LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Delta stopt met analoge tv, wil decoder niet vergoeden

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Harryd100
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:32

Re: Delta stopt met analoge tv, wil decoder niet vergoeden

Ongelezen bericht door Harryd100 »

Bram Bonnewel schreef:
Erthanax schreef:Jesa, ik neem aan dat er bedoeld wordt dat op de rekening van Delta (het Zeeuwse energiebedrijf) niet alleen energie in rekening wordt gebracht, maar daarnaast een afzonderlijk bedrag voor doorgifte van de analoge kabel.
Dat klopt helemaal, dat zit rond de 15 euro per maand.
Dan kun je me ook wel vertellen onder welk 'kopje' van de rekening dit zit? Want dat zou betekenen dat na 20 augustus de rekening 15 euro minder moet zijn?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Delta stopt met analoge tv, wil decoder niet vergoeden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik zou verwachten dat er na 20 augustus een bedrag in rekening wordt gebracht voor doorgifte van het digitale signaal.

Harryd100
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:32

Re: Delta stopt met analoge tv, wil decoder niet vergoeden

Ongelezen bericht door Harryd100 »

Erthanax schreef:Ik zou verwachten dat er na 20 augustus een bedrag in rekening wordt gebracht voor doorgifte van het digitale signaal.
Dat is niet zo. het huidige signaal wat doorgegeven wordt is zowel digitaal als analog (ik heb namelijk al 1 digitale ontvanger en kijk 1 keer analoog). Alleen analoog verdwijnt na 20 augustus.

Ondersteuning Humax
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jul 2018 21:59

Re: Delta stopt met analoge tv, wil decoder niet vergoeden

Ongelezen bericht door Ondersteuning Humax »

De Humax is wel bruikbaar bij Delta. Sterker nog, Delta geeft ter vervanging van het analoge signaal de Humax 5550c uit. Dit is een kleine standaard decoder die alleen kan werken met de vrije zenders en waarin geen smartcard kan worden geplaatst. Ook een aantal andere modellen zijn op deze maner bruikbaar.

Ziggo geeft een exemplaar van de kleine decoder, welke eigenlijk exact gelijk is aan de 5550c, uit als men daar van het analoge signaal af gaat, of is gegaan. De Humax heeft daar echter het typenummer 5500c, en draagt het Ziggo logo. Om verwarring te voorkomen heeft Humax echter de in de handel zijnde modellen, waarvan Delta ook gebruik maakt, het typenummer gewijzigd in 5550c. Maar verder zijn er geen verschillen.

Maar ook hier werkt de Humax dus zonder smartcard, voor alleen de vrije zenders. Overigens word de Fox C HD al langere tijd ingezet in Delta gebied. Het gaat hier dus om een vrij nieuw exemplaar, niet te verwarren met de oude Fox c.

Gesloten