LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal gaat weer graaien

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Wanneer stopt u met Canal Digitaal?

Peiling eindigde op 11 jun 2007 11:56

Nu na deze verhoging van 49,95 per jaar.
4
80%
Als het duurder wordt dan 69 euro per jaar.
1
20%
Als het duurder wordt dan 79 euro per jaar.
0
Geen stemmen
Als het duurder wordt dan 89 euro per jaar.
0
Geen stemmen
Als het duurder wordt dan 99 euro per jaar.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

hawes
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:24

Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door hawes »

Canal Digitaal heeft weer een manier gevonden om oude klanten weer extra te pakken.

Als je zoals ik behalve een seca ontvanger ook twee oudere irdeto ontvangers hebt met een irdeto kaart waarvoor je al 60 euro per kaart hebt moeten betalen (omwisseling van irdeto naar irdeto 2) wordt je nu nog eens weer genaaid omdat je voor elke kaart nu een set top boxpakket moet afsluiten a 49,95 per jaar.

Omdat ik ook een seca ontvanger heb met al een set top box pakket, waarvoor ik dus jaarlijks betaal en ik slechts naar 1 ontvanger tegelijk kan kijken is voor mij helemaal de maat vol.

Dit betekend ook dat je nu voor een extra ontvanger op de slaapkamer of op de camping moet betalen of je wordt gedwongen de kaart mee te nemen. (alleen in mijn geval gaat dat niet vanwege verschillende systemen)

De graai cultuur wordt onder top managers in de maatschappij steeds meer aan de kaak gesteld, en dit soort organisaties kunnen gewoon hun gang gaan en binnen enkele jaren de bedragen fors verhogen... van 15 euro naar nu 49,95 per kaart (set top boxpakket) is nogal wat.
(we zullen volgend jaar wel op 75 euro zitten, maar ik kap ermee)

Groeten,
Hans

hdenbol
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2007 11:43

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door hdenbol »

http://www.canaldigitaal.nl/mr/Formulie ... 3ESC02.pdf

Kijk hier even na, als je meer dan 1 kaart hebt krijg je korting op je 2e of 3e kaart, kwam ik toevallig achter op hun site vandaag. Dit hadden ze zelf ook wel even kunnen doorgeven.

hawes
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:24

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door hawes »

Dag,

Bedankt voor de tip....dat scheelt inderdaad.
En ze maken dat niet automatisch bekend want alle
kaarten die ik heb staan op hetzelfde adres en naam.

groeten,
Hans

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door Marssjo »

In plaats van een 2e en 3e kaart (met alleen het settopbox pakket) voor €1.00 per kaart/per maand erbij te nemen kan je ook overwegen een SmartWi aan te schaffen. Met een SmartWi kan je 1 originele CDS kaart draadloos "sharen" met maximaal zo'n 7 ontvangers in je huis, zodat je op iedere aangesloten ontvanger naar alle zenders kunt kijken waarop je met jouw CDS kaart geabonneerd bent. Het werkt echter alléén of met Seca of met Irdeto kaarten.

markenge
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2007 22:00

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door markenge »

L.s.,

Per 1 augustus 2007 vervalt mijn huidige zenderpakket van Canal Digitaal en wordt me ongevraagd een duurdere aangesmeerd. Hierop had ik binnen een aantal dagen moeten reageren. (een soort negatieve optie)
Onlangs per aangetekende brief per 1 augustus opgezegd omdat ze dan het abonnementsgeld verhogen. Ze reageren hierop met een standaard brief dat ik pas in 2008 wordt beëindigd.
Dit mag toch niet, ze passen eenzijdig de voorwaarden aan dan kun je toch altijd per die datum opzeggen?

M.v.g. Mark

hawes
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:24

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door hawes »

@Marssjo

Bedankt voor de goede tip, dit is zeker de moeite waard voor zolang
je alles binnen het bereik van je eigen huis houd. (of straat maar dat mag weer niet) hehehe

hawes
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:24

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door hawes »

@markenge

Normaal gesproken als prijzen worden veranderd heeft iemand het recht om terstond op te zeggen. Het wordt anders wanneer de prijs pas aan het einde van jouw contract wordt verhoogt, terwijl dat voor anderen gelijk al het geval is. (dus voor nieuwe abonnees)

Je zou in dat geval je contract erop na moeten lezen.
(de kleine lettertjes die men normaal niet leest)

vandenschaaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2007 09:06

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door vandenschaaf »

@markenge

wat voor pakket had jij bij CanalDigitaal dan?
Het enige pakket welke niet meer aangeboden wordt na 1 augustus, is naar mijn weten het Erotiek-pakket.

testertje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 dec 2006 20:05

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door testertje »

Je kunt ook ontvangers kopen die je met elkaar kunt verbinden.
Ik vond dit op internet.

http://www.regiosat.com/main.php?id=26382


Bespaar op de steeds duurder wordende canal digitaal kosten.
Vandaag de dag kost een canal digitaal standaard pakket u al € 49.95 P/jaar
Heeft u een uitgebreider pakket betaald u € 7.95 P/maand of € 12.95 P/maand Enz
Stop deze onzin en kijk met een abonnement wat u wil en waar u het wil.
**Nieuw** I-Box
Bekent uit de rij M-Box en U-box
Kijk met 7 ontvangers via 1 abonnement.
Ook bestaat de mogelijkheid om de canal digitalkaart via alternatieve software te delen.
De I-Box beschikt over een Internet aansluiting.
Heeft een Fast scan (plaatst de zenders op canal digitaal volgorden)
Heeft een eigen kaartlezer.
Voor de prijs hoeft u het niet te laten.

deeveedee2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2007 21:35

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door deeveedee2 »

Twee weken geleden een mailtje gehad van Canal Digitaal. De kosten voor een basispakket gaan omhoog van 7,95 naar 8,95. Oftewel 12,5%!

Op basis van deze verhoging mijn abonnement per 1 augustus (de startdfatum van nieuwe prijs).

Standaard briefjes terug gekregen: Prijsverhogingen zijn toegestaan en de klant kan op basis hiervan niet opzeggen. Tweede brief: uw contract komt per 1 juni 2008 te vervallen. Ik heb hen geschreven dat ik vanaf 1 augustus alle bedragen zal storneren (terug laten storten op mijn bankrekening)

Ook hen aangegeven dat een normale prijsverhoging (bv CBS prijsindex) een goede reden kan zijn het contract niet te kunnen opzeggen en dat ik juridische stappen zal ondernemen als zij het contract eenzijdig doorzetten.

Dit is nu typisch zo'n handelswijze waar de tweede kamer op wijst (het passief automatisch verlengen van abonnementen)

Ik stel voor dat iedereen die niet van plan is de verhoging te betalen hetze;fde handelt (storneren dus)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door agro »

Stop deze onzin en kijk met een abonnement wat u wil en waar u het wil.
**Nieuw** I-Box
Bekent uit de rij M-Box en U-box
Kijk met 7 ontvangers via 1 abonnement.
Ook bestaat de mogelijkheid om de canal digitalkaart via alternatieve software te delen.
De I-Box beschikt over een Internet aansluiting.
In plaats van een 2e en 3e kaart (met alleen het settopbox pakket) voor €1.00 per kaart/per maand erbij te nemen kan je ook overwegen een SmartWi aan te schaffen. Met een SmartWi kan je 1 originele CDS kaart draadloos "sharen" met maximaal zo'n 7 ontvangers in je huis
Er zijn meer en betere alternatieven, met onbeperkt delen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door Noble »

@ deeveedee2

Ja, dit schiet ook bij míj in het verkeerde keelgat...
ik WÁS al erg anti CanalDigitaal... (te lang verhaal uit scramble-tijdperk.. :wink: ) maar dít is gewoon weer vervolg deel-xxx.

Ik betaalde dacht ik 3.30 het afgelopen jaar en dat zou nu 4.16 worden... dus pakweg 25% !!!! verhoging voor die paar keer dat ik eens NL kijk...

Het ergste vindt ik het excuus... lees mee en LACH (of huil..)
Door de stijgende kosten voor investeringen en de doorgifte van programma’s zijn wij genoodzaakt de abonnementsprijs aan te passen
laat nu juist ELECTRONICA enorme prijsdalingen zien... (PC's TV's Internetverbinding-electronica etc etc)

weten ZIJ te vertellen dat het eventjes 25% !! duurder wordt....

mijn reactie??
-1- ofwel ga ik voor die paar maal dat ik NL kijk mijn abo opzeggen

-2- eventueel via buren meerdere ontvangers/kosten delen... (Door de stijgende kosten voor investeringen KNALDIGITOL-kosten etc etc.. :twisted: )



@ Agro

Ik ben één en al oor Agro... vertel maar... :wink:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door agro »

Ik ben één en al oor Agro... vertel maar...
Met de Dreambox voorzien van Gemini software kan je onbeperkt delen via UTP netwerk waarop eventueel ook computers zijn aangesloten, updates via internet en configuratie moglijk via computer.

Meer info nodig, mail mij en je krijgt een 2 tal word documenten met info.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door Noble »

@ agro

HARTELIJK dank voor je snelle reactie.. :lol:
en de info... ik ga dit snel doornemen.. :wink:

mgielissen
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:32

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door mgielissen »

Ik heb CD gebeld dat ik de verhoging niet accepteer per 1-8-2007. Ik kon een formulier downloaden, invullen en opsturen.

Ik zal deze aangetekend versturen, iedere incasso na 1 aug zal ik storneren.

Ook heb ik consuwijzer gebeld. Ondanks hun voorwaarden hoef je de verhoging niet te accepteren.

Als de voorwaarden worden gewijzigd of tarieven worden verhoogd. Als dezen nadelig zijn voor de consument en kun je er altijd vanaf, ongeacht de voorwaarden.

Consuwijzer gaat deze zaak ook oppakken.

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door Yukkie »

Bedankt voor alle bovenstaande info. Het zal mij zo te lezen
veel geld gaan besparen.

Mvg,

Yukkie :twisted:

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door Marssjo »

@Agro,

Als mensen al klagen over een CDS abo dat € 1.00 per maand duurder wordt, verwacht ik echt niet dat ze een paar honderd euro gaan investeren in of over hebben voor een Dreambox. Een SmartWi is, zeker als je meerdere ontvangers hebt (eventueel samen met de buren !) een investering die zichzelf snel terug verdiend + je hebt altijd beeld omdat jezelf een originele kaart bezit. Zelf heb ik oa. een Dreambox 7000, tis eigenlijk een computer die onder Linux draait met de mogelijkheid satelliet-tv te ontvangen, een echte "hobby" ontvanger dus en mijn inziens zeker niet geschikt voor (a-techneuten) zoals Mien uit de polder, die in de zomer met caravan en schotel+ CDS-kaart op vakantie gaat. Die hoef ik echt niet uit te leggen hoe ik via mijn GSM en GPRS zelfs in Italie op de camping beeld op mijn Dreambox tover!

deeveedee2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2007 21:35

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door deeveedee2 »

Eerlijk is eerlijk, ik heb na mijn tweede brief aan CanalDitaal antwoord gekregen dat zij het abonnement stopzetten per 1 augustus, dus gewoon netjes schriftelijk communiceren met hen werkt, maar je moet niet te snel toegeven.

Lexjes
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jun 2007 17:39

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door Lexjes »

Ik heb al weken na die laatste storing geen beeld,
Service 0,0

Ze zijn onbereikbaar,verhogen alleen maar hun prijzen,zelfs niet bereikbaarbaar per email,het is gewoon een grote oplichtersbende!

Kan dit allemaal maar?

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: Canal Digitaal gaat weer graaien

Ongelezen bericht door jdek »

Ik snap nu nooit hoe het met dat canaldigital abbo zit?

Ik heb nu na jaren kabel digitenne op proef.
Omdat het beeld kwaliteit als een matige download is op mijn 107 cm plasma scherm, ben ik nog steeds op zoek naar alternatieven.

Dan kom je uit bij canaldigital een complete starters set voor 269 euro met canaldigital kaart.

Als je dan bij kaart activeren kijkt zie je een lijstje met diverse abbo's met maandprijzen waaronder het standaartpakket.
activeringskosten en wie weet nog allemaal.

Ik krijg het niet duidelijk wat het nu in totaal per jaar kost.

Gesloten