LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mac_krispijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 jan 2006 17:52

Essent

Ongelezen bericht door mac_krispijn »

Heeft er iemand met digitale televisie van Essent?

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: Essent

Ongelezen bericht door DJD »

Ja hoor, TV-Home

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Essent

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik ook


Interessant he

crow27
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 18:02

Re: Essent

Ongelezen bericht door crow27 »

Ik heb ook TVHome.
Wil je weten of het bevalt? Ja, het bevalt prima :)

g eikenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:14

Re: Essent

Ongelezen bericht door g eikenaar »

hallo ik heb 3 maart digitaal kastje aangeschaft voor digilale ontvangst van at home heb mij keurig via internet aangemeld wat schets mijn verbazing 17 maart om 1 uur in de morgen weg digitale televisie ik smorgens gebeld met essent kreeg ik te horen dat ik nog niet aangemeld was ik moest me nog 1 keer aanmelden via internet en de kaart opsturen dus ik vrijdags beide uitgevoerd maandag weer gebeld ze zeiden toen dat ik dinsdag weer aangesloten zou worden 21 maart mooi niet ik vanmorgen weer gebeld kreeg ik te horen dat ze mijn kaartnummer van de smartkaart nodig hadden ik had dat niet bij de hand toen zeiden ze als u het heeft belt u dan maar terug ik nummer opgezocht van de smartkaart en ik weer bellen zegt ze nou mevrouw daar hebben we niks aan want we hebbben nog geen e mail of kaart ontvangen nu vraag ik mij af ben ik nu zo dom of zijn hun dat als ze niks aan het kaartnummer hebben waarom moet ik dan terugbellen? maar ik zit nu wel met de uitgave van het kastje wat ik aan moest schaffen maar kan er dus niet naar kijken omdat essent zogenaamt niks ontvangt via e mail zal mij benieuwen wanneer ik er gebruik van kan maken vriendelijke groeten geke

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Essent

Ongelezen bericht door kanovaarder »

1/ Aangetekende brief met bericht van ontvangst.
2/ Daarin Essent een termijn stellen dat de zaak opgelost moet zijn
3/ Hen aansprakelijk stellen voor de kosten en teruggave van de
dagen dat Essent u geen diensten heeft geleverd.
4/ Essent ervan in kennis stellen dat zolang Essent zich niet houdt aan
de overeenkomst tussen u en Essent u betalingen aan Essent
blokkeert (en dit ook doet) en weer overgaat tot het betalen als
Essent weer haar diensten levert zoals met haar overeengekomen is.
5/. Dat u de overeenkomst als nietig beschouwd als Essent niet binnen
de door u redelijk geachte termijn alsnog is overgegaan tot het
leveren van diensten zoals is overeengekomen.
6/ Dat alle kosten daaruit voortvloeiend door u op Essent verhaalt zal
worden.

Indien dit alles is gebeurt en Essent niet tot terugbetalen wil overgaan en het bedrag boven de 150,- euro uitgaat dan kunt u via het internet kontakt opnemen met;
NEDINCASSO
Een incassobureau dat werkt volgens het No cure- No pay principe en voor de aanvrager ook bij geen succes weinig financieel risico heeft.
Hoorguit zo'n 21,- voor de uitgaande brieven naar Essent.

Met vriendelijke groeten;

De Vrije Vogel.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Essent

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja, als het je hobby is. Je kan wel op je strepen gaan staan maar dergelijke grote bedrijven hebben studenten in dienst op de klachtenafdeling en die maken onderling grapjes over die zeikerds.


Laat mij eens iemand zien die een brief gekregen heeft met de tekst "sorry meneer, u hebt gelijk, wij hebben het consumentenrecht geschonden en zullen al uw gemaakte kosten vergoeden plus een bos bloemen".


Daaag....

Helicon
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 dec 2005 20:48

Re: Essent

Ongelezen bericht door Helicon »

De beeldkwaliteit is bij mij sinds een half jaar prima.
De helpdesk is waardeloos en niet ter zake kundig.
Je wordt van kastje naar de muur en omgekeerd gestuurd.

De meest praktische oplossing met grootste kans van slagen is:
Laat je uit het bestand van Essent verwijderen en meldt je dan opnieuw aan.

Sterkte!

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Essent

Ongelezen bericht door movieman »

LOL @ Captain Pervert. :twisted:

Je kunt inderdaad beter TNO bellen, daar zitten tenminste studenten die wel vakkennis in huis hebben. :D

Toevallig heeft mijn broer digitale TV van de (tegenwoordige) kalbelcom. Ik zie eerlijk gezegd geen verschil met de analoge kabel (die ik heb). Het enige voordeel is dat je een rammel nieuwe zenders erbij krijgt (maar die kun je ook gratis via satelliet ontvangen). Ik hoor veel negatieve verhalen over de service van Essent, maar mij hebben ze tot nu toe nog altijd keurig netjes behandeld. Het kan dus wel blijkbaar. Ik vind het uitermate jammer dat ze niet alle mensen een goede service bieden. Ik snap niet dat zulke grote bedrijven soms zo moeilijk doen. Het is toch een kleine moeite om goed te luisteren naar de klant en vervolgens gepaste actie(s) te ondernemen? Jongens neem nou eens een stapje terug en laat die arrogantie eens varen. Het is toch al erg genoeg dat de overheid niet naar de mensen luistert. Moet het bedrijfsleven daar aan meedoen? Ik denk het niet.

Groetjes. :wink:

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Essent

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Gisteren bij mijn schoonpa in Tilburg geweest. Hij heeft ook digitale tv van Essent en wat mij, en hem ook, opviel is dat het analoge beeld vele malen scherper is dan het zgn. digitale.

Verder is de decoder traag, de remote bagger en het tarief belachelijk.


Heb hem nog maar eens de site van CanalDigitaal laten zien.

Met het schaamrood op zijn kaken moest hij toegeven dat Essent hem naait.

Internet van Essent is al opgezegd, nu de rest nog ......

melisjuh
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2006 11:37

Re: Essent

Ongelezen bericht door melisjuh »

wij hebben straks al meer dan een jaar digitale tv van @home.
Wij hebben nog geen klachten gehad. een paar keer storing, maar dat heb jij bij slecht weer met de gewone kabel ook.

Wij hadden nog de 1 decoder van @home en hebben na een jaar een nieuwe :D decoder gekregen! omdat de andere niet alles meer kon ontvangen!

Beeld is heel goed.
en ook heb je af en toe een periode dat je gratis canal+ kunt kijken o.i.d.
wij hebben alleen het standaard pakket.
want eerst hadden we het extra pakket met de extra zenders, maar je kijkt toch het meest naar de reguliere zenders zoals rtl etc.
dan is eht zonde om elke maand +/- 10 euro te betalen terwijl je er haast niet naar kijkt!

Limbo
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2006 13:39

Re: Essent

Ongelezen bericht door Limbo »

Ook ik heb overhoop gelegen met Home.
Ik heb nu tele 2 compleet (39.95 euro per maand)inc. internet, telefonie en alle denkbare tv zenders.
Ik heb toen Essent gemailed dat ik per 1 april geen signaal meer wenste te ontvangen en hebben ze dat per post bevestigd(viel me trouwens nog mee).Maar ik heb nog steeds signaal van hun gniffel
dat betekende dus ook dat de automatische incasso stop zou worden gezet.
Totdat ik een aantal weken geleden via internetbankieren van de postbank weer zag dat ze die 14,59 euro weer hadden afgeschreven voor april.
Ik gelijk teruggeboekt en 5? boze emails naar hun gestuurd had met leesbevestiging maar geen enkele email heb ik een "gelezen"melding van gekregen.
Deze week werd ik wederom verrast op een wel zeer negatieve manier.
Essent stuurde mij een brief met de melding dat ze de automatische incasso geweigerd hadden bij de Postbank(verwondert me niets).
Ik klantenservice gebeld en werd nog bozer toen ik hoorde hoe ze daarop reageerden...pech gehad, excuses en ze zouden de afdeling incasso nog eens informeren.....kun je het voorstellen???? :evil:

Myneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:28

Re: Essent

Ongelezen bericht door Myneke »

Vertel mij wat, ik heb vijf maanden digitaal extra en Film1 van essent.
Samen met @home zou ik daar 40 euro per maand voor moeten betalen. Ik in de vijf maanden nog een enkele juiste factuur ontvangen.
Ik heb er een van 78 euro een van 28 euro een van 26 euro en nu een van 96 euro. Dus gebeld en gemaild en wat denk je ik heb geen Film1 meer en nog steeds geen juiste rekening. Ik krijg ook geen juist antwoord op mijn mail. Ik mail dat mijn rekening niet klopt en krijg als antwoord, wij zullen film1 direct stopzetten. Ik spreek toch geen chinees!
Heel frustrerend allemaal. De enige troost is dat ik duidelijk niet de enige ben.

Gesloten