LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Toolboy

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dan heeft u geen ontvangst kangoeroe.
Zelfs in het menu kunt u alles opnieuw instaleren.
Met wat u omschrijft is het aannemelijk dat u uw antenne moet gaan uitrichten.
Is te volgen middels het balkje met ontvangststerkte,in het menu

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Bedankt voor de uitleg, Toolboy, maar ik lijk toch echt normale ontvangst te hebben.

Ik heb het net nog even geprobeerd: ik heb goede ontvangst van Nederland 1, vervolgens ga ik opnieuw installeren, en uiteindelijk vindt de tuner (vandaag) 4 tv-zenders en 10 radiozenders. Bij de tv-zenders géén Nederland 1. Ik breek de installatie af en daarna is de ontvangst van Nederland 1 nog steeds prima. Terwijl de tuner 'm niet installeren.
(Dit is dus een voorbeeld: waar het me eigenlijk om gaat is dat ik steeds een melding krijg dat ik opnieuw moert installeren. Vandaar de vraag dus.)

Anyway, slaat ie soms de zenders over die ie al eens eerder heeft geinstalleerd? (Ik zag tijdens de installatie de ontvangstmeter regelmatig oplopen naar 99%.)

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door mediaservice »

als je digitenne neemt, heb je vrijwel de zelfde kwaliteit als van kpn, want DIGITENNE=KPN (toch?)

Toolboy

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Toolboy »

Vaak moet je eerst middels het menu terug naar fab instelling.deze activeren.
Vervolgens als de antenne goed is uitgericht opnieuw instaleren.

becris
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 23:34

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door becris »

Ik vind het beeld schitterend van KPN, probleem is alleen de aansluiting van de videorecorder, het is niet mogelijk om voor te programmeren, ik ben hier al sinds eind juli mee bezig en niemand kan mij helpen. Wie wel?

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

WONDEREN BESTAAN!

In deze discussie had ik laatst al aangekaart dat ik mijn tunersoftware niet opnieuw kon installeren. Ik wilde opnieuw installeren omdat ik steeds een foutmelding kreeg als ik de tv aanzette: "Gelieve de installatieprocedure opnieuw uit te voeren." Die installatieprocedure mislukte vervolgens steeds.

Gelukkig kon ik dan op de afstandsbediening op "menu" drukken en kreeg ik toch de zenders. Niet heel dramatisch probleem dus, maar wel irritant. Volgens Toolboy moest ik teruggaan naar fabrieksinstellingen en daarna installeren, maar dat durfde ik niet: als het niet zou werken, dan had ik ook geen zenders meer.

Vandaag, na ongeveer een jaar is die melding spontaan verdwenen! Ik heb vanavond wel tien keer mijn tv en tuner uitgezet en weer aangezet, maar het is echt waar: als ik mijn tv aanzet krijg ik weer gewoon tv zonder foutmelding vooraf! De tuner werkt weer helemaal normaal.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...

becris
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 23:34

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door becris »

het is mij gelukt om de video voor te programmeren. Ik moest de tuner opnieuw upgraden, alle kabels er weer in gestoken zoals ik ze eerst had zitten en ziedaar alles werkt. Eindelijk opgelost. Wie ook met dat probleem zit wil ik wel helpen. :)

henkenap
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2006 10:30

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door henkenap »

niet doen,
grote problemen met opnemen dvd recorder,
alles geprobeert, zelfs een monteur erbij gehaald.
doet het dus niet,
zij maken reclame maar kunnen het op veel dvd recorders niet voor elkaar krijgen

Nasty11
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 13:35

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Nasty11 »

Ik krijg een groene balk boven in mijn scherm als ik mijn opnames of een DVD afspeel op mijn DVD rekorder, KPN heeft hier geen op lossing voor.
Heel jammer de beeldkwaliteid is een stuk beter als bij UPC .
Contact opgenomen met Philips, die gaven het advies om de Scartkabels op een anderre manier aan te sluiten maar helaas dan kan ik alleen opnemen waar ik naar zit te kijken.
Ik vraag me ook af hoe je het voor elkaar krijgt om gelijk TV te kijken en radio te luisterren zo als ze bij KPN zeggen, je heb maar een keuze mogelijkheid op je box. (buiten het instellen voor je opnames.)

becris
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 23:34

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door becris »

Ik heb wel een DVD speler, maar geen DVD recorder. Ik neem op met de videorecorder en dat is mij wel gelukt.Afspelen lukt ook. Tegelijk tv kijken en muziek horen, ik geloof niet dat dat gaat :?:

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

Nasty11 schreef:

Ik krijg een groene balk boven in mijn scherm als ik mijn opnames of een DVD afspeel op mijn DVD rekorder, KPN heeft hier geen op lossing voor.
Heel jammer de beeldkwaliteid is een stuk beter als bij UPC .
Contact opgenomen met Philips, die gaven het advies om de Scartkabels op een anderre manier aan te sluiten


probeer dan eens even een andere scartkabel (evt even lenen bij de buren) om te kijken of het daar toch in zit. lijkt het namelijk wel op hoor.

Nasty11
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 13:35

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Nasty11 »

ik heb alle scartkabels vernieuwd, de monteur van KPN gaf zelfs aan dat aansluiting 8 onderbroken moest worden dus dat heeft hij ook gedaan helaas geen effect. Ik vindt dit zonde want het is nou niet de goedkoopste DVD recorder die ik heb en ben voor de rest te vreden met de digitale aansluiting.
Vooral als je de prijs vergelijkt tusen UPC en KPN.
Ze zouden me vandaag bellen of ze een eventueele oplossing hebben, ben benieuwd.

Nasty11
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 13:35

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Nasty11 »

Als ik het goed heb was de reklame TV kijken en gelijk Radio luisteren.

verm1328
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 23:17

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door verm1328 »

ook digitale tv van kpn genomen.
echter deze geeft storing in beeld geluid valt weg of beeld streept.

1>wanneer er een brommer langs rijd
2>koelkast slaat aan
3>lichtschakelaar aan uit zetten.
4>lucht verfrisser waneer deze autom het spuitflacon aandrukt.

kpn weet geen raad
op n andere netspanning zetten helpt niet

ben in het bezit van twin tuner en de normale tuner.

deze gaan binnenkort in de pers

niet aan beginnen dus.

Nasty11
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2007 13:35

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door Nasty11 »

Mischien is het mogelijk dat je net niet in order is, aardfout?

hakk98
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:01

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door hakk98 »

Heb hetzelfde probleem als verm1328, met een buitenantenne heb ik hier geen last van. (zojuist geprobeerd). Aangezien ik niet mijn raam de hele avond/nacht ga openzetten heb ik weer de standaard antenne aangesloten. Kon ik weer allle zenders opzoeken en nu is de ontvangst helemaal knudde. Zelfs Ned 1 2 3 krijg ik niet meer.

Mijn advies: niet aan beginnen want KPN sluit je AF

busje11
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2007 21:25

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door busje11 »

ook ik heb een digitale tv tuner je moet wel een dubbele tuner hebben hij bevalt mij uitstekend met af en toe een storingkje als er er een brommer langs rijd, ik heb wel radio en tv gescheiden er op gekregen en kan dus als ik wil tv en radio apart laten spelen. :!:
dit heb ik via de helpdisk van kpn zij hebben mij erg goed geholpen

verm1328
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2007 23:17

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door verm1328 »

beloofd is beloofd
hij kraakte lekker.
en ik heb ze gekraakt en al retour gestuurd kpn.
met n leuk briefje erbij.

lekker een schotel neergehangen.
kan nu tenminste muziek opnemen zonder stille momenten.

kpn bedankt.

hoogstrate
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2007 10:44

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door hoogstrate »

ik heb digitenne van kpn nu vanaf het begin maar iedere keer als er zenders bij kwamen of er een wisseling van iets plaatsvond werd het steeds slechter het werd blokkerig en nu na de laatste frequentiewijziging mis ik zelf kanalen antenne de ene kant op het ik 1, 2 en 3 en de antenne de andere kant op heb ik tien en net 5 maar geen 1,2 en 3 wat nu???????

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door rweelden22 »

ga naar instelingen en zet hem dan terug op fabrieks instelingen dan heb je je zenders weer terug heb ik ook ge had wat jij nu zegt en heb alles er af gegooit en er weer opnieuw op gezet en zie zo het is weer opgelost

Gesloten