LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Rolandroland

Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Digitenne is een whosale product. Er zijn meerdere aanbieders dan KPN alleen. DVB-T gaat via de ether. Tot voor kort kon je met een smartcard van Online deze niet gebruiken in een ontvanger van KPN. Dan kreeg je geen beeld dan alleen op de FTA zenders (Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3 en de regionale omroep die in uw provincie actief is). KPN heeft de camlock code vrijgegeven op haar netwerk.

Dit zijn volgens mij de aanbieders:

EPDNET
Scarlet
Tele 2 (?)
KPN
Telfort
Online
Laatst gewijzigd door Rolandroland op 27 feb 2013 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Rim69 »

Wat wil je nu zeggen?

Rolandroland

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Mijn excuses dat het voor u niet duidelijk is geweest hetgeen ik schreef.

Dat het nu mogelijk is om een smartcard van Online bijvoorbeeld te gebruiken in een KPN ontvanger. Voorheen kreeg je dan een foutmelding. Dat wou ik dus zeggen en dit laten weten omdat KPN hier geen ruchtbaarheid aangeeft. Dus een ontvanger van KPN voor bijvoorbeeld van 200 euro was onbruikbaar geworden wanneer je ging overstappen naar een andere provider. Die ontvanger is nu weer bruikbaar omdat een smartcard van de concurrent nu daarin ook werkt. In feite soort simlock op je Digitenne ontvanger. Een simlock is er voor dat wanneer je een GSM toestel hebt het onmogelijk maakt om een andere simkaart te gebruiken dan je eigen provider. Dus een SIMLOCK van KPN op je GSM toestel: Je kunt dan alleen KPN simkaarten er in doen. Wanneer je een simkaart van T-Mobile of Vodafone er in wilt doen dan werkt je toestel niet. Datzelfde gold tot voor kort ook bij de ontvangers van Digitenne (DVB-T). Deze code's zijn dus vrijgegeven!

De zenders van Digitenne zijn gecodeerd via Conax beveiliging.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Rim69 »

Tenzij die ontvanger van jou is schiet je er niets mee op.

Rolandroland

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Helaas worden veel ontvangers tegenwoordig in bruikleen gesteld (UPC doet dat ook). Hiermee wordt het toestel nooit jouw eigendom..... Soort constructie die (PTT) KPN ook had met die ouderwetse telefoon toestellen uit de jaren '70 en daarna (PSTN) . Daar moest je dan voor altoos huur voor blijven betalen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door sjohie »

Rolandroland schreef:Helaas worden veel ontvangers tegenwoordig in bruikleen gesteld (UPC doet dat ook). Hiermee wordt het toestel nooit jouw eigendom..... Soort constructie die (PTT) KPN ook had met die ouderwetse telefoon toestellen uit de jaren '70 en daarna (PSTN) . Daar moest je dan voor altoos huur voor blijven betalen.
Dat doet Ziggo niet, en hebben ze bij mijn weten nooit gedaan? En die bedienen toch een aanzienlijk deel van de kabeltv-markt, dus dat "veel" is wel wat subjectief.

Rolandroland

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Daarin heeft u gelijk dat ik mogelijkerwijze het woord veel onterecht gebruikt heb. UPC doet het en KPN dus ook. Gelukkig dat Ziggo dat niet doet. Ik koop liever een toestel dan dat ik hiervoor altijd moet blijven betalen zonder dat het nooit je eigendom wordt! Bij UPC is dat ongeveer bedrag van 10 euro in de maand extra voor opname functie? Nou een toestel kost circa 100 euro......

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door bprosman »

en KPN dus ook.
Hoeft niet, zoals ik in het andere draadje al schreef, je kunt KPN ontvangers ook kopen , dan heb je ze in eigendom.

//Offtopic, lastig, 2 draadjes over het zelfde onderwerp.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door sjohie »

Rolandroland schreef:Daarin heeft u gelijk dat ik mogelijkerwijze het woord veel onterecht gebruikt heb. UPC doet het en KPN dus ook. Gelukkig dat Ziggo dat niet doet. Ik koop liever een toestel dan dat ik hiervoor altijd moet blijven betalen zonder dat het nooit je eigendom wordt! Bij UPC is dat ongeveer bedrag van 10 euro in de maand extra voor opname functie? Nou een toestel kost circa 100 euro......
Mwoa, een nieuwe decoder waarmee je op kan nemen bij Ziggo, is eerder richting de 200 euro, als ik zo even op kieskeurig kijk. Voordeel van zo'n decoder in bruikleen, is dan weer wel dat je een vervangende krijgt als de voortschrijdende techniek dat eist, of als deze kapot gaat. Dat is bij Ziggo niet zo, dan mag je zelf garantie regelen met de fabrikant, of een nieuwe kopen als Ziggo een andere versleuteling besluit te gebruiken.

Voor beide is wat te zeggen, sommige mensen willen voor die paar euro extra gewoon ontzorgd worden, anderen houden liever alles in eigen hand.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Rim69 »

sjohie schreef: Mwoa, een nieuwe decoder waarmee je op kan nemen bij Ziggo, is eerder richting de 200 euro, als ik zo even op kieskeurig kijk.
Meer dan 200 als je er 1 met een dubbele tuner wil. Onder de 200 voor een decoder met externe harde schijf, maar dan heb je maar 1 tuner.

neoblime
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2013 13:34

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door neoblime »

@Rolandroland
Bedankt voor je informatie dat smartcard van andere providers nu ook werkt op Digitenne ontvangers. Dat is precies wat ik zocht op internet! Ik heb momenteel Digitenne abonnement met 2 kastjes TV-ontvanger en 1 insteekkaart. Ik wil overstappen naar Online.nl omdat ik daar al internet/telefonie abo lopen heb en ook omdat KPN de prijs van het Digitenne abo onlangs verhoogd heeft van 9,66 naar 12,50. Wat ik nog niet begrijp, als de camlock code van Digitenne nu al vrijgegeven is op haar netwerk hoef je de digitale TV-ontvanger dan niets meer in te stellen? Werkt de Online.nl smartcard (wel geactiveerd) dus meteen zodra je hem in de TV-ontvanger insteekt? Hoe zit het met de Digitenne insteekkaart? Werkt andere smartcard ook meteen? Of zou ik net als bij een simlock eerst KPN Digitenne benaderen om de camlock van mijn TV-ontvanger kastjes en insteekkaart te verwijderen? Of is het nu al gebeurd?
Alvast bedankt.

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door highrider »

Lees toch eens de oude berichten terug . De samsung ontvangers van kpn ( knulligste provider nederland ) werken niet met andere smartkaarten. Je krijgt de melding " foutieve kaart " .

De insteekkaarten werken wel :idea: ( conax varianten )

wil1903
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2013 21:40

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door wil1903 »

Waar vind ik de code om mijn kpn kast hiervan te bevrijden???
De ontvanger heb ik gekocht bij Gamma jaren geleden
wist niet dat er een Camlock op zat.

wil1903
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2013 21:40

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door wil1903 »

]kpn[/color]"Rolandroland"]Digitenne is een whosale product. Er zijn meerdere aanbieders dan KPN alleen. DVB-T gaat via de ether. Tot voor kort kon je met een smartcard van Online deze niet gebruiken in een ontvanger van KPN. Dan kreeg je geen beeld dan alleen op de FTA zenders (Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3 en de regionale omroep die in uw provincie actief is). KPN heeft de camlock code vrijgegeven op haar netwerk.

Dit zijn volgens mij de aanbieders:

EPDNET
Scarlet
Tele 2 (?)
KPN
Telfort
Online[/quote]

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door stekel »

highrider schreef:Lees toch eens de oude berichten terug . De samsung ontvangers van kpn ( knulligste provider nederland ) werken niet met andere smartkaarten. Je krijgt de melding " foutieve kaart " .

De insteekkaarten werken wel :idea: ( conax varianten )
Waarom werkt mijn insteekkaart van KPN dan niet met een smartcard van online?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Har06 »

. DVB-T gaat via de ether

Werkt de dvb-t nog voor gratis ontvangst?, hoe zit het in het buitenland ?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Har06 »

Har06 schreef:. DVB-T gaat via de ether

Werkt de dvb-t nog voor gratis ontvangst?, hoe zit het in het buitenland ?


vlg mij is in Nederlands gratis ontvangst niet meer mogelijk en oa in Tsjechie heel matig :?:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Har06 »

Har06 schreef:
Har06 schreef:. DVB-T gaat via de ether

Werkt de dvb-t nog voor gratis ontvangst?, hoe zit het in het buitenland ?


vlg mij is in Nederlands gratis ontvangst niet meer mogelijk en oa in Tsjechie heel matig :?:
Is zijn de gratis ontvangst regels in Nederland ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zonder smartcard kun je altijd NL 1, 2 en 3 ontvangen. Plus de regionale zender.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camlock code vrijgegeven van KPN Digitenne (DVB-T)

Ongelezen bericht door Har06 »

VLG CD is het gratis doorgeven van de gratis signalen voor NPO 1 2 3 binnenkort voorbij, weer een leuke actie van CD tesamen met de NPO bazen :evil:

Gesloten