LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
norvug
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2006 14:19

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door norvug »

Ook hier is het bal sinds de update. Mijn beeldkwaliteit is slechter geworden niet zozeer dat het minder scherp is geworden maar sommige stukken van het beeld vallen af en toe weg.
een veel groter probleem is dat ik maandag nog alle zenders kon opnemen dinsdag werden dit er minder en nu vandaag kan ik alleen nog ned 1,2 en 3 opnemen. Ik heb een hd recorder en kijk vaak tv via deze recorder dit om de rclame mis te lopen. Wie heeft dit probleem ook? ik heb al aan de kpn 2 maal gemaild maar nog geen antwoord

eksoj
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jun 2005 10:21

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door eksoj »

Ik woon in een buitenwijk van Rotterdam. Ik heb prima beeld en goed signaal via de Twin tuner. Geen klachten dus.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ook hier geen klachten te melden. Overzetten ging perfect en het geluid en beeld zijn net zo goed als dat ze altijd waren.

Ninja
Berichten: 108
Lid geworden op: 24 apr 2005 14:21

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Ninja »

Wij wonen in Utrecht en hebben nog steeds problemen met ontvangst. Inderdaad zelfde als norvug schrijft dat stukken van het beeld wegvallen en soms ook geluid dat even wegvalt.
We hebben de decoder nog eens teruggezet naar fabrieksinstellingen en de zenders opnieuw opgezocht maar problemen blijven. Problemen zijn overigens wel bij beide decoders, leek er eerst op dat we in de woonkamer met twintuner geen problemen hadden, maar toch wel helaas. Opnemen gaat overigens wel goed.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Stanley »

Beeldkwaliteit is minder geworden, met name vaak thet wegvallen en bevriezen van het beeld. Ik denk dat het komt door inkeping van de bandbreedte.

Ik vraag me af wat KPN hiermee gaat doen... :?:

antoineta
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:47

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door antoineta »

hallo,

ik ben ook een van de vele mensen die heel veel problemen ondervind door de wijziging in de frequenties door kpn. Wij zijn al sinds het begin klant bij Digitenne en hebben nog nooit problemen gehad met onze zenders. Maar sinds kpn de frequenties heeft veranderd zijn wij zo goed als al onze nederlandse zenders kwijt. na 3 telefoontjes met kpn en digitenne en ruim 1 1/2 uur in de wacht te hebben gestaan ben ik nog geen stap verder. Niemand kan me precies vertellen waarom wij gewoon onze zenders kwijt zijn. wij hebben de decoders van Strong en volgens een medewerker van de primafoon zou het waarschijnlijk daar mee te maken hebben. Kortom, wij hebben dus andere decoders nodig om het signaal te kunnen ontvangen en worden dus nu op kosten gejaagd voor iets waar wij helemaal niets aan kunnen doen.

zijn er hier misschien nog mensen die een tip hebben om met onze huidige decoders wel de zenders weer te ontvangen?

Groetjes
Antoinet uit Almere

Sangre
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2006 22:49

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Sangre »

Ben ik de enige met het probleem dat mijn 2e uitgang niet meer werkt, van de twintuner sinds de update?

Ik heb nu alleen nog maar beeld op de TV-scart, en niet meer op mijn VCR scart.

verdorrie, nu klopt mn prisonbreak collectie op mijn HD recorder niet meer :(

wat heb je aan een hdd recorder, als na de update je 2e poort niet meer werkt?

jandevries
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 sep 2005 01:31

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door jandevries »

Antoineta of is het Antoinet ?

Ik ken de Strong ontvanger niet, maar heb je de instructies van KPN al opgevolgd?
Eerst de ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen, daarna de kanalen zoeken. Kijk in de handleiding van de ontvanger hoe dit moet.
Als de ontvanger de zenders niet automatisch kan vinden, probeer dan met de hand te zoeken.
In Almere moet je zoeken op de kanalen 21,23,34,57 en 64

Succes,

Jan

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door KPN »

Ze hebben nu ook nog de resolutie van de publieke netten verlaagd !!!
Dit waren de enige zenders met een normale resolutie.

De hoop dat het ooit nog wat wordt met Digitenne kun je nu dus voorgoed laten varen.

Heel erg jammer.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nog steeds nergens last van hier, beeld en geluid zijn nog steeds uitstekend te noemen.

judithj
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2006 09:18

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door judithj »

ik heb ook sinds de verandering op 26-27 november een ontzettend slechte ontvangst.
het beeld staat steeds stil , grote strepen door het beeld, constant blokken en dat gaat soms uren door met een regelmaat van om de halve minuut. ontzettend storend.
heb geen zin om kpn te bellen heb daar slechte ervaringen mee doen toch niets en gaat me hoge kosten opleveren voor het gebruik van de telefoon.

wij hebben 2 samsung ontvangers en een topfield gekocht bij de primafoon/kpn.
voor de verandering dus voor de 26e november hadden we een goede ontvangst.
wij wonen in den haag.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door KPN »

Ik had verwacht dat ze de zenders met de slechtste kwaliteit meer bandbreedte (voor betere kwaliteit) zouden geven na de uitschakeling van de analoge zenders.

Maar nee, ze verlagen de kwaliteit van de publieke netten die redelijk was in vergelijking met de andere zenders. De andere zenders zien er ook NOG ERGER dan voorheen uit, terwijl ik dacht dat dit niet kon.

De vrijgekomen frequenties zullen ze wel gaan gebruiken voor nieuwe diensten, die waarschijnlijk ook nep zijn, net zo nep als Digitenne zelf is.

Mensen laat zien dat jullie het hier niet mee eens zijn en zeg uw abonnement op. Neem straks ook geen nieuwe diensten van KPN af. Leer deze hebberige schoften nou toch eens een lesje!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

KPN was, is en blijft geweldig in mijn woonplaats. Ik ken meerdere mensen met telefoon, televisie en internet van KPN en niemand heeft klachten.

Ik vermoed echt dat het aan andere oorzaken ligt die buiten KPN liggen.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 04 Dec 2006 12:21 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

KPN was, is en blijft geweldig in mijn woonplaats. Ik ken meerdere mensen met telefoon, televisie en internet van KPN en niemand heeft klachten.

Ik vermoed echt dat het aan andere oorzaken ligt die buiten KPN liggen.
De te lage resolutie en de te lage bitrate zijn toch echt oorzaken die wel degelijk aan KPN liggen.
Het meest voor de hand liggend is, dat u niet zo goed ziet hoe slecht het is.
Niet iedereen heeft even goede ogen.

Op 1 frequentie hebben ze nu al 8 zenders zitten. Dit kan gewoonweg niet goed gaan.
NET5
Nickelodeon / Talpa
één
Canvas / Ketnet
BBC Prime
Discovery Channel
Eurosport
Private Spice

Telefoon (analoog en isdn) van KPN is inderdaad wel goed, maar zeker niet goedkoop. Het voip-gebeuren van KPN schijnt dramatisch te zijn voor veel klanten, die soms maanden zonder telefoon zitten.
Het internet van hun is ook belachelijk duur gezien de lage snelheden die ze bieden.

yvonne van dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 14:04

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door yvonne van dijk »

Het klopt dat de ontvangst van Digitenne na de Update waardeloos is.
Nederland 1,2,3 zijn zeer slecht tot niet te ontvangen. Deze drie zenders zitten alle op kanaal 33 570mhz. Waarschijnlijk storen ze elkaar.
Digitenne zegt dat dit niet kan en dat ik maar naar een dealer moet.
Alle tips voor opnieuw installeren, alles 1 uur uitzetten en noem maar op heb ik al tig keer gedaan. Volgens digitenne is het niet hun probleem maar snappen dat het niet klopt.
Je staat gemiddel een uur in de wacht en dan krijg je zo'n antwoord. Je kan hier dus helemaal niets mee!
Het probleem is dus nu dat de publieke omroep niet meer te ontvangen is. Is dit opzet ??????
Het klopt trouwens dat als je elke keer opnieuw zoekt steeds andere zenders krijgt. De ene keer betere ontvangst dan de ander keer. Net zolang doorgaan totdat je de zenders krijgt die je hebben wilt is mijn advies, Je krijgt ze in ieder geval niet allemaal even goed door.

Wie weet wat te doen?

Yvonne
Vreelandseweg
Nederhorst den Berg

antoineta
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:47

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door antoineta »

Yvonne,

ook ik heb alles al geprobeerd en ben nog steeds zenders kwijt.
wat ik gedaan heb om de publieke omroep weer te krijgen is de kaart uit de decoder gehaald, toen gaan zoeken naar de kanalen en toen vond ie ned 1,2 en 3. Daarna het kaartje er weer ingedaan en dan komen ook de andere zenders weer op. Ik ben op dit moment rtl4, rtl5, sbs6, rtl7, veronica/jetix kwijt. de rest van de kanalen heb ik wel.

groetjes
Antoinet

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door Martin1976 »

De te lage resolutie en de te lage bitrate zijn toch echt oorzaken die wel degelijk aan KPN liggen.
Het meest voor de hand liggend is, dat u niet zo goed ziet hoe slecht het is.
Niet iedereen heeft even goede ogen
dan zou ik ook slechte ogen moeten hebben, maar ik heb ze pas nog na laten kijken en ze zijn uitstekend. Evenals het beeld en geluid van mijn televisie via KPN!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben nog geen week geleden naar de opticien geweest en mijn ogen zijn weer volledig goedgekeurd, dus ik sluit me aan bij Martin en Dilbert.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door KPN »

Oh jee, daar heb je onze drie musketiers weer.
Toevallig vorige week met z'n drietjes naar de opticien gegaan.

Er is ook nog zoiets als oog voor kwaliteit en detail, het is duidelijk dat jullie dat niet hebben. Dat heb je of dat heb je niet, daar helpt geen bril aan.
8)

judithj
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2006 09:18

Re: Forse verslechtering beeldkwaliteit KPN Digitenne per 27 nov

Ongelezen bericht door judithj »

zeg dilbert en martin,

werken jullie soms voor kpn ?

en hoe kan het dan dat zoveel mensen last hebben van slechte ontvangst na de 27e terwijl ze daarvoor een goede ontvangst hadden.dan wordt er dus massaal gelogen om de kpn een slechte naam te bezorgen

beetje domme reaktie. :shock:

Gesloten