LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door vivo »

Een mevrouw van Canal Digitaal belde me op en vroeg of ik als trouwe klant (set top box pakket) van hun interesse had voor een proefabonnement 3 maanden gratis (familiepakket) en vrijblijvend want evt. opzeggen binnen twee maanden, dan zou het automatisch stoppen. Ik heb haar expres wel 5 keer gevraagd of het vrijblijvend was en de 1e 3 maanden gratis, (vanwege eerdere vervelende ervaringen met CD in het verleden). Haar antwoord was steeds 'ja'.

Nu heb ik een paar dagen later een bevestigingsbrief en -balen- blijkt dat het een jaarabonnenment is met de eerste 6 maanden € 10,- i.pv. gratis!
En daarna € 12.95 p.m.!
En in de kleine lettertjes staat dat
je moet opzeggen -aangetekend- binnen 7 dagen! Anders zit je vast aan een jaarabonnement!
Dus alles heel anders dan telefonisch toegezegd!


Wie weet dit, kan dit zomaar als je telefonisch een abonnement afsluit?

Natuurlijk hebben we gebeld, maar hun 0900 nummer is duur en je blijft maar in de wacht.

Wie weet hoe we we van dit ongewenste abonnement afkomen ?
Mijn man zegt we betalen gewoon niks, maar komen we hier in de toekomst niet mee in de problemen?

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Wie weet hoe we we van dit ongewenste abonnement afkomen ?
Binnen 7 dagen een aangetekende brief sturen en daarin vermelden wat jou telefonisch is toegezegd en dat dat een andere aanbieding is dan CD je nu wil aansmeren. Suc6
En verzoeken jouw onnodig gemaakte kosten te vergoeden.

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door vivo »

Hallo Marssjo,

Bedankt.

Inderdaad we hebben dat ook gedaan. We zijn er ook achter gekomen dat 1 dag na het telefonisch gesprek al een bedrag van € 19.95 is afgeschreven.
Dat is dan voor een maand abonnementskosten en € 10,- activeringskosten!
Dat heeft die mevrouw helemaal niet vermeld, alles zou gratis en vrijblijvend zijn de eerste 3 maanden!

Het blijft nog steeds raar dat ze dat zomaar kunnen doen zonder dat we ergens een handtekening voor hebben gezet!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Toevallig ontving ik een brief van Canal Digitaal nav mijn aanmelding laatst vanwege de Canal Digitaal viert feest actie. Na activatie van je abonneenummer mocht je 2 weken gratis naar het hele pakket kijken. Tevens wilde ik gebruik maken van hun aanbieding om het Basis-pakket te nemen. 3 Maanden geheel gratis proberen, géén activeringskosten betalen en na 3 maanden wordt het abo verlengd met een jaarabonnement. Dat klinkt, op het soort pakket na, hetzelfde als jou telefonisch is verteld. kijk maar op: www.canaldigitaal.nl/actie
En dan over een al of niet benodigde handtekening:
Bij diverse "bestellingen" telefonisch en via Internet geldt eerst een wettelijke bedenktijd van een dag of tien. Dus ook CanalDigitaal heeft zich daar aan te houden ook al zouden ze in hun ALV (welke in héle kleine letters achterop hun brief staan en niet te lezen zijn) wat anders schrijve

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door vivo »

Marssjo,

Aanvankelijk kwam die mevrouw met een aanbieding die jij noemt maar omdat wij geen interesse hebben in de zenders van het Basispakket kwam ze zelf met de aanbieding van het Familiepakket en volgens haar wel met precies dezelfde voorwaarden als die van het Basispakket.

Dus ik denk dat het vooral aan de telefoniste ligt dan aan Canal Digitaal! Maar CD is vervolgens onbenaderbaar.

De voorwaarden achterop hun brief zijn inderdaad bijna onleesbaar en moet je in zijn geheel heel goed bestuderen, want op diverse plaatsen staat waar je je aan hebt te houden. Als je bijv. je opzeggingsbrief naar het foute adres stuurt heb je helemaal niet opgezegd!

IsaacNewton
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2006 18:50

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door IsaacNewton »

Als je niet betaald worden de kosten alleen maar hoger, canalDigitaal houdt er praktijken op na die volgens mij niet meer zouden moeten kunnen in dit land.

Ikzelf heb een laag inkomen en zo wil het wel eens dat aan het eind van de maand er geen geld meer op de rekening staat, en net op dat moment wil cd geld incasseren wat niet luktte, daarna een hele tijd niets gehoord tot ik geen signaal meer had, tijdens het daaropvolgende telefoongesprek vroeg ik of het niet netjes was geweest om eerst een briefje te sturen waarop de mevrouw antwoorde dat ze dat hadden gedaan, ik heb die brief nooit gekregen en moest opnieuw aansluitkosten betalen die net zo hoog waren als het openstaande bedrag.

Nog één maand dan ben ik van ze af, maar ze stuurden begin dec nog wel een rekening voor het komende halfjaar hiervan heb ik het deel tot einde abonnement overgemaakt maar vorige week had ik al een dreigbrief "betalen voor 07-01-07 anders word u afgesloten en komt er XX euro bij de rekening op" .
Zodra bedrijven samen gaan is er de nma die kijkt of dat er geen "machtspositie" ontstaat , canaldigitaal heeft zo'n positie, niet doordat ze zijn samengegaan maar doordat ze de enige zijn in die markt, en na het uitschakelen van de annaloge zenders is die macht alleen maar groter

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door vivo »

Hai Isaac Newton;

Wat een starre oneerlijke behandeling bij u. Dat belooft ook in ons geval niets goeds.

We hebben inmiddels een schriftelijke reactie van CD op ons aangetekend schrijven;
ze zullen het abonnement ontbinden over een jaar!

Wat belachelijken oneerlijk! Honderd en veertig euro betalen voor een ongevraagd abonnement dat je ook nog eens netjes met aangetekend schrijven opzegt binnen de 7 werkdagen!

Wat kunnen we nu doen?
Betekent dit dat we nu rechtshulp moeten gaan zoeken? Want ik begrijp dat gewoon niet betalen geen optie is?

Bovendien blijven we ongewild het signaal gewoon ontvangen, ze sluiten niets af!

jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door jaap50 »

Pas op voor Canal Digitaal, ze lappen de wet aan hun laars !!
Tips over CD kun je ook hier lezen: http://klagersbond.wiki.xs4all.nl/index ... l_digitaal

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Misschien kan je hier je klacht kwijt:

http://www.schotelbezitter.nl

vivo
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:16

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door vivo »

Twee aangetekende brieven en bijna tweeeneenhalf maand later heeft Cd het signaal gestopt en zowaar het bedrag teruggestort op onze rekening!

Dus toch -met veel moeite- in orde gekomen.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Canal Digitaal; Spoed, hoe kom ik van dit abbonnement AF?

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 27 Dec 2006 19:17 door IsaacNewton


--------------------------------------------------------------------------------

Als je niet betaald worden de kosten alleen maar hoger, canalDigitaal houdt er praktijken op na die volgens mij niet meer zouden moeten kunnen in dit land.

Ikzelf heb een laag inkomen en zo wil het wel eens dat aan het eind van de maand er geen geld meer op de rekening staat, en net op dat moment wil cd geld incasseren wat niet luktte, daarna een hele tijd niets gehoord tot ik geen signaal meer had, tijdens het daaropvolgende telefoongesprek vroeg ik of het niet netjes was geweest om eerst een briefje te sturen waarop de mevrouw antwoorde dat ze dat hadden gedaan, ik heb die brief nooit gekregen en moest opnieuw aansluitkosten betalen die net zo hoog waren als het openstaande bedrag.>>>knip
Dan had je dus wel langer dan 1 maand niet betaald. Wie houdt je tegen om het geld zelf over te maken wanneer je dan wel geld hebt?

Ik krijg zelf binnen 1 maand een schriftelijke herinnering dat ze de volgende keer twee keer afschrijven. Als ik dan weer niets heb en het afschrijven lukt ze dus weer niet, dan vragen ze me enkele weken later, schriftelijk, het zelf over te maken en ben ik dus al bijna 3 maanden verder.

Is maar 1 keer gebeurd hoor... :wink:

Het is heel vervelend, maar voor de meeste diensten die je afneemt moet je op tijd betalen, dat heeft niets met CanalDigitaal te maken.

Gesloten