LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Is de kwaliteit van Digitale TV van KPN slecht?

Ja
22
59%
Nee
15
41%
 
Totaal aantal stemmen: 37

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Hemeltjelief, wat is dat verschrikkelijk zeg:
Digitale TV van KPN.
Erger is haast niet mogelijk.
Op een plasma- of lcd-scherm ziet het er gewoonweg NIET uit. Zelfs niet op een kleintje van 37 cm.
Op een oude tv, op flinke afstand, ziet het er iets minder verschrikkelijk uit.
Weinig details, wazig, onnatuurlijke kleuren en blokkerig beeld, dat is wat je krijgt bij KPN.
Hoe bestaat het, dat zo'n wanproduct op de markt wordt gebracht?
Het lijkt wel tv voor arme mensen, gezien de lage prijs is dat waarschijnlijk wel het geval.
Toch zou het verboden moeten worden.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door AnnePanne »

wel ja..

heb je je antenne wel eens verplaatst??? heb je het al wel eens geprobeerd met een buiten antenne??
val je eigenlijk wel eens in dekkingsgebied??
heb je er geen andere storende apparatuur bij staan??

er zijn zoveel dingen waar mensen niet aan denken... nee die gaan gelijk klagen...

Toolboy

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Toolboy »

Of je hebt beeld of niet.
Als je het wel hebt is het van redelijke kwaliteit.
Slecht beeld kan haast niet of u bent aan een nieuwe tv toe

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 17 Sep 2006 11:30 door AnnePanne


--------------------------------------------------------------------------------

wel ja..

heb je je antenne wel eens verplaatst??? heb je het al wel eens geprobeerd met een buiten antenne??
val je eigenlijk wel eens in dekkingsgebied??
heb je er geen andere storende apparatuur bij staan??

er zijn zoveel dingen waar mensen niet aan denken... nee die gaan gelijk klagen...


Beste Anne, een beetje meer respect graag. Houd u alstublieft uw voorbarige onzinconclusies voor u.
Ik woon in Amsterdam, ontvangst signaal is 99%, dat lijkt mij toereikend genoeg... Het kastje staat ver van de boze invloeden van andere apparatuur vandaan.

Het is simpelweg technisch gezien ONMOGELIJK om goede kwaliteit te leveren, met de door KPN/Digitenne gebruikte specificaties.
Anne, van de gebruikte techniek heeft u kennelijk niet gehoord, dus gaat u zich daar eerst eens in verdiepen voordat u onzin gaat uitkramen!

Kort samengevat is KPN/Digitenne Low Definition tv met een veel te lage bitrate, voor bijna blinde mensen.

Anne, is het u misschien ontgaan dat Digitenne in het begin met DVD-kwaliteit adverteerde en dat al enige tijd heeft veranderd in iets vaags als DIGITALE KWALITEIT.

De video's op deze site zijn ook van digitale kwaliteit en die zijn ongeveer van dezelfde kwalilteit, als die van digitale tv van KPN. Het zou onzin zijn om allerlei tips te gaan geven over hoe je de filmpjes van www.TrosRadar toch in een perfecte kwaliteit op de computer kan kijken. DAT KAN NIET!
Laatst gewijzigd door KPN op 18 sep 2006 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door AnnePanne »

beste KPN

ik WERK bij KPN ik verkoop DIGITALE TV (dus geen Digitenne zoals je zelf zegt) elke dag dus nee.. ik heb er geen verstand van.. :?

zoek het lekker uit zou ik zeggen.. als je geen tips van anderen aan wilt nemen hoop ik dat je altijd slecht beeld hebt!!!

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Digitenne is niet geweldig, maar je kunt de dingen natuurlijk ook overdrijven. Het is inderdaad geen dvd-kwaliteit. Dat zal ooit onbenul van de afdeling marketing van kpn zijn geweest.

Op zich is digitenne helemaal niet zo goedkoop. Het lage tarief geldt alleen voor de "pakketkorting", wanneer je ook adsl en vaste telefoon van kpn hebt.

Dat flauwe argument "arme-mensentv" is sowieso kinderachtig, want het enige alternatief is een schotel of upc.

Als jij dan "schotel" roept, dan kan ik "turk!" roepen en als jij "upc" roept dan kan ik "masochist!" roepen. En voor je het weet zijn we weer honderd posts verder.

<edit>NB dit was dus een reactie op meneer kpn</edit>
Laatst gewijzigd door Kangoeroe op 17 sep 2006 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 17 Sep 2006 13:27 door AnnePanne

--------------------------------------------------------------------------------

beste KPN

ik WERK bij KPN ik verkoop DIGITALE TV (dus geen Digitenne zoals je zelf zegt) elke dag dus nee.. ik heb er geen verstand van..

zoek het lekker uit zou ik zeggen.. als je geen tips van anderen aan wilt nemen hoop ik dat je altijd slecht beeld hebt!!!

Beste Anne,

Voor zo ver ik weet, is digitale tv van KPN hetzelfde als Digitenne, sterker, Digitenne wordt opgeheven en wordt ook Digitale tv van KPN.

Hieruit blijkt opnieuw dat je verstand van digitale tv van KPN 0,0 is.

Een kassiere die tomatensoep van Unox verkoopt hoeft ook niet te weten hoe dat gemaakt wordt. Ik neem het dus je ook niet kwalijk dat je er geen verstand van hebt.

Maar het zou dan wel gepast zijn, als je dan je mond houdt en geen domme opmerkingen blijft plaatsen. Het staat namelijk zo stom.... :lol:
Laatst gewijzigd door KPN op 17 sep 2006 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Digitenne is niet geweldig, maar je kunt de dingen natuurlijk ook overdrijven. Het is inderdaad geen dvd-kwaliteit. Dat zal ooit onbenul van de afdeling marketing van kpn zijn geweest.

Op zich is digitenne helemaal niet zo goedkoop. Het lage tarief geldt alleen voor de "pakketkorting", wanneer je ook adsl en vaste telefoon van kpn hebt.

Dat flauwe argument "arme-mensentv" is sowieso kinderachtig, want het enige alternatief is een schotel of upc.

Als jij dan "schotel" roept, dan kan ik "turk!" roepen en als jij "upc" roept dan kan ik "masochist!" roepen. En voor je het weet zijn we weer honderd posts verder.

<edit>NB dit was dus een reactie op meneer kpn</edit>
Digitenne (ook wel ditigale tv van KPN) is inderdaad niet geweldig, wat bedoel je met overdijven? Het is Low Definition, de bitrate is te laag. Dat zijn technische feiten.
Arme mensen tv is inderdaad flauw, dat neem ik terug.
Ik zeg helemaal geen schotel of UPC, ik zeg alleen dat Digitenne/KPN verschrikkelijk is, zeker op een lcd- of plasmascherm. En dat is gewoonweg een feit en daar is niets aan overdreven.
Maar schotel/Turk waar slaat dat op? Er zijn genoeg (slimme) Nederlanders met een schotel.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Mensen willen nog wel eens zeggen dat je een turk of marokkaan bent als je een schotel hebt. Dat is niet mijn eigen mening, maar het leeft wel. Ik wil dus alleen zeggen: op die manier kan je dus voor iedere vorm van televisieontvangst iets flauws bedenken.

En wat overdrijven is? Je overdrijft als je zegt:
Kort samengevat is KPN/Digitenne Low Definition tv met een veel te lage bitrate, voor bijna blinde mensen.
(LDTV vind ik overigens wel een aardig scheldwoord.)

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »


Geplaatst op 17 Sep 2006 14:14 door Verstuur mail Kangoeroe
Mensen willen nog wel eens zeggen dat je een turk of marokkaan bent als je een schotel hebt. Dat is niet mijn eigen mening, maar het leeft wel. Ik wil dus alleen zeggen: op die manier kan je dus voor iedere vorm van televisieontvangst iets flauws bedenken.

En wat overdrijven is? Je overdrijft als je zegt:
Quote:
Kort samengevat is KPN/Digitenne Low Definition tv met een veel te lage bitrate, voor bijna blinde mensen.

(LDTV vind ik overigens wel een aardig scheldwoord.)
Hoezo is dat dan overdreven?
Als meer beeldlijnen dan normaal HD wordt genoemd, dan is minder beeldlijnen dan normaal (zoals bij KPN/Digitenne het geval is) LD.
Wat is dan jouw definitie van Low Definition als ik vragen mag? Voor de goede orde 33% minder resolutie dan bij kabel, satelliet of analoge ethertelevisie. Dat is nogal wat, waziger zou je kunnen zeggen, of minder scherp.
De bitrate is ook echt zielig laag. Gemiddeld 1,5 Mbs, DVD is rond de 7Mbs. Daardoor worden snelle bewegingen ALTIJD met veel blokken weergegeven.

eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door eksoj »

Sinds kort digitale tv van KPN, ben uiterst tevreden, op mijn toch oude tv prima beeld, mooi van kleur, scherp en veel meer diepte. Ook geluid perfect. Bediening en installatie zeer gemakkelijk.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door AnnePanne »

Beste Anne,

Voor zo ver ik weet, is digitale tv van KPN hetzelfde als Digitenne, sterker, Digitenne wordt opgeheven en wordt ook Digitale tv van KPN.

Hieruit blijkt opnieuw dat je verstand van digitale tv van KPN 0,0 is.

Een kassiere die tomatensoep van Unox verkoopt hoeft ook niet te weten hoe dat gemaakt wordt. Ik neem het dus je ook niet kwalijk dat je er geen verstand van hebt.

Maar het zou dan wel gepast zijn, als je dan je mond houdt en geen domme opmerkingen blijft plaatsen. Het staat namelijk zo stom....
prima... dan kijk jij toch lekker naar je slechte beeld.. moet je ook niet zeuren!!!

als jij geen tips wilt aan nemen van iemand die er WEL verstand van heeft dan moet je het zelf weten maar ga mijn kennis over kpn tv niet schatten op 0,0!!!

schijnbaar weet ik er zelf meer vanaf anders had je wel goed beeld gehad..

NERD!!!

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Tja, "KPN", met die lagere resolutie heb je helemaal gelijk, maar ik blijf zeggen dat je *de beleving ervan* overdrijft.

Maar het valt overigens, gek genoeg, veel meer op bij plasmaschermen dan bij de gewone (kathodestraal)toestellen. Ik heb een vier jaar oude Sony van 70 cm die mij uitstekend bevalt en waarop digitenne er een stuk beter uitziet dan digitale televisie op een (50 cm?) plasmascherm twee straten verderop.

Om even te vloeken in de kerk: ik heb het sowieso niet op die platte schermen. Ik gebruik nog steeds mijn "koelkasten"van monitoren, stomweg omdat ik de kleuren veel mooier vind dan op een tft-scherm.

Toolboy

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dit hoort thuis in de catagorie de OPRUIEN
De inlognaam kpn zegt al genoeg.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

prima... dan kijk jij toch lekker naar je slechte beeld.. moet je ook niet zeuren!!!

als jij geen tips wilt aan nemen van iemand die er WEL verstand van heeft dan moet je het zelf weten maar ga mijn kennis over kpn tv niet schatten op 0,0!!!

schijnbaar weet ik er zelf meer vanaf anders had je wel goed beeld gehad..

NERD!!!
Nou nou Annepanne, je laat je zelf nu wel heel erg kennen zeg. Dat jij mij een Nerd noemt zegt eigenlijk al genoeg.
Zelf ben je kennelijk zo simpel, dat je die paar technische feitjes die ik opsomde niet kan snappen.
De gemiddelde pc-gebruiker weet wel wat bitrate is en dat een lagere resoluitie de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Daar hoef je echt geen nerd voor te zijn hoor.

Ik ben bang dat ik toch nog steeds jouw kennis over digitale tv van KPN op 0,0 schat. Als je denkt dat Digitenne totaal iets anders is.... duh

Die positieve geluiden van jou, zullen wel te maken hebben met je werk, denk jezelf ook niet?

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »


Geplaatst op 17 Sep 2006 14:54 door Verstuur mail Toolboy
Dit hoort thuis in de catagorie de OPRUIEN
De inlognaam kpn zegt al genoeg.
En jij bent zeker de collega van Annepanne?

Toolboy

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nee hoor maar ik overdrijf de boel niet.

Ze mochten willen dat ik bij hun werkte :lol:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 17 Sep 2006 14:41 door Verstuur mail Kangoeroe
Tja, "KPN", met die lagere resolutie heb je helemaal gelijk, maar ik blijf zeggen dat je *de beleving ervan* overdrijft.

Maar het valt overigens, gek genoeg, veel meer op bij plasmaschermen dan bij de gewone (kathodestraal)toestellen. Ik heb een vier jaar oude Sony van 70 cm die mij uitstekend bevalt en waarop digitenne er een stuk beter uitziet dan digitale televisie op een (50 cm?) plasmascherm twee straten verderop.

Om even te vloeken in de kerk: ik heb het sowieso niet op die platte schermen. Ik gebruik nog steeds mijn "koelkasten"van monitoren, stomweg omdat ik de kleuren veel mooier vind dan op een tft-scherm.
Je hebt helemaal gelijk dat het op de ouderwetse toestellen minder erg is. Doordat lcd- en plasmaschermen scherper zijn, zie je de tekortkomingen van KPN/Digitenne (en dat zijn er nogal wat) extra extreem goed.
Het is ronduit frustrerend om op zo'n toestel KPN te kijken, dat is nu wat je noemt puur masochisme. Notabene was dit één van de verkoopargumenten van Digitenne: "zo prachtig op een groot plasmascherm". Nou, echt niet dus! Een ware kwelling om naar te kijken.
Jij houdt misschien niet van platte schermen, maar het zijn nu wel al de meest verkochte toestellen.

Juist mensen met zo'n toestel dienen gewaarschuwd te worden voor de ranzige kwaliteit van KPN/Digitenne.
En dat is nu mijn missie!

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

KPN is dan ook naarstig bezig met Mine: digitale tv via adsl in plaats van de ether.

En de twintuners worden ondertussen bijna voor niks weggegeven als je een abonnement neemt.

PepéG
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2006 10:35

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door PepéG »

En jij werkt zeker voor de concurrent, KPN?

Maar even voor de duidelijkheid: ik heb zelf een nieuwe lcd tv, i.c.m. Digitenne, en ja, het is niet perfect. Maar geen enkele gebruikte manier is perfect, en dat er gebreken zijn, dat komt bij het ene er nog meer uit dan het andere.
Digitenne/kpntv is eigenlijk nooit gekomen met het predikaat "HD", en dat klopt ook, want het signaal in de ether is niet zo sterk als de kabel, of de satelliet.
Ik heb het wel kunnen oplossen door het signaal van de decoder, via mijn mediacenter dmv van vivo op te schalen naar een acceptabele kwaliteit, en dat door de hdmi aansluiting te voeden. En dat lukt! Enige dat je nodig hebt is een videokaart met hdmi out, en de klus is dan geklaard.
Het opschalen van het signaal door digitenne kpn zal ook wel eens plaatsvinden, dus dat komt zeker wel. Sin problema.
Trouwens: mensen met een digitale decoder via de kabel, die in relatief oude wijken wonen hebben ook op hun lcd tv last van bepaalde verschijnselen, en trust me, die zijn wel vele malen slechter als digitale tv via de ether!
Kortm, over dit soort zaken kun je door blijven gaan, maar het is simpel; aan alle techniek kleven er voordelige en nadelige zaken, maar om meteen te gaan roepen dat de kwaliteit ranzig is?! Nou, ik ben eerder blij dat ik niet aan kabel of schotel vastzit met alle aanvullende abonnementen, of aan digitale decoders die ik zonder mijn toestemming in mijn maag gesplitst krijg.
[/quote]

Gesloten