LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chromecast ?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Chromecast ?

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

Ik volg via "ONS" de serie James Herriot via gemist op mijn PC. Mijn partner wil dat ook volgen via de TV.

Is het mogelijk om dit via Chromecast te streamen via de PC naar de TV ? Wij hebben een Samsung TV met HDMI aansluitingen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Uitzending gemist?
Dan kan het

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door sjohie »

lies-oostveen schreef:Ik volg via "ONS" de serie James Herriot via gemist op mijn PC. Mijn partner wil dat ook volgen via de TV.

Is het mogelijk om dit via Chromecast te streamen via de PC naar de TV ? Wij hebben een Samsung TV met HDMI aansluitingen.
Het is een commercieel themakanaal, dus ik denk niet via uitzending gemist terug te zien, want dat is publiek/NPO, maar het zit bij Ziggo in het basispakket, dus dan zou het via Ziggo Go te zien moeten zijn op de mediabox?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik heb ONS via KPN, maar daar is het niet toegestaan om James Herriot te streamen. Alleen kijken via het ONS kanaal via de KPN receiver is mogelijk.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Costnix schreef:Ik heb ONS via KPN, maar daar is het niet toegestaan om James Herriot te streamen. Alleen kijken via het ONS kanaal via de KPN receiver is mogelijk.
Je hebt niet de mogelijkheid om het via een browser te bekijken?

lies-oostveen
Berichten: 145
Lid geworden op: 22 sep 2014 20:11

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door lies-oostveen »

angel1978 schreef:
Costnix schreef:Ik heb ONS via KPN, maar daar is het niet toegestaan om James Herriot te streamen. Alleen kijken via het ONS kanaal via de KPN receiver is mogelijk.
Je hebt niet de mogelijkheid om het via een browser te bekijken?
Nee helaas niet wij hebben Telfort en daar zit het in het pluspakket maar dan krijg je zo veel zenders erbij waar we nooit naar kijken.

Bedankt voor de reacties.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Als ik het goed begrijp, kijkt u, via uw computer ONS online. Dit doet u in een browser (internet explorer, firefox of chrome).
Via Chrome heeft u de mogelijkheid om het tabblad waar u op bent te casten naar de chromecast (mits deze op het zelfde netwerk zijn aangesloten).

Via onderstaande site kunt u de exacte uitleg vinden.
https://support.google.com/chromecast/a ... ktop&hl=nl

Succes!

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door harkja »

Is het niet mogelijk deze zender extra te bestellen bij Telfort ? Volgens mij kun je bij Ziggo wel extra zenders bestelllen ! Of verkopen ze allemaal maar extra pakketten....

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door Jark »

Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Chromecast ? Bij mij valt de verbinding regelmatig uit en moet ik vaak alles opnieuw installeren :oops:

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunt u even van iemand een chromecast lenen, zodat u het kunt uitproberen?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jark schreef:
21 okt 2018 15:45
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe Chromecast ? Bij mij valt de verbinding regelmatig uit en moet ik vaak alles opnieuw installeren :oops:

Ik heb m nu een jaar, denk ik, zondervooit opnieuw te hoeven installeren. Alleen even nieuwe netwerkconnectie gemaakt toen ik een nieuw router kocht.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door zeug »


Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door Berteman »

lies-oostveen schreef:
01 mei 2018 02:11
Ik volg via "ONS" de serie James Herriot via gemist op mijn PC. Mijn partner wil dat ook volgen via de TV.

Is het mogelijk om dit via Chromecast te streamen via de PC naar de TV ? Wij hebben een Samsung TV met HDMI aansluitingen.
Heeft u al een Chromecast?

Als dat niet het geval is, dan is het veel makkelijker om de computer op de televisie aan te sluiten met een geschikte kabel. En wellicht beschikken uw televisie en computer beide over Bluetooth: dan is het helemaal makkelijk: zonder kabels, extra kastjes (en kosten!) kunt u het beeld van de computer 'streamen' naar uw televisie.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Chromecast ?

Ongelezen bericht door Revoked »

Gaat het hier over de Chromecast3?

Gesloten