LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne: schandalig!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Kleefje
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2008 19:05

Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door Kleefje »

Ik ben boos en moet even mijn frustatie m.b.t. KPN van mij af schrijven!
Op 13 aug jl. een proefpakket ontvangen van KPN. Op 22 aug jl. werd het pakket thuis bezorgd en zijn wij het gaan proberen.
Veel storingen etc, dus op 18 sept eerst geprobeerd telefonisch contact te krijgen met KPN zodat ik kon opzeggen.
Ik kwam er niet doorheen, dus per email geprobeerd. Na een hoop heen en weer gemaild, werd mij bevestigd dat mijn opzegging was verwerkt en KPN mij zou bellen om het pakket op te komen halen.
( Je hebt nl. een retournummer nodig). En ik hoorde maar niets, tussendoor weer mailen en ik kreeg te horen dat het door drukte wel even kon duren maar ik geduld moest hebben. Ik dacht maakt het uit, mijn opzegging is verwerkt.
Vandaag gebeld met KPN en na 15 minuten contact. Krijg ik doodleuk te horen dat er geen opzegging bekend is. Je alleen telefonisch kan opzeggen en het dus niet per mail kan.
Op de vraag hoe het dan kan dat mij meerdere malen iets anders verteld is per mail, werd alleen maar gezegd:"Ik moet mij aan de algemene voorwaarden houden".
Uw abonnement is 13 aug ingegaan, dus was u te laat en u zit er nu een jaar aan vast! :(
En dat terwijl ik het pakket pas op 22 aug heb ontvangen?
Er was werkelijk geen woord meer tussen te krijgen en ik ben echt boos!
Daarbij is er al totaal 40 euro aan abonnementkosten, eenmalige kosten etc van mijn rekening afgeschreven.
Ja, echt een gratis maand digitenne op proef, moet je ook doen!!

Ik ben nu van plan al mijn mail uit te printen en een hele boze aangetekende brief naar KPN te sturen. Of het helpt weet ik niet, maar ga het zeker proberen.
Zijn er nog mensen die hier ook ervaring mee hebben?

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door lammi »

ehh, je kunt toch per maand opzeggen toch? of heb ik dat mis?

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door jelle. »

ehh, je kunt toch per maand opzeggen toch? of heb ik dat mis?
Nee na de maand op proef is het een jaarcontract, daarna maandelijks opzegbaar.

Marietta
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2008 18:32

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door Marietta »

Nou ik was ook verrast door de afschrijving vandaag. Digitenne de eerste maand op proef en dus gratis en daarna 7,50 per maand. Hebben ze dus nu al 29,75 afgeschreven!! 20 voor de entreekosten (in de folder niets over vemeld) en 9,75 voor de maand. Ik heb digitenne nu 5 weken in gebruik. Zij schrijven dus ook vooraf al van je rekening + dat er nergens is vermeld dat de kosten van 7,50 naar 9,50 per maand zijn gegaan. Mag dat zomaar, je gaat toch in op de aanbieding die ze je geven!! :cry:

Kleefje
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 okt 2008 19:05

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door Kleefje »

Ik ben nu eindelijk naar meerdere telefoontjes en mailtjes door KPN gebeld. Duizendmaal excuses en er is een grote bos bloemen bij mij thuis gezorgd.
Digitenne is stopgezet maar ik zit nog steeds op de terugboekingen van het abonnementsgeld te wachten.
Inderdaad werd bij mij ook de eerste keer iets van € 20,00 entreekosten in rekening gebracht en hier is nooit iets over verteld.
Al met al ben ik er nu eindelijk van af!

Marietta
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2008 18:32

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door Marietta »

Sterker nog, ik zie nu weer een reclame op de tv over digitenne dat het 7,50 per maand kost! Waarom betaal ik dan 9,75! Ik ga de automatische afschrijving storneren en maandag direct bellen!!

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door jelle. »

Welk bedrag staat er op de factuur (die heb je per e-mail gekregen)? Misschien verklaart dat het. Het abonnement zelf is inderdaad 7.50 euro.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Mensen, als jullie nu eerst eens objectief zijn ipv meteen te mopperen.
Als mensen in de winkels waar jullie Digitenne aanschaffen je niet op de hoogte stellen van de entreekosten, daar kan KPN niets aan doen.
Verder is het bedrag op de 1e factuur altijd wat hoger aangezien je er vaak net iets meer dan een maand gebruik van maakt.
Bijvoorbeeld: begonnen op 14 november, dan krijg je als 1e rekening een rekening voor december en de 2 weken van november. Daarna zal het gewoon maandelijks zijn.

En Digitenne 9,50? Nee hoor, gewoon 7.50

Marietta
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 nov 2008 18:32

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door Marietta »

Ik heb digitenne genomen door een actie van KPN zelf hoor! Hier in onze stad was het nu ook te ontvangen en dus te proberen. De eerste maand gratis en daarna 7,50 per maand. In de folder en telefonisch stond er NIETS over de 20 euro entreekosten en de maand gaat in vanaf het moment van leveren of aansluiten (?). Dus de kosten kun je vanaf die datum per maand gaan berekenen hoor. Ook heb ik helemaal niets per e-mail ontvangen een factuur o.i.d. Die krijg ik wel voor de breedbanddiensten per mail. Waar ik overigens geen klachten over heb hoor. Dat gaat prima. Maar er zijn nog teveel onduidelijkheden over digitenne.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door jelle. »

Die 20 euro entreekosten staan gecommuniceerd in elke Digitenne folder die ik ken, weliswaar mogelijk in de "kleine lettertjes".

Welke emailadres heb je dan opgegeven met het aanvragen? Check het contract eens wat je mee hebt gekregen, daar staat ie als het goed is op.

don daniel
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2008 22:03

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door don daniel »

Beste mensen,
Ik ben juli op me zelf gaan wonen en wilde graag digitale televisie hebben en zag de reclame van digitenne.
Ben toen naar de belcompany geweest en een pakket aangeschaft.
Gezien ik langs het spoor woon kreeg telkens dat me beeld stoorde als er een trein passeerde.
Heb na een week gebeld (na een aantal keer proberen) hebben ze mij een retour nummer gegeven en heb het pakket terug gestuurd.
Tijdje daarna een brief gekregen dat alles netjes is aangekomen en het abonnement is opgezegd.
Enige kosten die ik heb gehad is het bellen naar KPN, geen abonnementskosten of wat dan ook.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door jelle. »

Beste mensen,
Ik ben juli op me zelf gaan wonen en wilde graag digitale televisie hebben en zag de reclame van digitenne.
Ben toen naar de belcompany geweest en een pakket aangeschaft.
Gezien ik langs het spoor woon kreeg telkens dat me beeld stoorde als er een trein passeerde.
Heb na een week gebeld (na een aantal keer proberen) hebben ze mij een retour nummer gegeven en heb het pakket terug gestuurd.
Tijdje daarna een brief gekregen dat alles netjes is aangekomen en het abonnement is opgezegd.
Enige kosten die ik heb gehad is het bellen naar KPN, geen abonnementskosten of wat dan ook.
Da's dan ook de gebruikelijke gang van zaken ;)

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door stekel »

Afgelopen zaterdag gaf mijn digitenne kastje de geest. Ik belde de servicedesk en die deelde mee over 3 of 5 werkdagen krijgt u een nieuw kastje toegestuurd. Na mijn vraag om dat even om te ruilen in een primafoon winkel zei die mevrouw "we hebben 700.000 klanten dus dat gaat niet U kunt wel een proefpakket ophalen en nadat u uw nieuwe kastje ontvangen heeft kunt u het kastje weer terugbrengen naar de primafoonwinkel". Nou, dat heeft niet mijn voorkeur. "Dan wacht u toch op het kastje meneer". Wat een service van KPN.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door jelle. »

Afgelopen zaterdag gaf mijn digitenne kastje de geest. Ik belde de servicedesk en die deelde mee over 3 of 5 werkdagen krijgt u een nieuw kastje toegestuurd. Na mijn vraag om dat even om te ruilen in een primafoon winkel zei die mevrouw "we hebben 700.000 klanten dus dat gaat niet U kunt wel een proefpakket ophalen en nadat u uw nieuwe kastje ontvangen heeft kunt u het kastje weer terugbrengen naar de primafoonwinkel". Nou, dat heeft niet mijn voorkeur. "Dan wacht u toch op het kastje meneer". Wat een service van KPN.
Wat had je dan verwacht, dat ze zomaar iedereen die zegt dat z'n kastje kapot is een nieuwe tuner mee gaan geven?

Je moet begrijpen dat Primafoon een verkoop- en servicepunt is, geen reparatiepunt. Ze (we) kunnen niet controleren of iets kapot is wat er mee mis is, hoewel af en toe een tuner wel wordt omgeruild voor een nieuwe (op vertoon van de kassabon natuurlijk).

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door stekel »

Hallo Jelle, ik belde met de servicedesk en die vroeg of ik de steker er uit wilde halen en er weer in wilde doen met de vraag brand het rode lampje nu? Nee mevrouw zei ik, dan sturen we u een nieuw kastje zei de mevrouw van de servicedesk. Op mijn vraag kan ik dat dan ook in een primafoonwinkel ophalen was het antwoord nee meneer. Tot vandaag nog geen kastje ontvangen. Met deze service in gedachte denk ik weer terug te gaan naar de kabel.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door jelle. »

Het is me niet echt duidelijk welk punt je wil maken... nogmaals: ze kunnen toch moeilijk iedereen die zegt dat z'n kastje kapot is een nieuwe gaan meegeven? Da's wel heel makkelijk 90 euro 'winnen'.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door stekel »

Beste Jelle, Ik wil helemaal geen punt maken alleen wil ik zeggen dat mijn kastje de geest gaf. Gisteren het andere kastje ontvangen. Lezen is ook een kunst! Trouwens wat bedoel je met 90 euro winnen? Ik stuur het kastje gewoon retour hoor! Ik ben te goeder trouw wat moet ik met een kastje dat niet meer werkt,en ik heb maar 1 smartcard. Geef daar eens antwoord op Jelle. Het enige wat ik vervelend vind is dat ik bijna een week zonder ontvangst zit.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door stekel »

Beste Jelle, Je moet me niet van dingen beschuldigen die op niks gebaseerd zijn. Groeten.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door jelle. »

Ik beschuldig je helemaal nergens van, lezen is voor jou blijkbaar ook een kunst.

Whatever verder, geen zin/tijd/moeite om hier verder op in te gaan.

Gurbe
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:52

Re: Digitenne: schandalig!

Ongelezen bericht door Gurbe »

Stekel, omdat jij geen enkele moeite wil doen ga je wel zitten klagen over kpn.VREEMD.Je had direkt een kastje kunnen halen(die moet je natuurlijk weer terug stuuren(en dat vind jij al te veel werk))dus je kiest er zelf voor om te wachten.Waarom klaag je hier dan?

Gesloten