LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne -> Digishit

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
wean
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 jan 2009 17:54

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door wean »

Zo weer wat bijgeleerd :roll:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door tiptoo »

nachtdier schreef:De televisie van digitenne is wel degelijk digitaal. Je plukt het signaal uit de lucht; komt dus niet binnen via de kabel. En je hebt dus een decoder nodig om het te kunnen omzetten naar beeld. Dat is dus het digitale ervan.

Verder: prima beeld voor de prijs. Je moet het alleen niet hebben icm een platte grote tv want dan is het geen aanrader. Tot 32'' ofzo is het goed kijken.
ik heb wel een grote platte breedbeeld en moet zeggen prima beeld dus geen verschil met kabel althans dat ondervind ik :D

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door pima »

Heb je soms nog een Samsung tuner?? Weggooien dan dat rotding en vervangen door een topfield. Had altijd problemen met de Samsung, ook met de gratsi buitenantenne, gelukkig ging er eentje kapot, een nieuwe aangeschaft voor 5 tientjes (Topfield) en met de antenne staande naast de tv een perfect beeld, gelijk de andere ook vervangen met hetzelfde resultaat.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door snepke »

Ik had 3 samsung tuners,vanaf 2007.Heb er nu eentje terug gestuurd voor een insteekkaart.
Altijd perfect beeld gehad(heb wel een buitenantenne)
Hiervoor had ik een schotel.(2schotels)
Weinig verschil met beeldkwaliteit.
heb nu altijd beeld,als het slecht weer was,had ik met de schotel geen beeld.
En digitenne is een stuk goedkoper als canal digitaal.
En een stuk klantvriendelijker

lvriezel
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2010 15:15

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door lvriezel »

Ik hoorde dat abonnees van digitenne nogal problemen hebben met zogenaamd "blokjes"beeld.
Wij hebben een jaar geleden ook geprobeerd om via Digitenne televisie te kijken.
Wij hadden vervolgens hetzelfde probleem.
Om een heeeeel lang verhaal kort te maken: digitenne ondersteunt uitzending maar tot een bepaalde beeldgrootte. Groter dan diagonale breedte 92 veroorzaakt problemen.
De problemen bij ons begonnen na aanschaf van een televisie met grootte 106 cm.
Daarvoor in het bezit van scherm 86 cm en toen was de beeldkwaliteit goed.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door snepke »

Wij hebben een beeld van 107 cm en perfect beeld,heb al drie jaar digitenne

ruudflohil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:20

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door ruudflohil »

Ik heb al 6 of 7 jaar Digitene van KPN. Nooit problemen gehad. Intussen verhuist en een decoder in caravan. Werkt als een speer :D

tilsammans
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2009 09:14

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door tilsammans »

Om ook maar een duit in het zakje te gooien: hier thuis sinds vorige week overgeschakeld op Digitenne. We hadden eerst gewone (analoge) kabel TV van UPC. We hebben een LCD TV van 81 cm en het beeld met de meegeleverde Digitenne tuner van KPN was okee, ongeveer wat we al hadden. Ik heb toen een insteekkaart gekocht voor in de TV, hierdoor heb je het aparte kastje van KPN niet meer nodig. Enorme verbetering! Het beeld is nu echt strak. Ik zie zeker nog wel een verschil met een blu-ray schijfje, maar voor 8,50 per maand ben ik 200% tevreden. Het is ook erg handig dat je nog maar 1 afstandsbediening hebt, namelijk gewoon die van de TV. De overstap is dus al met al uitstekend bevallen en ben blij dat ik van het klant-vijandige UPC verlost ben.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Digitenne -> Digishit

Ongelezen bericht door melomaan »

Ik heb ook digitenne gehad en de beeldkwaliteit was ok, maar elke keer als er een tram door de straat reed (6x per kwartier) stoorde dat op de ontvangst.

Bij het telefonisch opzeggen stond ik lang in de wacht.
Ik ben naar de dichtstbijzijnde primafoonwinkel gegaan en heb daar op hun kosten gebeld. Toen ik weer 20 minuten 'aan het lijntje werd gehouden' heb ik ze (geagiteerd) laten weten dat ik midden in Den Haag in één van hun winkels stond en dat dit zeker geen reclame voor KPN was. Binnen 3 minuten was het geregeld.

Ik heb nu al ruim 3 jaar Ziggo (voorheen Casema) en nooit problemen. (al ben ik één van de weinigen, wanneer ik de diverse fora lees) :lol:

Gesloten