:
Quian schreef:Vervelend dat sommigen zo negatief reageren. Ik heb gelijksoortige ervaringen met Canal Digitaal en kan alleen maar concluderen dat (zeker in mijn geval) sprake is van pure contractbreuk van Canal Digitaal. Heb een koude douche aangevraagd.
Dat zal CD juist heerlijk vinden met deze hitte.

En over wat voor contractbreuk hebt u het dan? Hebt u een contract waarin staat dat u tot een bepaalde datum dat bedrag moet betalen?
Ja, ik heb een aanbieding van CD geaccepteerd waarbij ze mij (in verband met vervallen oude overeenkomst) een contract aanboden waarvoor ik vanaf januari 2017 BLIJVEND 10 euro per maand zou betalen. Kennelijk is blijvend anderhalf jaar bij Canal Digitaal...

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door juliomariner »

Quian schreef:
Ja, ik heb een aanbieding van CD geaccepteerd waarbij ze mij (in verband met vervallen oude overeenkomst) een contract aanboden waarvoor ik vanaf januari 2017 BLIJVEND 10 euro per maand zou betalen. Kennelijk is blijvend anderhalf jaar bij Canal Digitaal...
In de andere Topic heeft u het over blijvend 10 euro korting. Nou die heeft u want nomaal kost het 23 euro.

Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Bizarre prijsverhoging Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

juliomariner schreef:
Quian schreef:
Ja, ik heb een aanbieding van CD geaccepteerd waarbij ze mij (in verband met vervallen oude overeenkomst) een contract aanboden waarvoor ik vanaf januari 2017 BLIJVEND 10 euro per maand zou betalen. Kennelijk is blijvend anderhalf jaar bij Canal Digitaal...
In de andere Topic heeft u het over blijvend 10 euro korting. Nou die heeft u want nomaal kost het 23 euro.
Ik heb het ook in die andere topic over het blijvend betalen van een bedag van 10 euro per maand. Kennelijk gaat u in op de reacties, niet op het originele bericht. Overigens valt het mij op dat velen hierbij denken aan een kabelabonnement. Het gaat hier om een (vakantie)schotelabonnement waarvoor je in de meeste Europese landen helemaal niets betaalt, iets wat met de Nederlandse zenders (1, 2 en 3) vroeger ook zo was. Free to air heette dat, en zo heet dat bijvoorbeeld in Duitsland nog steeds. Daar heb je geen kaart van een provider nodig om de ‘vrije’ zenders te ontvangen. Een kastje van een paar tientjes is voldoende, maar ook via die weg ontvang je die zogenaamd vrije Nederlandse zenders niet. Kennelijk speelt onze overheid het gedrag van monopolist Canal Digitaal in de kaart. (Voor de opmerkelijke lezer: ik weet dat er sinds kort een enkele Belgische concurrent is, maar die speelt in de praktijk nauwelijks een rol.)

Gesloten