LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de upc mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
robertvrij
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:31

de upc mediabox

Ongelezen bericht door robertvrij »

set op box was de oude digitale tv ontvanger daar hadden we ook al heel veel gelazer mee.
vele monteurs en telefoongesprekken verder was deze goed aangesloten upc.
er moest een hele nieuwe wandcontact doos op de muur in de huiskamer dat mede omdat wij ook chello internet hebben.dat had geen 1 monteur gezien.ze hebben het signaal en alles getest.
4 keer zij er monteurs over de vloer geweest bij mij thuis a 59.95 per keer.

vanaf 10 november konden we hem aansluiten de nieuwe mediabox.
de problemen van de oude waren net voorbij.
we hebben last van vastlopen van de mediabox, zwart beeld op diverse zenders (waarvoor we wel betalen) bbc 3, bbc 4,mgm, ook vallen regelmatig andere zenders op zwart, ook zijn diverse zenders niet in het pakket terwijl deze wel zijn belooft zoals het weerkanaal, journaal 24, arte, the box en tell sell.
het beeld heeft blokkenstoring(digitalen blokken) en geluid kneterd en blijft hangen.
ook hebben diverse zenders geen informatie onder in het beeld.
na diverse keren te bellen met upc wordt je afgescheept met trek even de stekker eruit dan reset de mediabox zich.
dat heeft geen enkele nut gehad, de stekker eruit halen.
en ook wordt je afgescheept met beld u nauw alweer meneer.
ook het bestellen van films via arrivo werk niet 100%.
film bestellen en deze start niet dat omdat hun de tijd verkeerd hebben ingstelt. rechts boven in beeld staat namelijk hoelang de film duurt deze zou maar 2 minuten duren.

ik ben het goed zat met deze mediabox.
en het mooiste van alles is dat iedereen deze mediabox krijgt van af nu.

:arrow: dus radar en kassa jullie zullen wel helemaal gek worden, binnenkort van alle klachten die binnen komen van de upc digitale tv mediabox.

wat kan je nauw doen tegen zo een log bedrijf die keer op keer zoveel fouten maakt en deze niet eens vatzoenlijk oplost.

:idea: het enige voordeel van dit alles is dat canal+ nog steeds gratis te bekijken is.
wie heeft deze problemen ook?
Laatst gewijzigd door robertvrij op 09 jan 2006 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door markie »

Al de problemen die je noemt hebben wij hier ook. Inderdaad BBc 3 en 4 staan vaak op zwart al hebben we af en toe wel beeld en geluid. Alleen geen programma informatie. MGM heb ik nog nooit kunnen bekijken. Ik erger me vooral dat ze Arte gewoon niet doorgeven. Deze staat net als de niet doorgegeven regionale zender wel in het rijtje.

Soms valt het geluid. Gelukkig valt de blokvorming mee. Ik vind wel het beeld erg goed.

Mark

Niels1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2006 09:22

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Niels1973 »

8 weken geleden is bij mij de mediabox vervangen door een monteur omdat wij ook dezelfde problemen hadden als vastlopende mediabox. Het beeld was met de eerste box goed en geluid was ook geen probleem. Alleen tv kijken was er niet bij als de mediabox om de 10 min vast loopt.

Helaas heeft het omruilen van de mediabox het alleen maar erger op gemaakt gezien wij sindsdien helemaal geen beeld meer hebben via digitaal. Bij elke zender krijgen we de melding 'Service niet toegangkelijk'.

Dit schijnt een probleem te zijn in het systeem bij UPC maar na 8 weken mag je toch wel verwachten dat ze het een keer opgelost hebben. Helaas blijkt dit alleen te moeilijk voor UPC om op te lossen. Inmiddels al opgegeven om de service desk van UPC te bellen.. Dat begint te duur te worden om dat te blijven doen..

peterwa

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door peterwa »

hij doet het
eindelijk na ruim 1 maand
monteur had het in 5 minuten verholpen
probleem was dat ze een cijfertje verkeerd in het installatieprogramma hadden ingetypd
de box werd hierdoor niet herkend door het upc netwerk wat een kl*****n
1 maand fustratie en ergernis

Ammerins

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Ammerins »

BBC3 en BBC4 zenden pas uit vanaf 8 uur 's avonds... Overdag is daar dus altijd het beeld zwart... Inderdaad jammer dat er geen programma-informatie wordt gegeven voor deze zenders, maar daar is toch de zender zelf verantwoordelijk voor? Op Talpa hebben wij dat ook niet...

Wij hebben welgeteld 1 keer storing gehad sinds de nieuwe mediabox (begin december), maar verder vind ik de kwaliteit hier prima, ook de ontvangst is goed, zelfs beter dan met de oude box. Het installeren ging ook in 1 keer goed.

Wel vind ik jammer dat wij met een gewone televisie soms beeld kwijtraken, omdat de box lijkt ingesteld op breedbeeld. Hoe ik dat kan veranderen weet ik niet...

Groetjes,

Kringloper

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Kringloper »

@Ammerins,

Ik heb in de mediabox de TV-instelling op 'plat scherm' ingesteld. Sindsdien zie ik alles weer op het scherm (had er volgens mij vooral last van bij breedbeeld uitzendingen van de publieke zenders).

Verder geen klachten over UPC digital. Vooral wachten op de HDD variant sinds onze videorecorder is gesneuveld.

Leon

robertvrij
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:31

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door robertvrij »

vandaag 11 januari heb ik maar weer eens gebeld met upc.
het vormen van blokken in beeld en het blijven hangen van de mediabox is soft ware probleem.
ook het knetteren van geluid.
dat komt ook omdat ze ook nog de oude signale nog uitzenden bij upc.
en bbc 3 en 4 hebben inmiddels wel informatie en overdag kunnen ze het signaal nog niet uitzenden.dat uitzenden gaat pas vanaf maart gebeuren.
verder wordt de upc mediabox vaak geudate.
dat omdat de software eigenlijk nog niet goed genoeg is ontwikkeld.
dat is ook de reden van 6 maanden gratis op proef.

toch wel jammer een mooi produkt en nog niet klaar.
hopelijk wordt het produkt beter.

Schot

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Schot »

Wanneer je niet zelf canal+ opzegt, nadat je dit "gratis" kunt bekijken met de nwe UPC mediabox, wordt dit gefactureerd!!!!!!

Oplichters!

Gast

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Gast »

Je hoeft het niet op te zeggen. Je hebt een pakket waar je 1 maand gratis mag kijken, hier zitten geen verplichtingen aan, sterker nog, als ze jou het ongevraagd aanbieden dan hoef je er helemaal niet voor te betalen, doen ze dat wel dan zou ik het stoneren en uitleggen dat je het er niet mee eens bent.

Rdammer

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Rdammer »

Vanaf begin december de mediabox, en ook 1 maand gratis alle zenders; echter, de eerste 3 weken heeft het niet gewerkt, dus weinig plezier van gehad.
En sinds een week geen tv-guide meer op te roepen. Inmiddels heel wat keren aan de telefoon gehangen, maar dat mocht niet baten. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en als je begint te klagen, krijg je gewoon de horen dat je maar een brief moet sturen.
Inmiddels gedaan, maar nog geen antwoord. Onvoorstelbaar dat dit soort gedrag nog wordt toegestaan. Waarom pikken we dit met z'n allen? Monopolistisch gedrag! Je staat gewoon machteloos als consument. Mijn mediabox gaat binnenkort weer terug in de doos, en dan retour afzender.

robertvrij
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:31

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door robertvrij »

iedereen die digitale tv heeft, krijgt gratis canal+ erbij voorlopig.
dat komt ook omdat upc canal+ heeft gekocht en dat het vanaf 1 februari gaat veranderen in film1 en sport 1 met diverse sup kanalen.
ik hoefde niks op te zeggen en krijg ter promotie canal + het is gratis en staat het wel op de factuur maar wordt deze weer terug geboekt als promotie zelfde geld voor sportkanaal.

:arrow: ik vind het een zoet houdertje van alle andere klachten die veel mensen hebben van de mediabox.

sassi

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door sassi »

ik kon niet wachten tot dat we eindelijk de mediabox hadden nu ben ik echter instaat om dat ding zo het raam uit te gooien.

het instellen duurde al enige tijd, toen dit eindelijk geluk was een aantal dagen goed kunnen kijken en nu is het iedere keer 1 1/2 dag vast lopers. alles op blokjes enz. de eerste keer dat het gebeurde heb ik alles opnieuw aangesloten, kabels gecontroleerd. ik heb de mediabox zelfs rechtstreeks op de wandcontactdoos gedaan, dus buiten de versterker om. niets!!

en dan zie je eens de mediabox weer oplichten 88.88 en dan doet hij het weer.

het ergste vind ik dat tijdens dit vastlopen ook mijn anologe t.v niet meer om aan te zien is ( het flikkert en knippert) terwijl ik voor het aansluiten van de mediabox prachtig beeld had.
ik heb de upc gebeld en er werd mij verteld dat er niets mis was met het doorgegeven signaal. ze konden me trouwens ook precies vertellen dat ik de avond ervoor de mediabox en mijn internetmodem gereset had. ze kunnen dus precies je kijkgedrag bij houden.

ik weet dus zeker dat bij mij alles goed aangesloten is en dat het probleem niet bij mij ligt.

tukje
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2006 02:43

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door tukje »

@ammerins
BBC3 en BBC4 zenden pas uit vanaf 8 uur 's avonds... Overdag is daar dus altijd het beeld zwart... Inderdaad jammer dat er geen programma-informatie wordt gegeven voor deze zenders, maar daar is toch de zender zelf verantwoordelijk voor? Op Talpa hebben wij dat ook niet...
BBC3 en BBC4 zenden 24/7 uit. Upc haalt deze zenders op bepaalde (vaste) tijden van de kabel. Het ligt niet aan de BBC, want via de satelliet zijn deze zenders gewoon dag en nacht te bekijken.

Er zijn al talloze brieven en emails richting BBC verstuurd, die als antwoord hebben gegeven dat de verantwoordelijkheid geheel bij UPC ligt. Naar zeggen heeft BBC enkel de verantwoordelijkheid op uitzendingen die via satelliet gaan. UPC vangt het signaal via satelliet op en als de uitzending via de kabel niet doorkomt, dan moet je UPC daarop aangesproken worden.

Richard Hoogeveen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Richard Hoogeveen »

Heb het net ook al ergens in een ander topic gemeld.

Ook de mediabox sinds vandaag, zelf aangevraagd ivm grote 102cm lcd.
Eerst UPC moeten bellen voor het eerste keer vullen van de zendertjes begon.
Radio zenders doen het niet of nauwelijks
Teletekst doet het niet
tv gids doet het niet.

Als er een goede zender is dan is het zeer mooi !
RTL's BBC's en nog wat zenders alleen maar blokjes en knetterend geluid..
Ik kijk het even aan...

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door markie »

Sorry maar ik heb echt een stomme vraag.

hoe stel je plat scherm in op de mediabox? Wij hebben ook het probleem van wegvallen van beeld en soms zelfs ondertiteling.

Heel hartelijk dank voor de hulp!

Mark

Richard Hoogeveen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Richard Hoogeveen »

alleen gezet op Breed (16:9) en RGB ipv de standaard 4:3 en RGB

Menu, instellingen,tv instellingen....

Gerard S

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Gerard S »

Ook ik heb dat 'goedkope'alternatief van digitale TV op proef genomen. De prijs is zeer aantrekkelijk (als je al gewoon kabel had). Helaas heel veel blok-regels in het beeld en stotterend geluid en een guide, die niet of nauwelijks op te roepen was.
UPC gebeld, moest resetten met knoppen ingedrukt (<) daarna update geladen.... geen verbetering helaas. Weer gebeld, kreeg nu iemand die leek te weten waar hij het over had. De allereerste antennekabel (van de aansluiting met de groene kabel naar de Mediabox) moet van uitstekende kwaliteit zijn! Een kabel gekocht (12 euro voor 2 meter) en ingeplugd. De storing is nu bijna helemaal verdwenen! Goede oplossing dus tegen blokken en geluidsstoringen.

Misschien dat anderen hier nu ook mee geholpen kunnen worden.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hr hoogeveen

TXT is te gebruiken middels uw orginele remote die bij uw tv hoort.
Hier hoeft u niet voor om te schakelen maar gewoon uw txt bedienen via de tv remote/control

sc6 Tim

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door markie »

Dank je wel voor het antwoord Richard! De problemen lijken opgelost.

Met teletekst heb ik geen enkel probleem met de digitale TV. Ik gebruik gewoon de afstandbediening van de TV hiervoor met het knopje teletekst en de teletekst van desbetreffende zender verschijnt.

Mark

hro

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door hro »

iemand stelde dat BBC 3 en 4 vaak zwart zijn, een ander gaf het juiste antwoord: deze zenders zenden pas vanaf 20.00 uur NLse tijd uit, weer een ander beweerde het tegendeel.

Als schotelbezitter kijk ik al jaren naar de zenders BBC 3 en 4. Deze zenden al jaren inderdaad pas vanaf 20.00 uur Nederlandse tijd uit.
Het programma is te zien op de site van de BBC: http://www.bbc.co.uk/cgi-perl/whatson/s ... ?MEDIUM=tv

Wellicht kwam het foute antwoord van iemand die dacht dat het ging om de radiozenders BBC 3 en 4... deze zijn wel 24/7 te beluisteren.

Gesloten