LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Monica01
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door Monica01 »

Sinds maanden wacht ik op terugbetaling van KPN Digitenne nadat ik de decoder geretourneerd heb. Al heb ik nu eindelijk contact met een medewerker, er wordt al maanden veel beloofd maar niets gedaan en ik ben het inmiddels spuugzat. Heeft er iemand een idee waar ik nog een klacht in kan dienen (heb al een klacht bij Consuwijzer ingediend) en hoe ik KPN kan dwingen me zo snel mogelijk terug te betalen? Ik kan ik toch moeilijk naar de rechter stappen (of daarmee dreigen) voor een bedrag van € 90,-

Hieronder een overzicht van de door mij ondernomen acties:

04-06 2008 Digitenne abonnement afgesloten.

30-06 2008 gebeld met de helpdesk om te vragen waarheen de decoder verzonden moest worden en wanneer het bedrag geretourneerd zou worden.

01-07 2008 Digitenne decoder (binnen de proefperiode) geretourneerd.

03-08 2008 ik heb gemaild over het uitblijven van de betaling ad € 89,95

08-08 2008 antwoord ontvangen via e-mail: dit duurt 6 tot 8 weken na einddatum proefperiode, dan moet het geld teruggestort zijn.

08-08 2008 De helpdesk gebeld i.v.m. een foutieve afschrijving van abonnementsgeld (via automatische incasso) en retournering van de kosten van de decoder: toezegging gehad dat beide bedragen geretourneerd worden. Het foutief afgeschreven abonnementsgeld staat inderdaad binnen een week op mijn rekening, van het bedrag van de decoder nog niets teruggezien.

29-08 2008 Het geld van de decoder moet er inmiddels zijn, maar nog steeds niets ontvangen! Gebeld naar de helpdesk: de decoder is door KPN Digitenne ontvangen, terugbetaling duurt volgens deze medewerker langer, nl. 8 tot 10 weken. Daarna nog een paar maal gebeld om te vragen of er al overgemaakt was maar steeds moet ik "afwachten". Ik vertrouw het niet, denk dat er een fout gemaakt is, het abonnement liep immers ook gewoon door terwijl al opgezegd was dus wie weet denken ze dat ik na de proefperiode geretourneerd heb.

12-09 2008 10 weken voorbij, nog steeds niets terug gehad! Opnieuw een paar maal gebeld en weer te horen gekregen dat het "druk is en ik moet afwachten".

18-09 2008 Gemaild dat er nog steeds geen terugbetaling van de decoder heeft plaatsgevonden en dat de telefoonkosten de kosten van de decoder straks nog gaan overstijgen (heb inmiddels voor zo'n € 50 naar KPN Digitenne gebeld om € 89,95 terug te krijgen) en ik dit daarom per e-mail wens af te handelen of dat ze mij kunnen bellen.

20-9 2008 2008 Antwoord via e-mail: aub contact opnemen met KPN-helpdesk à 0,10 per minuut.

24-9 2008 Digitenne gebeld, de in de e-mail geadviseerde goedkopere helpdesk van KPN kan niets doen en ik moet weer bellen naar de Digitenne helpdesk à 0,45 per minuut. Ik kan niet doorverbonden worden met een afdeling die terugbetalingen uitvoert en de medewerker die ik aan de lijn heb heeft geen inzage in financiële gegevens. Er wordt een klacht ingediend die afgehandeld zal worden door een andere afdeling en we zullen daarover op 29-9 worden teruggebeld.

29-9 2008 Gebeld door medewerker van KPN, terugbetaling moet er nu binnen 6 weken zijn, we stonden niet op de terugbetalingslijst. Hij gaat alles in orde maken. Indien niet binnen 6 weken gestort dan moet ik contact opnemen, dit keer een telefoonnummer tegen lokaal tarief.

30-9 2008 Klacht ingediend bij ConsuWijzer, over de afhandeling door Digitenne en hun helpdesk à 0,45 per minuut, zodat deze doorgestuurd kan worden naar de Opta.

10-11 2008 Geld is nog steeds niet terug gestort, contact opgenomen met de KPN-medewerker die me op 29-9 gebeld heeft. Hij belooft het nu “handmatig” over te laten boeken en het zal binnen twee weken op mijn rekening staan.

24-11 2008 Het is 2 weken later, het geld is nog niet binnen. KPN-medewerker gebeld, maar hij is afwezig. De 25e ga ik terugbellen.

25-11 2008 Gebeld. De interne betaalopdracht was geweigerd omdat bij KPN staat dat de opzegging niet binnen de termijn is gebeurd, hetgeen niet klopt. De medewerker gaat nu een directe opdracht geven aan de crediteurenafdeling (zei hij de vorige keer ook, maar dit keer moet het er écht binnen een week zijn, volgens de medewerker). Afgesproken dat ik weer bel als het er niet is.

En op 2-12 2008 is het geld weer niet binnen!
Laatst gewijzigd door Monica01 op 02 dec 2008 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Bellen en vragen naar afdeling factuurservice. Zij kunnen een interne reactie aanmaken en daar wordt dan op gereageerd. Zo krijg je je geld terug.

Monica01
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door Monica01 »

Terugbetaling gaat alleen via de afdeling waar ik contact mee heb, is me verteld, dus waarschijnlijk is dat de afdeling factuurservice. Zij sturen volgens eigen zeggen berichten aan de afdeling crediteuren maar daar gebeurt blijkbaar niets mee.

Kan ik nog ergens anders een klacht indienen dan bij KPN (de afdeling waar ik contact mee heb behandelt nu de klacht) en ConsuWijzer?

meester bakkebaard
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:44

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door meester bakkebaard »

en als ze die 50 euro belkosten niet vergoeden, kun je eventueel nog wat creatiefs bedenken met hun gratis antwoordnummers. oog om oog, tand om tand :-)

Monica01
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door Monica01 »

Goed idee om toch ook de belkosten te declareren, ik heb alleen mijn gespecificeerde telefoonrekeningen weggegooid dus daar moet ik dan wel even kopietjes van opvragen. Had er al eerder aan gedacht maar vond het teveel werk, ben al blij als ik mijn geld dat ik voor de decoder betaald heb ooit nog eens terugzie...

Maar het klopt natuurlijk van geen kanten dat ze adverteren met "gratis retourneren", zoals je al in je bericht schreef.

Net weer gebeld, degene die mijn dossier beheerde bij KPN werkt niet meer op die afdeling. Er is nog niet bekend wie het dossier dan wel gaat beheren en wat er allemaal heeft plaatsgevonden en beloofd is, was niet direct in het dossier te zien. Ik werd hierover gelijk teruggebeld: het geld is op 1-12 overgemaakt dus afwachten maar weer...

yvonnee
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 14:44

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door yvonnee »

Wat een gedoe he? Ik heb dus het zelfde probleem. 4 okt digitenne aangeschatft 2 kastje en 6 okt opgezegt. Heb toen ook een retourcode gekregen. Alles netjes verpakt sticker erop en maar wachten. Toen gebeld met kpn maar die hebben de kastje nooit ontvangen en er is ook niet bekend dat er is opgezegt. We moesten een brief sturen met alle gegevens dan zou het goed komen. Dus wij weer afwachten. En dec. nog geen reactie. Weer bellen, brief was ook niet bekend bij hun. Dus we moesten geduld hebben het komt goed. Nou ik heb er ene hard hoofd in. Ik heb ze nog een gemaild via het klachten formulier met kopie van tntpost het afleverbewijs en brief en ja hoor ik kreeg na 2 dagen netje antwoord dat de zaak bekend s en dat ze door drukte geen telf. kontakt op kunnen nemen maar we krijgen bericht als de zaak in behandeling is genomen. Nu eind januarie nog geen reactie. Dus als ik jou verhaal zo lees kan het dus wel even duren. Wat een bedrijf he?

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Het bedrijf is wel goed, alleen alle handelingen lopen door elkaar heen, niemand heeft zowat het authorisatie toplevel, vandaar dat je steeds weer van de een naar de ander wordt gestuurd.
Als de directie dit voor iedere medewerker en medewerkster zou veranderen, scheelt het hen een hoop klachten en weglopende klanten.
Beste Monica, bereid je er maar op voor,het duurt nog wel even , ik ben al sinds juni j.l. in de weer , afd. Ipb.
Laatst gewijzigd door antoinetteb42 op 27 jan 2009 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Monica01
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:24

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door Monica01 »

Het geld bleek op 1-12 helemaal niet overgemaakt te zijn en na nog drie keer bellen stond het bedrag, na ruim zes maanden bellen en zeuren, eindelijk op mijn rekening. Plus € 25 als vergoeding voor mijn telefoonkosten, dat werd aangeboden zonder dat ik er om hoefde te vragen. Het verhaal over autorisatie-levels klopt: daar gaat het steeds mis, opdrachten tot terugbetaling kunnen niet uitgevoerd worden waardoor je weken zit te wachten en de betreffende medewerker het daarna naar weer een andere afdeling moet sturen. Ik wens alle wachtenden succes (vergeet vooral niet een vergoeding voor je belkosten te vragen!)...

Poco1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2009 11:52

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door Poco1979 »

zo heb ik ook mijn problemen met Digitenne opzeggen.
1 november 2008: binnen 10 minuten een proefabonnement in de primafoonwinkel afgesloten.
24 november 2008: ruim voor het einde van de maand proeftijd gebeld naar digitenne om te zeggen dat ik niet door wil gaan vanwege te slecht beeld. Mij is toen echter een buitenantenne beloofd en daarbij 4 maal toegezegd dat ik na ontvangst van de buitenantenne nog mocht proberen zonder aan een jaarabonnement vast te zitten.
11 december 2008: nog altijd geen buitenantenne gekregen en weer gebeld om alsnog op te zeggen. Dit mag niet meer!! ik zit nu aan een jaarabonnement vast
12 december: aangetekende brief (€6,75) naar KPN en verhaal uitgelegd en dat ik alles teruggedraaid wil zien
12 januari 2009 (maand later! mja, kerst en nieuw, allez dan): reactie dat ik maar naar Digitenne moet bellen en om coulance regeling moet vragen
13 januari 2009: gebeld naar digitenne om coulance regeling. Maar hun zeggen weer dat ik naar KPN moet schrijven om dit op te lossen
Hierna wederom een brief gestuurd naar KPN, ditmaal niet aangetekend, en verteld dat ik met mn handen in het haar zit en om hulp gesmeekt.
Eindelijk half maart een brief gekregen dat mijn abonnement wordt stopgezet.

Yes! Eindelijk! Gelukkig!
Niets is minder waar: want ik heb het nu wel opgezegd, maar nu brengen ze mij vandaag de openstaande maanden (april 2009 t/m oktober 2009) in één keer in rekening! Ofwel nu moet ik én abonnementskosten betalen maar ik heb geeneens digitenne meer!
Ik hoop dat TROS Radar KPN Digitenne aan de tand voelt, want ze doen maar wat daar.

dippie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 13:27

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door dippie »

ik heb met KPN ook hetzelfde probleem.
24-12-2008 3 kastjes gekocht a 270,00 Euro.
Kreeg geen goede ontvangst beneden en boven al helemaal niet.
28-12-2008 proefabonnement opgezegd en alle 3 de ontvangers retourgestuurd.
- 13-01-2009 gebeld met KPN, ze hadden de 3 ontvangers binnen en we kregen een dossiernummer. Via een medewerker van KPN kregen we te horen dat we binnen 10 dagen een creditnota zouden krijgen.
- 21-01-2009 gebeld hoe het ermee stond. Konden ze helemaal geen dossier vinden :!: :!: Inmiddels 30,00 Euro aan het bellen kwijt, dan maar via de mail dachten we.
- 23-02-2009 mail gestuurd, waar het geld blijft? svp incl. telefoonkosten.
- 24-02-2009 bericht van KPN dat er inmiddels kontakt was opgenomen.
- 25-02-2009 ja inderdaad maar KPN had alleen gevraagd hoe we aan 270,00 Euro kwamen en KPN aan 240,00 Euro :?: :?: :?:
:?:
- 08-03-2009 naar KPN gemailed wanneer we eindelijk ons geld kunnen verwachten.
- 14-03-2009 (dan al) mail van KPN dat er een terugbelafspraak bij hun genoteerd staat. nog even geduld svp. :x
-15-03-2009 gemailed naar KPN dat we al weken wachten dat we teruggebeld worden.
- 20-03-2009 weer bericht van KPN svp wachten op de terugbelafspraak :?
- 20-03-2009 gemailed dat ik het wel een beetje gehad heb met KPN.
- 25-03-2009 toch maar weer gebeld met KPN en jippie de klacht is nog steeds in behandeling.
Wat is er zo moeilijk aan : ik betaal 270,00 en jullie storten het toch gewoon terug (incl. gemaakte kosten) Nou zo makkelijk is dat niet met 11 miljoen klanten. krijg ik te horen. Zit er misschien iets niet goed daar. :!: :?:
afijn wachten wachten wachten. Moeten wij eens iets vergeten te betalen.

Poco1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2009 11:52

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door Poco1979 »

KPn heeft uiteindelijk nog gebeld dat ze ook mn geld zouden vergoeden.
Maar eerst zien, dan geloven

wel bizar dat er 5 weken zitten tussen dat iemand het abonnement voor mij stopt en iemand die mij belt wat mijn klantennummer is (raar dat ze dit niet zelf kunnen opzoeke) om mij te zeggen dat ze mijn geld zullen vergoeden. Interne mailing bij KPN duurt 5 weken misschien?

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Dat is belachelijk kastjes voor 270 euro per stuk. Ben je gek geworden?

In de UK zulke kastjes krijg je al voor 40 euro per stuk free view decoders als ze hier worden genoemd.

Sky leverd decoders gratis als je een abonnement bij hun afneemt

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door dhc »

Ga je nou overal roepen dat het in de UK beter is?
Dat deden duitsers 70 jaar geleden ook al....

Doe mij een lol, blijf daar en valons niet lastig met je idiote bijdragen.

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door bertvisscher »

ja je bent weer gevoelig. Ja Nederland kan nog heel wat van de UK leren.

Vanzelf lijven wij Nederland wel in zullen wij onze regeltjes wel even aan jullie opleggen hahaha!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door antonh »

bertvisscher,
waarom zit je hier op de forums?
Je bent zo ouderwets dat je weer een z-w tv wilt hebben.
Misschien in dat land waar je nu woont maar in Nederland zijn er geen uitzendingen meer in z-w
Ben je zo lang weg uit Nederland?

bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Ik vindt zwart wit gewoon nostalgie, doet mij denken aan mijn opa en oma, maar ik kan het kleur uit mijn kleuren toestel wegnemen dan heb ik ook zwart wit.

wilmavervoort
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 11:36

Re: Digitenne, geen geld terug na retournering decoder

Ongelezen bericht door wilmavervoort »

ik zie dat ik niet de enige ben die haar geld niet terug krijgt van digitenne. ben echt heel boos want ik voel me genomen

Ik ben zelfstandig ondernemer en organiseer panels waarin burgers/consumenten/klanten over een partij hun mening kunnen geven. ik wil nu gaan bekijken of en hoe ik mijn eigen bedrijf kan inzetten om met gedupeerden een panel te houden om te kijken of we met zijn allen een manier kunnen verzinnen om ons geld terug te krijgen. De uitkomsten van dit panel ga ik op allerlei manieren in de publiciteit brengen. Het zou geweldig zijn als RADAR zich hierbij zou aansluiten op een of andere manier of ons de kans zou geven de uitslagen te presenteren in een uitzending!

Ik ben gevestigd in Amsterdam. Zo'n bijeenkomst kost een uur of 2 max en we zouden het in de avonduren kunnen doen. Wie doet er mee ?
Reageer alsjeblieft op dit bericht! We laten ons toch zeker niet behandelen alsof we een stel kleuters zijn! Als ik zo deed tegen mijn klanten was ik in no time failliet!

Gesloten