LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
pesp 00123501

Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door pesp 00123501 »

Geachte redactie,

Ik heb bijna een jaar digitale tv van de KPN. Ik vindt het een drama omdat mijn harddiskrecorder niet aangesloten kan worden. Er is een instalateur van de KPN bij geweest en deze meneer wist het ook niet, dus mijn harddiskrecorder staat ongebruikt onder de tv. Het beeld is alleen goed met een buiten antenne. Dus ik heb mijn zakken vol van de digitale tv van de KPN. Kan iemand anders mij misschien helpen ?

Groetjes,
Jan

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door inxsnl »

Je kan toch je scart doorlussen.
In de hardisk recorder en ook er weer uit naar de tv.
2e optie scart + rf.
Een nadeel als je een single tuner het je kijkt wat je opneemt

Tim

H. Bulters

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door H. Bulters »

Ik zelf heb een dvd-recorder met harddisk. Hij is wel aan te sluiten, maar als hij aan het opnemen is, kan je niets van je recorder afkijken. Lekker over nagedacht. Zodra hij opneemt, kiest de tv namelijk het signaal van de KPN tuner. Ik heb hier over gebelt en het probleem is bij KPN bekent. Had ik het bij de aanschaf maar moeten zeggen dat ik een dvd-recorder had. Belachelijk dus.
Maar je sluit je tuner dus met scart aan op tv en de recorder met scart op je tuner (voorheen op tv). Dan moet je ook het snoertje gebruiken om door te lussen achter op de receiver. Ik heb het hier overigens niet over de single tuner maar de twin tuner.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door inxsnl »

Geachte H Bulters .

Bij deze vraag ik u welke tuner u heeft.[merk en type]
Graag wil ik dit uitzoeken , en hoop dat we dat samen kunnen doen.
wellicht heeft hans hier ook oren naar??

Tim

rama

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door rama »

Ook wij zitten met dit probleem, digitale TV aangeschaft met een Twintuner. Daarna hebben wij een harddisk recorder gekocht van Philips, het werkt van geen kanten (zwart beeld met een kruisje) automatisch overschakelen van ext 2 naar ext 1 of RVB wij weten het niet meer. Zijn nu al drie weken in de weer, ook is er een monteur van KPN bijgeweest tijdelijk heeft het toen gewerkt met rechtstreeks opnemen, maar met voorprogrammeren is alles weer van slag en krijg je het nooit meer aan de praat. Wij proberen nu onder ons jaarcontract uit te komen omdat het apparaat niet deugdelijk werkt, mocht dat lukken dan is dat misschien ook een oplossing voor de andere die dit probleem hebben.

Groetjes Rama

menmvlkooo

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door menmvlkooo »

wij hebben nu 6 maanden digitale tv via kpn en het is een drama
elke keer als er een auto of brommer langs komt is er geen tv meer . het ontvangst is ook slecht moet de hele tijd met de antene lopen voor een beetje beeld



:cry: afz.m van leeuwen

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hoi Rama

Uw verhaal is een beetje warrig.
U heeft een digitale tv en later een digitale twin tuner aangeschaft.
Edoch om u te kunnen proberen te helpen heb ik type nrs nodig van de tv en hd recorder.

vrgr Tim

Rama

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Rama »

Nee wij hadden een Twintuner en later hebben wij een harddisk recorder aangeschaft de Philips 725. Dit werkt helemaal niet, zoals ik al eerder heb omschreven. Je kunt niet opnemen en ook niet vooruit programmeren. Ik heb een Philips TV type 32PW9225 en een DVDR725 van Philips.

groetjes rama

freddoorenbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:39

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door freddoorenbosch »

hoi,
heb sinds kort kpn digitale tv.
Na een dagje rommelen goed beeld.
Heb een harddisk recorder van philips H520.
Heb die aangesloten op de twin tuner via de scart.
De tuner aangesloten ook via de andere scart op tv ext 1.
de andere uitgang van de recorder aangesloten op de 2e scart aansluiting ext 2 van de tv en het werkt.
Nadeel (moet ik nog uitproberen) volgens mij moet je de tuner EN de recorder programeren.
Meekijken wat je opneemt doe je dan op ext 2 van de tv

succes
fred

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hallo

Fred dank voor je bericht hier hebben we wat aan .
Wat ik tot nu toe heb kunnen uitzoeken klopt met fred z`n verhaal .
Vergeet niet dat je een twin tuner hebt en dat je ze onafhankelijk moet instellen .

Tim

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hoi Tim.
In antwoord op een vorige reactie kan ik melden dat het niet meer in mijn vakgebied ligt en dus ook geen enkele zinnige reactie kan geven, omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb.

Vr. Gr. Hans.

freddoorenbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:39

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door freddoorenbosch »

Nog even terugkomend op mijn berichtje.
Bij het opnemen met de dvd harddiskrecorder moet je als je de timer instelt van de recorder, in het scherm van timerinstellen opnemen van de scart aansluiting i.p.v. tv .
Alle functies van de dvd-recorder werken gewoon dus ook terugkijken terwijl je opneemt als je op de ext 2 ingang meekijkt van de tv.

Fred

Rama

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Rama »

Hoi Fred,

Kan jij mij uit de brand helpen, ik heb een twintuner en een DVDR725 van Philips. Hoe moet ik deze nu aansluiten???
Nu zit het zo de VCR scart van de digitale ontvanger gaat naar de Ext 2 aux van de DVDR. En de TV scart van de digitale ontvanger gaat naar EXT 2 van de TV. En de Ext1/to TV gaat naar de Ext 1 van de TV.

Voorlopig werkt het bij mij helemaal niet meer kan ook niet vooruit programmeren. En gewoon opnemen gaat ook niet meer!!!!
:oops: :twisted:
Groetjes Rama

museradio
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2005 23:40

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door museradio »

Tja...het afkijken tijden het opnemen werk natuurlijk wel als je de dvd recorder ook op de tv hevt aangesloten. 1 probleem...beide scart aansluitingen van mijn tv zijn al in gebruik. Namelijk 1 voor de twintuner en een voor m'n home cinemaset. Dus dan heb je wel een probleem!

freddoorenbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:39

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door freddoorenbosch »

Ik heb gisteren sinds een week slechte ontvangst gehad.
Natuurlijk erg vervelend als dat tijdens een progamma het beeld slechter wordt.
Moet je even met je antenne gaan lopen voor de beste ontvangst, ondertussen mis je natuurlijk een deel van je progamma.
Ik las iets over een buitenantenne...
Werkt dat goed en is die ook van KPN en hoe duur is die????
Wie kan mij wat vertellen??
Fred

freddoorenbosch
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2005 15:39

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door freddoorenbosch »

oke Rama,
ik ga er van uit dat je een twin-tuner hebt.
Van je twin tuner sluit je de scart tv aan op de ext 1 van de tv
de andere scart van de tuner sluit je aan op de scart in van de dvd.
op de dvd sluit je de andere scart aan op de ext 2 van de tv.
tv kijken doe je nu op ext1 (dus via de twin-tuner)
en dvd kijken/ kijken wat je opneemt/ en terugkijken terwijl je opneemt) doe je op ext 2 van de tv.
Wel moet je de twin-tuner EN de dvd programmeren als je via de timer wilt opnemen.
succes Fred

[email protected]

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door [email protected] »

Als ik het allemaal zo lees moet KPN Digitaal niet zo best zijn.
Ik heb KPN Digi. vanaf de introductie. Heb drie Twintuners aangeschaft, twee HD recorders en 1 video recorder. De installatie voorschriften even bekeken. Alles aan gesloten en de boel getest. Inderdaad wat problemen gehad met EXT1 en EXT2 aansluitingen. Een beetje wisselen en klaar.

Wat zijn de problemen:
Externe in/uitgangen van de televisie kunnen invloed hebben op de ingang keuze van uw HD recoders. Lees dus even de HL van de televisie en de HD recorder.
Tijdens het aanspringen van de Twintuner zal de TV overschakelen.
Om dit te voorkomen gebruikt men ipv de scart de antenne kabel.
Hierdoor is het mogelijk te testen.
Sluit tijdens het testen eventueel meerdere TV aan op verschillende weergave / opname bronnen. (wordt even een zooitje met kabels maar geeft een beter overzicht).
Neem rustig de tijd een sluit stap voor stap de juiste kabel aan op de uiteindelijk installatie.
Test telkens opnieuw de gehele procedure.
Kan best wel 4 uurtjes in beslag nemen maar kan ook in een half uurtje klaar zijn.

Storingen:
Apparaten zoals wasmachine, drogers, vaatwasmachine en zelfs strijkbouten kunnen het signaal storen tijdens schakel momenten.
Het lukt mij zelfs met een aansteker met piezo onsteking.
Heeft iets te maken met straling. (dit stukje techniek kan ik niet helemaal juist verwoorden (excuus)).
Ook schakelaars geven problemen. Brommers zijn volgens mij de beste stoorzenders die ik ken. Ook dit heeft iets met de onsteking van die dingen te maken.

Oplossingen:
Ontvangst antenne verplaatsen naar een andere lokatie. De draad van de ontvangst antenne is vrij gemakelijk te vervangen maar men kan ook gewoon coax kabel gebruiken.
Een buiten antenne is de beste oplossing. (maar niet in bvb de Amsterdamse binnenstad waar de brommers voorbij knetteren).

Eigen ervaring:
Eigenlijk weinig last van storingen.
Rolluiken geven problemen met de ontvangst, maar die zijn alleen dicht als ik ga slapen of als ikweg ga.
Met buiten antenne kan ik meerdere Twins / singels aansluiten.
Schakelingen van machines geven wel problemen maar zeer kort.
Moment van updaten van software zou men zelf moeten kunnen kiezen.
Maar ben blij dat ik van UPC af ben en tevreden met het systeem.

Groet Johan Bierings Almere.

maandag 21

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door maandag 21 »

Ik heb sinds een week Digitale televisie van KPN met PSR(personel recorder)

In 10 minuten geinstalleerd en prachtig beeld.
Gelukkig geen storingen.

Ik heb een 160 GB recorder erbij genomen van Topfield.
Geweldig eenvoudige bediening en je kunt twee programma's tegelijk opnemen en naar een derde kijken.

Ik begrijp de problemen van een aantal mensen, maar je hebt de hele set 8 dagen op zicht, dus je kunt de set zo weer terugbrengen als hij niet bevalt.

Als je hem dan al maanden hebt en je hebt al maanden slecht beeld had je hem meteen terug moeten brengen.

John

Briggels

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door Briggels »

Ik heb een enorme ruis op mijn TV met de digitale TV van KPN. Kan dat komen doordat het een oud model is?

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Digitale televisie KPN

Ongelezen bericht door inxsnl »

Hallo daar.

Ik heb een buiten antenne .
Ik ben nog aan het testen want alhier vallen wij niet binnen het onvangst gebied.
Op dit moment heb ik de buiten antenne aan het kozijn van het badkamer raam gemonteerd.
Geweldig beeld heb ik en de storingen vallen ook reuze mee.
staat de prijs niet op de site van de kpn

groet Tim

Gesloten