LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contractbreuk Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

sylvesterb schreef:
Quian schreef:Voorjaar 2016 kreeg ik bericht van Canal Digitaal dat mijn basisabonnement omgezet moest worden naar een Set Top Box abonnement, gemotiveerd met het volgens mij onzinverhaal dat dat was vanwege eisen van de overheid. Maar goed, als ik akkoord ging zou dit gepaard gaan met een BLIJVENDE KORTING, waardoor ik permanent € 10 per maand zou betalen. Herhaling: een blijvende korting ad €10 (wat mij eigenlijk verbaasde, vandaar dat ik het goed onthouden heb; het stond er echt. Onlangs nog door vrienden bevestigd.) Na navraag naar alternatieven (ik gebruik de schotel alleen op de camping) ben ik akkoord gegaan. Dit voorjaar kreeg ik onder het kopje “Korting verlengd” (het stond er echt) de mededeling dat het abonnementsgeld per 1 juli verhoogd zou worden naar € 13 per maand. Meteen gereageerd dat dit niet volgens afspraak was en dat er mijns inziens sprake is van contractbreuk. Verder vermeld dat ik graag verder wil gaan met ze ad € 10 per maand; volgens afspraak dus. Nooit antwoord ontvangen, en ondertussen is de eerste € 13 afgeschreven. Ik neem aan dat velen het met mij eens zijn dat Canal Digitaal hiervoor de koude douche mag ontvangen. Helaas vindt TrosRadar dat niet, maar ze raadden mij aan dit wel te melden op het forum. Samen sterk???
Canal Digitaal mag eenzijdig de overeenkomst wijzigen, conform de algemene voorwaarden die bij je gesloten contract behoren. Door de wijziging had je het contract kunnen beëindigen en hierna zou Canal Digitaal niet hier een topic aanmaken dat jij contractbreuk hebt gepleegd.

De kosten voor het uitzenden van lineaire televisie zijn omhoog gegaan door de komst van Netflix e.d. Bij alle providers zag je de afgelopen jaren daarom een verhoging in de tarieven.

Vervelend dat je nu iets meer gaat betalen.

P.S. ik ben niet werkzaam voor Canal Digtiaal, waarschijnlijk niemand hier.
Mijn contract werd gewijzigd naar dat contract van blijvend 10 euro per maand. Dat heb ik aangenomen en daarbij werd zeker niet verwezen naar ‘kleine lettertjes’. Nu begrijp ik ook wel dat blijvend niet eeuwig betekent, maar zeker ook niet anderhalf jaar. Niet ik, maar Canal Digitaal pleegt contractbreuk.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door lordi »

Quian schreef:Mijn contract werd gewijzigd naar dat contract van blijvend 10 euro per maand.
Blijvend 10 euro per maand of blijvend 10 euro korting per maand?
Wat staat er exact in de nieuwe overeenkomst, want dat is de grote vraag.
Want u schrijft zelf meerdere malen over een "BLIJVENDE KORTING" van 10 euro en dat houdt niet in dat u EUR 10 per maand betaald maar dat u 10 euro korting krijgt op het normale maandbedrag.

Tot 1 juli was de kosten van een basis abonnement EUR 19,95 en met 10 euro korting betaalde u dus EUR 9,95.
Per 1 juli kost een basis abonnement EUR 22,95 en met 10 euro korting komt je dan uit op EUR 12,95 per maand.
Dus in dat geval klopt het precies en houdt CD zich gewoon aan de afspraak.

En nee, ik werk niet voor CD.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, na 2926 berichten en het leveren van zulke exacte getallen verdien je wel een vrije dag. Hoe wist je trouwens wat ik met dat ‘onzinverhaal’ bedoelde? Zesde zintuig?[/quote]

Als u in 2016 goed gelezen had, had u kunnen weten dat het Settopboxpakket verviel, omdat CD niet meer door NPO betaald werd voor gratis doorgifte van Ned 1, Ned 2 en Ned 3 en dat u dus een gewoon abonnement moest gaan nemen. En daar kreeg u blijvend € 10 korting op. Dus spekkoper.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door tttlocke »

Als u dit zwart op wit had kon u hier een kopie van het desbetreffende document plaatsen en hoefde u u niet te beroepen op uw uitstekende geheugen of op wat vrienden u 'onlangs nog bevestigd hebben'.

Charlotte68
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Staat er in uw contract dat u een blijvende 10 euro korting krijgt en daardoor euro 10,- per maand permanent zou blijven betalen? Of nam u aan dat u dan 10 euro per maand permanent zou blijven betalen omdat toen het contract werd opgesteld u 10 euro per maand betaalde. U neemt n.l. dingen aan die niet bewezen zijn. U dacht dat iedereen het met u eens zou zijn terwijl nog niemand gereageerd had. U neemt aan dat Lady1234 bjj CD werkt omdat zij van alles goed op de hoogte is. En nu bent u teleurgesteld omdat al die aannames niet kloppen.

Gesloten