LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2007 17:16

digitenne

Ongelezen bericht door [email protected] »

geachte redactie ik kreeg een mailtje van kpn dat ze het signaal van digitenne hd gaan maken en hierbij zou de oude tv ontvanger niet meer functioneren dat zou per regio in fases gaan gebeuren en in mijn regio in februari 2019 en dan kon ik hem gratis !! omruilen
maar nou komt het addertje in het verleden waren het allemaal koopkastjes maar nu is alles huur dus je begrijpt het al als ik de ontvanger (gratis) om wil ruilen moet ik 5 euro in de maand voor de huur van de ontvanger betalen dat is toch niet gratis
ik ben al zo lang klant van kpn ik heb al jaren kpn compleet op glasvezel waarbij digitenne gratis in mijn abonnement meegenomen is
ik ben voor de rest zeer tevreden maar dit snap ik niet ik heb ook met Kpn gebeld maar die aardige meneer kon me ook net verder helpen .ik wil weten of ze dat zomaar kunnen doen groet Rob

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gratis bestaat niet. Gratis krijg je nergens TV.
Verwijder je email adres uit je naam. Dit is een openbaar forum anders krijg je veel te veel gratis aanbiedingen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: digitenne

Ongelezen bericht door mahadma »

ik wil weten of ze dat zomaar kunnen doen,

Ja, dat kunnen ze, tijden en techniek veranderen in de loop der tijd, daar doe je niets aan.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij kunt één kastje gratis omruilen, als u meer digitenne kastjes wil hebben naast KPN compleet kost u dat € 5,00 per maand.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: digitenne

Ongelezen bericht door 16again »

Net gechecked op onderstaande link, ook de eerste ontvanger kost 5 euro p/m, waardoor je gewoon duurder uit ben.
https://www.kpn.com/service/televisie/d ... cetool.htm

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En heeft bij KPN bij compleet recht op twee ontvangers. Als men één ontvanger heeft voor thuis, mag die andere een digitenne ontvanger zijn en is dan “gratis”.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: digitenne

Ongelezen bericht door 16again »

Het account wat ik checkte (familielid) heeft nu 3 actieve "gratis" digitenne ontvangers, dit terugbrengen naar 1 nieuwe ontvanger kost 5,- p/m extra.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij zal dan één gratis ontvanger hebben, er twee hebben bijgekocht, en hij zal drie “gratis kaartjes hebben.

Bij een vriend vindt binnenkort ook de omruil plaats. Heeft thuis KPN compleet, plus Digitenne voor aan boord, plus een gekocht kastje voor de kinderen. Hij krijgt van KPN gratis één nieuw kastje, tweede kan hij huren voor € 5,00.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Berteman »

[email protected] schreef:
27 okt 2018 10:10
geachte redactie ik kreeg een mailtje van kpn dat ze het signaal van digitenne hd gaan maken en hierbij zou de oude tv ontvanger niet meer functioneren dat zou per regio in fases gaan gebeuren en in mijn regio in februari 2019 en dan kon ik hem gratis !! omruilen
maar nou komt het addertje in het verleden waren het allemaal koopkastjes maar nu is alles huur dus je begrijpt het al als ik de ontvanger (gratis) om wil ruilen moet ik 5 euro in de maand voor de huur van de ontvanger betalen dat is toch niet gratis
ik ben al zo lang klant van kpn ik heb al jaren kpn compleet op glasvezel waarbij digitenne gratis in mijn abonnement meegenomen is
ik ben voor de rest zeer tevreden maar dit snap ik niet ik heb ook met Kpn gebeld maar die aardige meneer kon me ook net verder helpen .ik wil weten of ze dat zomaar kunnen doen groet Rob
Ik weet niet precies hoe het met de abonnementsvoorwaarden zit maar een geschikte ontvanger voor de nieuwe Digitenne uitzendtechniek (DVB-T2) is bij diverse webshops al voor minder dan € 50 te koop. Wellicht de moeite waard om te overwegen.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En kan je daar meer dan Ned. 1, 2 en 3 op ontvangen? Lijkt me niet.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: digitenne

Ongelezen bericht door 16again »

De nieuwe digitenne kastjes hebben "ingebakken" smartcard.
Zolang KPN niet meewerkt aan activeren zelf aangeschafte ontvanger (ipv zoals vroeger smartcard leveren) , heb je weinig aan een zelf aangeschaft kastje

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Berteman »

Lady1234 schreef:
27 okt 2018 20:45
En kan je daar meer dan Ned. 1, 2 en 3 op ontvangen? Lijkt me niet.
Ja, alleen NPO 1, 2 en 3 zijn FTA (Free to Air), dus met geschikte ontvanger vrij te ontvangen, maar om uit reclame-inkomsten gefinancierde zenders te bekijken moet men in Nederland een abonnement nemen, dus betalen om reclame te kunnen bekijken.



https://www.digitenne.nl/blog/gratis-tv-kijken/
Laatst gewijzigd door Berteman op 27 okt 2018 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat weten we dus.

Contact 1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2018 22:20

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Contact 1950 »

Het is een trieste bedoeling met die verandering van Digitenne
Ben al jaren klant tevreden maar moet mijn smartcard uit mijn tv wat zo makkelijk en handig was
En krijg ik weer zo.n stom kastje met draad en kabel adapter en A B
Allemaal ontsierende troep die je moet gaan aansluiten met de nodige ongemakken
Daarbij ook nog dat Ned 1 2 3 en regionale niet meer vrij te ontvangen zijn
Waarom kan dat in dvbtv2 niet gehandhaafd blijven
En dit alles met een nieuwe smart card
Maar nee naar de wensen van de klant wordt geen rekening gehouden
Klant is al lang geen koning meer
Er is in dit forum veel kritiek over de werkwijze van KPN Digitenne
En het laatste woord is hier nog niet over gesproken
Ze zijn nu in Groningen en Drenthe met de uitrol bezig en daar zijn al diverse klachten over de ontvangst
Volgend jaar mei zou Zuid-Holland pas aan de beurt zijn we wachten verdere ontwikkelingen e d. Af
Kijk dat ze de zaak vernieuwen met H D tv is een goede zaak
Maar dit ten koste laten gaan van de gebruik vriendelijkheid van het product
En dat ook nog eens voor zo.n 2e kastje ( wat al een doorn in het oog is ) ook nog een 5 euro p maand moet gaan betalen
Is 60 euro p jaar. Is best veel
En ik vrees dat het daar niet bij blijft
Ooit ben ik bij Digitenne begonnen voor 7.50 p maand
Betaal nu al 15,50 p maand
Ik snap wel dat kosten omhoog gaan.
Maar ga dan niet de consument beperken en keuzes beperken
Maar er kan nog veel gebeuren en corrigerende besluiten worden genomen
Misschien ten gunste van. Ons Digitenne klanten
Ik blijf het op de voet volgen ook de technische aspecten. Net als bij DAB
Met dank veel aandacht joop S

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ned 1,2,3 en regionale TV blijft volgens mij free to air. Daarbij zijn bij mij ca 10 Duitse zenders plus twee Belgische zenders. Die Belgische gaan geloof ik verdwijnen. Dit is erg afhankelijk van de locatie. Ontvanger voor de nieuwste technieken free to air kost 30-50 euro.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: digitenne

Ongelezen bericht door blont007 »

30 tv zenders voor 15,50 p/m en dan nog huur voor zo`n box van 5 euro, kom op zeg dat kan toch beter.

Schotel op Astra richten, box van Aliexpress 70 euro, pakket vind je wel op internet voor 69 euro p/j... en je hebt 200 zenders of zo! Internet aansluiting en je hebt HD kwaliteit TV.

Niet doorvertellen hoor, maar half Nederland doet het zo. Neem eens een kijkje bij satelliet forums en steek uw licht daar eens op.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, 200 free to air. Fijn maar dat is niet wat men wil zien.

En een pakket voor € 69? Noem eens een naam.

Ik denk dat driekwart of nog meer aan de kabel hangt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: digitenne

Ongelezen bericht door renewouters »

blont007 schreef:
08 nov 2018 17:40
30 tv zenders voor 15,50 p/m en dan nog huur voor zo`n box van 5 euro, kom op zeg dat kan toch beter.

Schotel op Astra richten, box van Aliexpress 70 euro, pakket vind je wel op internet voor 69 euro p/j... en je hebt 200 zenders of zo! Internet aansluiting en je hebt HD kwaliteit TV.

Niet doorvertellen hoor, maar half Nederland doet het zo. Neem eens een kijkje bij satelliet forums en steek uw licht daar eens op.
Half Nederland? Ik denk dat je eens uit je bubbel moet komen.

blont007
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 sep 2018 20:24

Re: digitenne

Ongelezen bericht door blont007 »

Het maakt mij niet uit, blijf lekker aan de kabel hangen voor veel geld. Erger nog, de halve wereld doet het op deze manier... het is een beetje illegaal maar in sommige landen breekt nu eenmaal nood de wet dus daar is het gewoon 100 % normaal.

Dus helaas, ik kan geen namen noemen maar met een beetje creativiteit kom je er zeker uit. En geen 200 FTA zendertjes natuurlijk maar gewoon full HD.

Succes, en als je het niet begrijpt of wil begrijpen...laat lekker links liggen. Ik geef alleen maar een TIP.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: digitenne

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Humbug dus. En als u aan de dreambox refereet, daar heb je dus zelfs geen pakket voor nodig.

Gesloten