LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekening UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door smb »

Ik heb 1 maand geleden UPC basis TV abonnement opgezegd.
Keurig op tijd voor de kwartaalnota die per eind september komt voor de periode oktober t/m december.
Dat dacht ik. 1 maand is niet genoeg voor UPC om mijn opzegging administratief te verwerken.
Kreeg e-mail dat ik wel de nota moest voldoen om "problemen" te voorkomen ook al kwam deze na de maand opzegging.
En de nota kwam!
Verrekening maximaal 40 dagen na afloop van de abonnementsperiode, volgens de voorwaarden.
Dus ontvang ik het teveel betaalde vanaf vandaag terug rond 10 februari 2012.
Jaren geleden heb ik "problemen" gehad met UPC met de internetverbinding. En deze ook opgezegd. Nu eindelijk op mijn adres digitenne beschikbaar is, kan ik nu ook het TV abonnement opzeggen. Want van UPC wil ik graag af.
Moet ik echt UPC financieren tot februari 2012?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Als je contract een jaar duurt tot februari, dan wel.
Maar, als je al langer dan een jaar geleden een abonnementswijziging hebt doorgevoerd, heb je nu een maand opzegtermijn.

Ik betaal per maand en jij per kwartaal zoals ik begrijp?

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door smb »

Ja, ik betaal per kwartaal. Kon niet anders als je alleen een basisabonnement TV had. Volgens de voorwaarden wordt er verrekend maximaal 40 dagen na afloop van de betalingstermijn, dus 40 dagen na 31 december.
Inderdaad kon ik nu per maand opzeggen omdat het jaarabonnement al 5 jaar liep, maar dat zegt niets over de betalingstermijn.
We hadden 5 jaar geleden ook een internetabonnement, dat gaf problemen plus verhoogde ze zelfs tussentijds telkenmale het abonnement met enkele euro's dus heb ik opgezegd. Kregen natuurlijk geen restitutie en ook de borgsom retourneerde UPC niet. Uiteindelijk naar de winkel gegaan met modem en alles op papier laten zetten. Kregen ook toen lange tijd daarna pas verrekening.
Kijk om dit soort redenen wil ik gewoon geen klant zijn van UPC.
Maar wat doe je hieraan?
Nu toch de nota betalen terwijl mijn abonnement vandaag is afgelopen en ik ook geen TV ontvangst meer heb? En geld pas terugkrijgen rond 10 februari 2012?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

In dat geval is het redelijk standaard dat, om problemen te voorkomen, je de periode vooruit betaald en dat het achteraf verrekend wordt volgens mij.
Misschien dat iemand wie hier echt chocola van kan maken dit kan toelichten?

Merel30
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2011 15:21

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Merel30 »

Ik had ook zo,n soort probleem. Ik had mijn abonnement van upc basis tv op 1 juni opgezegd. Na contact met de klantenservice zeiden ze tegen mij dat mijn abonnement afliep op 1 juli en dat was precies voor de nieuwe kwartaal nota, en dat er dus geen afschrijving meer plaats zou vinden. Echter op 3 juli zie op bij online bankieren dat ze dus wel degelijk weer voor 3 maanden hebben afgeschreven. Ik heb dat bedrag laten storneren en contact opgenomen met de klantenservice. In eerste instantie deden ze moeilijk en zei de meneer aan de telefoon dat ik daar mee in de problemen zou komen. Daarna verbonden ze me door naar de financiele afdeling en die meneer vertelde mij dat het prima was dat ik het bedrag had gestorneerd omdat het inderdaad vreemd is dat je eerst moet betalen voor iets wat je niet meer hebt en daarna moet wachten totdat je geld is terug gestort. Maar hij vertelde me wel dat ik toch nog één dag moest betalen omdat het abonnement afliep op de eerste van de maand. Daar zou ik dan een acceptgiro voor krijgen, prima. Nu kreeg ik vorige maand de acceptgiro voor een bedrag van jawel 0,01 cent!! De acceptgiro zelf en het frankeren zijn vele malen duurder.

Kan je zelf ook gewoon het bedrag storneren en hun daarvan op de hoogte stellen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door ciske »

Kan je zelf ook gewoon het bedrag storneren en hun daarvan op de hoogte stellen?
dat zou mijn eerste gedachten ook zijn, maar lijkt mij in de situatie van TS niet verstandig, bij jou werd er afgehouden terwijl je geen diensten meer van ze had.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door smb »

Ik heb geen automatische inkasso, dus moet zelf opdracht geven voor automatische inkasso voor 10 oktober a.s.
Het begeleidende briefje meldt, dat ik om "problemen te voorkomen" beter kan betalen. Ik krijg het immers toch terug.
Ja, ja, maar pas over 4,5 maand!
En het abonnement is al afgelopen en ik heb ook geen TV ontvangst meer.
Ik krijg dus nu al 1 week restitutie, zonder dat ik de nieuwe nota heb betaald.
Wie heeft ervaring met dit soort situatie door niet te betalen?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door ciske »

Wie heeft ervaring met dit soort situatie door niet te betalen?

met dit soort dingen opletten , beter betalen onder protest , (ken je er bij vermelden) dan een incasso op je nek krijgen.

daar zijn ze heel snel mee en dan ben je nog duurder uit, ik snap je frustatie, heb zelf ook toestanden met een provider en zou zelf ook het liefst mijn geld storneren of niet betalen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door agro »

Als je bewijs hebt dat op 30 sept abonnement eindigt heeft het geen zin om heb volgende kwartaal nog te betalen.
Je hebt geen enkel abonnement dan nog bij upc, dus wat kunnen ze je dan nog maken, afsluiten kunnen ze je in ieder geval niet en ook het dreigen daarmee zal je een worst zijn, je hebt immers niets meer van ze.

Het enige wat ze zouden kunnen doen is een incasso buro op je af sturen, 1x een kopie van de bevestiging welke je van upc hebt dat het abonnement op 30 sept is beëindigd en ook ben je daar dan vanaf.

Waarom zou je moeten betalen voor iets wat je niet meer hebt, en vervolgens ook nog eens 4 maanden moeten wachten eer je het terug krijgt, als je het al met 4 maanden terug krijgt.
Heb zelf andere ervaringen, heb meer dan 4 jaar moeten wachten op teruggave borg modem, en dat pas na talloze verzoeken hiertoe.

succes toegewenst, en proficiat dat je je kan verlossen van het gespuis dat upc heet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

agro schreef:Als je bewijs hebt dat op 30 sept abonnement eindigt heeft het geen zin om heb volgende kwartaal nog te betalen.
Je hebt geen enkel abonnement dan nog bij upc, dus wat kunnen ze je dan nog maken, afsluiten kunnen ze je in ieder geval niet en ook het dreigen daarmee zal je een worst zijn, je hebt immers niets meer van ze.

Het enige wat ze zouden kunnen doen is een incasso buro op je af sturen, 1x een kopie van de bevestiging welke je van upc hebt dat het abonnement op 30 sept is beëindigd en ook ben je daar dan vanaf.

Waarom zou je moeten betalen voor iets wat je niet meer hebt, en vervolgens ook nog eens 4 maanden moeten wachten eer je het terug krijgt, als je het al met 4 maanden terug krijgt.
Heb zelf andere ervaringen, heb meer dan 4 jaar moeten wachten op teruggave borg modem, en dat pas na talloze verzoeken hiertoe.

succes toegewenst, en proficiat dat je je kan verlossen van het gespuis dat upc heet.

UPC en alle andere providers en zelfs C D hebben leveringsvoorwaarden en opzegtermijnen vlg het aangegaan contract,ik denk dat TS eens op mijn upc moet kijken na de looptijd van zijn abbo, om iemand gespuis te noemen gaat wel erg ver Agro :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door ciske »

vind je Henri ? bij mij is Alice gespuis mag Agro dan UPC gespuis vinden? ieder een eigen mening.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:vind je Henri ? bij mij is Alice gespuis mag Agro dan UPC gespuis vinden? ieder een eigen mening.
Jij hebt nog steeds ervaring met Alice :).
Agro leeft met UPC al meer dan 5 jaar in het verleden, hij/zij kan zich niet voorstellen dat er grote verbeteringen opgetreden zijn, zie het weinig aantal topics over UPC.
Ik zie heus zelf wel dat het soms flink mis gaat bij UPC, 1,5 jaar geleden gedurende een periode van 2 maanden veel troubles met phone en internet gehad metv talloze telefoons-mails- modems-monteurs etc, uiteindelijk de telefoonkosten betaald gekregen en 2 maanden geen abbo betaald :idea:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Henri42 schreef:
ciske schreef:vind je Henri ? bij mij is Alice gespuis mag Agro dan UPC gespuis vinden? ieder een eigen mening.
Jij hebt nog steeds ervaring met Alice :).
Agro leeft met UPC al meer dan 5 jaar in het verleden, hij/zij kan zich niet voorstellen dat er grote verbeteringen opgetreden zijn, zie het weinig aantal topics over UPC.
Ik zie heus zelf wel dat het soms flink mis gaat bij UPC, 1,5 jaar geleden gedurende een periode van 2 maanden veel troubles met phone en internet gehad metv talloze telefoons-mails- modems-monteurs etc, uiteindelijk de telefoonkosten betaald gekregen en 2 maanden geen abbo betaald :idea:

Ik heb ervaring met KPN, TELFORT, UPC en had ervaring met CASEMA, ZIGGO, DUTCHTONE, T-MOBILE, VODAFONE en dan nog alle water / electra en gas bedrijven en ga zo maar door.

Bij geen enkel bedrijf heb ik geaccepteerd dat ik nog moest betalen omdat HUN systeem het niet toeliet dat er een opzegging is geweest.
Je dient toch ook te betalen per ingaande abonnement, waarom dan niet stoppen als wordt gestopt?
Reken eens uit hoeveel duizenden mensen er over stappen per maand en hoeveel dit oplevert als wordt vertraagd.

Je kan 1,2,3 een abo aangaan en je hebt alles binnen enkele dagen binnen en geactiveerd ( problemen daar gelaten ) maar oh wee als je opzegt.....dan duurt het tig tijden.

Wie leeft er nu in het jaar krijt met dit soort administratieve processen ?

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door smb »

Mee eens.
Je bent razendsnel nieuwe abonnee en het duurt maanden voor ze je uitschrijven.
Met KPN internet heb ik zoveel problemen gehad, dat ik daar nooit meer in het systeem wil zitten. Mijn naam is niet geschikt voor KPN. Die komt zo vaak voor in Nederland dat KPN voor allerlei mensen met dezelfde naam van mijn bankrekening inkasseerde. Ook 3 jaar nadat ik moedeloos het abonnement had opgezegd. Uiteindelijk belandt bij klachtencommissie. Toen wist KPN het probleem razendsnel op te lossen met vergoeding voor de talloze telefoontjes en een bos bloemen.
Wel goede ervaring met overstappen van energiebedrijf. Gedaan via Vereniging Eigen Huis.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

smb schreef:Mee eens.
Je bent razendsnel nieuwe abonnee en het duurt maanden voor ze je uitschrijven.
Met KPN internet heb ik zoveel problemen gehad, dat ik daar nooit meer in het systeem wil zitten. Mijn naam is niet geschikt voor KPN. Die komt zo vaak voor in Nederland dat KPN voor allerlei mensen met dezelfde naam van mijn bankrekening inkasseerde. Ook 3 jaar nadat ik moedeloos het abonnement had opgezegd. Uiteindelijk belandt bij klachtencommissie. Toen wist KPN het probleem razendsnel op te lossen met vergoeding voor de talloze telefoontjes en een bos bloemen.
Wel goede ervaring met overstappen van energiebedrijf. Gedaan via Vereniging Eigen Huis.
een energie bedrijf is iets anders dan de gemiddelde provider :oops:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Henri42 schreef:een energie bedrijf is iets anders dan de gemiddelde provider :oops:
En wat is je punt ?? Een banaan smaakt niet naar een appel maar blijft fruit.

Blijkbaar had dit energeiebedrijf hun administratieve zaakjes beter geregeld dan o.a. UPC.
Aanmelden is zo gebeurd, afmelden duurt tijden....das het probleem.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door smb »

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Ik kan niet meer bij Mijn UPC. Die is kennelijk afgesloten. Precies op tijd, dat wel.
Maar kan dus nu ook niet meer de nota akkorderen voor inkasso.
Heb ze gemaild, wacht op antwoord.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

Teunbosseman schreef:
Henri42 schreef:een energie bedrijf is iets anders dan de gemiddelde provider :oops:
En wat is je punt ?? Een banaan smaakt niet naar een appel maar blijft fruit.

Blijkbaar had dit energeiebedrijf hun administratieve zaakjes beter geregeld dan o.a. UPC.Aanmelden is zo gebeurd, afmelden duurt tijden....das het probleem.

De energiebedrijven met hun verschillende namen hangen met draadjes aan elkaar vast, cq de klanten wordt een fopsteen voorgehouden.
Ik heb gelukkig geen ervaring bij het overstappen bij providers muv bij Vodafone echt een drama :oops:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Henri42 schreef:De energiebedrijven met hun verschillende namen hangen met draadjes aan elkaar vast, cq de klanten wordt een fopsteen voorgehouden.
Ik heb gelukkig geen ervaring bij het overstappen bij providers muv bij Vodafone echt een drama :oops:

Dus wel een beetje ervaring :wink:

Zie de vergelijking niet tussen energiebedrijven met verschillende namen en providers voor internet, bellen, tv niet ?? Deze hanteren soms geen verschillende namen binnen hun eigen organisaties ??

Ik heb wel ervaring met diverse providers / energiebedrijven en telecom bedrijven.
De providers en telecombedrijven blijven hopeloos achter tov de energiebedrijven welke weer andre steken laten vallen.

We raken offtopic, als je wilt discussieren over bovenstaande vergelijking......wel open een nieuw topic.

Hier gaat het om moeten doorbetalen aan UPC terwijl abo is stopgezet. Als ik stop met UPC en over ga op bv glasvezel wens ik ook niet nog te moeten betalen voor iets wat is gestopt.

Thats it.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: eindafrekening UPC

Ongelezen bericht door smb »

Heb bericht van UPC. Was niet duidelijk en moest nieuwe vraag precies tussen
een kadertje plaatsen. Snel antwoord terug:
Ja, Mijn UPC is inmiddels afgesloten en kan/hoeft dus de nota niet te akkorderen.
Het teveel betaalde van het afgelopen kwartaal krijg ik inderdaad bij de eindafrekening ergens 1e kwartaal 2012 terug.
Conclusie: wees nooit te vroeg met akkorderen van de nota. Wacht in ieder geval tot na verstrijken van de opzegtermijn, want UPC stopt dan toegang tot Mijn UPC. En dan kan je niet betalen ook al zou je willen!
Maar vooral, geef UPC nooit doorlopende automatische inkasso. Dan zouden ze wel het geld voor het nieuwe kwartaal hebben geinkasseerd.
Je moet het allemaal wel weten!
Iedereen dank voor de reacties.

Gesloten