LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitenne, hoe is het nu met de ontvangst?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
michelle1505
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007 21:00

digitenne, hoe is het nu met de ontvangst?

Ongelezen bericht door michelle1505 »

Ik schrok mij enorm toen ik alle berichten las over Digitenne, ik dacht dat ik de enige was met problemen. (Ik woon in Amsterdam) Ik heb ook al een tijdje Digitenne (ruim een jaar) en eigenlijk tot eind vorig jaar geen probleem. Nu krijg ik amper tot geen ontvangst, moet de kanalen elke dag wel opnieuw instellen en dat meerdere keren zodat ik alle kanalen heb. Als ik al beeld heb dan is het zwak signaal, blokbeelden etc. Nu bij de laatste poging blijft het signaal steken op 45% en kwaliteit blijft op 0%. Buiten het feit dat ik geen zin heb alle draadjes te gaan verleggen, deed de antenne het goed op de plek waar hij nu staat dus vind het absurd dat ik hem zou moeten verplaatsen voor beter beeld. (Wat toch nie tgaat helpen want bij mijn dochter in de kamer staat de antenne nog niet uit het raam en ze heeft net zulk slecht beeld) Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met de persoon die nieuwe digitale ontvangers zou krijgen en de andere die klachten hadden? Is er niet iets wat we met zijn allen kunnen doen?

Groetjes,

Michelle

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: digitenne, hoe is het nu met de ontvangst?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

In Delft is nog steeds het beeld prima. Signaalsterkte vrijwel overal boven de 90%.

Geen idee waar alle problemen aanliggen. Misschien zijn er in korte tijd teveel aansluitingen bij gekomen? Zijn er wel voldoende zendmasten geplaatst?

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: digitenne, hoe is het nu met de ontvangst?

Ongelezen bericht door Marssjo »

020 heeft 2 zenders, bij Rai en het IJ. Weet niet welke het dichtst bij jou is. Kijk maar op:

http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dv ... kpntv.html

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: digitenne, hoe is het nu met de ontvangst?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

U schrijft dat u geen of een beroerde ontvangst heeft sinds die nieuwe frequentie-indeling.
Ik ben eens gaan rondsnuffelen en vond:

Twee Digitenne-zenders = IJ en de RAI waarvan die van de RAI het sterkste zendvermogen heeft.
Maar op die plaats van die zender staat ook een zendtoren net aan de overkant van de A10, een zendtoeren die gewone radio-uitzendingen wegdrukt als je langs die toren rijdt.
Bovendien kreeg ik allerlei rara andere frequenties zoals Schiphol/vliegtuigradioverkeer op mijn gewone radio als ik met de taxi wachtte bij een van de twee hotels daar.

Kortom, het zo kunnen dat bewoners, wonend rond het RAI-gebied een slecht Digitenne-ontvangst door de storing die deze zendtoren geeft.

Daar zou wellicht 2 dingen aan te doen zijn:
1/ Een ouderwetse harkantenne 2/ Die richten op de IJ-zender van Digitenne

In ieder geval heb ik met een simpele campingantenne (zonder versterking/ nog zonder gericht te zijn) hier in Nieuwendam een uitstekend ontvangst.

Mocht je desondanks een slechte ontvangst behouden dan zou ik Digitenne aanschrijven en hen verplichten tot maatregelen die leiden tot een goede ontvangst binnen een redelijke termijn of anders een vernietiging van de overeenkomst met daarbij teruggave van dat deel van het abonnementsgeld dat gaat over de periode van geen of zeer slechte ontvangst.
Je hoeft daarvoor je kastje + binnenantenne niet terug te geven. Dat is jouw eigendom en met een harkantenne kun je nog altijd Ned 1,2 & 3 ontvangen + TV-Noordholland.

Grootvader

michelle1505
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2007 21:00

Re: digitenne, hoe is het nu met de ontvangst?

Ongelezen bericht door michelle1505 »

Ah, ok bedankt. Ik woon nog geen 15 minuten van de RAI en helaas dus ontzettend ver van het IJ. Het rare is dat ik net UPC heb besteld en vanaf die avond deed digitenne het weer (beter) alleen ned 1.2.3. zijn nog heel slecht. Maar ik denk dat ik toch weer over ga op UPC dan heb ik alles in 1 keer (ik twijfel nu wel omdat Digitenne het nu wel doet maar ja.)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: digitenne, hoe is het nu met de ontvangst?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Voor die mensen die in de buurt van die RAI wonen en daar met Digitenne problemen hebben kunnen een buitenantenne best richten op het IJ.
Die zender is sterk genoeg om ook vanuit Amsterdam Zuid toch ontvangst te krijgen.
Ik zou zeggen, probeer eens goed uit want UPC als alternatief?
Lees daar eerst maar eens alle artikelen over die op dit forum en op Vara Kassa-Online zijn verschenen!!!
Mijn advies; een aangetekende brief naar UPC dat u er van af ziet.
Als UPC dwars ligt (en daar heeft u een zeer grote kans op!!) dan is een overeenkomst pas geldig als deze bij de Kamer van Koophandel is ingeschreven.Bovendien heeft u in veel gevallen (afhankelijk hoe e.e.a. gegaan is) 8 dagen bedenktijd.

'k Zou zeggen; succes. En laat nog eens horen hoe het gegaan is.

Grootvader

Gesloten