LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

zodra KPN ook in het noorden dit aanbed ga ik ook over. 8 euro voor net zoveel zenders als bij Essent ben ik altijd nog goedkoper uit.
Betaal nu 15 euro excl BTW an die oplichters en Canal digitaal begin ik niet meer aan heeft me al genoeg geld gekost.

evolk
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2003 21:16

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door evolk »

Ik heb sinds enkele dagen digitale televisie van kpn. Ik ben tevreden over de ontvangst. Tot nu toe nog geen storingen gehad. Ik heb echter 1 probleem: De geluidsterkte is vrij zwak. Ik moet het volume van de tv vrij hoog zetten en daarna het volume van de decoder. Hierdoor ontstaat er een bromtoon. Het geluid van de videorecorder knalt echter keihard de huiskamer in, omdat het volume van de tv hoog staat. Heeft iemand een soortgelijke ervaring en misschien een oplossing?

gr. evolk

Gast

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Op je afstandsbediening zit rechts van de ronde OK knop een knopje met een pijltje naar rechts; druk je daar op dan kun je het geluid harder zetten. [ althans, zo was bij mij het geval :P ]

Cable Guy
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2004 13:07

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Cable Guy »

Het is erg jammer dat de resolutie van KPN en Digitenne erg laag is (lager dan normaal), hierdoor is het beeld erg wazig. Bij NL 1, 2 & 3 is het wel oké.
Verder is de bitrate ook veel te laag, waardoor er vaak blokjes in het beeld verschijnen als het beeld snel beweegt. Ter vergelijking: bij de satelliet ligt de gemiddelde bitrate rond de 4 Mb, bij Digitenne en KPN is dit slechts rond de 2 Mb.
Kortom, DVD-kwaliteit (rond de 7 Mb) is het zeker niet.

Gast

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Even een reactie op Evolk, je moet het geluid van de decoder voluit zetten, zoals Gast al aangeeft. Daarna kun je d.m.v. je afstandsbediening TV het geluid regelen.

Mijn ervaring met Digitale TV van KPN was in het begin niet geweldig, vaak storing. Nu een paar maanden later is de ontvangst prima en heb ik vrijwel geen storing meer. Wat mij ook prima bevalt is het geluid. Als je een film zit te kijken en je doet de audio via de versterker. Zowel hoge als lage tonen zijn veel beter te horen.

En dat voor 7,95. :lol:

David de Graaf

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door David de Graaf »

Als alleen nederland 2 zichtbaar is dan is de kaart niet geactiveerd of zit niet (of niet goed) in de ontvanger. Nederland 2 is namelijk het enige signaal wat ongecodeerd uitgezonden wordt.
Als u zeker weet dat de kaart geactiveerd is, plaats deze dan eens omgekeerd (4 mogelijkheden) in de ontvanger.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik wil jullie toch nog even wat melden.

Vandaag kreeg ik in het tv scherm te zien dat er nieuwe software beschikbaar was.
Dit heb ik opgehaald.
Resultaat alle zenders weg en geen onvangst meer.
Nu heb ik de tuner weer terug gezet in de fabrieksinstellingen en kan weer kijken.


Tim

tds

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door tds »

Digitale tv heeft NIET de toekomst! Tenzij ze brommers, auto's en trams af gaan schaffen natuurlijk.

Heb sinds november vorig jaar kpn digitale tv. Woonde toen in het hartje van a'dam op 1 hoog. Goeie ontvangst, alleen het beeld en geluid begon te haperen het moment dat vijftig meter verderop een brommer aankwam, hoe dichterbij hoe erger, beeld volledig chaotisch en vastgelopen tot de brommer niet meer te horen was.

Ben nu reeds een paar maanden verhuisd, 2 km naar het zuiden op twee hoog, maar nog steeds zijn brommers funest voor het beeld en is de cluster zenders met o.a. CNN, BBC world en BBC prime alleen 'savonds een beetje te volgen.

Heb een buitenantenne nodig, zoveel is zeker, maar wat gaat me dit kosten?

Zit eraan te denken dtv op te zeggen en eind vh jaar als tv via adsl van kpn komt dat te nemen. Iemand een idee wanneer precies?
UPC zuigt en wil ik niks mee te maken hebben.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Jonjo »

Al een maand of 4 KPN dige. KLASSE. Bij de vorige aanbieder, Casema via de kabel waren er zenders niet zuiver te ontvangen. En dat voor die prijs. Mensen ontkabel en ga voor de KPN digi.

Gast

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben d.d. 13-0905 het Twin tuner actiepakket van de KPN aangeschaft.

Volgens de folder die bij de winkels liggen o.a. expert en mediamarkt
Is het abonnement tot 1 januari gratis. En schaf je de twintuner voor 69,95 en de singeluser voor 39.95 aan. De 39,95 krijg je volgens expert teruggestort van de KPN en de eenmalige aansluitkosten 29,95 wordt in rekening gebracht door de KPN.

Maar tot mijn verbazing is d.d. 28-09-05 via een automatische incasso
€ 40.02 van mijn rekening afgeschreven.

Ik heb het info nr. 0900-0576 (0.10 per minuut) gebeld en hier deelde men mij mede dat dit bedrag bestaat uit € 29.95 aansluitkosten en abonnement van een deel september en de maand oktober een vooruitbetaling is.

Mijn vraag aan KPN volgens jullie reklamefolder zijn de abonnementskosten tot 1 januari gratis, hoe kan dit?
Antwoord KPN deze worden eind oktober weer teruggestort en de maand november wordt dan weer afgeschreven zo ook in december.
Mijn volgende vraag aan KPN was wanneer wordt de € 39,95 teruggestort? Deze kon KPN mij nog niet beantwoorden.

Mijn vragen aan Radar zijn:
Wat kan ik als consument met deze automatische incasso doen Volgens mij is de reklame van de KPN zeer misleidend en onacceptabel.

Terugdraaien, maar dan worden we vast afgesloten.
(ter info wij hadden een schotelantenne en de digitenne van de KPN
gaat prima maar als er een vrachtauto voorbij rijdt hebben we even slecht beeld)

succes met jullie programma
groeten van mevr. Hoogeveen, Boskoop

ref2h2h

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door ref2h2h »

alles werkt behalve de radio waarschijnlijk niet helemaal goed aangesloten!
wie kan mij helpen ?javascript:emoticon(':oops:')
Embarassed

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Paullus »

Het product zou pas echt goed zijn als men minder kanalen in één bouquet (8 MHz) stopt.
Oftewel het huidige aantal zenders niet in 5 maar in 10 kanalen van
8 MHz stoppen.
Dan kan het beeld wel ragscherp zijn net als bij satelliet en is 't het waard om een buitenantenne te plaatsen.
Tot die tijd is het leuk op een kleine televisie.

Paul.

wazig

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door wazig »

alles is leuk totdat je een keer gaat switchen tussen kabel en digi,dan zie je dat kabel meer ruis heeft maar scherper is en digi heeft verticale lijnen.ook zijn de randen om de personen en of dingen niet scherp en dus wilden wij omdat we niet tevreden waren digi opzeggen en terug sturen, dus de servicelijn gebeld en hier werdt ik echt niet vrolijk van. omdat we buiten de acht dagen zitten, zitten we vast aan een jaar lang digi en tuners volgens de vrouw van de servicelijn die mij ging vertellen dat ik ondanks 99% ontvangst maar buiten moest gaan staan met de antenne om te kijken of het beter werd.toen ik terug belde om te zeggen dat het niet beter werd kwam het er op neer dat ik gewoon vast zit aan het contract dat ik nog niet eens heb terug gestuurd omdat we een automatische incasso hebben.

chapeau !!!!!!! KPN :evil: :evil: :evil:

Gast

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

KPN is niet de schuldige dat ben je zelf :lol:

Wazig

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Wazig »

Wij zijn misschien te laat maar KPN garandeert een haarscherp beeld. :roll:

Gast

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Daar hebben wij geen last van wij wonen in Canada en daar is KPN niet aktief.

Akira

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Akira »

Heb nu sinds 2 maanden digitale tv van KPN.
Op zich redelijk tevreden, maar wat mij verbaasd is de extreme stroringsgevoeligheid van langsrijdende gemotoriseerd vervoer :?:
Ook loopt regelmatig het geluid niet synchroon met het beeld.

Het is dat het abonnement de helft goedkoper is dan de CAI aansluiting :!:

Als ik dat van te voren had geweten, had ik waarschijnlijk gewoon een CAI aansluiting genomen.

Overigens is de gratis Spice Platinum zender wel een leuk extraatje natuurlijk :P

wever

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door wever »

Had sinds augustus tot volle tevredenheid digitale tv van kpn. Nadat ik nieuwe software had gedownload naar de tuner, kon ik echter geen programma's meer opnemen (behalve ned. 2). Verschillende pogingen het probleem te verhelpen (m.b.v. de helpdesk) mochten niet baten(o.a. fabrieksinstellingen hersteld, smartcard opnieuw geactiveerd). Hierna kreeg ik ogenblikkelijk een nieuwe twin tuner opgestuurd. Sindsdien werkt alles weer perfect. Af en toe inderdaad wat storende blokjes, jammer genoeg geen bbc, maar alles weegt ruimschoots op tegen de halvering van kosten en niets meer met UPC te maken hebben. (met name dat laatste)

Gast

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wil graag digtale televisie van kpn maar als ik de reactie lees dan is de conclusie uiteen lopend misschien is het handig om een postcode er bij te plaatsen om te kunnen zien of de problemen landelijk zijn of regionaal

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb het pakket enkele dagen geleden aangeschaft en ik kan niet anders dan bijzonder tevreden zijn. Het beeld is haarscherp, het geluid perfect en zelfs een flinke onweersbui heeft geen enkel merkbaar effect op het signaal.

UPC gaat bij mij de deur uit, ik ben er vanaf voor altijd.

Gesloten