LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Draadloze scart op decoder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Draadloze scart op decoder

Ongelezen bericht door denmar »

Wie weet of je dit kan gebruiken op een decoder van tele2?
Wat ik dus zou willen is dat ik de decoder afstel op een voetbalwedstrijd en dat ik dat kan zien op de TV in de slaapkamer door middel van die draadloze scart. Ik weet wel dat je dan niet kan zappen maar dat vindt ik dan geen probleem. En misschien bestaat er wel een systeem met draadloze scart met 1 zender en 2 ontvangers zodat je toch op 2 TV kan kijken en daarbij de mogelijkheid is voor een systeem waarmee je de afstandbediening door de muren heen kan bedienen. Even voor de duidelijkheid, ik heb er ook nog gewoon analoge kabel bij voor gewoon TV kijken. Het gaat er dus gewoon om om boven ook te kunnen kijken naar een voetbalwedstrijd zonder een kabel te trekken. Wie weet of dit allemaal zou kunnen en hoe? m.v.g.

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: Draadloze scart op decoder

Ongelezen bericht door Redje »

Er zijn in de handel diverse draadloze zender/ontvangers.
Zo heb ik zelf bijv zo'n zender op de dvd speler beneden aangesloten (via scart aansluiting) en boven heb je dan een ontvanger waar ook weer een scart aansluiting op zit. Maar je zou de zender dus ook heel goed op de scart uitgang van de decoder kunnen aansluiten.

Je hebt ze in diverse soort en prijsklassen en de kwaliteit van de verbinding is niet altijd even goed, sommigen geven veel storing. Mediamarkt heeft over het algemeen wel meerdere merken in het assortiment.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Draadloze scart op decoder

Ongelezen bericht door Marssjo »

Met een Powermid XL van Marmitek (2 piramides waarvan 1 de zender en de andere de ontvanger is) kan je (draadloos) vanuit een andere kamer je apparatuur in bijv. de woonkamer dmv je afstandsbedienig bedienen.
Als je nou je Tele2 decoder aansluit op een videorecorder dmv een scartkabel en achter de antenne-uit van je videorecorder een splitter plaatst waar je de coaxkabel welke naar je slaapkamer gaat op aansluit. Dan is het alleen nog je tv op de slaapkamer instellen op het UHF kanaal van je videorecorder (standaard meestal kanaal 37) en je videorecorder op de AV ingang (Scart) zetten waarop je Tele2 decoder is aangesloten. Meestal gebruik je Scart2 daarvoor omdat Scart1 naar je tv gaat. Dan heb je boven ook voetbal op je tv.

Gesloten