LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitaal of schotel?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Nannie1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2005 21:00

Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Nannie1974 »

Wat kan je beter hebben: een schotel of digitaal?

Ik vind het jammer dat je een aantal zenders niet meer kan ontvangen. En ik heb dat ook verteld aan een medewerker van KPN.
Misschien in de toekomst, maar wij zijn er mee bezig.
Wij willen namelijk ARD, ZDF, BBC1 en BBC2 in het pakket houden, maar het is waarschijnlijk niet mogelijk.

Maar wel bij Multikabel, maar die kunnen wij niet ontvangen in Amsterdam.
Alleen UPC en daar willen wij vanaf.

Wanneer komt er een kabelmaatschappij, die jezelf laat kiezen welke zenders wel en welke niet in je pakket wile hebben. :(

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het is maar net wat je wilt, de kwaliteit van schotel is net weer wat beter dan digitale TV, maar je blijft eindeloos aan het ouwehoeren met decoders en kaarten enzo. Digitale TV is meer inpluggen en het werkt.


Ik vind het overigens vreemd dat KPN (hebben we het hier over digitenne?) die zenders die je noemt uit het pakket haalt? Waar baseer je dat op? Zijn erg populaire zenders namelijk.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door bot321 »

De kpn mag het niet in het pakket hebben
er is niks uitgehaald.
Er zitten 24 zenders in die ze mogen uitzenden
staat ook in de beschrijving en ook waarom.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Bij mijn weten heeft het te maken met de rechten die ze moeten betalen. Ook is het een feit dat er op enkele uitzonderingen na geen mens kijkt naar de zenders die er niet in zitten. Op de kabel had ik ze wel, maar ik keek er echt nooit naar en ik ken ook niemand die er wel naar keek.

Digitale tv van KPN Is voor mij echt ideaal en ik wil niet anders meer. Inpluggen en klaar het werkt.

Gast

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom hou ik altijd de site van KPN in de gaten en zodra de zenders die wij willen hebben erbij staan, dan vragen wij het aan.

Even een stomme vraag, je kan toch gebruik blijven maken van teletekst, wanneer je Digitale tv hebt?

Nu heeft KPN ook een mooie aanbieding met een decorder, die men ook kan gebruiken om mee op te nemen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of je tijdens het opnemen van de ene zender een andere zender kan bekijken.

Ik weet wel dat het kan met de twin tuner.

Wel een mooi systeem. Ook kwam KPN met adsl 2, maar daar heb ik nog niks over gehoord. Ik heb aangegeven dat ik er misschien geïnteresseerd in ben.

Ik lees ook altijd de forums over de ervaringen van andere mensen met bepaalde producten.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door bot321 »

geen stomme vraag hoor maar je
hebt gewoon teletekst.heb zelf alleen
de binnenantenne vervangen door een
buitenantenne (€45) scheelt een heel
stuk. zeer weinig storing nog.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Yep je hebt nog steeds teletekst. Ik heb nu zelfs teletekst op een tv waar van oorsprong niet eens teletekst op zit.

Ik red het zonder buitenantenne, maar ik kan me voorstellen dat het in sommige gevallen beter is om een buitenantenne te hebben.

davybona

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door davybona »

Ik heb zelf al jaren digitale satelliet en je hoeft helemaal niet de klooien met receivers en modules en kaarten.

Het is gewoon eenmalig goed aansluiten en je abonnement bij CanalDigitaal kiezen en klaar. Je hebt al het basispakket vanaf EURO 7,45 per maand en dan heb je met je vrije zenders erbij zo'n 1500 te bekijken zenders in topkwaliteit.

Op www.canaldigitaal.nl kun je zien welke zenders je allemaal krijgt voor welke pakketprijs. En op www.hdready.nl kun je terecht voor alle informatie betreffende digitale TV, High Definition TV en Satelliet TV.

Digitale Televisie via de kabel is altijd duurder want je moet tenslotte ook je kabelaansluiting blijven betalen en dat is al snel EURO 13,- per maand of zo. En bij satelliet betaal je niets dan alleen je pakket dat je kiest. Je hebt wat dat betreft je eenmalige wat duurdere aanschaf dan bij digitale TV je aanschafprijs zo terug verdient en nog een betere kwaliteit ook. Dus wat wil je nog meer!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Digitale Televisie via de kabel is altijd duurder want je moet tenslotte ook je kabelaansluiting blijven betalen en dat is al snel EURO 13,- per maand
Als je digitale tv van KPN of UPC neemt kun je de kabel opzeggen begrijp ik van de diverse sites. Scheelt toch weer een euro of 13 in de maand.

Greetje uit de polder

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Greetje uit de polder »

Maar UPC is TOCH kabel? Ik wacht nog wel even, tot het hier ook kan en neem dan digi-tv van KPN. Dan heb ik NIKS meer van UPC. :lol:

davybona

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door davybona »

Als je digitale tv van KPN of UPC neemt kun je de kabel opzeggen begrijp ik van de diverse sites. Scheelt toch weer een euro of 13 in de maand.
UPC is gewoon via de kabel dus moet je helaas gewoon voor het kabelontvangst ook betalen. Bij KPN scheelt je dat wel geld want dan heb je geen kabel meer nodig. Maar helaas is KPN nog niet landelijk dekkend en schotel wel!

Soul

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Soul »

Is het ook mogelijk de kabel televisie op te zeggen indien je lid bent van @Home (Breedband).
Dit loopt dus niet samen met de internet kabel?
Ik zou dan wel satelliet willen overwegen want ik heb geen zin om voor elke televisie een decoder aan te schaffen, dat kost ook te veel.
Dan kan ik dus de hele kabel televisie opzeggen en een satelliet abonnement overwegen.

Gast

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Gast »

@Soul,

Nee, je bent verplicht om kabeltv te hebben voor je kabelinternet, wel zou je je kabeltv abonnement om kunnen laten zetten naar het goedkoopste pakket.Maar je zou ook alles op kunnen zeggen en adsl kunnen nemen en dan een satellietreceiver kunnen aanschaffen , volgens mij heeft wanadoo al een 20MB abonnement voor 27 euro per mnd, je hebt dan wel een belbudget abonnement nodig van kpn. Maar ook met een satelliet receiver kun je helaas maar op 1 tv tegelijk kijken.Maar je bent wel een stuk goedkoper uit en het beeldkwaliteit is stukken beter dan via kabel.

kamelion
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2005 09:27

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door kamelion »

:D
ik gebruik al 10 jaar digitale tv via de schotel
allas in dvd kwaliteit en erg veel zenders zonder problemen
en al jaren op nemen op de hardeschijf.

ydrofsky

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door ydrofsky »

digitaal of schotel? waar slaat dat nou op?! ff voor alle duidelijkheid, schotel is digitaal!!! (behalve mensen die nog een oude analoge ontvanger hebben) Qua prijs en beeldkwaliteit is er geen enkele kabeluitzuigerij of digibende die daar tegen op kan!! DVD beeldkwaliteit!! Ik heb al jaren een schotel, en ik ben zéér tevreden. 'k heb alleen de "free to air" zenders, dus het kost me helemaal niks, alle nederlandse zenders voor noppes! (met uitzondering van Talpa) en dan de rest nog.... te veel om op te noemen! De enige kosten die je hebt zijn slechts €20,00 voor de service, let wel, dat is per jaar!! Natuurlijk moet je wel eerst een ontvangstzet kopen, maar dat moet je ook om op een andere manier digitale TV te ontvangen

Johan T

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Johan T »

Als ik zo de zenderlijst zie en bestudeerd van digitenne zal ik voor schotel gaan enkel maar wegens lijst die ze aan zenders bieden !

zo mis ik duiste stalige zenders zoals ard zdf en de engelse bbc1 een bb2 (waar ze bbc prime en bbcworld (meer nieuws zenders zoals fox nieuws sky news en cnn)gerelateerde zenders zijn ) denk niet echt dat je daar op zit te wachten of je moet into latest world news zijn ?!

jandeman
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2005 11:59

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door jandeman »

Ik zou of voor schotel kiezen of voor digitale televisie via de kabel.

De kwaliteit en het aanbod van die 2 is beter en het aanbod van zenders groter. De bitrate bij digitenne is minder dan de de helft van die van de schotel.
Wanneer digitenne dezelfde beeldkwaliteit zou willen hebben als digitale televisie via schotel of kabel, zouden ze nog maar 12 zenders hebben.

Laat je niet verleiden door uitspraken als digitale beeldkwaliteit, de filmpjes van je mobieltje zijn ook in "een" digitale beeldkwaliteit.

Marx

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Marx »

Je wil zo'n schotel toch niet tegen je gevel hebben....

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door mve2 »

Wat is daar mis mee

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Digitaal of schotel?

Ongelezen bericht door Paullus »

Ik heb de kabel de deur uit gedaan doordat de kwaliteit helaas steeds minder wordt. De signaalsterkte is steeds zwakker geworden, waarschijnlijk om digitale tv te promoten, waardoor het beeld ruiserig wordt. Ook is er naast het analoge signaal steeds meer digitaal signaal op de kabel aanwezig waardoor ook extra ruis ontstaat in de tv-tuner. Verder wordt door de kabelexploitanten steeds gedreigd om het analoge signaal helemaal stop te zetten waardoor je verplicht wordt tot een extra kastje voor digitale tv.

Na bij iemand schotelbeeld gezien te hebben, was het voor mij duidelijk. Als ik dan toch gedwongen word om een extra kastje te nemen dan maar een goede waar ik achter kan staan. Niet een door de strot geduwd wanexemplaar van de kabelexploitant maar een zorgvuldig zelf uitgezochte tuner die aan alle wensen voldoet.

Qua beeldkwaliteit nu weer volledig tevreden, uitstekend scherp beeld zonder storingen en een goede radio-ontvangst. Jammer van de regionale zenders, die zitten (nog?) niet op de satelliet. Voor de rest alleen maar voordelen. Gelukkig dus geen enkele spijt van de overstap verleden jaar en een aanrader voor een ieder die een zo goed mogelijke beeld en geluidskwaliteit belangrijk vindt.

Paul.

Gesloten