LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de slechte prestaties van ZIGGO

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
marjovertel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2010 17:04

de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door marjovertel »

ben vanaf 1 maart 2010 nieuwe klant bij Ziggo. Heb een alles in een pakket bestelt. Binnen 5 minuten was alles geregeld. (dacht ik toen nog blij)
Op de afgesprokenb datum kwam de monteur alles instaleren. ik had met ziggo afgesproken dat ze kabels zouden trekken. De monteur kwam dit echter NIET doen. Dat vond ik al vervelend, erger was nog dat tv het niet deed.

Week later weer een monteur, deze vertelde dat de vorige monteur het niet juist had aangesloten. (eerste monteur € 50,00) tweede gratis, tv werkte maar helaas te vroeg gejuigd want s'avonds hield die er weer mee op.

Dus bellen met Ziggo, bleek na lang bellen dat het aan de decoder van € 150,00 lag. We konden deze terug sturen en laten repareren. Dit alles zou 3 weken duren.
Een vervangend apparaat konden we niet krijgen. Talloze gesprekken gehad met Ziggo en uitgelegd dat we een nieuw aparaat niet laten repareren maar dat wij een nieuwe willen die wel werkt. Verschillende medewerkers van Ziggo hebben de verbinding tijdens de gesprekken met mij verbroken. (dat terwijl ik elke keer netjes ben gebleven ondanks mijn ontevredenheid).

Uiteindelijk afgesproken dat we een nieuw aparaat zouden krijgen.
Deze is 3 mei jl. bezorgd. (ik wacht dus al vanaf maart!)

Ik helemaal blij dat het nu eindelijk geregeld is, maar nee hoor, er zit geen smartcard bij. Weer bellen met Ziggo, krijg te horen dat het opgestuurd wordt dat dat 2 dagen duurt. Vandaag niets ontvangen, weer bellen met Ziggo blijkt dat het helaaml niet opgestuurd is! Ze zullen het opnieuw versturen en dat duurt minimaal 5 werkdagen.

In april had ik een klachtenbrief gestuurd van 4 pagina's. Op deze brief heb ik tot op heden geen reactue gehad.
ik heb dus nog steeds niet in huis wat ik bestelt heb dat terwijl Ziggo wel gewoon facturen stuurt die ik meteen moet betalen.

Ga vandaag maar weer een brief sturen en dan maar weer afwachten....
Ben zeer ontevreden over de diensten van Ziggo.

de reclame die ze maken wekt de indruk dat ze geweldig zijn maar ik heb tot nu toe alleen maar narigheid die maar niet opgelost wordt.

M

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door Tassadar »

Lijkt me een vervelende situatie, ik hoop dat Ziggo het snel op kan lossen.

Wat betreft de facturen: je hoeft niet te betalen als je provider niet wil of niet kan leveren. Zie ook punt B van de zwarte lijst van algemene voorwaarden:
Algemene voorwaarden @ iusmentis.com
Dit zou dus betekenen dat je het abonnementsgeld voor de televisie terug moet krijgen.

Als Ziggo het probleem nog steeds niet kan oplossen, kun je ze in gebreke stellen. Je stuurt een aangetekende brief of e-mail (met ontvangstbevestiging) waarin je ze voor de laatste keer de gelegenheid geeft om het probleem op te lossen. Hierbij noem je ook een termijn (bv. 2 weken). Als het probleem na die termijn nog niet opgelost is, kun je het contract ontbinden (dat is wat anders dan opzeggen!).

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door SirPeter »

marjovertel schreef:In april had ik een klachtenbrief gestuurd van 4 pagina's. Op deze brief heb ik tot op heden geen reactue gehad.
Vind ik ook niet gek dat ze daar niet op gereageerd hebben. Hou klachten altijd kort en bondig.

- Account gegevens zoals naam/postcode en huisnummer/klantnummer/bereikbaarheidsnummer.
- 3 regels over wat er fout gegaan is.
- 3 regels over de wensen (oplossing van het probleem en belkosten)
- Vriendelijke afsluiting

jan van der veen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2010 13:13

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door jan van der veen »

Op vrijdagavond valt mijn complete TV aansluiting weg, alles gecontroleerd maar werkt niet meer. ZIGGO gebeld en ze komen pas woensdag iets doen. Onbegrijpelijk slechte service, eigenlijk geen service. Ga snel over stappen op digitenne o.i.d, hopelijk werkt dat beter.

Met vriendelijke groet
Jan van der Veen

Zjaziza
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:17

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door Zjaziza »

Wat SirPeter ook al zegt... Een klachtenbrief van 4 pagina's is belachelijk! Zo'n brief zou ik ook meteen in de papierversnipperaar proppen. Medewerkers bij Ziggo krijgen zakken vol met post per dag te verwerken en gaan echt niet een boekwerk lezen van een al te fanatieke schrijfster.

Overigens is het belangrijk om te beseffen dat minder dan 1% van de klanten van Ziggo met problemen kampen. Doch omdat Ziggo zo'n groot klantenbestand heeft, hebben we het nog altijd over vele duizende klanten die problemen hebben.

Een monteur die zijn werk niet goed doet is erg vervelend! Daar zal niemand iets van zeggen. Zeker als het ook nog een tweede keer misgaat. Echter Ziggo heeft maar een beperkte capaciteit aan monteurs en huurt zelfs monteurs van externe bedrijven om opdrachten voor Ziggo uit te voeren. Dit gaat helaas niet altijd goed, wanneer dit het geval is, zal Ziggo de klant ook zeker compenseren.

Klagen over het gegeven dat een monteur niet direct de volgende dag bij jou op de stoep kan staan is natuurlijk een beetje onzinnig. Monteurs bij Ziggo hebben het momenteel ongelooflijk druk! Een aantal maanden was dat anders en toen kon een monteur mij zelfs nog dezelfde dag komen bezoeken.

Het is wel zo prettig, ook voor jezelf, om een beetje flexibel te zijn en niet direct van een kleinigheid een enorm probleem te maken.

marjovertel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2010 17:04

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door marjovertel »

Ik ben heus geen fanatieke schrijfster, ik heb een uitgebreide brief geschreven omdat Ziggo mij geen compensatie biedt.
Eerder heb ik een kort en bondige brief geschreven en ook daar krijg ik geen reactie op. Dat ze het druk hebben begrijp ik maar daarom mag ik nog wel als klant behandeld worden.

Ziggo Web Linda

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door Ziggo Web Linda »

Beste Marjovertel,

Zou je via PM je klantgegevens aan mij door kunnen geven, dan ga ik voor je kijken wat er aan de hand is en proberen de problemen voor je op te lossen.

marjovertel
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2010 17:04

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door marjovertel »

De vraag is of ik mijn klantgegevens via PM wil doorgeven.
Wil ik graag doen maar wat is PM?

Ziggo Web Linda

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door Ziggo Web Linda »

Allereerst mijn excuses voor de late reactie. PM is Personal Message, met andere woorden een prive-bericht.
Ik kan het bericht dan wel lezen, andere forumgebruikers niet.

woppy70
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2010 13:47

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door woppy70 »

M.b.t de reactie van Tassadar heb ik een vraag: wat is het verschil tussen het ontbinden van een contract en het opzeggen van een contract ?

Ik heb al sinds 6 okt. 2009 een probleem met Ziggo betreffende niet - of niet naar behoren functioneren van TV, Internet en Telefoon. Men komt tot een compensatie van 300 euro op een rekening van 483,93 euro, maar het probleem bestaat nog steeds en men doet er niets aan. Ik wil Ziggo nu een brief van ingebrekestelling sturen maar het is me niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen ontbinden en opzeggen in deze situatie.

Groetjes

petken
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2010 18:18

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door petken »

Ik begrijp wel dat ze het druk hebben bij Ziggo. Ik heb nu al 6 keer een klachtenformuliertje via de website ingevuld maar in de antwoorden die ik daarop krijg, voel ik me nog steeds onbegrepen. Dus sja, dan nog maar een keertje uitleggen.

Groetjes Petra

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door frenkievee »

woppy70 schreef:M.b.t de reactie van Tassadar heb ik een vraag: wat is het verschil tussen het ontbinden van een contract en het opzeggen van een contract ?

Ik heb al sinds 6 okt. 2009 een probleem met Ziggo betreffende niet - of niet naar behoren functioneren van TV, Internet en Telefoon. Men komt tot een compensatie van 300 euro op een rekening van 483,93 euro, maar het probleem bestaat nog steeds en men doet er niets aan. Ik wil Ziggo nu een brief van ingebrekestelling sturen maar het is me niet helemaal duidelijk wat het verschil is tussen ontbinden en opzeggen in deze situatie.

Groetjes
Opzeggen: het stop laten zetten van een contract met inachtneming van een opzegtermijn en per eerstvolgende mogelijkheid van opzeggen. Bijv. een jaarcontract op een tijdschrift verloopt op 1 november met een opzegtermijn van 2 maanden. Je moet dan voor 1 september een brief sturen, waarin je je abonnement opzegt.

Ontbinden: doordat Ziggo (blijkbaar) een wanprestatie levert, kun je ontbinding van je contract verlangen. Dit gaat dan zonder opzegtermijn. En in je brief hen wel een termijn geven, van zeg 2 weken, waarin je ze de kans geeft iets te verbeteren en dat je anders het contract als ontbonden beschouwd. Deze brief dan uiteraard aangetekend met handtekening retour versturen. Dan heb je bewijs in handen dat je een brief gestuurd hebt!

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

petken schreef:Ik begrijp wel dat ze het druk hebben bij Ziggo. Ik heb nu al 6 keer een klachtenformuliertje via de website ingevuld maar in de antwoorden die ik daarop krijg, voel ik me nog steeds onbegrepen. Dus sja, dan nog maar een keertje uitleggen.

Groetjes Petra
Beste Petra,

Graag willen wij uw probleem en/of klacht in behandeling nemen. Om dit in behandeling te kunnen nemen wil ik u vriendelijk verzoeken uw naam, adres, woonplaats gegevens en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken samen met een (korte) omschrijving van uw probleem middels een "personal message" aan mij door te geven.

Met vriendelijke groet,

Ziggo webteam jelle

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door scheh02 »

QUOTE Zjaziza "Het is wel zo prettig, ook voor jezelf, om een beetje flexibel te zijn en niet direct van een kleinigheid een enorm probleem te maken."
Onder-het-Tapijt-veeg-gedrag, daar hebben we niet zoveel aan hoor.
Als je er niet in zit zelf dan niet zo'n uitspraak doen. Het lijkt wel of het normaal wordt dat mensen hun werk gewoon niet doen. Er wordt verdorie geld verdiend hier, en niet zo'n klein beetje ook.
Blijf klachten schrijven anders wordt het wel heel makkelijk allemaal.

woppy70
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2010 13:47

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door woppy70 »

Ik heb inmiddels samen met een advokaat een brief verstuurd waarin ik Ziggo ingebreke stel voor het niet afdoende reageren op mijn klachten met betrekking het niet- of niet naar behoren functioneren van TV, Internet en Telefoon. Met betrekking tot mijn vorige berichtje heb ik hun "goedmakertje"van 300 euro op de totaal rekening geaccepteerd met als voorwaarde dat ik het resterende bedrag niet zou betalen totdat alles naar behoren zou functioneren, helaas werkt het allemaal nog steeds niet. Nu na bijna een jaar was de maat eindelijk vol en heb ik actie ondernomen. Ook dit helaas zonder resultaat. Ik heb slechts een reactie gekregen bestaande uit een brief of ik telefonisch contact wil opnemen want het lukt hunzelf (ziggo dus) niet om zich telefonisch met mij in contact te stellen. (....... ik klaag pas 4 maanden over het feit dat ik geen inkomende telefoontjes kan krijgen, laat staan dat ik zelf kan bellen... duhhhhh) Per telefoon van de buren contact opgenomen met Ziggo, en wat blijkt zij kunnen mij niet helpen omdat ik niet vanaf mijn eigen aansluiting belde. Wederom beloofde Ziggo contact met mij op te nemen via mijn mobiele telefoon en wederom..... geen enkele reactie. Nu dus een brief íngebrekestelling verstuurd waarin ik ze nog 2 weken de kans geef om te reageren en om tot een oplossing te komen. Ik ben benieuwd.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door SirPeter »

Als u geen mobiel hebt dan kun je ook via de dect toestel van de buren vanuit uw eigen locatie bellen, die dingen hebben best een goed bereik. 300E vergoeding terwijl de huisbekabeling niet is gecontroleerd vind ik trouwens erg netjes van Ziggo. Kans is best aanwezig dat de huisbekabeling niet in orde is.

woppy70
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2010 13:47

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door woppy70 »

Ik begrijp wat je zegt SirPeter, maar het gaat toch gewoon om het principe.... Klantenservice zegt dat het hoogst ongebruikelijk is dat er vanuit Ziggo contact wordt opgenomen mbt een klacht/storing. Ik heb de klantenservice meerdere malen verzocht om een memo te sturen naar klantenmanagement (omdat zij bekent zijn met de situatie, en omdat er duidelijke afspraken zijn gemaakt aangaande tot het komen van een oplossing) maar ze doen het gewoon niet, of klantenmanagement doet er niets mee. Het is inderdaad keurig dat ze een vergoeding geven, maar wat heb ik hieraan als de situatie nog steeds dezelfde is ? Ik ben geen installateur, en als ik een ander erkend bedrijf laat komen kost mij dat weer geld bovenop alle mobiele telefoonkosten die ik al heb gemaakt met het bellen naar de klantenservice a 1,75 euro p/m.

Ben ik nou gek of....... ? :?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Advocaat? De Geschillencommissie is gratis. Tenzij je helemaal ongelijk hebt; dan ben je 25 euro klachtengeld kwijt.

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... ond&a=list

janneman22
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mei 2010 20:20

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door janneman22 »

1200 is een gratis nummer voor ziggo abbonees, dus dan kost de klantenservice je niets. En doet je telefoon het niet, woont er vast wel iemand in de buurt waar je ook gratis kan bellen.

woppy70
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jun 2010 13:47

Re: de slechte prestaties van ZIGGO

Ongelezen bericht door woppy70 »

Dank je wel voor de tip, ik heb nu inderdaad ook de geschillencommissie ingeschakeld.

En nog even dit, als je naar de klantenservice belt van een telefoon die niet je eigen aansluiting is dan kunnen (willen) ze je niet helpen want ze kunnen dan geen test signaal sturen om de lijn te testen.......

Gesloten