LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contractbreuk Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

Voorjaar 2016 kreeg ik bericht van Canal Digitaal dat mijn basisabonnement omgezet moest worden naar een Set Top Box abonnement, gemotiveerd met het volgens mij onzinverhaal dat dat was vanwege eisen van de overheid. Maar goed, als ik akkoord ging zou dit gepaard gaan met een BLIJVENDE KORTING, waardoor ik permanent € 10 per maand zou betalen. Herhaling: een blijvende korting ad €10 (wat mij eigenlijk verbaasde, vandaar dat ik het goed onthouden heb; het stond er echt. Onlangs nog door vrienden bevestigd.) Na navraag naar alternatieven (ik gebruik de schotel alleen op de camping) ben ik akkoord gegaan. Dit voorjaar kreeg ik onder het kopje “Korting verlengd” (het stond er echt) de mededeling dat het abonnementsgeld per 1 juli verhoogd zou worden naar € 13 per maand. Meteen gereageerd dat dit niet volgens afspraak was en dat er mijns inziens sprake is van contractbreuk. Verder vermeld dat ik graag verder wil gaan met ze ad € 10 per maand; volgens afspraak dus. Nooit antwoord ontvangen, en ondertussen is de eerste € 13 afgeschreven. Ik neem aan dat velen het met mij eens zijn dat Canal Digitaal hiervoor de koude douche mag ontvangen. Helaas vindt TrosRadar dat niet, maar ze raadden mij aan dit wel te melden op het forum. Samen sterk???

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ten eerste was het geen onzinverhaal van 2016 en u hebt nog steeds een blijvende korting, want u betaalt nog steeds veel minder dan het goedkoopste abonnement.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Levenslang 10 € per maand? Of levenslang 10 € korting per maand? Dat maakt nogal verschil.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Spacestar »

@Quian
Om dan weer dezelfde reacties te krijgen als de eerste TS met deze abonnementsverhoging?
U kunt ook het opzeggen, dan kost het u niks meer...
Of u kunt eens bij Joyne gaan kijken, daar kunt u een korter en misschien een goedkoper abonnement afnemen.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee of u nog tot de werkende Nederlander behoort. Maar toen u uw contract tekende stond daar een salaris afspraak in. Ik mag aannemen dat u ook altijd moeilijk hebt gedaan als dat salaris aangepast werd. Want afspraak is immers afspraak en daar mag niets aan veranderd worden.
Elk jaar worden alle abonnementen verhoogd, daar is niets nieuws aan.

Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

Theotrucker schreef:Levenslang 10 € per maand? Of levenslang 10 € korting per maand? Dat maakt nogal verschil.
Het staat er echt tweemaal, Theotrucker! Blijvend 10 euro per maand!

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door riddert »

Quian schreef: Herhaling: een blijvende korting ad €10
U schrijft zelf anders over een korting van €10,-

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Spacestar »

:D Is maar te hopen dat de campingbaas het stageld niet gaat verhogen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar je schrijft ook een blijvende korting ad 10 €. Dan zou je gewoon mee gaan in de verhogingen maar 10 € goedkoper zijn dan de rest?

Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

Lady1234 schreef:Ten eerste was het geen onzinverhaal van 2016 en u hebt nog steeds een blijvende korting, want u betaalt nog steeds veel minder dan het goedkoopste abonnement.
Gezien uw (snelle) reactie hier en elders krijg ik sterk de indruk dat u namens Canal Digitaal spreekt. In ieder geval binnen deze publiciteit wel een stuk sneller dan direct naar de klant...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Wist je nog niet dat we allemaal voor Canal Digital werken?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Quian schreef:
Lady1234 schreef:Ten eerste was het geen onzinverhaal van 2016 en u hebt nog steeds een blijvende korting, want u betaalt nog steeds veel minder dan het goedkoopste abonnement.
Gezien uw (snelle) reactie hier en elders krijg ik sterk de indruk dat u namens Canal Digitaal spreekt. In ieder geval binnen deze publiciteit wel een stuk sneller dan direct naar de klant...
Uiteraard werk ik voor CD, maar dat doet verder aan mijn reactie niets af.

Een basisabonnement kost € 22,95 per maand.

Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

Lady1234 schreef:
Quian schreef:
Lady1234 schreef:Ten eerste was het geen onzinverhaal van 2016 en u hebt nog steeds een blijvende korting, want u betaalt nog steeds veel minder dan het goedkoopste abonnement.
Gezien uw (snelle) reactie hier en elders krijg ik sterk de indruk dat u namens Canal Digitaal spreekt. In ieder geval binnen deze publiciteit wel een stuk sneller dan direct naar de klant...
Uiteraard werk ik voor CD, maar dat doet verder aan mijn reactie niets af.

Een basisabonnement kost € 22,95 per maand.
Dat bedrag doet niets af aan het verhaal. Wat blijft: CD reageert niet op mailtjes van de klant, kennelijk wel op klachten via een bekend forum. En contractbreuk blijft het. BLIJVEND - gekoppeld aan een bedrag - is ook in het internetwereldje echt langer dan anderhalf jaar.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar blijkbaar wel een korting van 10 €.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door kuklos »

Quian schreef:
Lady1234 schreef:Ten eerste was het geen onzinverhaal van 2016 en u hebt nog steeds een blijvende korting, want u betaalt nog steeds veel minder dan het goedkoopste abonnement.
Gezien uw (snelle) reactie hier en elders krijg ik sterk de indruk dat u namens Canal Digitaal spreekt. In ieder geval binnen deze publiciteit wel een stuk sneller dan direct naar de klant...
En we zijn er weer. Een topicstarter wordt niet naar de mond gepraat, dus spreek je namens of werk je bij het bedrijf waarover de klacht is.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Quian schreef:
Lady1234 schreef:Ten eerste was het geen onzinverhaal van 2016 en u hebt nog steeds een blijvende korting, want u betaalt nog steeds veel minder dan het goedkoopste abonnement.
Gezien uw (snelle) reactie hier en elders krijg ik sterk de indruk dat u namens Canal Digitaal spreekt. In ieder geval binnen deze publiciteit wel een stuk sneller dan direct naar de klant...

Maar ik heb vandaag een vrije dag, daarom reageer ik zo snel.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Quian schreef:Voorjaar 2016 kreeg ik bericht van Canal Digitaal dat mijn basisabonnement omgezet moest worden naar een Set Top Box abonnement, gemotiveerd met het volgens mij onzinverhaal dat dat was vanwege eisen van de overheid. Maar goed, als ik akkoord ging zou dit gepaard gaan met een BLIJVENDE KORTING, waardoor ik permanent € 10 per maand zou betalen. Herhaling: een blijvende korting ad €10 (wat mij eigenlijk verbaasde, vandaar dat ik het goed onthouden heb; het stond er echt. Onlangs nog door vrienden bevestigd.) Na navraag naar alternatieven (ik gebruik de schotel alleen op de camping) ben ik akkoord gegaan. Dit voorjaar kreeg ik onder het kopje “Korting verlengd” (het stond er echt) de mededeling dat het abonnementsgeld per 1 juli verhoogd zou worden naar € 13 per maand. Meteen gereageerd dat dit niet volgens afspraak was en dat er mijns inziens sprake is van contractbreuk. Verder vermeld dat ik graag verder wil gaan met ze ad € 10 per maand; volgens afspraak dus. Nooit antwoord ontvangen, en ondertussen is de eerste € 13 afgeschreven. Ik neem aan dat velen het met mij eens zijn dat Canal Digitaal hiervoor de koude douche mag ontvangen. Helaas vindt TrosRadar dat niet, maar ze raadden mij aan dit wel te melden op het forum. Samen sterk???
Canal Digitaal mag eenzijdig de overeenkomst wijzigen, conform de algemene voorwaarden die bij je gesloten contract behoren. Door de wijziging had je het contract kunnen beëindigen en hierna zou Canal Digitaal niet hier een topic aanmaken dat jij contractbreuk hebt gepleegd.

De kosten voor het uitzenden van lineaire televisie zijn omhoog gegaan door de komst van Netflix e.d. Bij alle providers zag je de afgelopen jaren daarom een verhoging in de tarieven.

Vervelend dat je nu iets meer gaat betalen.

P.S. ik ben niet werkzaam voor Canal Digtiaal, waarschijnlijk niemand hier.

Quian
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jul 2018 16:07

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Quian »

Lady1234 schreef:
Quian schreef:
Lady1234 schreef:Ten eerste was het geen onzinverhaal van 2016 en u hebt nog steeds een blijvende korting, want u betaalt nog steeds veel minder dan het goedkoopste abonnement.
Gezien uw (snelle) reactie hier en elders krijg ik sterk de indruk dat u namens Canal Digitaal spreekt. In ieder geval binnen deze publiciteit wel een stuk sneller dan direct naar de klant...

Maar ik heb vandaag een vrije dag, daarom reageer ik zo snel.
Tja, na 2926 berichten en het leveren van zulke exacte getallen verdien je wel een vrije dag. Hoe wist je trouwens wat ik met dat ‘onzinverhaal’ bedoelde? Zesde zintuig?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door kuklos »

Quian schreef:Tja, na 2926 berichten en het leveren van zulke exacte getallen verdien je wel een vrije dag.
Goed idee om als je een vraag hebt de mensen aan te gaan vallen die op je vraag reageren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Contractbreuk Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het onzinverhaal heeft ze zelf geschreven.

Gesloten