Contract via derden van KPN EEN MKB

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Petra065
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Contract via derden van KPN EEN MKB

Ongelezen bericht door Petra065 »

Vorige maand heeft FreshIT (partner van KPN volgens zijn website) onder valse beloftes een abonnement aan mijn schoonouders gesleten voor internet en interactieve tv via KPN. Ze hadden een KPN abonnement voor internet, interactieve tv, vast bellen en een mobiel telefoon. FreshIT beloofde ze voor hetzelfde geld precies hetzelfde te leveren als KPN deed maar dan via hem en dan konden ze voor alle problemen hem bellen voor support en hulp op afstand. Dat leek ze wel wat want dan hoefden ze niet steeds hun kinderen of kleinkinderen te vragen als er wat was. FreshIT heeft het modem van KPN en de interactieve tv kastjes weggehaald en vervangen door een Draytek modem en kleine zwarte tv kastjes (deze heb ik op internet opgezocht en zijn bestemd voor KPN MKB). Hij heeft de spullen van KPN geretourneerd en mijn schoonmoeder daarvoor laten tekenen (wel 3 keer want de handtekening was steeds niet goed genoeg voor KPN) . De mobiele telefoon van mijn schoonmoeder heeft hij overgezet naar Lebara (nee u blijft gewoon bij KPN hoor, ja op het netwerk van KPN maar dat bedoelde ze niet)

Nu hebben ze een heel uitgeklede versie van interactieve tv en omdat ze niet meer KPN Compleet hebben ook geen ESPN pakket meer terwijl mijn schoonvader van 81 jaar zo graag voetbal kijkt.. Maar voor hetzelfde geld is voor FreshIT ook een iets ander begrip dan voor ons. Mijn schoonouders betaalden bij KPN voor hun internet, interactieve tv, vast bellen en een mobiel abonnement EUR 62 euro ongeveer. Bij FreshIT hadden ze al een abonnement voor beveiliging en support op de laptop van EUR 10 per maand. Dat contract bij FreshIT zou dus niet veel duurder dan EUR 75 moeten zijn. Maar mijn schoonmoeder heeft zonder het te weten een 3!! jarig contract getekend voor EUR 108 per maand (hierin zit natuurlijk ook een service abonnement) We krijgen geen uitsplitsing van het bedrag helaas.

Nu is onze vraag mag een bedrijf een KPN EEN MKB abonnement aan particulieren verkopen? Het hele verhaal stinkt aan alle kanten en er is al een jurist van ARAG mee bezig om het contract te ontbinden (FreshIT heeft in zijn voorwaarden geen herroepingsrecht opgenomen helaas). We zijn met de klantenservice van KPN al een maand aan het bellen om uit vinden wat hier misgaat maar krijgen geen antwoord. Is er misschien iemand op het forum die dit eerder bij de hand heeft gehad of iemand die weet hoe we erachter kunnen komen wat hier gebeurd? Maar vooral de vraag mag FreshIT dit soort contracten afsluiten met KPN abonnementen?

Want dat dit niet klopt mag duidelijk zijn. FreshIT verdient hier natuurlijk een leuk bedrag aan maandelijks.

Wie kan ons helpen????

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Contract via derden van KPN EEN MKB

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Voor particulieren geldt een termijn van maximaal 2 jaar voor internet TV en bellen (dit moet elk jurist weten). Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... n-diensten.

Alleen als binnen 14 dagen bedenktijd zit zal je schoonouders vanaf kunnen. Anders moet er bewijs van dat het bedrijf meermaals de dienst niet levert.

Het beste kan je schoonouders contact opnemen met hun rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract via derden van KPN EEN MKB

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@seinhuis


Voor particulieren geldt een termijn van maximaal 2 jaar voor internet TV en bellen (dit moet elk jurist weten). Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... n-diensten.




Waar staat dat?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Contract via derden van KPN EEN MKB

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
25 mei 2022 21:09

Het beste kan je schoonouders contact opnemen met hun rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.
Niet gelezen? Arag is er al lang mee bezig.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Contract via derden van KPN EEN MKB

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lady1234 schreef:
25 mei 2022 21:57
@seinhuis


Voor particulieren geldt een termijn van maximaal 2 jaar voor internet TV en bellen (dit moet elk jurist weten). Zie www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... n-diensten.




Waar staat dat?
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-int ... den%20zijn.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Contract via derden van KPN EEN MKB

Ongelezen bericht door 16again »

Seinhuis schreef:
25 mei 2022 21:09
Voor particulieren geldt een termijn van maximaal 2 jaar voor internet TV en bellen
Wat voor consequentie heeft dit voor het contract van 3 jaar?
Een uitleg zou kunnen zijn dat er een streep gaat door de termijn van 3 jaar, waardoor het contract direct opzegbaar is.

Plaats reactie