LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiber Levert niet, reageert niet

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
hwever
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2016 22:34

Fiber Levert niet, reageert niet

Ongelezen bericht door hwever »

Ik wil een klacht indienen over Fiber NL, maar zou ook graag advies willen hebben.
Ik heb vandaag contact gehad met een advocaat. Die raadde me aan via social media te klagen en als dat niet werkt, verder te gaan met die advocaat.
Wellicht kunt u ook helpen? Fiber blijft in gebreke, levert niet, reageert niet, maar wil wel worden betaald.
Wellicht is zelfs het contract daarop ingericht, maar ook dan lijkt het me niet rechtsgeldig. Een contract moet altijd de N ederlandfse wet volgen, en redelijk zijn.
Het niet leveren, mag m.i. niet in het contract staan dat dat geen reden tot opzeggen is bijvoorbeeld.
Hieronder de brief aan de advocaat.

Ik wil graag u vragen of u kunt helpen met het volgende.

Wij hebben sinds ongeveer een maand een abonnement op Fiber. Internet en TV.
Internet werkte gelijk, TV werkte niet en werkt niet.
Ik klaag daar nu al een maand over, maar zonder reactie.
Het vervelende is dat Fiber niet per mail te bereiken is, maar alleen
- via chat: Dit vele malen gedaan, soms geen reactie, 1 of 2 keer suggesties, geen oplossing
- via klachtenformulier: dit meerdere keren gedaan. Slechts 1 maal reactie dat men het vervelend vindt dat ik dit zo beelf
- via bellen: veel keren gedaan. 1 keer afgewimpeld, 1 keer een ondersteuning en toezegging dat het binnen een paar dagen zou zijn opgelost (niet dus), en afgelopen vrijdag is mijn vrouw erg boos geworden.
In alle gevallen, 0 reactie

Uiteindelijk hebben we afgelopen dinsdag, 9 augustus de tv-kastjes met een begeleidende brief, aangetekend naar Fiber gestuurd en dat we het contract willen opzeggen wegens niet nakomen van de verplichting door Fiber.
Geen reactie

Vrijdagavond kreeg ik mail, als antwoord op mijn vraag van weken geleden, dat het contract niet ontbonden kon worden dus we 2 jaar lang moesten betalen.
Geen woord over het terugsturen, of de brief, of het telefoongesprek, laat staan een oplossing!

Ik vind het schandalig

Graag wil ik uw hulp om bij voorkeur het contract te beeindigen, dan wel het probleem snel te laten oplossen, en een of andere tegemoetkoming vanwege het niet reageren en de opgebouwde frustratie, en het feit dat we dus al 1 maand geen TV hebben!
Kunt u helpen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Fiber Levert niet, reageert niet

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Je hebt een stap overgeslagen. Je zou Fiber eerst officieel in gebreke moeten stellen met een termijn (bijv. 14 dagen) waar ze nog de tijd hebben om te leveren waarvoor betaald is. Daarna kun je het contract op grond van wanprestatie ontbinden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Fiber Levert niet, reageert niet

Ongelezen bericht door ciske »

Telefoontjes zijn terug te luisteren, vraag eens of het juridisch loket alsnog een brief schrijft en hoe dat zit met de betalingen. Denk dat een maand al genoeg is, om te ontbinden. succes.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fiber Levert niet, reageert niet

Ongelezen bericht door sjohie »

hwever schreef:Ik wil een klacht indienen over Fiber NL, maar zou ook graag advies willen hebben.
Ik heb vandaag contact gehad met een advocaat. Die raadde me aan via social media te klagen en als dat niet werkt, verder te gaan met die advocaat.
Wellicht kunt u ook helpen? Fiber blijft in gebreke, levert niet, reageert niet, maar wil wel worden betaald.
Wellicht is zelfs het contract daarop ingericht, maar ook dan lijkt het me niet rechtsgeldig. Een contract moet altijd de N ederlandfse wet volgen, en redelijk zijn.
Het niet leveren, mag m.i. niet in het contract staan dat dat geen reden tot opzeggen is bijvoorbeeld.
Hieronder de brief aan de advocaat.

Ik wil graag u vragen of u kunt helpen met het volgende.

Wij hebben sinds ongeveer een maand een abonnement op Fiber. Internet en TV.
Internet werkte gelijk, TV werkte niet en werkt niet.
Ik klaag daar nu al een maand over, maar zonder reactie.
Het vervelende is dat Fiber niet per mail te bereiken is, maar alleen
- via chat: Dit vele malen gedaan, soms geen reactie, 1 of 2 keer suggesties, geen oplossing
- via klachtenformulier: dit meerdere keren gedaan. Slechts 1 maal reactie dat men het vervelend vindt dat ik dit zo beelf
- via bellen: veel keren gedaan. 1 keer afgewimpeld, 1 keer een ondersteuning en toezegging dat het binnen een paar dagen zou zijn opgelost (niet dus), en afgelopen vrijdag is mijn vrouw erg boos geworden.
In alle gevallen, 0 reactie

Uiteindelijk hebben we afgelopen dinsdag, 9 augustus de tv-kastjes met een begeleidende brief, aangetekend naar Fiber gestuurd en dat we het contract willen opzeggen wegens niet nakomen van de verplichting door Fiber.
Geen reactie

Vrijdagavond kreeg ik mail, als antwoord op mijn vraag van weken geleden, dat het contract niet ontbonden kon worden dus we 2 jaar lang moesten betalen.
Geen woord over het terugsturen, of de brief, of het telefoongesprek, laat staan een oplossing!

Ik vind het schandalig

Graag wil ik uw hulp om bij voorkeur het contract te beeindigen, dan wel het probleem snel te laten oplossen, en een of andere tegemoetkoming vanwege het niet reageren en de opgebouwde frustratie, en het feit dat we dus al 1 maand geen TV hebben!
Kunt u helpen?
Je moet Tele2 eerst officieel in gebreke stellen, en daarbij een redelijke doch finale termijn (en dan praktisch redelijk, dat is doorgaans langer dan jouw onderbuik vindt) noemen waarbij ze eea op moeten lossen. Gezien het feit dat dit net een maandje speelt, en het velerlei oorzaken kan hebben, lijkt me 2 weken wel reëel. Zorg er wel voor dat je zo veel mogelijk bewijs/documentatie hebt, alleen refereren aan chats met de helpdesk wordt al gauw een hij zei/zij zei, en dan wint zo'n groot bedrijf het doorgaans. Dit hebben ze ook al aangegeven door te zeggen dat je zo, al schietend van de heup, niet even van een tweejarig contract af kan zien.

Pas na het verstrijken van die termijn, en wat heen en weer schrijven door evt een advocaat of rechtsbijstandverzekering, kan je op aangeven van hen, meestal onder vermelding van een retournummer en naar een specifiek retouren adres, dingen terug gaan sturen. Wat je nu hebt opgestuurd ligt vermoedelijk ergens op een bureau op de postkamer, waar ze niet weten wat ze er mee moeten, omdat de retourzending niet in te passen is in hun workflow. Dat is niet slim geweest van je.

Jullie zijn een gezamenlijk contract aangegaan, en dat betekent ook dat jij je naar hun procedures dient te voegen, en niet zomaar wat op kan gaan sturen.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Fiber Levert niet, reageert niet

Ongelezen bericht door Alex E »

MichielFRL schreef:Wat werkt er niet aan tv?
Goede vraag van Michiel, kon (en kan) je bijvoorbeeld wel analoge tv ontvangen? Zelf moet ik om digitaal tv te kunnen zien met de afstandbediening, die bij de tv hoort, via de toets 'AV' (waarna een 'bronlijst' getoond wordt) kiezen voor
'HDMI 1'. Aangezien jij de kastjes echter al teruggestuurd hebt naar Fiber valt dat nu niet meer te checken.

Gesloten